Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jef400

En dat bedoel ik dus met niet lezen. Het enige wat je zegt is ze stellen zich aan en veroorzaken het zelf. Zonder te praten. Alleen maar uit de media lullen. Het is goed met je.

Saltacampos

Citaat van: hgrm op okt 14, 2020, 17:57:00
De keuzes die gemaakt worden, vind ik ook willekeurig. Waarom bleven de theaters en bioscopen (zelfs met ontheffing tot honderden mensen) gewoon open maar moest de sport zonder toeschouwers? En waarom gaat de horeca nu helemaal dicht en diezelfde theaters en bioscopen niet? Daar had nog meer doorgepakt kunnen worden. En waarom wordt er in de openbare ruimte niet veel actiever opgetreden tegen illegale feesten?
Hiermee ben ik 100% akkoord.
Ik heb er ook wel mijn idee over waarom dat gebeurt, misschien ben ik te cynisch, maar de mensen die deze beslissingen nemen hebben niets met (volks)sport of het vermaak van de gewone man en begrijpen dat ook niet. Liever houden ze zich bezig met "verheven cultuur", wat, als je het zuiver analytisch bekijkt, nauwelijks iemand boeit.
Kort samengevat, theater, opera, veel musea zijn er voor een nichepubliek van wellicht nog geen 5% van de bevolking, toch gaat er enorm veel geld naartoe (voor gebouwen, om mensen toe te laten er zich professioneel mee bezig te houden, om dure producties mogelijk te maken...)
In verhouding krijgt een massafenomeen als voetbal nauwelijks wat, terwijl het maatschappelijk en sociaal oneindig veel relevanter is, maar het is grotendeels iets voor gewone mensen, dus dat kan niet goed zijn, bovendien zien ze het (volkomen onterecht) als iets voor gewelddadige laagopgeleide dronkenlappen.
Voetbal buiten kan niet, theater binnen kan wel, te belachelijk voor woorden.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op okt 15, 2020, 16:09:43
Hiermee ben ik 100% akkoord.
Ik heb er ook wel mijn idee over waarom dat gebeurt, misschien ben ik te cynisch, maar de mensen die deze beslissingen nemen hebben niets met (volks)sport of het vermaak van de gewone man en begrijpen dat ook niet. Liever houden ze zich bezig met "verheven cultuur", wat, als je het zuiver analytisch bekijkt, nauwelijks iemand boeit.
Kort samengevat, theater, opera, veel musea zijn er voor een nichepubliek van wellicht nog geen 5% van de bevolking, toch gaat er enorm veel geld naartoe (voor gebouwen, om mensen toe te laten er zich professioneel mee bezig te houden, om dure producties mogelijk te maken...)
In verhouding krijgt een massafenomeen als voetbal nauwelijks wat, terwijl het maatschappelijk en sociaal oneindig veel relevanter is, maar het is grotendeels iets voor gewone mensen, dus dat kan niet goed zijn, bovendien zien ze het (volkomen onterecht) als iets voor gewelddadige laagopgeleide dronkenlappen.
Voetbal buiten kan niet, theater binnen kan wel, te belachelijk voor woorden.

In Nederland mag betaald voetbal als enige sport tot nu toe doorgaan, dat geeft toch wel aan dat ze zich bewust zijn van de maatschappelijke relevantie ervan.

Saltacampos

#348
Citaat van: Joost op okt 15, 2020, 16:14:05
In Nederland mag betaald voetbal als enige sport tot nu toe doorgaan, dat geeft toch wel aan dat ze zich bewust zijn van de maatschappelijke relevantie ervan.
Het zou dan ook compleet absurd zijn om dat niet te doen, nergens worden werknemers zo veel getest als in het profvoetbal (omdat de clubs het zelf betalen), nergens worden zo snel mensen afgezonderd als ze positief testen (met de nodige miskleunen links en rechts, maar het werkt over het algemeen wel). Als dat al niet kan, moet je opnieuw naar een volledige lockdown.

Benieuwd wat er vanmiddag na de nationale veiligheidsraad in België uit de bus komt, normaal kan ik morgennamiddag naar Cercle-Gent, met de nodige strikte regels die me niet bepaald vrolijk stemmen, maar goed, het is wat het is en beter dan niks...

Misschien kan ik wel nog wat trips doen voor U17 wedstrijden, als publiek daar toegelaten blijft. Eventueel wat B-terreinen die ik nog niet heb bezocht  of clubs die alleen jeugdelftallen hebben...

Noord-Frankrijk is misschien ook nog een mogelijkheid.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;p
Over land and sea

Joost

Ik zou toch wel zeer verbaasd zijn wanneer je ook werkelijk het Jan Breydel mag bezoeken.

Inmiddels wordt reizen tussen Nederland en België door beide regeringen afgeraden, al was voor mij België door de restricties sowieso niet echt aantrekkelijk en is het voetbal nu stopgezet. Ik wip zondag de andere grens over om op 3minuten rijden een potje Landesliga voetbal met 50 toeschouwers te zien.

Saltacampos

Citaat van: Joost op okt 16, 2020, 12:26:24
Ik zou toch wel zeer verbaasd zijn wanneer je ook werkelijk het Jan Breydel mag bezoeken.

Inmiddels wordt reizen tussen Nederland en België door beide regeringen afgeraden, al was voor mij België door de restricties sowieso niet echt aantrekkelijk en is het voetbal nu stopgezet. Ik wip zondag de andere grens over om op 3minuten rijden een potje Landesliga voetbal met 50 toeschouwers te zien.
Dit is België, eventuele maatregelen gaan wellicht pas maandag in...
Ik zie straks wel wat wel en niet toegelaten is, maar de kans is vrij groot dat ik wel ergens langs de lijn sta of zit dit weekend.
Duitsland vind ik een beetje te ver voor een wedstrijd in de Landesliga, maar Régional 1 tot 3 in Noord-Frankrijk met een gelijkaardig aantal aanwezigen zegt me wel wat.
Over land and sea

Joost

Ik was even vergeten dat de Ronde van Vlaanderen zondag is dus maatregelen zullen sowieso pas zondag 1800 op zn vroegst ingaan.

Saltacampos

Citaat van: Joost op okt 16, 2020, 14:46:02
Ik was even vergeten dat de Ronde van Vlaanderen zondag is dus maatregelen zullen sowieso pas zondag 1800 op zn vroegst ingaan.
Ik ken niets van wielrennen, maar ik dacht dat dat sowieso zonder publiek was, zelfs het parcours is daarom min of meer geheim gehouden.
Het is hier elke keer zo geweest, de horeca moest dan dicht, maar pas op maandag, waardoor je nog lockdownfeestjes had.
Nu ja, ergens te begrijpen (niet die lockdownfeestjes uiteraard), mensen hebben al bestellingen gedaan voor het weekend en dan moet nagenoeg alles de vuilnisbak in.
En het is nu ook niet zo dat die twee dagen zo'n gigantisch verschil gaan maken, het is al om zeep en dat blijft zo tot minstens over een paar weken. Het wordt druk op de intensieve zorgen, maar er is nog geen sprake van overrompeling en tekort aan bedden. België heeft één van de hoogste aantallen bedden op IZ/inwoner in Europa, maar het mag niet te veel meer stijgen.
Over land and sea

watergatehopper

Ik ben benieuwd wat het coronavirus doet met de bezettingsgraad in de stadions als het verslagen is. Wellicht gaan we nog last hebben om aan kaarten te komen voor de hogere niveaus. De fans die 5 keer per seizoen gaan zullen inmiddels ook wachten op de grote dag dat ze weer veilig kunnen en mogen.
Aan de andere kant biedt meer bezoekers bij clubs die normaal niet zoveel trekken ook weer mooie gelegenheden.
Niemand die het weet. We zullen moeten afwachten maar was zomaar een hersenspinsel.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

spons

Citaat van: watergatehopper op okt 25, 2020, 08:46:07
Ik ben benieuwd wat het coronavirus doet met de bezettingsgraad in de stadions als het verslagen is. Wellicht gaan we nog last hebben om aan kaarten te komen voor de hogere niveaus. De fans die 5 keer per seizoen gaan zullen inmiddels ook wachten op de grote dag dat ze weer veilig kunnen en mogen.
Aan de andere kant biedt meer bezoekers bij clubs die normaal niet zoveel trekken ook weer mooie gelegenheden.
Niemand die het weet. We zullen moeten afwachten maar was zomaar een hersenspinsel.

Ik denk dat er juist minder toeschouwers komen. Een gedeelte durft nog niet of niet meer, een ander gedeelte ( waaronder ikzelf ) ontdekken dat ze ook heel goed zonder voetbal kunnen en er zal nog een gedeelte zijn dat ondertussen een andere tijdsbesteding hebben gevonden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

rogo_breda

Daar ben ik ook bang voor inderdaad, na een jaar zonder fans gespeeld te hebben ben je een deel van je toeschouwers misschien wel kwijt. Mensen zijn andere dingen gaan doen, hebben de TV ontdekt of, zoals in Engeland waar vanaf niveau 7 nog wel publiek welkom is, hebben ze de lokale amateurclub ontdekt.

Jef400

En een ander deel gaat dan juist weer voor het belevingstoerisme. Het is maar koffiedik kijken wat er gaat gebeuren.

watergatehopper

Oh ok.. ja dat kan uiteraard ook. We zullen zien. Hopelijk snel maar daar ziet het voorlopig nog niet naar uit.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Toen de honkbalcompetitie in juli toch nog van start ging, zagen we juist een toename van de hoeveelheid publiek. Zelfs op de donderdagavond, meestal de minst drukke speeldag, was het behoorlijk druk. Blijkbaar kwamen mensen er toch achter dat thuis achter de TV zitten wel leuk is, maar dat er toch iets miste.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Sportbeleving draait uiteindelijk op gevoel natuurlijk. Het wij-gevoel in het aanhangen van een bepaalde vereniging. Dat is een bepaald stuk wat mist nu tijdens het voor de buis hangen. Eigenlijk is sport net zoals sociaal contact iets wat je bij uitstek moet voelen.