Hoofdmenu

Saison 2009/2010

Gestart door Maroboduus, jun 21, 2009, 17:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W


Maroboduus

En tot slot:

Inmiddels zijn ook de speelschema's voor de Regionalliga's bekend gemaakt

Regionalliga Nord

http://www.dfb.de/index.php?id=500485

Regionalliga West

http://www.dfb.de/index.php?id=507382

Regionalliga Süd

http://www.dfb.de/index.php?id=500486

Joost


spons

Nieuwe stadion van Aachen ziet er niet onaardig uit maar is helaas toch weer zo'n 13 in een dozijn stadion.

Heb voorlopig nog geen haast om het te bezoeken staat er over een jaar of 20 ook nog wel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

King Nothing

Van 3x staan naar 3x zitten. Zal wennen worden voor de meeste Aachensupporters.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Citaat van: King Nothing op jul 11, 2009, 14:32:38
Van 3x staan naar 3x zitten. Zal wennen worden voor de meeste Aachensupporters.

Valt wel mee denk ik. Er zijn 13,000 staanplaatsen vergeleken met 18,000 in het oude Tivoli. Een gedeelte zal zeker willen gaan zitten.

Het valt me wel mee, ziet er minder saai uit dan ik verwacht had.

Hugo

Volgens de routeplanner is de reisafstand tussen Emden en Burghausen 975 km. De ontmoeting tussen de Kickers Emden en Wacker Burghausen was vorig seizoen dan ook de langste reis ooit voor een reguliere competitiewedstrijd in Duitsland. Met de promotie naar de 3.Liga van Holstein Kiel was er een nieuwe kandidaat, echter Burghausen degradeerde. Maar uitgerekend Kickers Emden trokken zich terug en zo bleef Burghausen im 3.Liga.

Voor Kiel - Burghausen noteer ik 973 km.

hgrm

Freiburg-Rostock komt met 942 km ook een aardig eind. Ik gok dat dat een record is voor de 1. en 2. Bundesliga.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Kan mij nog herinneren dat de burgemeester van Burghausen incl. ontvangstcommitee op het station van die plaats klaar stonden, toen de supporters van FC St. Pauli voor de eerste keer daar aankwamen.

Joost

Ik herinner mij de wilde verhalen van Alemanniafans die op de laatste dag speeldag van het promotieseizoen de barre tocht naar Burghausen hebben gemaakt. In een bus 's avonds vertrokkken en 's ochtends om 7 uur lag de groep in het lokale zwembad.

King Nothing

Citaat van: Hugo op jul 22, 2009, 23:29:41
Volgens de routeplanner is de reisafstand tussen Emden en Burghausen 975 km. De ontmoeting tussen de Kickers Emden en Wacker Burghausen was vorig seizoen dan ook de langste reis ooit voor een reguliere competitiewedstrijd in Duitsland. Met de promotie naar de 3.Liga van Holstein Kiel was er een nieuwe kandidaat, echter Burghausen degradeerde. Maar uitgerekend Kickers Emden trokken zich terug en zo bleef Burghausen im 3.Liga.

Voor Kiel - Burghausen noteer ik 973 km.
En dan klaag ik als Emmen uit naar MVV of Fortuna moet...
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Maroboduus

Op vrijdag 3 augustus 2001 troffen SC Rot-Weiß Oberhausen en 1. FC Union Berlin elkaar in het kader van de 2. Bundesliga. Het was de eerste thuiswedstrijd van Oberhausen dat seizoen en vanzelfsprekend ook de eerste uitwedstrijd van Union Berlin. De mannen uit Köpenick waren toen net nieuw in de op één na hoogste divisie in het Duitse betaalde voetbal en versloegen vaste waarde Oberhausen verrassend met 0-3 (Hugo en ik hebben het elders op dit forum al wel eens eerder over deze match gehad).

Alsof de tijd stil heeft gestaan kwam het afgelopen vrijdag - 7 augustus 2009 - weer tot een ontmoeting tussen beide clubs. Weer betrof het de eerste thuismatch van het seizoen voor Oberhausen en de eerste wedstrijd in den vreemde voor Union. Weer is de Eiserne Union net terug in de 2. Bundesliga na een lange periode van afwezigheid en weer wonnen ze verrassend met 0-3. In de tussenliggende 8 jaar heeft de tijd echter allerminst stil gestaan. Beide ploegen daalden af tot in de spelonken van de Oberliga. Beide verenigingen waren op sterven na dood en voor beide zag het er niet naar uit dat ze ooit nog eens naar de 2. Bundesliga terug zouden kunnen keren. De uitslag doet niet terzaken. De wedstrijd was een feest van de wederopstanding.

Meest merkwaardige uitslag van het weekeinde is overigens het pak slaag dat promovendus 1. FC Saarbrücken bij de ogenschijnlijk kleinere buurman uit Elversberg te verwerken kreeg. De Saar-Derby eindigde in 6-0.

Hugo

Citaat van: Maroboduus op aug 09, 2009, 12:37:55
Meest merkwaardige uitslag van het weekeinde is overigens het pak slaag dat promovendus 1. FC Saarbrücken bij de ogenschijnlijk kleinere buurman uit Elversberg te verwerken kreeg. De Saar-Derby eindigde in 6-0.

Een wedstrijd die overigens in Neunkirchen gespeeld werd.

In de 2.Bundesliga het weekend van de stadionopeningen. Vanmiddag de eerste officiele wedstrijd in de Impuls Arena van Augsburg. Voor 19.124 toeschouwers werd het 2-2 tegen Oberhausen. Morgen de opening van de Neue Tivoli in Aken. St.Pauli komt op bezoek. Joost zit in Italie en Sjoerd in Ierland. Dus geen verslag van onze verslaggevers.


Joost

Augsburg is volgens vele ook de favoriet dit jaar in 2. Bundesliga.

De opening van het nieuwe Tivoli was er een om snel te vergeten. St. Pauli scoorde tussen minuut 25 en 39 vier doelpunten en maakte in blessuretijd de blamage compleet. Opvallend genoeg werden er drie goals gemaakt door oud-spelers van Aachen. De wedstrijd werd omlijst door een 1-1 op de openingsdag in Karlsruhe en eenzelfde score in 'Lautern. Ik snap dus niet echt waar de zeperd tegen St. Pauli vandaan komt

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op aug 24, 2009, 13:12:47
Augsburg is volgens vele ook de favoriet dit jaar in 2. Bundesliga.

De opening van het nieuwe Tivoli was er een om snel te vergeten. St. Pauli scoorde tussen minuut 25 en 39 vier doelpunten en maakte in blessuretijd de blamage compleet. Opvallend genoeg werden er drie goals gemaakt door oud-spelers van Aachen. De wedstrijd werd omlijst door een 1-1 op de openingsdag in Karlsruhe en eenzelfde score in 'Lautern. Ik snap dus niet echt waar de zeperd tegen St. Pauli vandaan komt

Heeft die St. Pauli supporter de val nog overleefd?