Stadionhopper

Gestart door Stadionhopper, sep 21, 2008, 18:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Update:

29-8 Bayer 04 Leverkusen - VFL Bochum in de vernieuwde BayArena
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

De BayArena is toch flink veranderd, is die kant met de skyboxen, naast het uitvak, wel hetzelfde gebleven of is die ook opgehoogd?

Mooie foto's uit Oost-Europa, vooral het stadion van Slavia Sofia, alleen jammer van de geringe publieke belangstelling.
Net zoals in Zagreb, had toch wel een vol uitvak verwacht van Dinamo, vooral omdat het nota bene in hun eigen stad was? Enig idee naar de reden? Misschien zijn dit soort potjes gewoon te saai voor hun, of te duur?

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op sep 01, 2009, 21:45:04
De BayArena is toch flink veranderd, is die kant met de skyboxen, naast het uitvak, wel hetzelfde gebleven of is die ook opgehoogd?

Mooie foto's uit Oost-Europa, vooral het stadion van Slavia Sofia, alleen jammer van de geringe publieke belangstelling.
Net zoals in Zagreb, had toch wel een vol uitvak verwacht van Dinamo, vooral omdat het nota bene in hun eigen stad was? Enig idee naar de reden? Misschien zijn dit soort potjes gewoon te saai voor hun, of te duur?

De zijde met de skyboxen is hetzelfde gebleven, alleen het dak gaat ook hierover heen.

In Oost-Europa leeft het voetbal alleen in de echte derby's, voor de rest is er zeer geringe belangstelling. Nou moet ik wel zeggen dat de hoofdtribune ook vol zat met Dinamo Zagreb fans. Te duur zal het zeker niet zijn, bij Slavia Sofia betaalde ik nog geen € 2,50 voor een kaartje.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Stadionhopper op sep 02, 2009, 09:09:42
De zijde met de skyboxen is hetzelfde gebleven, alleen het dak gaat ook hierover heen.

In Oost-Europa leeft het voetbal alleen in de echte derby's, voor de rest is er zeer geringe belangstelling. Nou moet ik wel zeggen dat de hoofdtribune ook vol zat met Dinamo Zagreb fans. Te duur zal het zeker niet zijn, bij Slavia Sofia betaalde ik nog geen € 2,50 voor een kaartje.

Ligt eraan in welke context je het bekijkt. Voor ons is het een lachertje, maar een paar jaar geleden was ik op vakantie in Bulgarije en daar kwam ik in gesprek met een meneer die iedere dag de tuinen bijhield van het hotel. Deze persoon was in het dagelijks leven geschiedenisleraar op een middelbare school, vergelijkbaar met VWO in Nederland. Het bijbaantje bij het hotel had hij omdat hij anders niet kon rondkomen...

Een schoonmaakster in een hotel verdient 100-150 euro per maand en die geschiedenisleraar verdiende ook iets van 200-250 euro per maand. Dus voor de mensen daar is het misschien wel te duur en zoals je zelf aangaf leeft het daar ook niet(buiten de toppers om uiteraard).

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op sep 02, 2009, 12:53:21
Ligt eraan in welke context je het bekijkt. Voor ons is het een lachertje, maar een paar jaar geleden was ik op vakantie in Bulgarije en daar kwam ik in gesprek met een meneer die iedere dag de tuinen bijhield van het hotel. Deze persoon was in het dagelijks leven geschiedenisleraar op een middelbare school, vergelijkbaar met VWO in Nederland. Het bijbaantje bij het hotel had hij omdat hij anders niet kon rondkomen...

Een schoonmaakster in een hotel verdient 100-150 euro per maand en die geschiedenisleraar verdiende ook iets van 200-250 euro per maand. Dus voor de mensen daar is het misschien wel te duur en zoals je zelf aangaf leeft het daar ook niet(buiten de toppers om uiteraard).

In Sofia is de levensstandaard wel omhoog gegaan in de laatste jaren. Wij betalen € 25,- voor een kaartje ongeveer wat ongeveer weer gelijk is aan de € 2,50 in Sofia. Hier zitten de stadions wel vol. Maar het leeft daar gewoon niet dat is de belangrijkste reden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Verbaasde me in het verleden ook als eens op Duitse groundhopsites over dit soort wedstrijden in Oost-Europa. De derby in Sofia bijvoorbeeld trekt altijd veel toeschouwers terwijl thuiswedstrijden tegen kleine(re) teams nauwelijks fans trekken, het contrast is wel heel groot...
Zo trekt Levski hier tijdens een normale competitiewedstrijd slechts 300 man, terwijl het hier tegen CSKA helemaal vol lijkt te zitten.
Best wel bizar, een totaal andere (fan)cultuur, van seizoenkaarten hebben ze schijnbaar nog nooit gehoord...

Wel leuk om het bevestigd te zien, het is dus echt zo...

Stadionhopper

Nieuwe update:

30-08 Alemannia Aachen - FSV Frankfurt 3-0 (Tivoli, neu)
31-08 MSV Duisburg - Fortuna Düsseldorf 3-0
05-09 Nederland - Japan 3-0 (Grolsch Veste)

3x 3-0 :-)

Met het laatste bezoek zijn nu alle betaald voetbalstadions bezocht in Nederland.


Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Breda op sep 12, 2009, 12:09:04
Oei, ze hebben dat nieuwe Tivoli nog niet "volgespeeld", daar in Aken. Wat is de maximumcapaciteit van het nieuwe stadion?

32.960 is de capaciteit. Deze zaten er wel in de eerste wedstrijd tegen Sankt Pauli.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Breda op sep 12, 2009, 12:09:04
Oei, ze hebben dat nieuwe Tivoli nog niet "volgespeeld", daar in Aken. Wat is de maximumcapaciteit van het nieuwe stadion?

Bijna 33,000. Vind het geen verrassing. Vorig seizoen was het ook lang niet altijd uitverkocht. Er kunnen nu 50% meer mensen in en het is nog een pak duurder ook.

Stadionhopper

Onder het kopje "Info" heb ik de link gezet naar mijn oude site waar nog veel archieffoto's en wedstrijdbezoeken te vinden zijn van 2001-2004.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Update:

16-9 SVA Bad Hersfeld - Hünfelder SV 1-1
17-9 AC Sparta Praha - PSV Eindhoven 2-2
19-9 FC Baník Sokolov - FC Hradec Králové 1-2
19-9 FC Viktoria Plzen - FK Mladá Boleslav 2-1
20-9 FC Augsburg - FC Hansa Rostock 5-2
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Stadionhopper op sep 24, 2009, 21:55:00
Update:

16-9 SVA Bad Hersfeld - Hünfelder SV 1-1
17-9 AC Sparta Praha - PSV Eindhoven 2-2
19-9 FC Baník Sokolov - FC Hradec Králové 1-2
19-9 FC Viktoria Plzen - FK Mladá Boleslav 2-1
20-9 FC Augsburg - FC Hansa Rostock 5-2

Nog bij het IJshockey wezen kijken? ( dat stond toch ook in de planning?)

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op sep 25, 2009, 08:34:37
Nog bij het IJshockey wezen kijken? ( dat stond toch ook in de planning?)

Ja, zal hier later verslag van doen in het topic ijshockey.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Ansgar nog gespot in het Bad Hersfeld? Aparte tribune daar overigens.

http://groundhopping.de/badhersfeldsva.htm

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op sep 25, 2009, 10:28:06
Ansgar nog gespot in het Bad Hersfeld? Aparte tribune daar overigens.

http://groundhopping.de/badhersfeldsva.htm

Ik zag inderdaad op zijn site dat hij daar ook was geweest. Ik heb hem niet gezien, de staantribune waar ik op stond aan de lange zijde was goed gevuld. Er waren zo'n 700 toechouwers aanwezig.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper