De Eredivisie 2009 / 2010

Gestart door spons, jun 09, 2009, 17:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Er wordt nu gezegd dat de eredivisie naar 17 clubs gaat als Willem II failliet gaat. Dat is dan de eerste stap naar een eredivisie van 16 clubs, zal Blatter wel blij mee zijn. Zelf hoop ik dat Willem II gewoon blijft, anders lijken we zo langzamerhand wel België, waar er nog nauwelijks oorspronkelijke clubs bestaan en degradaties en promoties er niet toe doen doordat er ieder jaar wel clubs fuseren of verdwijnen.

Han

Citaat van: TeeZee op mei 18, 2010, 18:31:13Zelf hoop ik dat Willem II gewoon blijft, anders lijken we zo langzamerhand wel België, waar er nog nauwelijks oorspronkelijke clubs bestaan en degradaties en promoties er niet toe doen doordat er ieder jaar wel clubs fuseren of verdwijnen.

Als dát het criterium is zou ik het wel verfrissend hebben gevonden als Go Ahead Deventer de jump zou hebben gemaakt.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op mei 19, 2010, 00:09:20
Als dát het criterium is zou ik het wel verfrissend hebben gevonden als Go Ahead Deventer de jump zou hebben gemaakt.
In ieder land komen fusies en faillisementen voor, maar België heeft nauwelijks een historie zo snel als het daar gaat. Of overdrijf ik nu?

hgrm

Is het in Nederland zoveel beter qua fusies dan in België?

FC Twente, AZ, FC Utrecht, Roda JC, ADO zijn allen ontstaan uit fusies na het begin van het betaalde voetbal. Dat is ook bijna een derde van de eredivisie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

Citaat van: hgrm op mei 19, 2010, 09:25:14
Is het in Nederland zoveel beter qua fusies dan in België?

FC Twente, AZ, FC Utrecht, Roda JC, ADO zijn allen ontstaan uit fusies na het begin van het betaalde voetbal. Dat is ook bijna een derde van de eredivisie.

Maar de meeste fusies van deze clubs heeft geen van de forummembers bewust meegemaakt. In Belgie onstaat iedere vrijdag na een biertje in de kroeg een nieuwe club.

spons

Citaat van: Joost op mei 17, 2010, 23:26:18
Johan Derksen zei het leuk op de radio. In Tilburg hebben ze niets anders dan Willem II (en een draaiend huis op een rotonde...) dus betere citypromotions dan een betaald voetbalclub is er niet.

ze hebben toch ook het adje theater ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: hgrm op mei 17, 2010, 23:13:48
Het wordt tijd dat de heren gemeente- en andere raadsleden zich eens realiseren hoeveel de bedrijfstak betaald voetbal oplevert (BTW, loonbelasting, promotie). Welliswaar geldt dat niet helemaal voor de kleintjes, maar zonder kleintjes geen groten. Dus open de buidel daar in Tilburg en laat Haarlem en Veendam geen voorbeeld zijn.

Ooit heeft een accountantskantoor berekend dat het betaalde voetbal in Nederland alles bij elkaar opgeteld dus ook de politie-inzet, subsidies van gemeentes aan de clubs e.d. de Nederlandse overhied per jaar 135 miljoen euro oplevert.

Maar dat wil de politiek niet weten die hebben alleen een boeman nodig om het falende politiebeleid in Nederland op af te schuiven

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Gert

Citaat van: Breda op mei 19, 2010, 00:15:41
Het is publiek geheim in Breda dat NAC ook diep in financiële problemen zit. Misschien tijd voor een fusie Sporting Breburg, spelend ergens halverwege - aan de Lange Wagenstraat te Gilze bijvoorbeeld?

Zakelijk verstandig maar emotioneel volstrekt onhaalbaar vrees ik. Wat mij betreft zou het kunnen mits de nieuwe club in het rood-wit-blauw speelt en vernoemd wordt naar een vorst die in Brabant zijn residentie had :)

spons

Citaat van: Breda op mei 19, 2010, 00:15:41
Het is publiek geheim in Breda dat NAC ook diep in financiële problemen zit. Misschien tijd voor een fusie Sporting Breburg, spelend ergens halverwege - aan de Lange Wagenstraat te Gilze bijvoorbeeld?

volgens mij kan Willem II beter met RKC fuseren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen