Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JoeySpiegelaar

Citaat van: watergatehopper op jan 12, 2017, 12:41:09
Bij Bologna nader je de stadionhemel als je het mij vraagt.
http://www.watergatehopper.nl/page/bologna-dall-ara

ongelofelijk, als ik je foto's zie.. daar moet ik heen ! hoe zit het met kaartjes, vakken en rivaliteit?

Bewussie

Citaat van: GroundhoppingNieuwBuinen op jan 12, 2017, 11:50:39
Iemand ervaringen met :

Bologna
Lecce
Catania
Trapani
Napoli

(combinatiemogelijkheden zijn welkom)


Ik zie aanbiedingen van Ryanair..  Ben wel benieuwd naar ervaringen en tips.

Bologna - Curva Bugliarelli. Inmiddels 2 keer geweest en heerlijk genoten. Zelf heb ik wel via facebook een connectie gekregen met URB 1974 ultras. Openlijk ontvangen na facebook contact en voegde voor mij zeker toe aan de beleving. Sowieso een mooie grote tribune met prima sfeer. Mooie stad zelf ook vind ik, en daarnaast het stadion vind ik echt prachtig.

Gouverneur

Op 25 februari vlieg ik voor een paar dagen naar Rome. Ik zag dat Lazio Roma op de 26ste thuis speelt tegen Udinese. Niet echt een topper misschien, maar wel een leuke activiteit in een zesdaagse reis. Iemand enig idee of het gemakkelijk is om ter plekke, op de dag zelf, kaartjes te kopen? Of zou ik dat van tevoren via de site moeten doen?

Ik was bijna 21 jaar geleden in hetzelfde stadion, toen bij AS Roma - Juventus (2-2). Toen kon ik op de dag zelf of een dag van tevoren (weet ik niet meer) nog kaarten kopen, zowel voor de thuisvakken als voor het uitvak.

Maar tijden veranderen, dus vandaar mijn vraag.

Olav

Het betreft niet een risico wedstrijd en het verkoopt ook zeker niet uit. Door protesten van de Curva Nord zal het helemaal niet vol zitten. Ik heb vorig seizoen op viagogo een ticket voor een redelijke prijs kunnen kopen en af halen. Listicket (veel clubs gebruiken dit) is ook te doen, dit zal goedkoper zijn dus raad het aan. De Lazio shop zit op Via Guglielmo Calderini, dus mocht je niet zo van e-tickets houden dan kan het hier!

Dus zal geen probleem worden lijkt mij ! En ook wel de moeite waard.

Bewussie

Listicket.com / vivaticket.it / ticketone.it zijn wel de officiele kanalen die vaak gebruikt worden. Je kunt overigens normaal ook op vertoon van paspoort overal kaartjes krijgen zolang niet is uitverkocht (Lazio is heel rustig momenteel zoals Olav terecht al aangeeft) en neem hem ook mee als je het stadion in wilt.

AthleticHolanda

Hoe was de Derby dell'Enza eigenlijk Bewussie?

Gouverneur

Dank voor jullie suggesties. Ik denk dat ik voor de Lazio-shop ga!

Wesley10__

Iemand een idee wanneer het programma van de Seria A voor eind februari bekend wordt gemaakt?

ALenstra

De programma's tussen 7 januari en 19 februari zijn 15 december bekend gemaakt. Dus wellicht dat vanaf eind februari in de 2e week van februari bekend gemaakt wordt.

AthleticHolanda

Hoe waren de wedstrijden op Sicilië mike_t? Nog iets op lager niveau kunnen vinden?

Tribuneklanten

Citaat van: JoeySpiegelaar op jan 12, 2017, 11:50:39
Iemand ervaringen met :

Bologna
Lecce
Catania
Trapani
Napoli

(combinatiemogelijkheden zijn welkom)


Afgelopen zomer in en bij US Lecce geweest. Een grote club met een grote achterban acterend in de Serie C.
De stad zelf is prachtig. Compact, historisch, Italiaans. Het grote voordeel is dat er geen hordes toeristen lopen zoals in Florence, Verona etc etc.

Het stadion is enorm gaaf. Gebouwd voor de WK'90, maar uiteindelijk werd er gekozen om in de hoofdstad van Apulia te gaan spelen, Bari.
Ook Bari is trouwens een leuke stad, vooral het oude gedeelte richting de havens. Het oude stadion van Bari, Stadio della Vittoria, staat er nog.

De curva van Lecce is zeer fanatiek met veel vlagvertoon, vuurwerk en gezang. Helaas was dit vak uitverkocht tijdens ons bezoek.
We namen plaats op de lange zijn waar je prima zicht hebt op het veld en de curva.
Het betrof een avond wedstrijd, de verlichting was niet heel goed. Kaartjes zijn makkelijk te verkrijgen op vertoon van je ID bij een hokje achter de hoofdtribune.

Als je in de buurt bent is Lecce echt een hele leuke optie.
Ik zie aanbiedingen van Ryanair..  Ben wel benieuwd naar ervaringen en tips.

Tribuneklanten

Dit jaar geen lange zomervakantie in Italië ivm gezinsuitbreiding.
Wel heb ik 2 dagen Noord Italië gepland, vliegen op Bergamo en vanuit daar zijn alle opties mogelijk.

Het lange wachten op de speelschema's is begonnen.


Bakkie

Ik wil dit jaar voor het eerst(M.U.V. AS Roma - Feyenoord) een paar wedstrijden bezoeken in Italië.
Wat zijn volgens jullie echte pareltjes in het Italiaanse voetbal die je bezocht moet hebben?

Freekos79

Citaat van: Bakkie op jun 12, 2017, 13:41:09
Ik wil dit jaar voor het eerst(M.U.V. AS Roma - Feyenoord) een paar wedstrijden bezoeken in Italië.
Wat zijn volgens jullie echte pareltjes in het Italiaanse voetbal die je bezocht moet hebben?
Atalanta Bergamo
Volgende wedstrijd: ?

Tribuneklanten

#419
Citaat van: Bakkie op jun 12, 2017, 13:41:09
Ik wil dit jaar voor het eerst(M.U.V. AS Roma - Feyenoord) een paar wedstrijden bezoeken in Italië.
Wat zijn volgens jullie echte pareltjes in het Italiaanse voetbal die je bezocht moet hebben?

Ik ben vooral fan van grote clubs in de Serie C.

Cremonese
Taranto
Lecce
Sienna
Pisa
Livorno

Allemaal bezocht en waren stuk voor stuk parels.