Hoofdmenu

Ideale stadion

Gestart door Jef400, nov 06, 2019, 20:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Mensen, hoe ziet jullie ideale stadion eruit?

ALenstra

Goed zicht op het veld. Verder eten en drinken tegen redelijke prijzen.

Freekos79

The Oval komt aardig in de buurt. Misschien wat robuustere, Oostbloklichtmasten.
Volgende wedstrijd: ?

FC_Emmen

Dit komt voor mij aardig in de buurt maar dan liever zonder kunstgras :D

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

jdebruin96

Een stadion die een uniek/specifiek kenmerk heeft voor dat stadion
Een paar voorbeelden:

- Het Kasteel (een kasteel in de tribune)
- Mestalla (steile tribunes)
- Renato Dall'Ara (toren verwerkt in de tribune)
- Signal Iduna Park (de imposante gele muur)

Jef400

Zelf vind ik het leuk als iedere tribune een eigen identiteit heeft. Het Kasteel heeft het kasteelgebouw, maar is voor de rest een vrij standaard stadion. Als ik dan kijk naar Bristol Rovers of PSV zie ik een stadion wat meerdere stijlperiodes kent en een beetje aan elkaar gebouwd is. Ik vind dat knutselige wel sfeervol.

DanielsenAxedal

Het oude Bozsik József Stadion van Honvéd Budapest.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Jehoentelaar

Het oude Wildparkstadion van Karlsruhe was voor mij het perfecte plaatje. Alternatief 'houd' ik van het klassieke beeld van vier losse tribunes, bij voorkeur midden in een woonwijk. Het Cambuurstadion is een mooi voorbeeld.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Als ik er één mag noemen: Knowlsey Road, het oude stadion van Saint Helens rugby. Verder komt Buraufosse in Tilleur ook aardig in de buurt (met als voordeel dat het nog bestaat).

Maar het is natuurlijk leuker om een stadion 'samen te stellen' uit bestaande (of niet meer bestaande) onderdelen van diverse stadions.

Dan zou ik zeggen:

* De hoofdtribune van het Highbury
* Er tegenover de dubbeldekstribune van Karlsruhe
* Achter goal één de oude terracing van Blackpool
* Achter de andere goal de overdekte terracing van Carlisle, met de multispan roof.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Van de bestaande stadions komen voor mij Fratton Park. Goodison Park, Het Westfalenstadion en uiteraard Villa Park aardig in de buurt van perfectie.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wekke

Que Belgische eerste klasse normen. Een gemoderniseerde versie van de T1 en T2 van Antwerp. Achter het ene doel een replica van de kop van KV Kortrijk. Achter het andere doel een overdekte versie van het oude bezoekersvak (staanvak dat nu niet meer gebruikt wordt) van Beveren. Capaciteit van rond de 12.000.

Mijn droomstadion voor Lyra-Lierse zou bestaan uit een modernere versie van de oude staantribune van Lyra. Aan de overzijde hetzelfde maar dan een replica van Den Berg van Lierse. Achter het ene doel een soort hoofdtribune zoals we nu op Berlaar hebben. Achter het andere doel onoverdekte terracing. Natuurlijk een veel te grote capaciteit voor onze club.

Jammer dat men zoals bij Antwerp alle historie overboord gooit en er een verschrikkelijke bak van gaat maken.

Joep2002

Ik ben anti-sintelbaan

Nort

De meeste stadions die ik hier voorbij zie komen zijn voor mij leuk voor een keer of in hartje zomer als het zonnetje schijnt en je met een t-shirt op de staantribune kunt staan.

Als supporter is een ideaal stadion voor mij dan ook heel anders dan als voetbaltoerist. Leuk die onoverdekte tribunes, maar natuurlijk verschrikkelijk als het regent. Datzelfde geldt voor Goodison Park, wat voor mij een van de mooiste stadions is, als je een kaartje hebt achter een paal en je aan het fitnessen bent om de wedstrijd nog enigszins te kunnen volgen.

Daarnaast is de ligging en omgeving voor mij een belangrijk aspect om een stadion wel of niet leuk te vinden. Zo is het Philips Stadion een godsgeschenk dat het nog steeds in de binnenstad ligt, waardoor je niet alleen de binding met een stad beter voelt maar het ook gezellig druk is in het centrum met voetbalsupporters.

Sebastiaan_W

Voor mij was Sportpark Schoonenberg tot de eerste verbouwing eind jaren '90 het nagenoeg het ideale stadion. Één hoofdtribune met alleen maar zitplaatsten, aan de overkant een volledig overkapte staantribune en achter beide doelen onoverdekte staantribunes. Ik vond alleen dat de staantribunes wat te ver van het veld lagen, maar verder vond ik het heerlijk.

Eind jaren '90 werd de overdekte staantribune omgebouwd tot een zittribune.

Jef400

Citaat van: Nort op nov 08, 2019, 09:08:30
De meeste stadions die ik hier voorbij zie komen zijn voor mij leuk voor een keer of in hartje zomer als het zonnetje schijnt en je met een t-shirt op de staantribune kunt staan.

Als supporter is een ideaal stadion voor mij dan ook heel anders dan als voetbaltoerist. Leuk die onoverdekte tribunes, maar natuurlijk verschrikkelijk als het regent. Datzelfde geldt voor Goodison Park, wat voor mij een van de mooiste stadions is, als je een kaartje hebt achter een paal en je aan het fitnessen bent om de wedstrijd nog enigszins te kunnen volgen.

Daarnaast is de ligging en omgeving voor mij een belangrijk aspect om een stadion wel of niet leuk te vinden. Zo is het Philips Stadion een godsgeschenk dat het nog steeds in de binnenstad ligt, waardoor je niet alleen de binding met een stad beter voelt maar het ook gezellig druk is in het centrum met voetbalsupporters.
Locatie is wel een dingetje inderdaad. Als ik op wedstrijddagen door Amsterdam loop, merk ik alleen in de metro en aan de ME-busjes dat er wat aan de hand is. Anderzijds kan het met periodes echt vrij stil zijn.