Hoofdmenu

Helpdeskhel

Gestart door TeeZee, feb 27, 2009, 14:18:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Een topic dat schaamteloos gerecycled wordt van iets dat Han jaren terug elders begon.

Ik heb een plasmascherm en wilde digitale tv.
Ik meld me aan bij Ziggo. November 2008.
Ik krijg de mogelijkheid om de decoder te laten bezorgen op een ander adres.
"Handig, want ik ben namelijk weinig thuis".
December 2008.
Januari 2009.
Nog geen decoder ontvangen.
Ik maar eens bellen.
Ik word doorverbonden met een uitzendkracht die voor een handvol rupees in India antwoord geeft op vragen die ze niet begrijpt.
"U staat niet in onze database, wat zijn uw gegevens. Dan maken we het in orde."
"Ok, genoteerd. U ontvangt uw decoder rond de 16e."
- "Staat er ook bij dat het op een ander adres bezorgd moet worden?"
"Nee, maar nu wel".
Februari 2009.
- "Hallo, met mij. De decoder is nog steeds niet bezorgd."
"In mijn computer staat dat-ie op 6 februari bezorgd moet worden"
- "Nog steeds op het andere adres?"
"Hier staat: ........, nummer 3"
- "Ok, dat klopt!"
19 Februari 2009.
Briefje in mijn brievenbus dat ik niet thuis was. Morgen wordt weer een poging gedaan.
20 Februari 2009.
Ik ben toevallig thuis. Pakketje met daarin de decoder.

Overigens werkt het maar matig. Ned 1, 2 en 3 haperen continu. De overige zenders niet, maar daar loopt het geluid soms niet synchroon met het beeld. Beelden zijn scherper, maar de kleuren zijn veel te fel. Het geluid is aanmerkelijk slechter.

Digitale tv van Ziggo, nog maar even niet. Ik kijk wel analoog.

Joost

Digitale TV van Ziggo.

Twee weken voor we de sleutel kregen formulier op Internet ingevuld.

Twee weken later belde, op een ander adres, de postbode aan met het pakket.

Nadat de TV was geleverd alles aangesloten, zowel TV, Internet als telefoon.

TV aangezet, prima beeld, geluid. Internet geprobeerd, prima verbinding.

Het aansluiten van een DVD recorder daarentegen....
Citaat van: TeeZee op feb 27, 2009, 14:18:31
Een topic dat schaamteloos gerecycled wordt van iets dat Han jaren terug elders begon.

Ik heb een plasmascherm en wilde digitale tv.
Ik meld me aan bij Ziggo. November 2008.
Ik krijg de mogelijkheid om de decoder te laten bezorgen op een ander adres.
"Handig, want ik ben namelijk weinig thuis".
December 2008.
Januari 2009.
Nog geen decoder ontvangen.
Ik maar eens bellen.
Ik word doorverbonden met een uitzendkracht die voor een handvol rupees in India antwoord geeft op vragen die ze niet begrijpt.
"U staat niet in onze database, wat zijn uw gegevens. Dan maken we het in orde."
"Ok, genoteerd. U ontvangt uw decoder rond de 16e."
- "Staat er ook bij dat het op een ander adres bezorgd moet worden?"
"Nee, maar nu wel".
Februari 2009.
- "Hallo, met mij. De decoder is nog steeds niet bezorgd."
"In mijn computer staat dat-ie op 6 februari bezorgd moet worden"
- "Nog steeds op het andere adres?"
"Hier staat: ........, nummer 3"
- "Ok, dat klopt!"
19 Februari 2009.
Briefje in mijn brievenbus dat ik niet thuis was. Morgen wordt weer een poging gedaan.
20 Februari 2009.
Ik ben toevallig thuis. Pakketje met daarin de decoder.

Overigens werkt het maar matig. Ned 1, 2 en 3 haperen continu. De overige zenders niet, maar daar loopt het geluid soms niet synchroon met het beeld. Beelden zijn scherper, maar de kleuren zijn veel te fel. Het geluid is aanmerkelijk slechter.

Digitale tv van Ziggo, nog maar even niet. Ik kijk wel analoog.

Ik moet wel zeggen dat sinds gisteren het beeld op Ned 1,2 en 3 erg slecht is. Niet eerder meegemaakt. We hebben momenteel ook alle zenders en helaas krijg ik bij Sport 1 steeds een foutmelding.

Joost

Daarentegen. Waterschapsheffingen...

Drie dagen voor we de sleutel kregen op Internet aangemeld. Twee dagen later telefoon; uw adres staat niet in de database. Oorzaak: water zit in de servicekosten dus aanmelden was overbodig. Kunt u mijn aanmelding verwijderen. Dat is gebeurd.

Vandaag: hierbij uw waterschapsheffing voor 2009, 181 euro. Ik bellen naar het 0800 nummer: Er zijn nog 39 wachtenden voor U....

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 27, 2009, 14:51:02Het aansluiten van een DVD recorder daarentegen....
Wat lukt er niet?

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 27, 2009, 15:04:36
Wat lukt er niet?

Das heel kort uitgelegd.

Ik heb:
'n Digitale TV met iedere ingang die maar mogelijk is
'n decoder met scart in, scart uit
'n DVD-HD recorder met scart in, scart uit, hdmi uit, g/w/r uit

Ik heb alle opties uit de instructies gevolgd en kan prima DVD's kijken. Het opnemen op de HD lukt echter niet. Ik krijg alleen maar geluid of zelfs helemaal niets. Heb een van mijn vrienden ernaar laten kijken en zijn magic touch hielp. Alles werkte. Ding uitgezet, aangezet, nog eens iets opgenomen, prima. Hij gaat naar huis en twee dagen later wil ik wat opnemen, alleen nog geluid...

TeeZee

Je bent je ervan bewust dat als je digitaal opneemt, je dan niet naar een andere digitale zender kunt kijken?

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 27, 2009, 20:22:14
Je bent je ervan bewust dat als je digitaal opneemt, je dan niet naar een andere digitale zender kunt kijken?

Dat ben ik, maar het is dan ook vooral bedoeld voor als ik niet thuis ben.

Houseman

Bij Ziggo hadden ze achterstand bij het versturen van decoders. Heb zelf eind december besteld en vorige week ontvangen. Signaal kan slecht zijn als je er een splitter (bijv. voor een tv op de slaapkamer) er tussen hebt hangen. Dan wordt het aangeraden om een versterker te plaatsen.

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 27, 2009, 15:04:36
Wat lukt er niet?

De kabel was spontaan gaan draaien waardoor er geen beeld meer was, probleem opgelost.

Joost

Ik: Bij sommige zenders krijg ik een E37 foutmelding
Ziggo: stekkers eruit halen, smartcard eruit halen, halfuur wachten en opnieuw proberen
Ik: dat heb ik al geprobeerd maar werkt niet
Ziggo: Maar nog geen van mijn collega's heeft U dat geadviseerd
Ik: Nee klopt, ik heb zelf gezocht
Ziggo: dan moet ik u vragen het nogmaals te proberen
Ik: Maar heeft dat voor nut? Dat zal dan toch wederom niet werken?
Ziggo: Ik mag niet verder iin het systeem als u dat niet geprobeerd heeft
Ik: U kunt toch noteren dat de klant het al geprobeerd heeft
Ziggo: Nee dat gaat niet, u moet het opnieuw proberen
Ik: Dus over 2 minuten kan ik terugbellen en melden dat het nog steeds niet werkt?
Ziggo: Nee want dan ziet mijn collega dat u pas 2 minuten geleden gebelt heeft
Ik: Uw systeem is niet bepaald ingesteld op klanten die eerst zelf proberen en dan bellen merk ik
Ziggo: nee dat komt omdat klanten vaak liegen

Dennis-V

Gelukkig heb ik geen digitale tv, gewoon lekker analoog !
Tegen de tijd dat analoog echt onmogelijk zal zijn wordt het tijd om over te stappen.
Voor die 10 minuten per week die ik tv kijk heb ik echt geen digi nodig

TeeZee

Citaat van: Dennis-V op apr 25, 2009, 20:57:44Voor die 10 minuten per week die ik tv kijk heb ik echt geen digi nodig
Dan heb je eigenlijk helemaal geen tv nodig.

Ik ben momenteel wel tevreden over digitale tv, maar dan voornamelijk over de beeldkwaliteit, verder voegt het op een riedel regionale zenders niets extra's toe. Die is op een plasma-tv zeer goed. Ik geef alleen wel toe dat dat niet iets zou zijn geweest om extra voor te betalen. Het is dat het niks extra's kost, anders had ik nog prima analoog kunnen kijken.

Joost

Het analoge aanbod wordt hier momenteel flink ingekrompen en we omdat we net op onszelf zijn gaan wonen was digitale TV gewoon een logische keuze gericht op de toekomst. Dit is overigens wel pas de eerste keer dat we er problemen mee hebben.

Han

Photobucket



Dit is een 'screengrab' van mijn photobucket-account dat ik enige tijd niet meer heb aangesproken. Ik heb tijdelijk toevlucht gezocht tot www.imgur.com  op dit plaatje te uploaden

Ik krijg geen toegang (meer). Ik kan geen enkele knop (meer) activeren. Het rolmenu om uit kunnen loggen functioneert niet (meer). Mijn account lijkt 'op slot' te zitten en daar verwijst de sleutel ter linkerzijde wellicht naar.

Ik heb:
•   Slechts 12% van de beschikbare ruimte 'opgesoupeerd'
•   Firefox en chrome geprobeerd
•   de helpdesk van photo bucket tevergeefs geraadpleegd
•   in twee talen gegoogled voor probleemoplossing met talloze seo-zoekacties:
•   gezocht of photobucket een betaalsite is geworden
•   cookies verwijderd
•   

Tevergeefs.

Stel dat toegang uitgesloten is en blijft; dan ben ik mijn fotobibliotheek 'kwijt'.
Wat is een toegankelijke en gebruikersvriendelijke website als alternatief voor 'storage' van foto's?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FC_Emmen

Voor mij persoonlijke werkt https://picasaweb.google.com wel goed.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'