Hoofdmenu

Seizoen 2013-2014

Gestart door Joost, dec 24, 2013, 11:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: rdfmpol op mei 06, 2014, 14:50:57
Hoi Joost,
Waarom is dat nu toch nog RC Waregem en niet Genly-Quevy zoals gij eerder zei ?
Ik dacht dat procedure bij BAS (i.c. O.Charleroi) niet opschortend werkte ...

Eerlijk gezegd snap ik het ook niet.
De Belgische Bond is niet zo heel erg duidelijk met het geven van informatie over dat soort dingen.

Kijk ook naar de mogelijke uitwerking van de fusie tussen Neerpelt en Overpelt. Wat er met het vrijgekomen stamnummer gebeurt blijft onbekend. Het is dus ook helemaal niet duidelijk of de winnaar van de Limburgse eindronde direct promoveert. Ook de stand van zaken  Boussu Dour / Seraing is volkomen onbekend.

rdfmpol

#166
Citaat van: Joost op mei 06, 2014, 15:43:11
Eerlijk gezegd snap ik het ook niet.
De Belgische Bond is niet zo heel erg duidelijk met het geven van informatie over dat soort dingen.

Kijk ook naar de mogelijke uitwerking van de fusie tussen Neerpelt en Overpelt. Wat er met het vrijgekomen stamnummer gebeurt blijft onbekend. Het is dus ook helemaal niet duidelijk of de winnaar van de Limburgse eindronde direct promoveert. Ook de stand van zaken  Boussu Dour / Seraing is volkomen onbekend.

1. Ol.Charleroi
Dat snap ik niet. Uitspraak is toch degradatie wegens niet-correcte patrimoniumoverdracht. En het reglement (artikel dat jij eerder aanhaalde) zegt toch dat die dan op de laatste plaats gezet worden. Of houdt de KVBV er nu al rekening mee dat het BAS hent toch weeral gaat terugfluiten ?
Indien KVBV beslissing bevestigd wordt, dan zijn de poppen toch weer aan het dansen. RC Waregem spant dan een zaak aan want zij hebben het recht om in 4e.Nat te blijven ipv. Ol.Charleroi. En wat nog veel erger is Genly-Quevy zal gaan zeuren dat zij eigenlijk die eindronde hadden mogen spelen. Veel gemekker, en volgend jaar weer een reeks met 17 ploegen.

2. Overpelt/Neerpelt
Indien daar onduidelijk over is dan ligt dat toch wel aan die beide clubs en niet aan de KBVB. Fusieclub neemt sowieso een van de stamnummers over. Normaalgezien verdwijnt het andere stamnummer, en wordt de vrijgekomen plaats in 4eNat ingenomen door bijkomende stijger uit Limburg.
Tenzij er daar natuurlijk ne slimme zit die het lucratieve van de stamnummer-koehandel gezien heeft en ze dat stamnummer aan iemand uit uit Virton, uit Brussel of waar dan ook verkopen.
Wat betreft eindrondes, denk ik dat ze vanuit Limburg best de winnaar van de Limburgse eindronde aan deInterprov.Eindronde laten deelnemen. Indien er vanuit Neerpelt/Overpelt dan een plaats in 4eNat vrijkomt dan gaat die naar de winnaar van de Limburgse eindronde (indien die niet via Interprov.eindronde promoveert) of naar de verliezer van de Limburgse eindronde (indien de winnaar via Interprov.eindronde promoveert).

3. Boussu/Seraing
Ook dat ligt volledig aan die clubs en de betrokken managers en andere figuren.
Stamnummer van Boussu naar de ander kant van het land verhuizen: momenteel is er niets dat dat kan verhinderen; zal afhangen van investeerders in Seraing. Behalve dat die dan op een ander locatie spelen, verandert er eigenlijk niet veel. Stamnummer van Seresien verdwijnt wellicht.
Ik heb er wel vragen bij of die licentie dan nog wel geldig is. Uiteindelijk is de licentie toch toekend op basis van een bestaande locatie/infrastructuur en op basis van een bestaand financieel dossier. Een paar weken na toekenning van de licentie zijn en locatie en financiële structuur niet meer dezelfde.

Joost

Wat betreft die fusie tussen Neerpelt en Overpelt. Dat moet voor een bepaalde datum aan de bond worden doorgegeven. Dat is volgens mij recent gebeurt.

Saillant detail is dat zowel Overpelt als Neerpelt nog kan promoveren, ze zullen maar net het verkeerde nummer gekozen hebben :)

rdfmpol

Citaat van: Joost op mei 06, 2014, 16:34:23
Wat betreft die fusie tussen Neerpelt en Overpelt. Dat moet voor een bepaalde datum aan de bond worden doorgegeven. Dat is volgens mij recent gebeurt.

Saillant detail is dat zowel Overpelt als Neerpelt nog kan promoveren, ze zullen maar net het verkeerde nummer gekozen hebben :)
Misschien is dat de reden waarom ze zo lang wachten.
Is het niet zo dat fusie voor eind juni moetenaan KBVB doorgegeven zijn ?

3434

@ hierboven.  Zaterdag 17/05 Patro-Hoogstraten en donderdag 22/05 Hoogstraten-Patro

Over de mogelijke finale is het tasten in het duister.. Is dit ook donderdag en zondag? Of zondag en donderdag, alles ziet er maar raar uit met die verschuiving en start in het weekend (ipv gewoon op donderdag).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Kom net terug van de club, HVV heeft plots aangegeven zaterdag niet te kunnen dus is het terug zondag. Grote domper aangezien zaterdag veel meer sfeer en vooral veel meer volk trekt, zelfs in de eindronde.  Kan wel zo'n 300 man schelen.  (Op 1000-1200 is dat veel )
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

RC Waregem moet toch starten in de Interprovinciale eindronde omdat Olympique Charleroi nog een afspraak bij het BAS heeft.

Zou RC Waregem degraderen en krijgt OC geen gelijk dan is RCW gered.
Zou Waregem zich handhaven en krijgt OC geen gelijk dan is er een bijkomende stijger via de interprovinciale eindronde.

Ik ben heel benieuwd wat Genly-Quevy mocht OC geen gelijk krijgen.


Mar

Het mooiste verhaal komt uit Turnhout.
In de eerste ronde van de eindrondeheeft Turnhout met 0-3 gewonnen in Union.
Ze hebben niet 10 vellen van beren verkocht maar 100 vellen van kamelen.
Want kopstukken als: 'De terugmatch is overbodig' is even anders uitgedraaid.

Gisteren is Union 1-4 gaan winnen bij Turnhout, terwijl het de 74ste min nog steeds 1-1 was...


Joost

Dat was inderdaad wel heel merkwaardig.

Eindronde tweede klasse is wel lekker spannend dit jaar. Ze maken alle vier nog kans al is de mogelijkheid van degradatie voor OHL wel erg dicthbij.

3434

Ergens gelezen dat er 7(!) basisspelers niet meededen, aangezien dit niet meer fout kon lopen hehe.

Ik heb geen flauw idee of STVV kan winnen in Eupen. Het zou mooi zijn mochten ze terug promoveren maar ik zie Eupen het halen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Gisteren werd de laatste kampioen bekend; Anderlecht.

Ook is duidelijk dat er twee promovendi komen. OH Leuven doet na een paar goede jaren een stapje terug. Wie ze vervangt is nog niet duidelijk, alledrie de Tweedeklassers maken nog kans. Eupen en Moeskroen hebben 8 punten, STVV 7. Komende donderdag gaat Eupen op bezoek in Leuven en mag Moeskroen naar STVV. De kans is dus aanwezig dat Eupen en Moeskroen samen bovenaan komen. Na het aantal punten wordt dan het aantal zeges als beslissend gezien maar ook dat is gelijk mochten ze beide winnen. Daarna telt het onderlinge resultaat in de Eindronde en dat is in het voordeel van Eupen. Winnen in Leuven is dus voldoende voor de Oostkantonners.

Herkanser Hoogstraten heeft na gisteren nog maar een kleine kans zich te handhaven in tweede. 3-0 voor Patro was een duidelijke zege en dat mag Patro niet meer weggeven. Al hebben we bij Turnhout v Union gezien dat de wonderen de wereld niet uit zijn. Union won gisteren met 2-0 van Deinze en heeft dus ook goede papieren zich te plaatsen voor de finale. Afgaande op de resultaten van gisteren wordt de finale eerst betwist op zondag in Brussel en is er op Hemelvaartsdag in Eisden een terugduel. Wie er ook wint, Tweede Klasse krijgt er een leuke ploeg bij.

De fusieclub Esperanze Pelt speelt volgend seizoen zeker niet in 3e klasse. Zowel Overpelt als Neerpelt verloor namelijk in de tweede ronde van de eindronde. De finales daar gaan tussen Grimbergen en St. Eloois Winkel en tussen Grace-Hollogne en Bornem. Het betreft komende zondag een enkel duel op locatie van de eerstgenoemde ploeg. Kans dus dat Tilleur volgend jaar gelijk instroomt in 3e Klasse.


Joost

Moeskroen-Peruwelz lijkt terug te keren in Eerste Klasse!

De duels vanavond zijn bijna ten einde en Eupen staat achter in Leuven en MP staat voor in Sint Truiden.

jona93

finale in 3e klasse voor promotie naar 2e gaat tussen Union en Patro iemand die weet wanneer deze matchen zijn?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

Citaat van: jona93 op mei 22, 2014, 22:21:07
finale in 3e klasse voor promotie naar 2e gaat tussen Union en Patro iemand die weet wanneer deze matchen zijn?

zondag en donderdag

Joost

Ik had het ook al ergens gelezen maar niet bedacth dat het de andere Schaerbeekse club was.

Overigens is Waltwilder ook gepromoveerd, Neerpelt en Overpelt leveren 1 stamnummer in.