Dusseldorf, Aufstieg in die 2e liga.

Gestart door Niels_Zitterd, nov 24, 2009, 20:06:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Bij deze mijn eerste groundhop verslag.

Aan het einde van het vorig seizoen in de Jupiler League had ik het er met mijn broer over om een een keer naar een ander Fortuna te gaan kijken.
De fusie en licentie perikelen bij ons "eigen" Fortuna Sittard waren we meer dan zat. En een keer naar een andere club gaan kijken is dan een uitstekende remedie.

Na wat heen en weer bellen met de agenda ernaast, kwamen we op de laatste speeldag van de 3e Bundesliga uit.
Even op de site van Fortuna Dusseldorf gekeken of er een thuiswestrijd op het programma stond.
We hadden geluk want de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, zou tegen het tweede (U23) elftal van Werder Bremen zijn.
Niet een heel erg aansprekend affiche, maar goed.
Even een aantal mailtjes gestuurd naar de ticketing service van Fortuna Dusseldorf en de kaarten waren geregeld.

Naarmate de laatste speeldagen in de 3 liga voorbij gingen, kwam Dusseldorf er steeds beter voor te staan.
Het kampioenschap zat er niet meer in want Union Berlin had een aantal speelronden voor het einde van de competitie het kampioenschap al binnen gehaald.
Maar door de inhaalslag in de laatste paar speelronden kon Fortuna Dusseldorf bij winst, de 2de promovendus van de 3 Liga worden.

Die dag lekker op tijd in de auto gestapt om op tijd bij het stadion te zijn.
Ruimschoots op tijd onze kaarten opgepikt bij de afhaalbalie en daarna zijn we een rondje rond het stadion gelopen.
Ruim anderhalf uur voor de wedstrijd was het al een drukte van jewelste.
Na ons rondje zijn we naar binnen gegaan om onze plekken even te gaan bekijken.
Een wedstrijd in Duitsland zonder "bratwurst mit bier" kan natuurlijk niet.
In een van de vele stand in het stadion hebben we dit voorkomen en met een gevulde maag zijn we naar onze plaatsen gegaan.

Over de wedstrijd zelf kan ik heel kort zijn. Bij de spelers van Dusseldorf stond er zoveel spanning op, dat een redelijk niveau voetbal er niet inzat.
Via een redelijk gelukkig doelpunt van Marco Christ in de 12de minuut werd het 1-0.
Dit zou ook gelijk de eindstand blijven, Dusseldorf bleef het restant van de wedstrijd achteruit leunen en het tweede van Werder had weinig interesse in aanvallen.

Het zeer matige spel van deze wedstrijd werd ruimschoots goed gemaakt door het publiek.
In de week voorafgaand aan het duel kwam al het bordje "Ausverkauft" tevoorschijn.
Alle 50095 plaatsen waren bezet. Hierdoor is er ook gelijk een toeschouwers record gevestigd in de 3 Liga.
Volgens mij hebben al deze mensen hun keel kapot geschreeuwd want het gezang en gejuich was oorverdovdend.

Na het laatste fluitsignaal viel de spanning van de ruim 50.000 aanwezigen af en kon het feest beginnen.
De onvermijdelijke pitch invasion was een feit en overal in het stadion werden fakkels afgestoken.
Zelf hebben we nog een rondje door het stadion gemaakt en zijn we met een voldaan gevoel in de auto naar huis gestapt.

Hieronder de foto's van deze geslaagde dag.























hgrm

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 24, 2009, 20:06:38
Bij deze mijn eerste groundhop verslag.


Leuk verslag!
Hopelijk de eerste van een hele serie!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Je hebt wel mazzel gehad zo te zien!

Niels_Zitterd

@hgrm het is wel de bedoeling om meer verslagen te gaan maken.
Het groundhoppen zelf ben ik al veel langer mee bezig, ik was er alleen niet van op de hoogte dat er deze term voor was. Daar ben ik pas sinds kort achter.

@Joost, deze wedstrijd ben ik echt met de neus in de boter gevallen.
Hoewel ik het idee heb dat het qua sfeer in Dusseldorf altijd wel redelijk ok is.
Ik ben een aantal weken geleden naar Fortuna Dusseldorf - Alemannia Aachen geweest en toen was de sfeer ook prima.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 25, 2009, 14:49:37
@Joost, deze wedstrijd ben ik echt met de neus in de boter gevallen.
Hoewel ik het idee heb dat het qua sfeer in Dusseldorf altijd wel redelijk ok is.
Ik ben een aantal weken geleden naar Fortuna Dusseldorf - Alemannia Aachen geweest en toen was de sfeer ook prima.
De terugwedstrijd wordt nog veel leuker!

HJanneman

Geweldige match uitgekozen,want iedereen klaagt over de halflege tribunes bij Düsseldorf, maar met een volle bak is 't toch wel heel imposant die ESPRIT-Arena!

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op nov 25, 2009, 15:24:02
De terugwedstrijd wordt nog veel leuker!

Die zal ik dit seizoen moeten overslaan, de wedstrijd wordt op een vrijdag gespeeld en mijn eigen club gaat dan voor.
Wellicht als de wedstrijd komend seizoen ook op het programma staat dat ik deze dan meepik.
Over het algemeen zijn dit wel de wedstrijden die ik uitzoek omdat de publieke belangstelling dan een stuk hoger is.

AthleticHolanda

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 27, 2009, 12:23:20
Die zal ik dit seizoen moeten overslaan, de wedstrijd wordt op een vrijdag gespeeld en mijn eigen club gaat dan voor.

Volgens mij zijn die wedstrijden nog lang niet vastgesteld, of heb ik iets gemist?

Hoop overigens wel op de vrijdagavond, dat zou ideaal zijn voor mij :-D.

Niels_Zitterd

Citaat van: AthleticHolanda op nov 27, 2009, 13:10:09
Volgens mij zijn die wedstrijden nog lang niet vastgesteld, of heb ik iets gemist?

Hoop overigens wel op de vrijdagavond, dat zou ideaal zijn voor mij :-D.

Op de site van Fortuna Düsseldorf staat deze wedstrijd gepland voor vr 26-2-2010.

AthleticHolanda

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 27, 2009, 13:21:37
Op de site van Fortuna Düsseldorf staat deze wedstrijd gepland voor vr 26-2-2010.

Klopt maar de wedstrijd is nog niet vastgesteld, dat gebeurt in Duitsland altijd per zes wedstrijden en tot en met de 22e speelronde (12-14 februari, carnavalsweekend) hebben ze dat gedaan. Waarschijnlijk volgen ergens in januari de volgende zes.
Alles is dus nog open.