Durch Deutschland 2008/09

Gestart door Sebastiaan_W, aug 05, 2008, 13:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

De oorspronkelijke titel van dit topic was anders. De reden dat ik de naam van het topic heb aangepast is dat ik in dit topic al mijn verslagen van bezochte wedstrijden in Duitsland in dit topic wil gaan zetten.

Dit seizoen wil ik een aantal wedstrijd en nieuwe stadions bij onze oosterburen bezoeken. Op het verlanglijstje staan de volgende clubs waar ik een thuiswedstrijd van zou willen bezoeken: SV Wilhelmshaven, SV Meppen, Sporfreunde Lotte, Borussia Dortmund, Hannover 96, 1. FC Köln, Borussia Mönchengladbach, VfL Osnabrück, Rot Weiss Ahlen, TuS Koblenz, Wuppertaler SV en FC Gütersloh. Ik weet nu al dat het niet lukt om ze allemaal te bezoeken, maar een paar van deze moet toch wel lukken. Uiteraard hangt alles af van de financiën en andere verplichtingen.

Hieronder staat het verslag van Kickers Emden - Wuppertaler SV, wat een aantal al gezien of gelezen zal hebben.

26.07.08 Kickers Emden - Wuppertaler SV 1-0

Zaterdagochtend rond kwart over 9 vertrokken mijn vriendin en ik vanaf ons vakantiehuisje in de buurt van Uelsen naar Emden. In Emden stond de wedstrijd tussen Kickers Emden en Wuppertaler SV op het programma. Dit was één van de wedstrijden uit de 1e speelronde in de nieuw gevormde 3. Liga, het nieuwe paradepaardje van het Duitse voetbal. Voor mij zou dit mijn 2e bezoek aan het Embdena Stadion worden, want in het seizoen 05/06 heb ik daar Kickers Emden - Carl Zeiss Jena bijgewoond, een competitiewedstrijd uit de toenmalige Regionalliga Nord(de voorloper van de 3. Liga) 

Na een voortvarende rit bereikten we na een kleine anderhalf uur het centrum van Emden. Daar we nog niet hadden ontbeten gingen we eerst op zoek naar een tentje waar we wat konden eten en deze vonden we! Op de am Stadtgarten(bij het Rathaus) hebben we bij één van de tentjes aldaar overheerlijk ontbeten(volgens mij heette degene waar wij gegeten hebben ook am Stadtgarten), mocht je een keer naar Emden gaan, dan zou ik hier zeker even langs gaan om wat te eten!


rathaus van Emden

Na het heerlijke ontbijt gingen we naar de VW shop op het pleintje tegenover de lunchroom waar wij ons ontbijt genuttigd hadden, want bij toeval kwamen we erachter dat er in deze VW shop ook een fanshop van Kickers Emden is gevestigd. Hier meteen een pinbadge voor mijn verzameling gekocht(van elke thuisclub die ik bezoek wil ik een pinbadge). Vervolgens nog wat door het centrum gelopen en zagen we her en der al wat Emden en Wuppertaler fans lopen en tegen half één gingen wij dan ook richting stadion.

Bij het stadion zijn ruime parkeermogelijkheden en wij konden onze auto voor € 1,= op één van de parkeerplaatsen pal naast het stadion parkeren. Van de jongen die het geld inde voor de parkeerplaats kreeg ik meteen een boekje in mijn handen gedrukt met een seizoensoverzicht 2008/09 van Kickers Emden. Na de auto te hebben geparkeerd liepen we meteen naar de hoofdkassa om daar de entreekaarten te kopen. We kochten kaarten voor de overdekte zittribune aan de lange zijde. Voor een kaartje mochten we het bedrag van € 22,= p.p. neerleggen, maar we zaten dan wel ter hoogte van de middenlijn. Ook zijn er mogelijkheden tot het kopen vaan staanplaatsen en deze kosten 8 of 9 euro.

Bij binnenkomst ook maar meteen een programmaboekje gekocht en voor € 0,50 krijg je meer dan waar voor je geld. Programmaboekje is een full-colourboekje in een A5-formaat. Hierin staat leuke en nuttige informatie in. Hierna zochten we onze plaatsen op, omdat de verkooppunten voor de drank nog dicht waren. We waren als één van de eerste in het knusse en gezellige stadionnetje. Toen wij ons vak betraden waren 2 stewards nog druk bezig om de stoeltjes met een sopje schoon te maken.


de hoofdingang

Het stadion bestaat uit een overdekte tribune aan de lange zijde met aan de zijkanten staanplaatsen en daartussen zijn de zitplaatsen gevestigd. Aan de andere lange zijde is een onoverdekte staantribune gevestigd en achter deze staantribune is een noodzittribune geplaatst welke plaatsbiedt aan 500 toeschouwers. Tevens is op de noodtribune de stadionspeaker gevestigd en kan hier de pers plaatsnemen. Deze tribune is gebouwd om aan de voorwaarden voor de nieuwe 3. Liga te voldoen. Achter één van de doelen is een overdekte staantribune gevestigd, welke hooguit uit 3 treden bestaat over de hele breedte van het veld. In de winterstop zal deze tegen de vlakte gaan en zal hier ook een nieuwe tribune vereisen, om aan de voorwaarden te voldoen. Aan de andere korte zijde zijn 2 onoverdekte staantribunes waar de fans van de bezoekende partij plaats kunnen nemen. Ook is er een gedeelte op de zittribune waar wij zaten gereserveerd voor supporters van de bezoekende partij.


de fanbus




de tijdelijke hoofdtribune


het gastenvak


staantribune achter het doel, welke in de winterstop gesloopt zal worden




een uur voor de wedstrijd werden de stoeltjes nog schoongemaakt

Het stadion kan 7.200 toeschouwers herbergen, maar volgens een man die met mij een gesprek aanknoopde verwachtten ze vandaag rond de 5.000 toeschouwers. Uiteindelijk bleken dit er 4.279 te zijn, waarvan een goede 600-700 Wuppertaler fans. Tevens vertelde de beste man dat de plannen voor een nieuw te bouwen stadion al klaar liggen, echter is het geld nog een probleem. Op de site van Kickers Emden kan je pixels kopen, welke worden geïnvesteerd in het nieuw te bouwen stadion.

Het viel me op dat de mensen uiterst vriendelijk waren en gewoon een gesprek met je beginnen. Tevens zagen we een Nederlandse vlag met de tekst Delfzijl en het Kickers logo erop getekend. Deze club uit Ostfriesland heeft dus ook aanhangers in Nederland.

Om stipt 2 uur floot scheidsrechter Gräfe voor de aftrap van de wedstrijd. Tot de 25e minuut gebeurde er weinig, beide ploegen tasten elkaar af, maar de thuisploeg had een licht overwicht in de openingsfase. In de 25e minuut kregen de gasten uit het niets een niet te missen kans, maar de speler van Wuppertal schoot de bal pardoes over het doel. Waarschijnlijk schrok hij ook van deze mogelijkheid. Vervolgens trok Emden het spel naar zich toe en nog geen 5 minuten later kregen der Kickers een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Moosmayer van Kickers Emden liet deze buitenkans niet onbenut en krulde de vrije trap prachtig in de verre hoek 1-0!
Dit was dan ook de ruststand.






De 1-0!






In de 2e helft kregen beide clubs nog enkele mogelijkheden, maar gebeurde er op het veld niets noemenswaardigs meer. Dit zal ook te maken hebben gehad, want op het tijdstip van spelen was het kwik net boven de 30 graden. Na het laatste fluitsignaal ploften een aantal spelers van beide teams op de grond om bij te komen. Het enige opvallende wat nog gebeurde was dat een aantal Emden en Wuppertaler fans bij het uitvak bij elkaar probeerden te komen. Maar de polizei was er snel bij en verdreef de Emden fans weer naar de tribunes.

Na de wedstrijd stonden de agenten nog in het gareel om ervoor te zorgen dat de 'ultras' van beide clubs niet bij elkaar konden komen. Wij hebben hier echter geen last van gehad. Ondanks dat de drukte met auto's, fietsers en wandelende supporters konden we snel de parkeerplaats verlaten en zaten we vlot op de snelweg richting Meppen/Oberhausen en tegen 6 uur in de middag waren we weer bij ons vakantiehuisje.







Al met al was dit een geslaagd en leuke dag. Enige minpunt was dat we geen bratwurst hebben kunnen testen. Voor mij is het toch traditie geworden om bij een bezoek aan een wedstrijd in Duitsland een bratwurst te eten, maar helaas ging dit vandaag niet door.

Verder hoop ik dat het nieuwe paradepaardje van de DFB zal slagen, want dit is toch een stuk interessanter dan dan de Regionalliga's die ze in het verleden hadden. Het enige jammere zijn de 'II'-teams die in deze divisie uit mogen komen. Vanaf volgend seizoen mogen een ongelimiteerd aantal 'II' teams in deze liga uitkomen. Persoonlijk hoop ik dat er 0 bij komen en de huidige drie 'II' teams(Werder, Bayern en VfB Stuttgart) eruit zullen vliegen. Maar ja dat merken we wel in de loop van het seizoen.

Statistieken wedstrijd:
BSV Kickers Emden - Wuppertaler SV 1-0
33. 1-0 Moosmayer
Ts.: 4.278
Scheidsrechter: Manuel Gräfe

Verdere info:
Entree: € 22,=
Programmaboekje: € 0,50

Foto's van deze wedstrijd zal ik in een later stadium toevoegen. Ik beschik nog niet over een eigen laptop en heb problemen met mijn camera. Voor deze wedstrijd had ik een camera in bruikleen en wel de Nikon 40D(of was het nu een 60D...) met een 18 tot 55mm lens.

Volgende te bezoeken wedstrijd: 09.08.08 SC Paderborn 07 - FC Augsburg(DFB-pokal) 

Hugo

Leuk verhaal over inderdaad een symphatieke club. Kickers Emden is goed bezig de laatste jaren. Knap dat ze zich hebben gekwalificeerd voor de 3. Liga, lieten toch "grote" clubs als RW Essen, Magdeburg en Braunschweig achter zich.. Hopenlijk kunnen ze een vaste waarde worden in de 3. Liga. Ben wel nieuwsgierig naar de foto's van de noodtribune.

HJanneman

Leuk verhaal, heb vorig jaar op SQ een verhaal geplaatst van Kickers Emden-Dynamo Dresden.
Ben er vorig jaar als oud-inwoner van Delfzijl drie keer geweest met mijn futsal-team uit Delfzijl.
Kickers Emden geniet een aardige populariteit in Delfzijl onder jongeren, want er gaan meerdere groepen die kant op.
Emden ligt aan de andere kant van de Eems/Ems(voor de Duitsers), dus veel jongens gaan er met een bootje naartoe, maar wij verkiezen toch gewoon de auto om ons naar Emden te brengen.

Ik las eerst je feitjes onder aan het verhaal voor ik je verslag begon te lezen, dus ik schrok van de toegangsprijs, want die was ineens wel erg fors gestegen, maar het ging gelukkig om de zitplaatsen.

Sebastiaan_W

#3
09.08.08 SC Paderborn 07 - FC Augbsurg 2-4 na strafschoppen

De 2e wedstrijd die we dit seizoen in Duitsland zouden bezoeken bracht ons naar de Westfaalse stad Paderborn. 3. Liga club SC Paderborn 07 zou het thuis in de 1e ronde van de DFB-pokal opnemen tegen 2. Bundesligist FC Augsburg. De wedstrijd zou gespeeld worden in het gloednieuwe stadion van SC Paderborn, de Paragon Arena, welke plaatsbiedt aan 15.000 toeschouwers.

Het was de bedoeling om de wedstrijd Eintracht Nordhorn - Werder Bremen voor de 1e ronde van de DFB-pokal te bezoeken, maar deze wedstrijd was helaas in no-time uitverkocht. Omdat ik geen idee had of er een grote opkomst zou komen, heb ik een week voor de wedstrijd 2 kaarten besteld via de officiële site van de club. Op de site was verder te lezen dat de kaarten niet zouden worden opgestuurd naar adressen in het buitenland, maar deze bij een kassa zouden worden klaargelegd. De kaarten waren geregeld, dus daar hoefden we ons niet meer druk om te maken.

Zaterdag, zo rond het middaguur, vertrokken we vanuit Almelo richting Paderborn. Na een autorit van iets meer 2 uur parkeerden we onze auto op één van de parkeerplaatsen in het centrum van Paderborn, om daar wat rond te lopen en ene hapje te eten. De stad heeft haar naam te danken aan de korste rivier van Duitsland de Pader. Deze rivier heeft verschillende bronriviertjes door de stad en heeft ca. 200 bronnen en bron betekent in het duits born. Vandaar de stadsnaam Paderborn.

De stad Paderborn is één van de snelstgroeiende steden van Duitsland en heeft dit vooral te danken aan de IT-bedrijven die in Paderborn gevestigd zijn. In de 2e wereldoorlog is 85% van de stad gebombadeerd, ondanks de bombardementen zijn er toch een aantal bezienswaardigheden, zoals het stadhuis, de paderborner dom en het gymnasium gebouw wat vlak bij het stadhuis is gevestigd. Dit laatste is echt een werkelijk prachtig gebouw!





Na wat rondgelopen te hebben door de stad zochten we een restaurantje op waar we wat zouden eten en drinken. Na verloop van tijd kwam er een man het restaurant binnen, bestelde wat en knoopte een gesprek met me aan. Dit bleek de voormalige president van Paderborn SC te zijn(achterdochtig als ik ben,heb ik nog gegooled of het klopte maar kon geen foto van de beste man zitten of namen van voormalige voorzitters/presidenten van Paderborn).

Na ons vroege diner, maakte we ons klaar om naar het stadion te gaan. Op de heenweg zagen we het stadion al langs de snelweg liggen, dus we wisten hoe we er naartoe moesten. Bij het stadion aangekomen werden we de ruime parkeerplaats op geleid bij het stadion. Genoeg ruimte om je auto rondom het stadion te parkeren en het is nog gratis ook.



Van buiten ziet het stadion er indrukwekkend uit en na wat plaatjes te hebben geschoten liepen we naar de kassa waar onze kaarten klaar zouden liggen. Omdat we erg vroeg waren was ik meteen aan de beurt en ik zei dat ik kaarten via internet had besteld, maar er lagen dus geen kaarten..... Na wat heen en weer gebel van de persoon achter de kassa, bleken onze kaarten op het secretariaat te liggen. We moesten nu via de VIP-ingang naar het secretariaat, waar een vrouwelijke medewerkster onze kaarten had. Bij het secretariaat aangekomen melde ik me bij de desbetreffende medewerkster en deze vertelde me dat er een man naar de VIP-ingang was gegaan met onze kaarten. Zij die man bellen en die bleek met de kaarten naar de kassa te zijn gelopen.... Na een paar minuten was hij weer op het secretariaat en hadden wij eindelijk onze bestelde kaarten en konden we het stadion in.

Voordat we het stadion ingingen wilde ik nog even snel de fanshop in, welke naast de VIP-ingang is gevestigd. Voordat we daar naar binnen gingen zag ik dat deze open was, maar we liepen er nu langs en was deze dicht.... Lekker dan, geen pinbadge(Gister las ik in de seizoensgids dat deze op wedstrijddagen gesloten is en dat ze in het stadion 2 mobiele verkooppunten hebben, maar deze heb ik niet gezien).

Nu gingen we maar het stadion in en gelukkig zat onze ingang aan de goede kant van het stadion, zodat we niet weer hoefde om te lopen. Achter de stewards, die je fouilleren staan tafels, waarop programmaboekjes liggen, die je zo mee kan nemen. Ook lag er nog eens stapel seizoensgidsen, dus ook hiervan pakten we er eentje mee. We liepen door en zochten meteen onze plaatsen op.

We zaten aan de lange zijde op vak S. Het stadion ziet er erg apart uit van binnen. Het stadion is geheel overdekt, met aan de lange zijden zittribunes en achter de goals staantribunes. Aan de ene kant staat de harde kern van Paderborn SC en aan de overkant is de helft van de staantribune gereserveerd voor de fans van de gasten. Ook is er een zittgedeelte geresveerd voor fans van de gasten. Achter de hoogste rij zittplaatsen staat een soort muur van een meter of 4 hoog en dan begint de overkapping, dit ziet er toch wel apart uit.





Uiteraard hadden we wat versnaperingen gekocht en de bratwurst die ze in het Paragon Arena verkopen smaakt echt voortreffelijk!





Mocht je zelf een keer besluiten om naar een wedstrijd in de Paragon Arena te gaan en je wilt zitten, neem dan kaarten voor rij 9 of lager, want tussen rij 9 en 10 zijn om de zoveel meter staaldraden geplaatst voor de dakcontstructie.

Wij waren inmiddels klaar voor de wedstrijd tussen de kampioenskandidaat van de 3. Liga SC Paderborn en degradatiekandidaat van de 2. Bundesliga FC Augsburg. Beide clubs zijn geen grote namen in het Duitse voetbal.

SC Paderborn 07 is in 1985 onstaan als fusieclub, uit de clubs Tus Schloss-Neuhaus en FC Paderborn. Na 20 jaar wist de club te promoveren naar de 2. bundesliga, waar het 3 seizoenen in uitkwam. Afgelopen seizoen wist de club zich niet te handhaven en degradeerde het naar de nieuw gevormde 3. Liga.

Sinds de invoering van de Bundesligen in 1963, is FC Augbsurg nog nooit uitgekomen op het hoogste niveau in het Duitse voetbal. De club is vooral in de Duitse 3e divisie uitgekomen. In 2000 kreeg FC Augsburg zelfs geen licentie en werd het teruggezet naar het 4e niveau. In een paar jaar tijd is de club opgeklommen naar de 2. Bundesliga, waarin het voor het 3e seizoen op rij zal uitkomen. Vorig seizoen bleef de club ten koste Kickers Offenbach op doelsaldo in de 2. Bundesliga.

Langzaamaan druppelden de toeschouwers het stadion in, behalve in het vak waar de fanatieke aanhang staat, want deze was ruim een half uur voor de wedstrijd al zo goed als vol. Op deze wedstrijd in de 1e ronde van de DFB-pokal waren in totaal 7.596 toeschouwers afgekomen, waarvan een kleine 250 Augsburg fans. Ook zat de selectie van 1. FC Nürnberg op de tribune, die het de volgende dag moest opnemen tegen 2. Bundesligist Rot Weiss Ahlen.


de fanatieke aanhang van Paderborn

Om 19:30 floot de scheidsrechter voor de aftrap en SC Paderborn liet al meteen weten wat het wilde en dat was winnen! De club snakte naar de eerste overwinning in hun nieuwe thuishaven. Paderborn voetbalde makkelijk en was snel in de omschakeling met leuke voetballers als Kumbela, Guyé-Mien en Mohr. Paderborn kreeg in de 1ste helft enkele goede kansen en mogelijkheden, waaruit ze hadden moeten scoren, maar de 1e helft eindigde zoals het begon 0-0. De favoriet van deze wedstrijd FC Augsburg kon hier niks tegenover stellen en ze mochten hun keeper Neuhaus bedanken dat het met deze stand de rust inging.


opkompst van de spelers, met op de achtergornd de supporters van FC Augsburg




wedstrijdmomentje

De 2e helft bleef Paderborn zeer offensief spelen en kreeg het nog een aantal goede mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar ook nu wisten ze het net niet te vinden. Zodoende moest er dus een verlenging aan te pas komen om een beslissing te forceren. In de 1e helft van de verlening zet invaller Güvenisik Paderborn verdiend op voorsprong.

Paderborn blijft niet doorvoetballen en gaat achteroverleunen. FC Augsburg krijgt een paar goede kansen en in de 116e minuut krijgt Paderborn de deksel op de neus, doordat Szabics de bal van dichtbij verschrikkelijk hard in het dak van het doel knalt. In de laatste minuten van de verlenging weten beide clubs niet meer te scoren en draait het uit op penalties.

In de penaltyreeks blijft Augsburg de koelste, 3 van de 4 penaltynemers van Paderborn missen een penalty, waardoor zij in de 2e ronde van de DFB-pokal zullen uitkomen.


het penaltyschieten kan beginnen, Augsburg is deze avond de gelukkige

Na de wedstrijd verliet het teleurgestelde Paderborn publiek de Paragon Arena en wij liepen ook langzaam naar de auto. Helaas is er maar één toegangsweg die vanaf de parkeerplaats naar de snelweg gaat, waardoor we een klein half uurtje bij de auto hebben staan wachten. Rond kwart voor één waren we weer thuis.

Al met al hebben we een leuke pot voetbal gezien. Als Paderborn zo blijft voetballen, zullen ze zeker meedoen in de strijd om promotie, maar ze zullen wel zorgvuldiger met de kansen om moeten gaan. FC Augbsurg gaat nog een zwaar seizoen tegemoet

De Paragon Arena is momenteel het nieuwste stadion in Duitsland, maar is niet mijn ding. Sowieso heb ik een voorkeur voor oudere stadions, maar nieuwe stadions kunnen uiteraard ook mooi zijn(vb. de Graafschap en Heerenveen). Het ziet er apart uit met die hoge muren, maar is absoluut niet speciaal. De sfeer in het stadion is prima en de harde kern van Paderborn blijft de gehele wedstrijd achter zijn team staan.
Verder viel het ons op dat er ontzettend weinig politie bij deze wedstrijd aanwezig was. Normalitair bezuinigen ze daar in Duitsland niet op.

Statistieken wedstrijd:
1e ronde DFB-pokal
SC Paderborn SC - FC Augsburg 2-4 (na penalties)
102. 1-0 Güvenisik, 116. 1-1 Szabics
penalties: 0-1 Szabics, 1-1 Holst, 1-2 Werner, Damjanovic(SCP) mist, Makarenko(FCA) mist, Krecidlo(SCP) mist, 1-3 Thurk, Güvenisik(SCP) mist
Ts.: 7.597
Scheidsrechter: Weiner(Giesen)

Verdere info:
entree: 24,- (zittribune vak S)
programmaboekje: gratis

Foto's zullen in een later stadium worden toegevoegd.

Volgende te bezoeken wedstrijd in Duitsland: ???


Hugo

Ansgar der Uberhopper was ook aanwezig.
http://groundhopping.de/paderborn-augsburg.htm

Ik vind 7.597 een meer dan behoorlijke opkomst. Het zal de bekende zuigkracht zijn van een nieuw stadion, in het oude was de opkomst meestal een stuk lager, zeker met een weinig aansprekende tegenstander als Augsburg.


hgrm

Wat een verschikkelijk lelijk stadion...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op aug 11, 2008, 19:37:34
Wat een verschikkelijk lelijk stadion...

Het kon ons ook absoluut niet bekoren, maar we hebben een vermakelijke pot voetbal gezien.

Maroboduus

Desalniettemin is het nieuwe stadion beter dan die ouwe bak...

Je hebt trouwens niet het plaatselijke bier geprobeerd? Paderborner Pilsener. Dat is een erg verstandig besluit!

Sebastiaan_W

#8
De bedoeling is om de komende periode in ieder geval de volgende wedstrijden te bezoeken:
28/09 SV Meppen - Arminia Hannover
04/10 Wuppertaler SV - Carl Zeiss Jena
01/11 SV Wilhelmshaven - 1. FC Magdeburg

Denniz1974

Citaat van: witte leeuw op aug 14, 2008, 10:25:24
De bedoeling is om de komende periode in ieder geval de volgende wedstrijden te bezoeken:
28/09 SV Meppen - Arminia Hannover
04/10 Wuppertaler SV - Carl Zeiss Jena
01/11 SV Wilhelmshaven - 1. FC Magdeburg
Netjes 1 per maand, of is dat toeval ?

Sebastiaan_W

Citaat van: Denniz1974 op aug 14, 2008, 21:02:53
Citaat van: witte leeuw op aug 14, 2008, 10:25:24
De bedoeling is om de komende periode in ieder geval de volgende wedstrijden te bezoeken:
28/09 SV Meppen - Arminia Hannover
04/10 Wuppertaler SV - Carl Zeiss Jena
01/11 SV Wilhelmshaven - 1. FC Magdeburg
Netjes 1 per maand, of is dat toeval ?

Ik wil inderdaad proberen om minimaal 1x per maand een wedstrijd in Duitsland te pakken. Bovenstaande wedstrijden staan in ieder geval op de planning. Af en toe is het een beetje zoeken en soms komt het gewoon niet uit. Het moet natuurlijk wel een leuk affiche zijn, want ik heb geen zin om naar een 'II' team te kijken.

Waarschijnlijk 27 augustus naar Eintracht Nordhorn - Kickers Emden een kwartfinale wedstrijd voor de NFV-pokal. Dat ligt een beetje aan het rooster van mijn vriendin, want zij gaat met de auto naar het werk.

Hugo

Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 08:55:18
Waarschijnlijk 27 augustus naar Eintracht Nordhorn - Kickers Emden een kwartfinale wedstrijd voor de NFV-pokal. Dat ligt een beetje aan het rooster van mijn vriendin, want zij gaat met de auto naar het werk.

Jij kan wel op de fiets naar Nordhorn.

Sebastiaan_W

Citaat van: Hugo op aug 15, 2008, 09:07:38
Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 08:55:18
Waarschijnlijk 27 augustus naar Eintracht Nordhorn - Kickers Emden een kwartfinale wedstrijd voor de NFV-pokal. Dat ligt een beetje aan het rooster van mijn vriendin, want zij gaat met de auto naar het werk.

Jij kan wel op de fiets naar Nordhorn.

Ik heb nog geen fiets hier en ze worden niet op straat aangeboden zoals in Amsterdam gebeurde.

Denniz1974

Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 15:09:43
Citaat van: Hugo op aug 15, 2008, 09:07:38
Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 08:55:18
Waarschijnlijk 27 augustus naar Eintracht Nordhorn - Kickers Emden een kwartfinale wedstrijd voor de NFV-pokal. Dat ligt een beetje aan het rooster van mijn vriendin, want zij gaat met de auto naar het werk.

Jij kan wel op de fiets naar Nordhorn.

Ik heb nog geen fiets hier en ze worden niet op straat aangeboden zoals in Amsterdam gebeurde.

Metro / tram ook geen optie ?

Sebastiaan_W

Citaat van: Denniz1974 op aug 17, 2008, 12:28:47
Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 15:09:43
Citaat van: Hugo op aug 15, 2008, 09:07:38
Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2008, 08:55:18
Waarschijnlijk 27 augustus naar Eintracht Nordhorn - Kickers Emden een kwartfinale wedstrijd voor de NFV-pokal. Dat ligt een beetje aan het rooster van mijn vriendin, want zij gaat met de auto naar het werk.

Jij kan wel op de fiets naar Nordhorn.

Ik heb nog geen fiets hier en ze worden niet op straat aangeboden zoals in Amsterdam gebeurde.

Metro / tram ook geen optie ?

Kennen ze hier ook niet, maar een tram door het prachtige landschap en de mooie dorpjes hier zou zonde zijn!