Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: FCT1980 op apr 13, 2013, 10:28:42
En dat komt ook zo uit de lucht vallen!

Ja volgens mij wel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Citaat van: spons op apr 13, 2013, 07:10:49
Feyenoord - Ajax is helemaal geen risicowedstrijd want daar komt geen uitpubliek

Nu weer wel toch.

spons

Citaat van: Terranova op apr 15, 2013, 09:23:06
Nu weer wel toch.

Nee burgemeester v.d. Laan heeft gezegd dat hij het wel weer wou proberen maar Aboutaleb was het daar nog niet mee eens, dus daar wordt nog over gesproken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels_Zitterd

De derby tussen MVV Maastricht en Fortuna Sittard komt er weer aan. Dat de wedstrijd leeft bleek gisteren wel toen de 550 kaarten voor het uitvak binnen 38(!) minuten waren uitverkocht.

3434

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 16, 2013, 12:21:34
De derby tussen MVV Maastricht en Fortuna Sittard komt er weer aan. Dat de wedstrijd leeft bleek gisteren wel toen de 550 kaarten voor het uitvak binnen 38(!) minuten waren uitverkocht.

Waarom wordt dat vak nooit uitgebreid? Meestal zie ik op die zijde nog een hoop lege stoeltjes, of er moeten al veel scholen worden uitgenodigd. Ik weet dat MVV soms een groter vak kreeg in Sittard.

Ben een aantal keren bij de derby uit en thuis geweest maar vond dat er altijd nog wel plaatsen waren (mss de duurste).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Omdat de hekken niet verplaatsbaar zijn.

Niels_Zitterd

Citaat van: 3434 op apr 16, 2013, 17:58:57
Waarom wordt dat vak nooit uitgebreid? Meestal zie ik op die zijde nog een hoop lege stoeltjes, of er moeten al veel scholen worden uitgenodigd. Ik weet dat MVV soms een groter vak kreeg in Sittard.

Ben een aantal keren bij de derby uit en thuis geweest maar vond dat er altijd nog wel plaatsen waren (mss de duurste).

De eerste reden is inderdaad wat Joost zegt.
Citaat van: Joost op apr 16, 2013, 18:12:36
Omdat de hekken niet verplaatsbaar zijn.

Er is wel een mogelijkheid om 580 plaatsen te creëren. Vooralsnog wil MVV daar niet aan, de vrees is dat de stewards en orde diensten dan niet op de juiste positie kunnen staan.

Terranova

Vanmorgen in Dagblad de Limburg;

Fortuna en MVV zijn voorstander van een Eerste Divisie Noord en Eerste Divisie Zuid en zijn aan het bekijken wat er mogelijk is. Door de Eerste Divisie op te splitsen hoef je geen dure onaantrekkelijke reisjes meer te maken naar Velsen of Emmen, maar speel je veelal in de regio.

Idee vind ik op zich nog helemaal niet zo verkeerd, alleen krijg je dan momenteel competities met 8 teams. Niet echt aantrekkelijk......

Joost

Citaat van: Terranova op apr 17, 2013, 08:51:40
Vanmorgen in Dagblad de Limburg;

Fortuna en MVV zijn voorstander van een Eerste Divisie Noord en Eerste Divisie Zuid en zijn aan het bekijken wat er mogelijk is. Door de Eerste Divisie op te splitsen hoef je geen dure onaantrekkelijke reisjes meer te maken naar Velsen of Emmen, maar speel je veelal in de regio.

Idee vind ik op zich nog helemaal niet zo verkeerd, alleen krijg je dan momenteel competities met 8 teams. Niet echt aantrekkelijk......

En dan zou je dit jaar gehad hebben; MVV, Fortuna, Helmond Sport, Eindhoven, Den Bosch, Oss, Dordrecht en Sparta. Daar wordt de rest van de clubs ook niet blij van.

Tevens speel je dan 4 x 7 = 28 keer.

Niels_Zitterd

Op het gebied van kostenreductie wellicht interessant. Sportief lijkt mij dit een aderlating, het lijkt mij helemaal niets om 4 keer per seizoen tegen een team te spelen. Zelf zie ik veel meer in het versoepelen van de licentie eisen en het bevorderen van doorstroming vanuit de Topklasse om de Eerste Divisie daarmee aan te vullen.


Terranova

Citaat van: Joost op apr 17, 2013, 08:59:45
En dan zou je dit jaar gehad hebben; MVV, Fortuna, Helmond Sport, Eindhoven, Den Bosch, Oss, Dordrecht en Sparta. Daar wordt de rest van de clubs ook niet blij van.

Tevens speel je dan 4 x 7 = 28 keer.

Plus nog een soort van play-off tegen Noord denk ik.

Maar inderdaad, dan heb je een ontzettend sterke Zuid competitie en een zaad Noord competitie.

Joost

Citaat van: Terranova op apr 17, 2013, 09:27:41
Plus nog een soort van play-off tegen Noord denk ik.

Maar inderdaad, dan heb je een ontzettend sterke Zuid competitie en een zaad Noord competitie.

Een noorddivisie met Go Ahead, Cambuur, de Graafschap en Volendam als zwak bestempelen vind ik moedig.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op apr 17, 2013, 10:47:23
Een noorddivisie met Go Ahead, Cambuur, de Graafschap en Volendam als zwak bestempelen vind ik moedig.

Limburgers zijn ook altijd erg vol van zichzelf. :-)

Dure aantrekkelijke reisjes naar Velsen. Ze mogen zich gelukkig prijzen dat ze een keer in de beschaafde wereld mogen komen. :-)

ðe waan

Citaat van: Breda op apr 17, 2013, 11:59:08
Zouden de Limburgse clubs niet eerder denken aan twee regionale eerste divisies van 16 of 18 ploegen waarbij de bovenste helft van de beide topklasses de rangen komt versterken? Lijkt mij een mirakels goed idee.

Noord:
1. Cambuur
2. Emmen
3. Go Ahead Eagles
4. Telstar
5. Volendam
6. Zwarte Schapen
7. De Graafschap
8. HHC Hardenberg
9. GVVV
10. FC Lisse
11. Rijnsburgse Boys
12. Katwijk
13. ADO'20
14. WKE
15. HSC'21
16. HBS

Zuid:
1. Sparta
2. Dordrecht
3. MVV
4. Fortuna Sittard
5. Helmond Sport
6. Eindhoven
7. FC Den Bosch
8. TOP Oss
9. Excelsior
10. Barendrecht
11. Capelle
12. Kozakken Boys
13. EVV
14. Achilles'29
15. De Treffers
16. JVC Cuijk

Ziet er best aardig uit, denk alleen niet dat de Sparta's en De Graafschaps hier op zitten te achten.

spons

Citaat van: ðe waan op apr 17, 2013, 15:54:11
Noord:
1. Cambuur
2. Emmen
3. Go Ahead Eagles
4. Telstar
5. Volendam
6. Zwarte Schapen
7. De Graafschap
8. HHC Hardenberg
9. GVVV
10. FC Lisse
11. Rijnsburgse Boys
12. Katwijk
13. ADO'20
14. WKE
15. HSC'21
16. HBS

Zuid:
1. Sparta
2. Dordrecht
3. MVV
4. Fortuna Sittard
5. Helmond Sport
6. Eindhoven
7. FC Den Bosch
8. TOP Oss
9. Excelsior
10. Barendrecht
11. Capelle
12. Kozakken Boys
13. EVV
14. Achilles'29
15. De Treffers
16. JVC Cuijk

Ziet er best aardig uit, denk alleen niet dat de Sparta's en De Graafschaps hier op zitten te achten.

Volgens mij vergeet je bij zuid Willem II, VVV en Roda JC
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen