The FA Cup starts here... 2009

Gestart door TeeZee, mei 26, 2008, 15:11:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Helaas is de BBC wat voetbal betreft behoorlijk uitgekleed, sinds dit seizoen. De FA Cup en het nationale elftal zijn verdwenen naar de commerciëlen of achter de decoder.

Hopelijk een modetrend die overwaait, gezien bijvoorbeeld ons nationale Talpa/Versatel-debacle.

Daniel

Citaat van: TeeZee op jan 04, 2009, 10:27:24
Verder een viertal afgelastingen vanwege bevroren velden, waaronder de thuiswedstrijd van Birmingham City. Dat verbaast me toch wel, je zou toch mogen verwachten dat zo'n club goede veldverwarming heeft.

Hier las ik op een ander forum iets merkwaardigs over. Want de wedstrijd van Histon-Swansea had gewoon door kunnen gaan op het moment dat de scheids de mat keurde. De club drong echter aan op een afgelasting om 3 redenen ( meer tickets, kans op een live registratie bij een inhaal of geblesseerden de kans geven terug te komen ). De reden dat de scheids de wedstrijd afkeurde was omdat het mogelijk later kouder ging worden. Raar want de wedstrijd van Cambridge City ging wel door ( Message Board van Footballgroundguide ). Dit vind ik echt wel zonde van de charme van de Engelse FA Cup als dit soort dingen de wedstrijden gaan beinvloeden. En ook ik stond gister raar te kijken toen ik met een biertje voor de BBC ging zitten en er géén voetbal kwam.... Jammer
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Han

De FA Cup ties zijn kennelijk dusdanig wreed afgeschermd dat ook tientallen satellietzenders gisteren geen soelaas boden; en dat terwijl ik er echt voor ging zitten ivm Preston North End  vs Liverpool.

Ik mijmer over de dagen met samenvattingen met Simon Inglis op schoot; en het vastleggen op videoband om alle tribunefacetten en terrace details frame voor frame te herhalen. Zucht.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

In Nederland is de FA Cup uitstekend te volgen via Sport1. Live en in samenvatting. Vandaag bijvoorbeeld een half uur durend overzicht van alle goals. Prachtige beelden, maar toch is het geen Match of the Day.

hgrm

Voor Sport 1 moet je betalen. Dat noem jij uitstekend?!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Citaat van: hgrm op jan 04, 2009, 17:33:40
Voor Sport 1 moet je betalen. Dat noem jij uitstekend?!

Met 'uitstekend' doel ik op de manier waarop ze de FA Cup (en het buitenlands voetbal in het algemeen) in beeld brengen. Bij een publieke of commerciële omroep is dit bij lange na niet mogelijk, want niet rendabel. Ik ben dan best bereid daarvoor te betalen. In die zin niet uitstekend dus, maar wel begrijpelijk.

Louk

Ik heb vandaag ook gekeken naar de goals van de derde ronde op Sport 1, maar het haalt het niet bij MOTD. Heerlijk, het bekijken van al die prachtige stadions, met op de achtergrond die typische Engelse huizen. Onvoorstelbaar jammer dat het nu achter de decoder is in Engeland.


Batflyer

We krijgen een Merseyside derby in de 4e ronde :O
United v Spurs is ook een leuke, verder twee mogelijke Londense derby's tussen Watford-Palace en Leyton Orient-Charlton.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hugo

Citaat van: hgrm op jan 04, 2009, 17:33:40
Voor Sport 1 moet je betalen. Dat noem jij uitstekend?!

Hoe noem jij dat?

TeeZee

Citaat van: Batflyer op jan 04, 2009, 19:53:18
We krijgen een Merseyside derby in de 4e ronde :O
Laatste keer dat dat gebeurde was in de 5e ronde in 1991. De eerste wedstrijd (op Anfield) eindigde in 0-0, de replay op Goodison Park in 4-4 en in de tweede replay won Everton met 1-0. In de jaren '80 kwamen beide clubs elkaar regelmatig tegen in danwel de FA Cup danwel de League Cup. Het wordt de 21e ontmoeting in de FA Cup.

hoevenen lion

Hull/Newcastle v Millwall/Crewe, R4, 15:00

In de veronderstelling dat beide ploegen doorgaan. Heeft er iemand tips om zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk heen en weer Newcastle te gaan vanaf Antwerpen??

Denniz1974

Citaat van: hoevenen lion op jan 05, 2009, 18:17:29
Hull/Newcastle v Millwall/Crewe, R4, 15:00

In de veronderstelling dat beide ploegen doorgaan. Heeft er iemand tips om zo goedkoop mogelijk heen en weer Newcastle te gaan vanaf Antwerpen??

Roeibootje wellicht ...

hgrm

Citaat van: hoevenen lion op jan 05, 2009, 18:17:29
Hull/Newcastle v Millwall/Crewe, R4, 15:00

In de veronderstelling dat beide ploegen doorgaan. Heeft er iemand tips om zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk heen en weer Newcastle te gaan vanaf Antwerpen??

Vliegen op Leeds/Bradford is niet al te duur. Van daar de bus en trein. Mits vroeg geboekt ook niet superduur. Als alternatief: de National Express bussen zijn nog goedkoper.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Een prachtig moment in de replay-ronde. Southend United verzilvert zojuist na een goed kwartier voetballen een hoekschop tegen de oliedollars uit Londen en het toch al niet grote stadionnetje ontploft.

TeeZee

En de finale is Everton v Chelsea. Er komt een blauwe winnaar dit seizoen. Ik heb een meer dan grote voorkeur voor Everton, Guus mag ook wel een keertje verliezen. Ik zal op de dag van de finale vrijwel zeker moeten werken, maar ik hoop op een dusdanig tijdstip dat ik het op tv kan volgen (al vrees ik dat het wordt uitgezonden op een zender die ik niet kan ontvangen).