Hoofdmenu

Geweigerd

Gestart door TeeZee, nov 05, 2008, 19:57:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Een lange lijst van clubs die zich ooit kandidaat stelden voor een plek in de Football League, maar nooit genoeg stemmen kregen om daadwerkelijk mee te mogen doen. Een lange lijst van clubs die een blauwtje liepen. Een never ending topic.

Mitchell St George's
Mislukte poging in 1889. Oorspronkelijk ontstaan uit een fusie tussen Mitchells en St. Georges en hernoemde zichzelf later Birmingham St. George's. De club werd ontbonden in 1892, als gevolg van de sterke concurrentie van twee andere clubs uit Birmingham, Aston Villa en Small Heath Alliance (later hernoemd tot Birmingham City).

Sunderland Albion
Mislukte pogingen in 1889, 1890 en 1891. Sunderland Albion was het antwoord op grote broer en huidige Premier League club Sunderland AFC. De supporters van Sunderland AFC vonden dat de commercie een te grote rol begon te spelen (toen al!) en richtten hun eigen club op. De supportersaantallen liepen echter terug toen Sunderland AFC in de League ging spelen en Albion had helemaal geen bestaansrecht meer toen Sunderland AFC het kampioenschap pakte. Albion werd ontbonden in 1892. AFC en Albion waren grote rivalen en daar zijn zelfs boeken over geschreven. Een mooie website over Sunderland Albion vind je hier.

Liverpool Caledonians
Mislukte poging in 1892. Er is bijzonder weinig bekend over deze club, behalve dat ze op 7 januari 1893 werden ontbonden en hun wedstrijden speelden in de Lancashire League. Hun thuisbasis was Woodcroft Park in Wavertree.

Wordt vervolgd.

hgrm

Precies over dit onderwerp heeft Dave Twydell een boek geschreven: Denied F.C.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op nov 05, 2008, 20:19:30
Precies over dit onderwerp heeft Dave Twydell een boek geschreven: Denied F.C.
Ik weet het. Dat boek wil ik ooit nog eens bestellen, net als zijn Rejected I, II en III. Ik wil sowieso weleens weten wat het verschil tussen rejected en denied is.

hgrm

Denied gaat over clubs die applied hebben voor de League maar nooit gekozen zijn.
De Rejected-serie gaat over clubs die uit de League gegooid zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: TeeZee op nov 05, 2008, 20:27:46
Rejected I, II en III.
Dat is mijn bron om opheldering te geven bij vraagstukken als 'de stamnummers'. Informatief naslagwerk met aardige zwart/wit illustratie. Er is een video in eigen beheer verschenen, Rejected FC met uniek (bewegend) materiaal; bv van Horton Park van Bradford (PA).
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Ik heb zowel de Engelse als Schotse serie van Rejected FC en daarnaast ook Denied FC. Alle zes erg aan te raden.