Hoofdmenu

Eindronde 2007/08

Gestart door Sebastiaan_W, mei 09, 2008, 21:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Aankomende zondag staat er een belangrijke wedstrijd op de stapel voor het laatste ticket voor de eindronde van de 2e klasse. Directe concurrenten Antwerp en Lierse SK nemen het dan tegen elkaar op. Antwerp heeft genoeg aan een punt en Lierse moet winnen om de eindronde van de 2e klasse te halen.

Van het speelschema en de speeldata kan ik niks vinden voor deze eindronde, maar in het bondsgebouw hebben ze wel al geloot voor de eindronde van de 3e klasse. Waar de 2e klasse in een poulesysteem wordt afgewerkt, daar vind de eindronde in de 3e en 4e klasse plaats in een knock out systeem. Nog niet alle periodekampioenen in de 3e klasse zijn bekend, maar hier is vast de loting.

Citeer1ste speeldag: (heen: 14/5 om 19u. - terug: 17/5 om 19u.)
M1: winnaar derde periode 3B - winnaar derde periode 3A
M2: winnaar tweede periode 3A - KV Turnhout
M3: Eendracht Aalst - WS Woluwe

2de speeldag: (heen: 22/5 om 19u. - terug: 25/5 om 16u.)
M4: winnaar M3 - winnaar M1
M5: winnaar M2 - 17de uit tweede klasse

3de speeldag: (heen 1/6 om 16u. - terug: 8/6)
M6: winnaar M5 - winnaar M4

Om eventueel bijkomende plaatsen: verliezer M4 - verliezer M5

Noot:
* La Louvière ging in beroep omdat het geen licentie kreeg voor de tweede voetbalklasse. Er kan beslist worden dat de club mag deelnemen aan de eindronde als het beroep tegen de start nog niet behandeld is.

* Als een periodekampioen niet kan deelnemen aan de eindronde door licentieperikelen, dan wordt die club vervangen door een andere club uit dezelde reeks die wel in orde is met de licentie.

Weet niet of het er dit seizoen van gaat komen voor mij, maar eindronde wedstrijden in België zijn zeker leuk om te bezoeken. De afgelopen 2 seizoenen heb ik  o.a. Royal Capellen - Olympic Charleroi(3e klasse 05/06), Lierse SK - Verbroedering Geel(05/06), Kortrijk - Lierse(06/07) en KV Mechelen - Antwerp FC(06/07) gezien in de eindrondes van België.

Hugo

Ik hoop op OHL Leuven thuis tegen Antwerp/Lierse.

Joost

De NMBS heeft een actie om de Limburgse hoofdstad te promoten en de rechtstreekse verbinding vanaf Brussel naar daar nog bekender te maken. De NS is daar overigens allerminst blij mee wat concurrentie van de TGV in zo'n uithoek van het land is niet zo mooi voor ze. Enfin, je kunt vanaf elk Belgisch Station naar de Limburgse hoofdstad komen en belangrijker: weer terug! Voor slechts 10 Euro. Omdat de Belgen vriendelijk zijn is die actie ook andersom en kan ik voor een 3,30 plus 10 euro naar ieder belgisch station. Een tripje naar OH leuven gaat zeker plaatsvinden.

Hugo

Citaat van: Joost op mei 10, 2008, 14:31:57
De NMBS heeft een actie om de Limburgse hoofdstad te promoten en de rechtstreekse verbinding vanaf Brussel naar daar nog bekender te maken. De NS is daar overigens allerminst blij mee wat concurrentie van de TGV in zo'n uithoek van het land is niet zo mooi voor ze. Enfin, je kunt vanaf elk Belgisch Station naar de Limburgse hoofdstad komen en belangrijker: weer terug! Voor slechts 10 Euro. Omdat de Belgen vriendelijk zijn is die actie ook andersom en kan ik voor een 3,30 plus 10 euro naar ieder belgisch station. Een tripje naar OH leuven gaat zeker plaatsvinden.

Ik begrijp dat jij Maastricht voor eeuwig dankbaar bent.

AthleticHolanda

Hou het schema ook in de gaten, hoop vooral op interessante middagwedstrijden zodat het met de trein op en neer haalbaar is.

Citaat van: Joost op mei 10, 2008, 14:31:57
De NMBS heeft een actie om de Limburgse hoofdstad te promoten en de rechtstreekse verbinding vanaf Brussel naar daar nog bekender te maken. De NS is daar overigens allerminst blij mee wat concurrentie van de TGV in zo'n uithoek van het land is niet zo mooi voor ze. Enfin, je kunt vanaf elk Belgisch Station naar de Limburgse hoofdstad komen en belangrijker: weer terug! Voor slechts 10 Euro. Omdat de Belgen vriendelijk zijn is die actie ook andersom en kan ik voor een 3,30 plus 10 euro naar ieder belgisch station. Een tripje naar OH leuven gaat zeker plaatsvinden.

Dat is zeer interessant nieuws, bedankt voor de tip!

Sebastiaan_W

Schema voor de 2e klasse is ook bekend.

Citeer1ste speeldag 17/05/2008:
United - OHL
Tubize - Antwerp

2e speeldag 22/05/2008:
Antwerp - United
OHL – Tubize

3e speeldag 25/05/2008:
OHL – Antwerp
United – Tubize

4e speeldag 29/05/2008:
Antwerp – OHL
Tubize – United

5e speeldag 01/06/2008:
Antwerp – Tubize
OHL – United

6e speeldag 05/06/2008:
Tubize – OHL
United -Antwerp

Sebastiaan_W

De volgende ploegen spelen in de eindronde van de 4e klasse:
Deze ploegen spelen de eindronde:

VG Oostende, Rupel Boom, Patro Eisden, Faymonville, Londerzeel, Wevelgem City, Woluwe-Zaventem, KFC Lille, Bleid, Kelmis, St. Eloois Winkel, Temse, KSK Hasselt, Ciney

Tot nog toe kan ik alleen vinden dat Patro Maasmechelen thuis speelt tegen Rupel Boom.

Joost

Eerste ronde:                         
A Wezet - RC Mechelen        woe 19u   
B RC Waregem - Turnhout       "       
C Aalst - Woluwe             woe 20u   
                                       
De returns zijn zaterdag.             
                                       
Tweede ronde:                         
D winnaar C - winnaar A      don 22/05
E winnaar B - Namen           "       
                                       
De returns zijn op 25/05.             
                                       
Derde ronde:                           
winnaar E - winnaar D        zon 01/06

------------------------------------------

Eerste speeldag:                       
1 Bleid - Opwijk of S-E-Winkel zat 19u
2 Lille - Temse                 "     
3 Wevelgem of S-E-Winkel - Hasselt     
4 Ciney - Woluwe-Zaventem       "     
5 P.Maasmechelen - Rupel Boom   "     
6 VG Oostende - Faymonville     "     
                                       
Tweede speeldag:                       
7 winnaar 3 - Kelmis           25/05   
8 winnaar 1 - winnaar 5         "     
9 winnaar 4 - Londerzeel        "     
10 winnaar 2 - winnaar 6        "     
                                       
Derde speeldag:                       
11 winnaar 7 - winnaar 8       01/06   
12 winnaar 9 - winnaar 10       "     
                                       

Joost

Vooral Faymonville zal balen, die liggen nota bene dichter bij Koblenz dan bij Brussel en moet nu het volledige land door om in Oostende te komen.

AthleticHolanda

Wat raar dat de wedstrijden voor promotie naar de 3e klasse maar over één wedstrijd gaan.

Rupel Boom moet zo drie uitwedstrijden winnen voor promotie.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mei 14, 2008, 14:22:14
Wat raar dat de wedstrijden voor promotie naar de 3e klasse maar over één wedstrijd gaan.

Rupel Boom moet zo drie uitwedstrijden winnen voor promotie.

Dat is al jaren zo, best opmerkelijk want in de provinciale klassen gaat het wel over heen en terugwedstrijden. Zal wel te maken hebben met het grote aantal duels, maar dan nog zou het een stuk beter zijn wanneer in ieder geval de finales op neutraal terrein plaatsvinden.

Ici c est Paris

Laatste nieuws: Tubize wint bij Antwerp en is daarmee zeker van promotie naar 1e klasse. Rupel Boom wint ook en promoveert daarmee naar de 3e klasse.

Ben erg benieuwd hoe die van Tubize dat volgend seizoen gaan redden. Een stadion dat amper meekan in 2e klasse en een halve selectie die vertrekt. Zal mij benieuwen.

hoevenen lion

Citaat van: Ici c est Paris op jun 02, 2008, 01:21:16
Laatste nieuws: Tubize wint bij Antwerp en is daarmee zeker van promotie naar 1e klasse. Rupel Boom wint ook en promoveert daarmee naar de 3e klasse.

Ben erg benieuwd hoe die van Tubize dat volgend seizoen gaan redden. Een stadion dat amper meekan in 2e klasse en een halve selectie die vertrekt. Zal mij benieuwen.
In oktober zouden de nieuwe tribunes er al staan. De gemeente Tubeke heeft de vergunningen al goed gekeurd. Er zijn ook al enkele spelers die met Tubeke gelinkt worden zoals alain haydock van FC Brussels.

Ik denk persoonlijk dat je Tubeke in het rijtje van Dender en Westerlo kan zetten.

Gerrit-Jan

Ben zondag 25 mei nog met een paar vrienden naar KVSK United-Tubize geweest. Lommel was niet al te ver rijden, de wedstrijd ging ergens om, en het stedelijk sportstadion leek ons wel een mooi stadion. Het stadion was aardig gevuld met 4500 toeschouwers, en ik vond het echt een knus stadion. Het lag ook erg fraai in een bosrijke omgeving.

Opvallend was de kantine achter een van de doelen. Nog fraaier was dat er een bordje hing waarop stond: max. personen 453. Vraag me af hoe ze daar nu precies bij zijn gekomen. Ook hadden ze overal twee barren achter elkaar; op de eerste bar werd alles klaargezet en tussen de achterste en de voorste bar liepen mensen om het bestelde drinken aan te geven. Misschien dat jullie weten of dit typisch Belgisch is, maar ik vond t nogal vreemd. Verder vertoonde de geluidsinstallatie de eerste helft kuren, die liet namelijk een enorme hoge pieptoon horen, heel irritant. Wat ik wel heel bijzonder vond, was dat de thuisfans die nog in het stadion waren, applaudiseerden voor de spelers van Tubize, toen zij naar hun meegereisde supporters gingen om ze te bedanken.

De wedstrijd was in de eerste helft van een redelijk niveau, maar de tweede helft was het aanzien eigenlijk niet waard. KVSK verloor de wedstrijd met 0-1, waardoor de eindronde voor United eigenlijk al was afgelopen. Op de terugweg nog een vriend afgezet in Doornenburg, waar we kasteel Doornenburg ook nog even bekeken hebben. We zijn dus ook nog cultureel verantwoord bezig geweest. Enkele Foto's:


doelpunt, door de foto te maken zelf niks van het doelpunt gezien


aftrap


feestende Tubize/Tubeke supporters




max. 453 personen




ze hadden ook geweldige eettentjes..




veldje achter stadion..


met een hele oude trekker




kasteel Doornenburg


kasteel Doornenburg


Ici c est Paris

Aardige foto's. KVSK United wil ik ook nog eens bezoeken, uurtje rijden vanaf hier denk ik.