Amateurs 2015/2016

Gestart door hgrm, aug 09, 2015, 23:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Natuurlijk is het erg als je favoriete club er mee ophoudt. Maar zo erg dat het je leven gaat beinvloeden?

HRM1880

Citaat van: ALenstra op mrt 03, 2016, 20:27:38
Natuurlijk is het erg als je favoriete club er mee ophoudt. Maar zo erg dat het je leven gaat beinvloeden?
Daar ben ik zeker van ja. Heel veel mensen die ik 40-50 keer op een jaar zie, maar telkens in functie van die club. Zonder club zou dat helemaal wegvallen. Mijn volledig sociaal leven is daar ook rond opgebouwd. Ik sta op en kijk op ons logo en ga slapen en kijk naar ons logo.
Als je wilt werken, vind je werk, zo simpel is het. Mensen die zeggen dat het niet waar is, zijn te kieskeurig.

Robbie

Aan het eind van mijn tienerjaren ging de enige club waar ik ooit een onvoorwaardelijke liefde voor had failliet, FC Wageningen. Tuurlijk was er een zwart gat ,maar ik ben er nooit door in een depressie geraakt, er zijn vele ergere dingen in het leven.

Luccie

Citaat van: HRM1880 op mrt 03, 2016, 21:12:43
Daar ben ik zeker van ja. Heel veel mensen die ik 40-50 keer op een jaar zie, maar telkens in functie van die club. Zonder club zou dat helemaal wegvallen. Mijn volledig sociaal leven is daar ook rond opgebouwd. Ik sta op en kijk op ons logo en ga slapen en kijk naar ons logo.
Als je wilt werken, vind je werk, zo simpel is het. Mensen die zeggen dat het niet waar is, zijn te kieskeurig.

Ik weet niet of het zo simpel geldt als je wilt werken, dat je zo werk vindt. Ik wil ook een beetje buiten deze discussie blijven.

Wat betreft het wegvallen van je vereniging; ik denk dat dit persoonlijk is.
Persoonlijk vind ik het belangrijker om een leuke, uitdagende en goed betaalde baan te hebben, dan het voortbestaan van mijn vereniging. Nu speelt misschien ook mee dat ik niet dagelijks met mijn vereniging bezig ben en er ook niet mijn sociale leven erom heen heb gebouwd.

Joost

Citaat van: HRM1880 op mrt 03, 2016, 19:08:54
Vind ik persoonlijk een rare reactie voor iemand op dit forum. Een nieuwe job heb je zo gevonden, een nieuwe voetbalclub is echter niet mogelijk ondanks sommige stadsgenoten van mij daar anders over denken.
Je trekt mijn opmerking een beetje uit zijn verband.

Ik stel dat het wegvallen van een voetbalvereniging voor een regio geen catastrofe is. Een catastrofe voor een regio vind ik een natuurramp zoals een aardbeving of een sociale ramp zoals het plots wegvallen van een enorme hoeveelheid werkgelegenheid.

Dat het wegvallen van een vereniging op welk niveau dan ook voor betrokkenen een enorme impact zal hebben zal ik niet ontkennen. Maar dat is dan vooral iedereen persoonlijk en geldt niet alleen voor een grote club. Het wegvallen van een amateurclub zal voor de vrijwilligers die er dagelijks mee bezig zijn net zo'n impact hebben als dat een verlies van R. Antwerp FC voor jou zou hebben.

Wat je wel ziet is dat in de afgelopen decennia een (voetbal)vereniging een steeds grotere rol is gaan spelen in het dagelijks leven van mensen. Wanneer een club voor een grotere groep echt een meerwaarde heeft zal het gedachtegoed en dus de vereniging op een andere manier weer komen bovendrijven. Kijk maar naar bijvoorbeeld Haarlem en RBC maar ook Beveren, Turnhout, AFC Wimbledon en zelfs WKE, VVA '71 en Beerschot.

Zolang een vereniging voor een groep meer is dan een belangrijke bijzaak zal ze altijd blijven bestaan. Ongeacht of het nu FC Twente, Feyenoord, Antwerp of WKE betreft.


spons

Bill Shankly :  "Football is not just a matter of life and death, it is much more important than that"
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 03, 2016, 14:32:17
Jong FC Twente (waarom noemen 'we' dat niet gewoon FC Twente II eigenlijk) gaat dan gewoon een divisie onder FC Twente spelen, lijkt mij. Net als dat Jong Sparta alleen in de Eerste Divisie instroomt indien Sparta kampioen wordt van diezelfde divisie.

In de 1e div, 2e div en de topklasse/3e div mogen alleen tweede teams van profclubs (dus: eredivisie en 1e divisie) instromen. Voor de tweede en lagere elftallen van de amateurclubs is er een aparte reservepiramide. Het lijkt me dus dat de beloftes van Twente daarin terecht gaan komen. Maar in de praktijk zal het wel betekenen dat ze opgeheven worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Langemannetje

Wellicht is 'catastophe', ook nog eens fout gespeld, een verkeerde woordkeus van mijn kant. Denk dat de commotie daar een beetje door ontstaan is. Kan me vinden in de redenatie van Joost alleen vind ik nog steeds dat FC Twente behouden moet blijven voor het hoogste niveau.
73 grounds in 14 verschillende landen

ðe waan

Citaat van: Sebastiaan_W op feb 19, 2016, 13:08:08
Fusieperikelen bij SC Lutten/EMMS(Slagharen) en Columbia/Apeldoornse Boys(Apeldoorn). Verder veel onrust bij ZFC Zuidlaren om te stoppen, omdat het bestuur heeft besloten het zaterdagteam op te heffen.

De fusie in Apeldoorn is afgeketst. Deze zou gepaard gaan met een grondige renovatie van het Columbia-complex waar de club moest gaan spelen en de leden zagen de flinke contributieverhoging die daarmee gepaard zou gaan niet zitten.

Bier und Bratwurst

Citaat van: ðe waan op apr 15, 2016, 11:00:13
De fusie in Apeldoorn is afgeketst. Deze zou gepaard gaan met een grondige renovatie van het Columbia-complex waar de club moest gaan spelen en de leden zagen de flinke contributieverhoging die daarmee gepaard zou gaan niet zitten.

Das gunstig want ik wil Columbia graag nog bezoeken met haar mooie tribune.
Het ene stadion is het andere niet!

Sebastiaan_W

De fusie tussen vv Rheden en Worth Rheden gaat wel door.

ðe waan

Citaat van: Bier und Bratwurst op apr 15, 2016, 11:49:22
Das gunstig want ik wil Columbia graag nog bezoeken met haar mooie tribune.

Apeldoornse Boys heeft ook wel een aardige tribune trouwens.

Bier und Bratwurst

Citaat van: ðe waan op apr 18, 2016, 11:02:27
Apeldoornse Boys heeft ook wel een aardige tribune trouwens.

Oke dat wist ik niet
Het ene stadion is het andere niet!

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Cyclebob

Citaat van: FC_Emmen op mei 12, 2016, 10:28:11
Wie weet over welke club dit gaat?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25779047/__Twee_verdachten_aangehouden_in_onderzoek_naar_voetbalclub__.html
Als de genoemde aanwijzingen kloppen (gemeente ten noorden Amsterdam en in korte tijd naar Hoofdklasse) zet ik in op OFC Oostzaan...
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga