Hoofdmenu

Portugal

Gestart door Terranova, jan 11, 2013, 10:31:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Jeje op jan 06, 2016, 17:14:40
Ik weet niet waar jullie appartementen precies zijn, maar ik had er 1 op 5 minuten lopen van Station Cais do Sodré ( een van de grootste metro/trein stations). Tegenover dit station zit ook een gebouw met allerlei eettentjes, en waar je dan in het midden gezamenlijk kunt eten. Iedereen kan dus kiezen wat hij wil en je kunt toch gezamenlijk eten. Vooral de toetjes waren daar erg lekker ( en redelijk goedkoop)

Belem is sowieso een bezoekje waard :) De pastel de Belem zijn bij veel winkels niet te eten ( vond ik) Maar de echte Pastel de Belem die je daar kon kopen bij het winkeltje ( wel 20 minuten in de rij staan) waren echt heerlijk. Verder kun je als je uitstapt binnen 5 minuten het stadion van Belenenses bereiken. Je kunt gewoon naar binnen lopen ( mocht je de precieze route beschrijving willen weten PM maar even want 1 kant van het stadion is maar open.) Vanuit het stadion heb je een prachtig uitzicht.

Mocht je een dagje strand doen: ( wat ik niet zou aanraden als je maar een paar dagen hebt)

Cascais en Estoril hebben de mooiste stranden. Vanaf Cais do Sodre rechtstreekste verbinding ongeveer 40 minuten. In Estoril zijn de bedjes goedkoper maar is verder vrij weinig te beleven ( ik ben nog wel naar het stadion van Estoril gelopen maar dat is niet echt aan te raden, 20 minuten bergop stoempen, maar bij Cascais heb je het voordeel dat je Wi-Fi hebt en het gebied eromheen heeft nog een klein centrum en een winkelcentrum ( niet te veel van voorstellen maar je bent er wel een uurtje zoet)

Via welke site heb je de appartementen geregeld? Locatie klinkt prima. Ga binnenkort namelijk een keer met familie naar Lissabon.

Maat

Citaat van: Fishy op jan 06, 2016, 15:55:24
Beetje zelfde soort vragen, mijn schema:

15-01 Sporting Lissabon - Tondela (hier heb ik een kaartje voor)
16-01 Estoril - Benfica (gemaild, maar nog niets gehoord, vorig jaar 7500 toeschouwers op 8000)
17-01 Sporting Lissabon II - Mafra (verwacht hier zonder kaartje naar toe te kunnen)
18-01 Nog geen wedstrijd in Lissabon/omgeving gevonden
19-01 Portimonense - Sporting Lissabon (indien ik van tevoren kaartje kan bemachtigen, 3-4 uur trein) anders Oriental - Benfica
20-01 Nog geen wedstrijd in Lissabon/omgeving gevonden

Iemand nog tips? Jammer dat zowel Benfica als Belenenses niet thuis speelt, maar beide stadions heb ik al bezocht. Misschien nog een keer toer door Estádio da Luz.

Ik vond het Estadio Nacional (https://en.wikipedia.org/wiki/Est%C3%A1dio_Nacional) ook de moeite waard! Ligt wel net iets buiten Lissabon, maar is met de trein (die richting Estoril) te doen, daarna nog wel een klein stukje lopen.

Jeje

Citaat van: John Sleeuwenhoek op jan 06, 2016, 17:38:23
Via welke site heb je de appartementen geregeld? Locatie klinkt prima. Ga binnenkort namelijk een keer met familie naar Lissabon.

Mijn ouders hebben die vakantie geregeld, zal het wel even voor je navragen!

Fishy

Citaat van: Maat op jan 06, 2016, 18:06:23
Ik vond het Estadio Nacional (https://en.wikipedia.org/wiki/Est%C3%A1dio_Nacional) ook de moeite waard! Ligt wel net iets buiten Lissabon, maar is met de trein (die richting Estoril) te doen, daarna nog wel een klein stukje lopen.

Thanks! Helaas geen bespeler op het moment?

spons

Citaat van: Fishy op jan 06, 2016, 18:52:45
Thanks! Helaas geen bespeler op het moment?

De Portugese bekerfinale wordt er jaarlijks gespeeld staat nog steeds op mijn verlanglijstje

Rust bij Belenenses - Nacional, ik schat dat er nog geen 1.000 toeschouwers zijn waarvan 7 uitsupporters.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jeje

Citaat van: spons op jan 06, 2016, 20:02:01
De Portugese bekerfinale wordt er jaarlijks gespeeld staat nog steeds op mijn verlanglijstje

Rust bij Belenenses - Nacional, ik schat dat er nog geen 1.000 toeschouwers zijn waarvan 7 uitsupporters.

Belenenses trok zelfs in de Europa League tegen fiorentina nog niet eens 7.000 toeschouwers :P Jammer want het is een prachtig stadion.

Football-Weekends

Ik ben begin dit jaar naar Portugal getrokken. Ik had geboekt nog voor de speeldag bekend gemaakt was (van zaterdagochtend tot maandagavond). Natuurlijk had ik de pech dat Sporting CP net op vrijdag werd geplaatst.. Op zaterdag kon ik wel naar Estoril - Benfica en op zondag ben ik naar Atlético CP - Leixoes gegaan.

Op zaterdag bezocht ik ook het stadion van Belenenses en het Estadio Nacional. Op zondag deed ik de stadiontour bij Sporting en op maandag bij Benfica.

Zelf vond ik het een schitterende (goedkope) trip. Volgend seizoen ga ik in elk geval terug naar daar.





Favoriete club: KVK Tienen
Recent bezochte wedstrijden: http://www.football-weekends.com/year-2018/
www.football-weekends.com

jona93

Iemand ervaring bij Boavista? in november trekken we enkele dagen richting Porto voor de CL wedstrijd Porto-Club Brugge en natuurlijk zouden we enkele stadions willen aandoen van Boavista aangezien die 1km van ons hotel ligt iemand ervaring met stadiontour of het mogelijk is bij Boavista?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

rogo_breda

Stadiontour? Die zijn er niet denk ik. Toen ik er was kon je zo het stadion binnen lopen.

Maat

Voor een tientje laat deze oude chagerijn je het hele stadion zien ;-)
https://www.instagram.com/p/7xqHtBqLfx

Maar ik bedoel eigenlijk: vraag het even netjes bij de receptie en geef aan dat ze er best iets op mogen verdienen. Dan kom je dus tot in de 'VIP'-ruimtes.

Thijs

Ik was een maandje geleden bij een paar wedstrijden in Lissabon, waaronder een van Oriental Lisboa. Nu viel het me op dat er daar een groepje los van de andere (Portugese) fans stond met Nederlandse vlaggen. Ze stonden aan de overkant van het veld, maar af en toe leek er wat geschreeuwd te worden dat ook Nederlands klonk. Heeft iemand dit ook al eens gezien, zit hier een verhaal achter of zullen het gewoon Nederlanders zijn die in Lissabon wonen?

Sebastiaan_W

Citaat van: Thijs op okt 13, 2016, 12:40:35
Ik was een maandje geleden bij een paar wedstrijden in Lissabon, waaronder een van Oriental Lisboa. Nu viel het me op dat er daar een groepje los van de andere (Portugese) fans stond met Nederlandse vlaggen. Ze stonden aan de overkant van het veld, maar af en toe leek er wat geschreeuwd te worden dat ook Nederlands klonk. Heeft iemand dit ook al eens gezien, zit hier een verhaal achter of zullen het gewoon Nederlanders zijn die in Lissabon wonen?

Ik heb wat op Facebook volgens mij voorbij zien komen. Weet helaas niet meer waar. Volgens mij Nederlanders die er ook waren.

hgrm

Ik zit al met een schuin oog te kijken naar de voorjaarsvakantie en één van de opties die ik aan het bekijken ben, is Madeira. Nu zie ik dat National de Madeira in het eerste weekend thuis speelt. De precieze speeldatum is nog niet bekend maar ik heb al wel gezien dat er in Portugal wedstrijden vanaf vrijdagavond tot en met maandagavond zijn.

Heeft iemand enig idee wanneer de exacte data worden vastgesteld?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Tot voor kort was dat maximaal twee weken van tevoren maar recent is er verbetering opgetreden en maken ze het soms zelfs als een maand van tevoren bekend, maar dan moet je wel geluk hebben. De website van zerozero vind ik naast de clubwebsites de beste informatiebron.

hgrm

Eén van de reisopties voor de voorjaarsvakantie is Estoril-Sporting op 25 februari.
Vorig jaar was deze wedstrijd vrijwel uitverkocht dus kaartjes van te voren regelen is wel een must.
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt in Portugal? Op de website is niks over ticketing te vinden. Gewoon mailen? Zijn ze daar klantvriendelijk?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen