Verlanglijst/vooruitzicht 2018-2019

Gestart door De Twaalfde Man, mei 14, 2018, 11:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

De Twaalfde Man

Het seizoen 2017-2018 nadert al weer zijn einde. De laatste play-offs her en der voor promotie/degradatie plus een enkel kampioenschap wat nog beslist moet worden.

Langzaam maar zeker kan het vooruitkijken naar aankomend seizoen beginnen. Wat staat op je wensenlijst of gaat zeker op de planning gezet worden?

Voor mij is dit komend seizoen:
Tirana - Partizan
HSV - Sankt Pauli
Magdeburg - Dynamo Dresden
Metz - Nancy
ARIS- PAOK
Ujpest - Ferencvaros
Drita - Gjilani
Jeunesse d'Esch - Fola Esch
NK Maribor - Olimpija
Real Betis - Servilla FC of Rayo Vallecano - Atletico/Real
Slavia - Sparta
FC Zurich - Grasshoppers

En afhankelijk van de ontwikkelingen in Polen, mogelijk ook nog een potje voetbal daar.

Daarnaast ook wat wedstrijden in de Tweede en Derde divisie, waaronder Spakenburg - IJsselmeervogels en Katwijk - Rijnsburgse Boys.

Jeje

Ik verblijf aankomend seizoen een halfjaar in Sheffield voor mijn studie. Genoeg leuke clubs daar in de buurt, dus ben van plan veel clubs te bezoeken. Komend voetbaljaar zal ik waarschijnlijk een persoonlijk record gaan vestigen wat betreft het aantal bezochte voetbalwedstrijden in 1 seizoen. Erg veel zin in! Mocht iemand nog tips hebben voor non-leagues in omgeving Sheffield hoor ik ze graag :)

Top 5 die ik zeker ga bezoeken:

Sheffield United
Sheffield Wednesday
Leeds United
Nottingham Forest
Liverpool

Rest van het verlanglijstje waarvan ik waarschijnlijk niet alles zal kunnen bezoeken ivm tijd maar zeker een paar zal bezoeken:

Barnsley
Manchester United
Manchester City
Bradford
Notts County
Wolverhampton Wanderers

Nort

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:25:09
Ik verblijf aankomend seizoen een halfjaar in Sheffield voor mijn studie. Genoeg leuke clubs daar in de buurt, dus ben van plan veel clubs te bezoeken. Komend voetbaljaar zal ik waarschijnlijk een persoonlijk record gaan vestigen wat betreft het aantal bezochte voetbalwedstrijden in 1 seizoen. Erg veel zin in! Mocht iemand nog tips hebben voor non-leagues in omgeving Sheffield hoor ik ze graag :)

Top 5 die ik zeker ga bezoeken:

Sheffield United
Sheffield Wednesday
Leeds United
Nottingham Forest
Liverpool

Rest van het verlanglijstje waarvan ik waarschijnlijk niet alles zal kunnen bezoeken ivm tijd maar zeker een paar zal bezoeken:

Barnsley
Manchester United
Manchester City
Bradford
Notts County
Wolverhampton Wanderers
In +- 20 weken, zou je anders toch wel een boel wedstrijden moeten kunnen vincken. Zeker gezien de vele Championship en Premier League clubs die naar de vrijdag en zondag verplaatst worden.

Op dit moment is de planning summier:
- Cowdenbeath
- Witgoor Dessel
- Shelbourne

FC_Emmen

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:25:09
Ik verblijf aankomend seizoen een halfjaar in Sheffield voor mijn studie. Genoeg leuke clubs daar in de buurt, dus ben van plan veel clubs te bezoeken. Komend voetbaljaar zal ik waarschijnlijk een persoonlijk record gaan vestigen wat betreft het aantal bezochte voetbalwedstrijden in 1 seizoen. Erg veel zin in! Mocht iemand nog tips hebben voor non-leagues in omgeving Sheffield hoor ik ze graag :)

Top 5 die ik zeker ga bezoeken:

Sheffield United
Sheffield Wednesday
Leeds United
Nottingham Forest
Liverpool

Rest van het verlanglijstje waarvan ik waarschijnlijk niet alles zal kunnen bezoeken ivm tijd maar zeker een paar zal bezoeken:

Barnsley
Manchester United
Manchester City
Bradford
Notts County
Wolverhampton Wanderers
Non-League zou ik dan iig gaan voor Sheffield FC en Hallam FC
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

De Twaalfde Man

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:25:09
Sheffield United
Sheffield Wednesday
Ga je dan bij bijvoorbeeld Wednesday ook een historie opbouwen om bij de derby aanwezig te kunnen zijn? Mocht je dat van plan zijn, dan houd ik me bij dezen alvast aanbevolen voor een derby kaartje in Hillsborough mocht dat mogelijk zijn. Ik wilde die derby afgelopen seizoen bezoeken en had een account met historie dankzij @FC_Emmen, maar die had een historie van één wedstrijd wat niet genoeg bleek te zijn.

Jeje

@Nort: Zeker waar, maar in het verleden bleek dat ik soms iets te enthousiast was qua planning, dus hou het nu bescheiden, alles wat ik meer meepak is mooi meegenomen ;) Ik begreep ook al dat het binnenlandse vervoer relatief prijzig is, dus daar heb ik ook even rekening mee gehouden.

@FC_Emmen: Thanks, dia ga ik zeker bezoeken ja, oudste ground ter wereld en de oudste voetbalclub ter wereld zijn wel grounds die je op je lijstje wil hebben :)

@De Twaalfde Man: Denk wel dat ik inderdaad meerdere wedstrijden in Sheffield zelf zal bezoeken, mocht ik mensen hier tegen de tijd kunnen helpen met mn history zal ik het zeker even melden :)

De Twaalfde Man

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:48:06
@De Twaalfde Man: Denk wel dat ik inderdaad meerdere wedstrijden in Sheffield zelf zal bezoeken, mocht ik mensen hier tegen de tijd kunnen helpen met mn history zal ik het zeker even melden :)
Komt die er op mijn wensenlijstje bij te staan. Neem ik tzt wel even contact met je op.

Nort

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:48:06
@Nort: Zeker waar, maar in het verleden bleek dat ik soms iets te enthousiast was qua planning, dus hou het nu bescheiden, alles wat ik meer meepak is mooi meegenomen ;) Ik begreep ook al dat het binnenlandse vervoer relatief prijzig is, dus daar heb ik ook even rekening mee gehouden.

@FC_Emmen: Thanks, dia ga ik zeker bezoeken ja, oudste ground ter wereld en de oudste voetbalclub ter wereld zijn wel grounds die je op je lijstje wil hebben :)

@De Twaalfde Man: Denk wel dat ik inderdaad meerdere wedstrijden in Sheffield zelf zal bezoeken, mocht ik mensen hier tegen de tijd kunnen helpen met mn history zal ik het zeker even melden :)
In dat geval, skip de PL clubs en bezoek een paar wedstrijdjes in de lower league :). Genoeg moois te vinden rondom Sheffield.

De publiekswissel


Dit seizoen wil ik Antwerp FC - Club Brugge graag bezoeken.
Verder staat St Pauli - HSV inderdaad ook hoog op mijn lijstje en schijnen Ierland en Noord-Ierland elkaar tegen te komen voor een vriendschappelijke wedstrijd. Een unieke landenderby die ik graag wil bezoeken.

Dat tussen alle Feyenoord, FC Dordrecht en mijn eigen wedstrijden in de derde klasse (met een heel heel klein kansje zelfs de tweede klasse) door.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Koning Kriel

Belgie 1B compleet en dus naar Roeselare en Union st Gilloise.
In de eerste divisie naar Jong Ajax en Jong AZ zodat ook die compleet is.

Voor de rest zie ik wel wat het jaar gaat brengen.

Vinnn

Een en ander is (zwaar) afhankelijk van het schema van Feyenoord maar ga sowieso in augustus 2x naar Engeland(nog niet zeker welke clubs) en wil paar keer naar Duitsland/België net over de grens gaan kijken.

Deze pot staat sowieso op de planning
07/10 Bali United v Mitra Kukar. Geen idee wat ik er van moet verwachten - zal wss niet veel zijn - maar als je er toch bent kan je net zo goed een pot voetbal meepakken.

Semper Fidelis

Wil aankomend seizoen een keer een thuiswedstrijd van 1. FC Magdeburg meemaken en dan het liefst tegen Dynamo Dresden. Voor de rest nog niet echt plannen.

Ajacied

Spakenburg - IJsselmeervogels.
Jong PSV om de Jupiler League compleet te krijgen.
Fortuna Dusseldorf
Royal Antwerp
Genk
Gent 
Charleroi

Overige plannen laat ik van Ajax afhangen.

Saltacampos

*Belgische 1A (Genk) en 1B (Westerlo) vervolledigen
*Schalke
*Feyenoord (eventueel nog een paar andere Nederlandse clubs als Utrecht, Den Haag of Excelsior, afhankelijk van de kalender en clubcard-gedoe)
*Bordeaux als ze thuisspelen als ik in Frankrijk ben
*Eventuele nog niet bezochte nieuwe tegenstanders Racing Gent in 2A (Diegem ? Vermoedelijke nieuwkomers in de reeks als Dikkelvenne en Menen heb ik al gedaan)
*Oost-Vlaanderen boven Vierde Provinciale verder afwerken, vooral het Waasland is nog relatief onontgonnen terwijl Bottelare vlakbij is en net gepromoveerd.

Amiens, Wycombe, Luton en Osnabrück zijn samen met mijn vaste reisgenoten mogelijke bestemmingen voor volgend seizoen.
Over land and sea

Vinnn

Citaat van: Saltacampos op mei 14, 2018, 15:24:44
*Feyenoord (clubcard-gedoe)


Zal wel weer een hele rits met wedstrijden zijn die je alleen kan bezoeken met club/Legioen-card. Mijn maat waarmee ik altijd ga is gedurende het seizoen een keer op vakantie, ik neem dan zijn seizoenkaart in bezit. Mocht je interesse hebben dan moet je me maar even berichten, dan kan je wel op die kaart. Kost het je nog niks ook.