Socio's in Nederland

Gestart door Mach, okt 24, 2007, 19:59:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mach

CiteerFans kunnen zich aan Feyenoord binden
Uitgegeven: 24 oktober 2007 10:09
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 11:04

ROTTERDAM - De supporters van Feyenoord kunnen zich per 1 januari volgend jaar officieel aan de club verbinden. De aanhang krijgt hierdoor een vorm van zeggenschap binnen de Rotterdamse vereniging, die dit woensdag bekendmaakte.

De bedoeling is dat een aantal fans deel gaan uitmaken van de Stichting Continuïteit van Feyenoord. Deze stichting staat boven de Feyenoord NV en bewaakt de clubcultuur, zoals de samenstelling van het shirt. 

Toekomst

"Dit is de eerste stap", lichtte de woordvoerder van Feyenoord toe. "We gaan bekijken hoe de inspraak van de fans in de toekomst verder vorm kan krijgen."

Een officiële band met de club kost de fans wel 40 euro, maar dit geld zal worden geïnvesteerd in het eerste elftal. In ruil hiervoor krijgen de supporters een aantal voordelen zoals het Feyenoord Magazine en de Feyenoord Voordeelagenda.

Feyenoord volgt hiermee het voorbeeld van het Spaanse Barcelona en het Portugese Benfica, waar de fans al eerder de mogelijkheid kregen zich aan hun club te binden.

(c) ANP

Ik was blij verrast met bovenstaande nieuwsbericht. Het geflirt de laatste jaren met een NV een mogelijk een beursgang te ondernemen zag ik met lede ogen aan en iik hoopte dat ze wijs genoeg zouden zijn om die laatste stap niet te nemen en eens een kijkje te nemen naar het zuiden naar het Iberische schiereiland.

We moeten natuurlijk zien hoe het uitpakt, maar dit is een structuur die ik wel vind passen bij Feyenoord. Het zal ook interessant worden om te zien of er nu nog meer clubs zullen gaan volgen.

Ik heb me net in ieder geval aangemeld, ik wil wel deel uitmaken van deze stap en laat me lekker leiden in de kudde makke schapen die 40 eurootjes doneren aan de club.

TeeZee

Mijn romantische ik juicht het initiatief toe. Je supporters nog meer aan de club verbinden dan ze al zijn, dat is een uitstekend plan. Het is een trendbreuk in een tijd waarin de clubs de afstand met de fan steeds groter maken.

Mijn cynische ik zegt dat dit een slim marketingfoefje is om wat extra poen binnen te halen.