023 On Tour

Gestart door Olav, okt 01, 2015, 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mike_t

Italie : Bologna, Sicilie heeft ook lekkere stadions, eigenlijk teveel om op te noemen in Italie
Duitsland : Rostock, 1860, Union, Münster, Lübeck, Grotenburg, Köln, Dortmund (moet je toch eens gezien hebben vind ik)
Spanje : Betis
Belgie : Standard, Brugge, Mechelen
Portugal : Porto, Braga oude stadion

Jehoentelaar

Bologna FC wordt naar de huidige planning deze zomer gerenoveerd, maar om bekende redenen zal dat ongetwijfeld op losse schroeven staan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Olav


Terecht dat je dat opmerkt, AthleticHolanda. Ik vind zelf de sfeer erg belangrijk. Een stadion kan mooi en oud zijn, maar het is voor mij een stuk leuker als er een goede sfeer is. Clubs als Girondins de Bordeaux spelen niet in een oud stadion, maar de fanatieke supporters maken een hoop goed (ondanks dat het niet vol zit).

In Portugal heb ik eigenlijk zonder verder onderzoek wat plaatjes bekeken en spraken Pacos en Rio Ave mij aan vanwege het open en ronde stadion. Voor Spanje zal ik je zeker nog eens contacten, ben erg enthousiast om daar heen te gaan! Mestalla is prachtig, maar bijvoorbeeld Betis in combinatie met een citytrip is natuurlijk ook geweldig. Dan is het de vraag: welk stadion heeft het meeste haast? Men vraagt zich al af wat eerder klaar zal zijn: Mestalla of Sagrada Familia :).
Ook mooie aanvullingen betreft Duitsland, wat voor mij ook nog redelijk onbekend is.

Mike ook bedankt voor de suggesties! Standard was ik eigenlijk helemaal vergeten. Betreft Duitsland ben ik van plan eerst net over de grens te gaan, maar stadions als die van 1860, Leipzig en dergelijke zijn mooi voor een verdere reis.

FCT1980

Citaat van: Nort op mrt 25, 2020, 09:45:13
Is je huwelijk met Villa gestrand?

Nee zeker niet. Had alles al geboekt voor de Wolves game van volgend weekend.
Maar hoewel de sfeer op Villa Park af en toe echt rocking is vind ik het bij eerder genoemde clubs toch anders.
Waarom? Ik heb echt geen enkel idee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Dit seizoen is de mijlpaal van 100 verschillende stadions waar ik professioneel voetbal heb gezien bereikt. De eerste speeldag in het Slowaakse voetbal bracht mij in Poprad!

FK Poprad - Partizan Bardejov: https://023ontour.nl/fk-poprad-partizan-bardejov/

Olav

Het oude stadion ligt plat, daarom speelt Dukla Banska Bystrica tijdelijk in Zvolen. In de eerste speelronde was Slovan B te gast!

Dukla Banska Bystrica - Slovan Bratislava B: http://023ontour.nl/dukla-banska-bystrica-slovan-bratislava-b/

Tribuneklanten

Toen wij in Mei 2016 in Slowakije waren hebben wij MFK Zvolen juist in Banska Bystrica zien spelen omdat het stadion van Zvolen destijds verbouwd werd.
Dat was geen straf, want het stadion in Banska Bystrica is echt een parel.

Olav

Citaat van: Tribuneklanten op sep 04, 2020, 11:46:10
Toen wij in Mei 2016 in Slowakije waren hebben wij MFK Zvolen juist in Banska Bystrica zien spelen omdat het stadion van Zvolen destijds verbouwd werd.
Dat was geen straf, want het stadion in Banska Bystrica is echt een parel.

Haha, erg toevallig! En inderdaad, wat een mazzel. Mooi dat je er bent geweest!

Olav

De omgeving, het terras, de unieke hoofdtribune: dit stadion mag zich uniek noemen. Niet meer zoveel toeschouwers als eerst, maar zeker de moeite waard!

AGOVV - HTC: http://023ontour.nl/agovv-htc/

DannyH79

Mooi stadion en mooie locatie. Die wedstrijd ben ik ook geweest.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Olav

Twee potjes in Slowakije, AGOVV en begin september bij DHC Delft geweest. RBC was vanwege de nieuwe maatregelen helaas te laat gepland, dus is DHC voorlopig de laatst bezochte club. Wel een hele mooie om voor nu mee te eindigen!

DHC Delft - Die Haghe: http://023ontour.nl/dhc-delft-die-haghe/

Olav

In deze tijd zonder stadionbezoek moeten we genoegen nemen met het ophalen van herinneringen. Veel stadions zijn bekend en veelbezocht, maar ik was benieuwd welke van mijn bezoeken minder 'bekend' zijn. Deze keer blik ik terug op minder bezochte stadions waar ik ben geweest, gebaseerd op het aantal personen dat hier op de Futbology-app heeft ingecheckt. De getallen zijn relatief; 1.000 personen in de app bij een Italiaans stadion is weinig als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Giuseppe Meazza (13.253 personen zijn hier geweest). Dit is mijn lijstje van 8 stadions die je misschien nog niet hebt bezocht!

Waarschijnlijk zijn er mensen op dit forum die stadions hebben bezocht waar nog veel minder mensen zijn geweest, maar ik heb voornamelijk gezocht naar stadions op het hoogste niveau of waar voorheen op het hoogste niveau is gespeeld.

http://023ontour.nl/8-stadions-waar-je-misschien-nog-niet-bent-geweest/

Jef400

Nimes kwam helaas net uit in mijn groundhoppingschema in 2016. Sowieso groundhoptechnisch een waardeloze vakantie toen. Zowel Lustenau, Genua als Nimes niet gered...

Saltacampos

Leuk lijstje, Olav, wel verrassend dat Vojvodina en Almere hierbij zijn.
Heb je zicht op het aantal buitenlanders (dus niet-Nederlanders) dat in Almere is geweest ?
Wij waren toen met vijf als ik het mij goed herinner.
Over land and sea

Nort

De meeste gebruikers van de app bevinden zich in Noord-West Europa (Duitsland) en dus is het logisch dat de stadions in deze regionen veel bezocht worden. Daarnaast geldt natuurlijk de vuistregel; hoe lastiger/verder het is om een stad te bereizen, hoe minder vinckers er zijn geweest en datzelfde geldt op welk niveau de wedstrijd is gespeeld.

De stadions in een WK finale geven dat fijn weer:
1998 Frankrijk; 7.141 bezoekers
2002 Japan; 384 bezoekers
2006 Duitsland; 25.370 bezoekers
2010 Zuid-Afrika; 552 bezoekers
2014 Brazilië; 2.378 bezoekers
2018 Rusland; 3.167 bezoekers

Enfin, mijn top-5 met het minst aantal bezoekers waarbij het stadion momenteel wordt gebruikt op het hoogste nationale niveau:
1. King Zwelithini stadium (Zuid-Afrika); 9 bezoekers
2. Kaohisung National Stadium (Taiwan); 20 bezoekers
3. Mavuso Sport Centre (Swaziland); 22 bezoekers
4. Shonan BWM Stadium (Japan); 60 bezoekers
5. Macau Olympic Complex (Macau); 77 bezoekers