Hoofdmenu

Het grote filmtopic

Gestart door TeeZee, nov 25, 2007, 11:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Ik ga weer verder waar ik ooit gebleven was.

Mijn favoriete films allertijden:
1. Babel
2. Lost in Translation
3. Identity
4. Inside Man
5. Sideways

Desastreus voor het netvlies waren:
1. Prospero's Books
2. Jardins en automne
3. La Perrara
4. Guest House Paradiso
5. The Lost World: Jurassic Park II

Gisteren naar "Alles is Liefde" geweest, de film waar heel Nederland intussen geweest is. Verrassend genoeg nog best vermakelijk en de meest Hollandse film (ik hoor de provincialen nu al weer fulmineren dat het dan zeker niets voor hun als NEDERLANDERS is) waar ik ooit geweest ben. Er is een blik BN'ers opengetrokken, maar dat stoort om de een of de andere reden niet. Voorspelbaar is de film natuurlijk wel en meteorologisch gezien vind ik het erg onrealistisch dat het sneeuwt op pakjesavond. (Uberhaupt is vaste sneeuw onrealistisch tegenwoordig). Voor ons zat een man die zo ontroerd raakte dat de tranen over zijn wangen liepen. Blijkbaar kan die film dat met je doen. Ik denk overigens wel dat het een typische vrouwenfilm is.

Het was leuk om nu het nog kan een film te kijken in de Cinerama bios te Rotterdam. Die bioscoop gaat op termijn verdwijnen en dat vind ik erg jammer. Het is mijn favoriete bioscoop vanwege de sfeer die er hangt.

Mach

Deel II van Jurassic Park ben ik helemaal met je eens, 2x keer geprobeerd te kijken maar nooit het einde gehaald. Deel III is dan wel weer redelijk popcorn vermaak.

En popcorn vermaak is toch uiteindelijk wel wat mij aan trekt. Cult en arthouse films zijn aan mij niet besteed. Ik laat me dan ook graag inpakken door mooie CGI, geen moeite mee. Toch zijn er wel enkele klassiekers die mij kunnen bekoren zoals Jaws en the Godfather en laten we Scarface daar ook maar bij scharen.

Uit de jaren 80 kijk ik graag naar reeksen als Indiana Jones en Lethal Weapon. Een juweeltje uit de periode is trouwens the Abyss.

Horror kijk ik niet zo graag naar, ik zie niet in hoe ik mij beter moet voelen na een of andere slachtpartij, echter de Scream reeks vind ik wel weer leuk en films als Deep Rising, Dusk till Dawn en Starship Troopers heb ik ook op dvd.

Andere leuke films: Anaconda, Alien, Predator, AVP (ik vond deze best leuk), Van Helsing, Lord of the Rings, 13th Warrior (heerlijke film met origineel verhaal), Pirates of the Caribbean, Shawshank, Green Mile, the Rock, Die Hard, 12 Monkeys, Terminator 2, X-men, Tombraider, Stigmata, Nico, Under Siege, Cradle 2 the Grave, Romeo Must Die, Training Day (een topfilm).

TeeZee


I Am Legend
Met Will Smith

Het is inmiddels traditie om aan het eind van het jaar naar een echte kerstfilm te gaan, gecombineerd met een etentje. Bij voorkeur in Scheveningen. Enfin, zo ook gisteren. De beoogde kerstfilm van dit jaar, Fred Claus, draaide echter niet in Den Haag. Dan maar naar de nieuwste van Will Smith.

Er is een medicijn uitgevonden tegen kanker, maar helaas blijkt het middel nog al wat ernstige bijwerkingen te hebben. Een gemuteerd virus roeit 90% van de mensheid uit en de overige 10% verandert in een soort van zeer agressieve vampier die geen menselijke kenmerken meer heeft. Will Smith, die Robert Neville speelt, is als enige immuun en probeert in een waanzinnig desolaat New York een medicijn te vinden om de vampieren te genezen.

Hieronder staan twee trailers die je kunt bekijken door op de play knop te klikken:



Zoals jullie zien: een echte gezellige familiefilm die uitermate goed past in deze knusse tijd! Mijn overbodige mening: soms erg spannend, maar geen film die bij mij zal blijven hangen.

En nu nog een paar weekjes wachten op het jaarlijkse Internationale Filmfestival te Rotterdam. Ik verheug me er al weer op.

Joost

Ik ben ook dol op romantische comedy's. De disneyfilm Enchanted was daarom een prachtige film. Ook laatst op tv gezien; Love Actually. Erg leuk.

Bij de serieuze films is mijn topper van het jaar Das Leben der Anderen.

TeeZee


Het jaarlijkse internationale filmfestival van Rotterdam zit er weer op. In de afgelopen anderhalve week ben ik naar tien films geweest. Natuurlijk zitten er behoorlijk veel films tussen die niet te harden zijn door de zogenaamd intellectuele pretenties die ze hebben, maar ook een paar films die meer dan de moeite waard zijn.

Het is anders dan normaal in de bioscoop. Bij de meeste films zit het vol tijdens het IFFR. Er hangt een apart sfeertje, dat alhoewel "anders" (d.w.z. veel mensen met een enigszins artistieke inslag), niet vervelend aanvoelt. Integendeel. Het heeft zelfs iets licht verslavends. Het centrum van Rotterdam met alle verschillende bioscopen leeft voor 10 dagen.

Het aardige is dat het publiek na afloop van een film een cijfer mag "scheuren". Op die manier wordt de publieksprijs bepaald. Nakaarten gebeurt veelvuldig in de diverse restaurantjes en cafe's in het centrum. Het centrum is volledig in de ban van het IFFR. Je moet er geweest zijn om het te voelen.

Naast films zijn er ook talkshows, concerten en exposities.

Binnenkort zal ik kort schrijven over de films die ik bezocht heb. Van slecht naar goed. Naar mijn mening.

Wordt vervolgd.

Joost

Ik ga ook wel eens naar Lumiere in Maastricht voor 'de betere film', erg fijn dat je dan in een zaal zit waar het ook een hele film lang muisstil is.

TeeZee

Er komt volgend jaar een film over Brian Clough's 44 dagen bij Leeds United: http://www.imdb.com/title/tt1226271/

Ik ben benieuwd.

Batflyer

TeeZee, naar welke films ben je allemaal geweest op het IFFR? Had je daar een baantje, of ben je gewoon naar zoveel films geweest omdat je een filmliefhebber bent?

Ik ben naar 1 film geweest, The King of Ping Pong. Een Zweedse film, de oorspronkelijke titel was Ping Pong Kingen. Ik vond het wel een aardige film, niet super goed maar ik heb me wel vermaakt.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Ik ben naar deze films geweest:

1) Mio fratello è figlio unico
2) Hello Stranger
3) Dagen Zonder Lief
4) Sad Vacation
5) Secret Sunshine
6) Four Women
7) Continental, un film sans fusil
8) Margot at the Wedding
9) 3 Days to Forever
10) The Best of Times

Ze staan van goed naar slecht. Ik had daar geen baantje, maar vind het gewoon leuk om het sfeertje op het festival mee te maken. Wat dat betreft is er een duidelijk parallel met groundhoppen, al is het publiek nog al "anders". Ik ben ook een filmliefhebber, maar moet daarbij aantekenen dat ik thuis zelden films kijk.

TeeZee

Ik ben gisteravond naar Vox Populi geweest, een film van Eddy Terstal (bekend van de film Simon) over het politieke klimaat in Nederland. De film is zeer actueel en enkele fragmenten waren wel erg raak. De clou van de film is dat Nederland in feite een verwend zeikland is. Dat is zo, al zou ik zelf nergens anders willen wonen.


Mar

Loft, een vlaamse film en speelt nu in de bioscopen. Prachtige film!

TeeZee

Winnaar van de publieksprijs op het Internationale Filmfestival Rotterdam was dit jaar Slumdog Millionaire, de film die later ook wat Oscars in de wacht zou slepen. Die film heb ik niet bekeken op het festival, maar wel de nummer twee van het publiek: Troubled Water. Mensen die normaal niet van filmhuisfilms houden, zouden deze eens een kans moeten geven.

Gisteren betaalde ik een recordbedrag in mijn lokale bioscoop voor "The Curious Case of Benjamin Button". De film duurt 166 minuten en daarom vond Utopolis het wel gerechtvaardigd om 10 (TIEN) euro te vragen. In de Pathe-bioscopen zal het waarschijnlijk "gewoon" €8,75 zijn. Niettemin was het 't geld wel waard. Brad Pitt wordt als een bejaarde van 80 jaar oud geboren en wordt gedurende de film steeds jonger. Een apart verhaal, waarbij je steeds benieuwd bent hoe Brad Pitt nu weer geschminkt of digitaal bewerkt wordt. Zeer knap gedaan en ondanks de lange zit voelt het niet als een lange zit.

Joost

Benjamin Button was een prachtfilm, hier overigens voor maar 6 euro. Standaardprijs.

hgrm

Citaat van: TeeZee op mrt 09, 2009, 11:03:38
Brad Pitt wordt als een bejaarde van 80 jaar oud geboren en wordt gedurende de film steeds jonger.

Dat had Brigitte Kaandorp jaren geleden al bedacht voor een conference. En daar had ze geen 166 minuten voor nodig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen