Groundhopping omgeving Amsterdam

Gestart door Hoekie_B, feb 22, 2012, 18:05:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie_B

Morgen ga ik een dagje groundhoppen in Amsterdam en omgeving, simpelweg omdat ik toevallig nog nooit bij Haarlem en Telstar ben geweest en het al erg lang geleden is dat ik het Olympisch stadion heb gezien.
Nog aanraders? Zag op worldstadiums.com dat DWV en AFC een grote capaciteit hebben, is dat de moeite waard? Nog andere tips in die buurt?

Joost

Het Olympisch Stadion is zeer de moeite waard. Willen ze je er aan de hoofdingang niet in laten dan moet je het aan de overkant proberen. Enkele bedrijfjes hebben namelijk hun ingang in het stadion en daarvoor is de toegang dus gratis.

Rond Amsterdam zelf kan HGRM je vast meer tips geven. Waar ik aan zou denken ligt vooral op de weg erheen, dat zijn het stadion van DHC te Delft, UVS te Leiden en ONA te Gouda. Allen oud-profclubs. In die categorie is er ook het oude stadion van FC Hilversum met tribune, je moet hem eens gezien hebben maar ik persoonlijk vind 'm oerlelijk.

hgrm

In Amsterdam zijn behalve het Olympisch Stadion ook de terreinen van DWV (A'dam Noord) en Zeeburgia (Watergraafsmeer) de moeite waard: beide hebben een Elascon-tribune en er tegenover nog een behoorlijke staantribune. AFC is recent helemaal vernieuwd, dus (wat mij betreft) minder de moeite waard. Het Wagener Stadion (hockey) in het Amsterdamse Bos is ook de moeite waard.

In de omgeving zijn ook nog wel wat oud-profterreinen te vinden:
HFC Haarlem en EDO in Haarlem
ZFC (tegenwoordig Hellas Sport) in Zaandam
KFC in Koog aan de Zaan
RCH in Heemstede (al is daar weinig meer dat aan de proftijd herinnert)

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Citaat van: hgrm op feb 22, 2012, 19:14:44
In Amsterdam zijn behalve het Olympisch Stadion ook de terreinen van DWV (A'dam Noord) en Zeeburgia (Watergraafsmeer) de moeite waard: beide hebben een Elascon-tribune en er tegenover nog een behoorlijke staantribune. AFC is recent helemaal vernieuwd, dus (wat mij betreft) minder de moeite waard. Het Wagener Stadion (hockey) in het Amsterdamse Bos is ook de moeite waard.

In de omgeving zijn ook nog wel wat oud-profterreinen te vinden:
HFC Haarlem en EDO in Haarlem
ZFC (tegenwoordig Hellas Sport) in Zaandam
KFC in Koog aan de Zaan
RCH in Heemstede (al is daar weinig meer dat aan de proftijd herinnert)

Hellas Sport ... als ik had geweten dat dat vroeger van ZFC was geweest, dan was ik er gisteren even langs gegaan. Was bij buurman Zilvermeeuwen op bezoek.

Hoekie_B

Joost en hgrm, bedankt! Hier kan ik wel wat mee.
Op de rit erheen gaat wat lastig worden aangezien ik 2 vrouwen bij heb die ik naar de 9 maanden beurs moeten....die maak ik niet blij met een tussenstopje UVS denk ik.

Sebastiaan_W

Citaat van: Hoekie_B op feb 22, 2012, 20:14:03
Joost en hgrm, bedankt! Hier kan ik wel wat mee.
Op de rit erheen gaat wat lastig worden aangezien ik 2 vrouwen bij heb die ik naar de 9 maanden beurs moeten....die maak ik niet blij met een tussenstopje UVS denk ik.

HEL OP AARDE!!!

hgrm

Zwangere vrouwen moeten toch bovengemiddeld vaak naar het toilet? Daar is toch wel misbruik van te maken?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Hoekie_B op feb 22, 2012, 20:14:03
Joost en hgrm, bedankt! Hier kan ik wel wat mee.
Op de rit erheen gaat wat lastig worden aangezien ik 2 vrouwen bij heb die ik naar de 9 maanden beurs moeten....die maak ik niet blij met een tussenstopje UVS denk ik.
Zet de dames op de trein en zeg dat je ze 6 uur later komt ophalen!

Bier und Bratwurst

#8
Ik kreeg een mail van iemand van Zeeburgia met een artikel gewijd aan de Jeugdopleidingen in Nederland. Een geweldig artikel die ik jullie niet wil onthouden. Zo zie je maar dat amateurclubs erg belangrijk kunnen zijn.

http://www.bnr.nl/radio/bnr-sportzaken/879325-1308/humberto-s-verhaal-zeeburgia




<edit hgrm: fout in link verbeterd>
Het ene stadion is het andere niet!

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels1977

Ik had dit topic nog niet eerder gezien, ik woon zelf in Amsterdam en volg het amateurvoetbal hier op de voet.

Ik lees de oude berichten en zie dat DWV genoemd word.
Deze club bestaat inmiddels niet meer. DWV is met de Volewijckers gefuseerd tot DVC Buiksloot. Ze spelen tot aan de winterstop op het complex van het oude DWV, met dus inderdaad die prachtige tribune. Na de winterstop verhuisd DVC Buiksloot naar het complex van het vroegere De Volewijckers, dat wordt op dit moment opgeknapt.

Mochten mensen dus nog het complex van het voormalige DWV willen bezoeken dan moet dat dit jaar gebeuren.

Tot slot een goede website over het amateurvoetbal in Amsterdam en omgeving.

http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl