Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Gilles op sep 26, 2019, 14:06:06
1 december zou ik naar Napoli - Bologna willen gaan. Op zich zouden tickets geen probleem mogen zijn, maar blijkbaar heb je voor ongeveer elke wedstrijd een "clubcard" nodig? Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik eventueel met paspoort op de dag zelf nog tickets kopen?

Vorig jaar ben ik naar het 'risicoduel' tegen AS Roma geweest en zonder problemen kaartjes kunnen kopen.

Ik zie wel dat ze dit jaar een andere partner hebben voor de verkoop; Ticketone. De Italiaanse versie van de Ticketmaster.
Hun lokale verkooppunten vind je hier; https://www.sscnapoli.it/static/content_2cols/Elenco-Punti-Plus-445.aspx

Gewoon daar naartoe gaan met je paspoort en een hoop tijd er voor nemen. Vorig jaar duurde 5 tickets ruim drie kwartier (en woonde een deel van ons op de Antillen)


hgrm

Voor het weekend voor kerst staat er een weekendje Italië op de rol.

Driekwart van het programma heb ik rond:

Vrijdag 20/12: Spezia - Cremonese 
Zaterdag 21/12: Empoli of Perugia
Zondag 22/12: als het lukt Parma - Brescia en Sassuolo - Napoli. Anders iets in de serie C.


Nu heb ik een paar vragen voor de Italië-kenners:

1) Tickets: Ik neem aan dat het voor de Serie B geen probleem is (paspoort mee!) maar hoe groot is de kans dat het gaat lukken voor die twee wedstrijden in de Serie A? Parma trekt voor niet-toppers een driekwart vol stadion, dat moet wel lukken, maar Sassuolo vind ik lastig in te schatten, vooral omdat niet duidelijk is hoeveel er in het stadion mogen (bronnen verschillen tussen 15000 en 20000) en omdat Napoli ook buiten Napels veel aanhang heeft. Iemand ervaring?

2) Op zaterdag zijn er twee keuzes: Empoli en Perugia. Perugia lijkt stadiontechnisch aantrekkelijker maar is het twee keer anderhalf uur extra rijden (waardoor een bezoekje aan Cinque Terre eigenlijk niet meer kan) waard?

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jdebruin96

Voor Spezia moet je zeker aan tickets komen. Ik weet niet of je met de auto of het ov reist, maar schrik niet van de drukte in Spezia! Je kan je auto gratis bij Piazza d'armi parkeren. Vanuit daar is het zo'n 7 minuten naar het centrum en stadion lopen!

Vandaag heb ik Parma - AC Milan bezocht en gewoon kaartjes aan de kassa gekocht! Zorg wel dat je ruim op tijd in de stad bent ivm parkeergelegenheid.

Een combi met Parma en Sassuolo is overigens makkelijk te halen! Schrik trouwens niet van de absurde vraagprijs van Sassuolo.. De goedkoopste plaatst zal circa 90 euro kosten.

Voor elke club moet je idd wel je paspoort meenemen!

hgrm

Citaat van: jdebruin96 op dec 01, 2019, 23:53:25
Voor Spezia moet je zeker aan tickets komen. Ik weet niet of je met de auto of het ov reist, maar schrik niet van de drukte in Spezia! Je kan je auto gratis bij Piazza d'armi parkeren. Vanuit daar is het zo'n 7 minuten naar het centrum en stadion lopen!

Dat zal geen probleem zijn...Heb een hotel geboekt met parkeerruimte op een paar honderd meter van van het stadion.


Citeer
Vandaag heb ik Parma - AC Milan bezocht en gewoon kaartjes aan de kassa gekocht! Zorg wel dat je ruim op tijd in de stad bent ivm parkeergelegenheid.

Een combi met Parma en Sassuolo is overigens makkelijk te halen! Schrik trouwens niet van de absurde vraagprijs van Sassuolo.. De goedkoopste plaatst zal circa 90 euro kosten.


Ik heb een hotel in Reggio, weer vlak bij het stadion (nee, dat is geen toeval, ik doe het er om...). Het plan is om 's ochtends de stad Parma te bekijken. Zo te zien is Parma een hele compacte stad en ligt het stadion vlak bij de oude stad. Er zijn twee opties die ik nog even moet onderzoeken: vanaf Reggio met de trein heen en weer of met de auto en dan 's ochtends ergens strategisch parkeren. Hangt er vanaf of er rondom het centrum een hele dag gratis of voor een redelijk bedrag geparkeerd kan worden.

Die prijzen van Sassuolo zijn inderdaad best pittig. Maar aan de andere kant: als je bedenkt wat de rest van zo'n trip kost per wedstrijd, dan maakt 30 of 90 euro ook niet zo veel meer uit. Het is meer de vraag of het qua belangstelling gaat lukken om aan een kaartje te komen.

Citeer
Voor elke club moet je idd wel je paspoort meenemen!

Leidt dat nog tot lange rijen aan de kassa? In de zin van: als ik een uurtje voor K.O. bij de kassa ben, ben ik dan nog op tijd? De wedstrijden in de Serie A wil ik sowieso online boeken, het gaat om de potjes in de Serie B.

Dank voor de tips in ieder geval. Nu moet ik alleen nog even bedenken of het Empoli of Perugia wordt...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik heb Empoli bezocht zonder wedstrijd en in Perugia een wedstrijd in de Coppa gezien tegen het nabijgelegen Gubbio.
Perugia zelf vond ik een echte leuke kleine stad, Empoli is niet zo bijzonder.

Qua stadion is het beide gewoon prima en heel typisch Italiaans. Perugia met tribunes dicht op het veld, Empoli met zo'n betonnen grote hoofdtribune en van die steigertribunes in de Curva.

Het is een keuze tussen twee goede opties, je kunt niet mis zitten denk ik




Kölsche Bosschenaar

Mocht je naar Perugia gaan, zou ik zeker ook tijd vrij maken om de stad te bezoeken. Zeker de moeite waard en prachtig gelegen. Kunt je auto bij het stadion parkeren en vanuit daar brengt een treintje je de berg op in het centrum.
FC Den Bosch
1.FC Köln

jdebruin96

Citaat van: hgrm op dec 02, 2019, 09:38:27
Dat zal geen probleem zijn...Heb een hotel geboekt met parkeerruimte op een paar honderd meter van van het stadion.




Ik heb een hotel in Reggio, weer vlak bij het stadion (nee, dat is geen toeval, ik doe het er om...). Het plan is om 's ochtends de stad Parma te bekijken. Zo te zien is Parma een hele compacte stad en ligt het stadion vlak bij de oude stad. Er zijn twee opties die ik nog even moet onderzoeken: vanaf Reggio met de trein heen en weer of met de auto en dan 's ochtends ergens strategisch parkeren. Hangt er vanaf of er rondom het centrum een hele dag gratis of voor een redelijk bedrag geparkeerd kan worden.

Die prijzen van Sassuolo zijn inderdaad best pittig. Maar aan de andere kant: als je bedenkt wat de rest van zo'n trip kost per wedstrijd, dan maakt 30 of 90 euro ook niet zo veel meer uit. Het is meer de vraag of het qua belangstelling gaat lukken om aan een kaartje te komen.

Leidt dat nog tot lange rijen aan de kassa? In de zin van: als ik een uurtje voor K.O. bij de kassa ben, ben ik dan nog op tijd? De wedstrijden in de Serie A wil ik sowieso online boeken, het gaat om de potjes in de Serie B.

Dank voor de tips in ieder geval. Nu moet ik alleen nog even bedenken of het Empoli of Perugia wordt...

Hahah je bent iig wel eerlijk!
Bij Parcheggio Gratuito kan je vlakbij parkeren en is circa 10 lopen naar centrum/stadion van Parma.
Parma is niet een hele grote stad en kan je in een ochtendje helemaal gezien hebben.

Sassuolo zal nooit uitverkocht raken! Ook niet bijna uitverkocht hoor, dus maak je daar geen zorgen over. Ik vind zelf zo'n prijs echt belachelijk en als ik een mooi alternatief weet zou ik uit principe nooit zo'n bedrag betalen, maargoed, dat moet je zelf weten :)

Een uur voor de wedstrijd is goed hoor! Ze voeren alleen je paspoort gegevens in en dan worden je kaartjes zo afgedrukt!

Ik heb Empoli en Perugia beide niet bezocht, maar misschien is een bezoek aan Empoli en dan voor of na de wedstrijd even langs Pisa gaan? Pisa heeft namelijk echt een heerlijke betonnen bak en zeer waarschijnlijk staan de stadionpoorten helemaal open.

Hugo

Het zou mij niks verbazen dat je op de wedstrijddag bij Sausuolo aan de kassa of elders in een sigarenwinkeltje voor € 40,- een ticket kan kopen. Het is een (slechte) Italiaanse gewoonte om online enkel de duurdere tickets aan te bieden.

hgrm

Empoli
Perugia

Pergolettese in de serie C gaat het worden op zaterdag: begint om 20.45 uur, dus overdag tijd genoeg om me te vermaken in La Spezia/Cinque Terra, leuk stadionnetje en een leuk affiche tegen Como, die ik vorig jaar al een keer gezien heb.

Maar niets zo veranderlijk als een mens....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op dec 03, 2019, 12:10:14
Empoli
Perugia

Pergolettese in de serie C gaat het worden op zaterdag: begint om 20.45 uur, dus overdag tijd genoeg om me te vermaken in La Spezia/Cinque Terra, leuk stadionnetje en een leuk affiche tegen Como, die ik vorig jaar al een keer gezien heb.

Maar niets zo veranderlijk als een mens....

Dan heb ik wel nog een mooie tip. Je zult vanuit Cinque Terra naar Crema langs Piacenza komen rond etenstijd. Daar bij het stadion ligt een pizzeria Regina Margherita. Wij hebben daar twee maanden geleden gegeten en dat was uitstekend. Maar het mooiste daar was de geweldige chaos.

Robin

Zou graag de Derby della Madonnina willen bezoeken. Speeldatum en tijd al 100% zeker (09-02 15.00 uur)? Of kan dit nog weleens verplaatst worden last minute?

Via de zoekfunctie van dit forum las ik in wat berichten van 2012 dat het moeilijk is aan kaarten te komen en deze derby standaard is uitverkocht. Ik zie dat groundhopticket.nl nu kaarten aanbied á 85 euro. Iemand ervaring?

Joost

Citaat van: Robin op dec 10, 2019, 10:35:43
Zou graag de Derby della Madonnina willen bezoeken. Speeldatum en tijd al 100% zeker (09-02 15.00 uur)? Of kan dit nog weleens verplaatst worden last minute?

Via de zoekfunctie van dit forum las ik in wat berichten van 2012 dat het moeilijk is aan kaarten te komen en deze derby standaard is uitverkocht. Ik zie dat groundhopticket.nl nu kaarten aanbied á 85 euro. Iemand ervaring?

Op de site van de serie A kun je het hele competitieprogramma zien;
http://www.legaseriea.it/it/serie-a/calendario-e-risultati/2019-20/UNICO/UNI/23

Als er een tijdstip bij staat dan is de wedstrijd vastgesteld.

Garantie dat het dan niet nog verandert wordt heb je nooit maar de kans dat het gebeurt is heel klein in Italië.

De ticketprijs die groundhopticket.nl biedt zou ik niet vertrouwen, die is lager dan de officiele prijs;
https://www.inter.it/en/biglietteria

Woensdag begint de verkoop via onder andere vivaticket, maak daar vast een account aan. Ik denk dat je dan wel aan een kaartje gaat komen. Hou er wel rekening mee dat je bijna failliet bent daarna.

Robin

Dank voor je heldere antwoord en uitleg, Joost. Dat het niet goedkoop zou zijn daar kijk ik niet van op, maar wil hem wel een keer bezocht hebben. In een hosteltje vertoeven en vliegen vanaf Eindhoven met Ryan Air dan maar ;)

Joost

Citaat van: Robin op dec 10, 2019, 15:35:22
Dank voor je heldere antwoord en uitleg, Joost. Dat het niet goedkoop zou zijn daar kijk ik niet van op, maar wil hem wel een keer bezocht hebben. In een hosteltje vertoeven en vliegen vanaf Eindhoven met Ryan Air dan maar ;)

Kijk vooral ook eens naar AirBnb, daar heb ik recent in italië erg goede ervaringen mee gehad.
En beperk je qua vluchten niet alleen tot RyanAir. Bij KLM boek je vandaag nog een retourtje Amsterdam-Milaan voor 100 euro pp voor die datum.

hgrm

Voor komend weekend is het hele programma in de Serie C uitgesteld in verband met een conflict tussen de clubs en de regering over belastingvrijstelling. Ik kan niet helemaal de vinger er achter krijgen hoe het in elkaar zit.

Wel balen....moet nu iets anders verzinnen. Veel is er niet te beleven op zaterdagmiddag/avond. De keuze zal gaan tussen ofwel Perugia en Cinque Terre laten schieten ofwel Cinque Terre en geen voetbal. Maar dat kan ik desnoods op de dag zelf nog beslissen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen