Hoofdmenu

Advies

Gestart door AthleticHolanda, sep 03, 2008, 11:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Aangezien ik vrijwel niets van het Engelse voetbal weet even een vraag; welke wedstrijd is de meest interessante om te bezoeken wat betreft de combinatie stadion en sfeer?

Keuze;
Dinsdag 28 oktober
Championship
* Preston NE - Watford 19.45

League One
* Stockport Country - Tranmere Rovers 19.45

League Two
* Bradford City - Bury 19.45
* Oldham Athletic - Scunthorpe United 19.45

De rest viel al af vanwege de te lange reisafstand of te lelijke stadion...

bvd.

Joost

Stockport, without a doubt.

TeeZee

Het hangt er vanaf wat jouw voorkeur is qua stadion. Wil je naar een oude bak dan vallen Preston North End en Bradford af. Ik zou persoonlijk kiezen voor Oldham v Scunthorpe, maar er staat me iets bij van een verbouwing daar. En dan blijft Stockport v Tranmere over, al denk ik dat je de beste sfeer in het uitvak tussen de supporters van Scunthorpe zult aantreffen.

Preston North End v Watford is een typische 0-0, al zou je die club kunnen bezoeken vanwege enig historisch besef (geen idee of het national football museum op wedstrijddagen open is, dat museum bevindt zich namelijk in het stadion).

Bradford speelt in een leuke grote moderne bak, maar met een tegenstander als Bury vrees ik gezapigheid op de tribunes.

Is Sheffield Wednesday v Plymouth Argyle geen overweging waard? Qua sfeer weet ik het niet, maar het stadion hoort bij de toppers.

AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op sep 03, 2008, 12:49:37
Is Sheffield Wednesday v Plymouth Argyle geen overweging waard? Qua sfeer weet ik het niet, maar het stadion hoort bij de toppers.

Hadden we ook aan zitten denken, maar qua kosten gaat dat waarschijnlijk duurder uitvallen, alhoewel het nog steeds niet afgeschreven is...

Het liefst bezoeken we een oud stadion met een goede sfeer, maar dat gaat lastig worden.
Volgens mij heeft Oldham tegenwoordig die oude tribune vervangen voor een nieuwe, maar ben niet helemaal zeker hierover.
Stockport heeft een mooi stadion maar weet daar niks over de sfeer, Bradford speelt waarschijnlijk in een driekwart leeg stadion (?) en Preston heeft eigenlijk een heel nieuw stadion...

TeeZee

Waar vlieg je op en wanneer vlieg je terug? Ik zie namelijk niet zo snel in waarom Sheffield Wednesday veel duurder zou uitvallen dan Bradford.

Probeer eens via http://www.nationalrail.co.uk te kijken hoe duur een treinkaartje momenteel is. Als je ver vantevoren besteld dan kost het soms veel minder.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op sep 03, 2008, 12:59:04
Stockport heeft een mooi stadion maar weet daar niks over de sfeer, Bradford speelt waarschijnlijk in een driekwart leeg stadion (?) en Preston heeft eigenlijk een heel nieuw stadion...

Bradford trekt in League Two toch vaak een 13.000 toeschouwers en dan praat je over een half vol stadion.

Mijn ervaring over de sfeer bij Stockport is dat die best wel redelijk is. Stockport is redelijk in de buurt voor Tranmere en zal dus wel wat volk meenemen. Het stadion van Stockport is een leuke mix tussen oud en nieuw. Ik zou net als Joost voor Stockport kiezen.

btw Oldham speelt in League One.

TeeZee

Stockport is ook nog eens een leuk plaatsje, al was mijn eerste kennismaking er eentje op vrijdagavond. We liepen terug na de wedstrijd richting hotel en moesten hinkelend over de vele kotsplekken heen. Dat hinkelen was overigens nog heel wat soepeler dan de bewegingen die de locals onder invloed van te veel alcohol lieten zien.

De volgende dag in het licht zag het er allemaal heel wat beter uit.

Joost

Stockport is een trust-owned club, altijd positief. Ik ben er tweemaal geweest. Eerst tegen bristol Rovers, slechte wedstrijd maar sfeer was prima. De tweede keer was vorig jaar toen ze naar Wembley gingen en toen was de sfeer fantastisch.
Tranmere is vlakbij dus het uitvak zal erg vol zijn, de laatste ontmoeting trok ook behoorlijk meer toeschouwers dan gemiddeld.

Bij Oldham vind ik de wedstrijd niet zo aansprekend.

AthleticHolanda

Bedankt voor de reacties.

Mocht het Stockport worden dan wordt het vliegen op Manchester met Ryanair maar dan moeten we een dag eerder gaan omdat ze alleen 's avonds vliegen (vanaf Weeze) dus een extra overnachting.

Sheffield is toch ook wel een serieuze optie, vliegen op East-Midlands is goedkoop en kan dezelfde ochtend, alleen wordt het dan wel treinen naar Sheffield, nog best een stukje.

Maroboduus

Vind het toch wel frapant dat men met een dergelijke vraag om advies - zolang het potjes in de Engelse leagues betreft - zoveel reacties van de forumleden los kan peuteren, terwijl de meeste interessante topic's gewoon dood bloeden...

AthleticHolanda

Citaat van: Maroboduus op sep 03, 2008, 16:05:17
Vind het toch wel frapant dat men met een dergelijke vraag om advies - zolang het potjes in de Engelse leagues betreft - zoveel reacties van de forumleden los kan peuteren, terwijl de meeste interessante topic's gewoon dood bloeden...

Op welke topics doel je dan?

Vind het wel handig want mijn kennis van het Engelse voetbal is belabberd... anders zit ik dadelijk bij een saaie wedstrijd in een lelijk stadion terwijl er iets verderop iets veel leukers bezig is.

Sebastiaan_W

Citaat van: Maroboduus op sep 03, 2008, 16:05:17
Vind het toch wel frapant dat men met een dergelijke vraag om advies - zolang het potjes in de Engelse leagues betreft - zoveel reacties van de forumleden los kan peuteren, terwijl de meeste interessante topic's gewoon dood bloeden...

Probeer nieuw leven in deze topics te blazen!

Maroboduus

CiteerVind het wel handig want mijn kennis van het Engelse voetbal is belabberd... anders zit ik dadelijk bij een saaie wedstrijd in een lelijk stadion terwijl er iets verderop iets veel leukers bezig is.

Bedoel ook niet dat ik dit een onzinnig topic vind ofzo, in tegendeel, juist voor zulke dingen is een forum erg handig. Soms vind ik het gewoon jammer dat er op andere zaken zo gezapig gereageerd wordt, want het kan dus wel zoals hier blijkt...

Joost

Daarover weet ik nu eenmaal veel, stel je over Belgiƫ zo'n vraag zal ik ook snel antwoorden maar van de rest van Europa weet ik gewoon weinig.

TeeZee

Citaat van: Maroboduus op sep 03, 2008, 16:05:17
Vind het toch wel frapant dat men met een dergelijke vraag om advies - zolang het potjes in de Engelse leagues betreft - zoveel reacties van de forumleden los kan peuteren, terwijl de meeste interessante topic's gewoon dood bloeden...
Het is vooral frapant omdat de meesten hier niet zoveel hebben met het Engels voetbal. Ik vind het altijd leuk om mensen op weg te helpen als ze voor het eerst naar Engeland gaan om een pot voetbal te kijken. Ik mag graag met ze meedenken (al is de beslissing natuurlijk aan hun).

Ik zie je punt trouwens wel, maar een forum laat zich niet zo makkelijk reguleren.