Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tribuneklanten

Ik heb nog een staantribune 17 liggen, de Italië editie met Pirlo op de cover.
Tegen een kleine vergoeding op te sturen.

Jim

Citaat van: rogo_breda op nov 26, 2019, 13:12:40
Is hier iemand die het boek "Van Middlesbrough naar Millwall" heeft en het wil verkopen? Zoek hem als Sint cadeau, maar is niet meer te vinden.

Is nu (eindelijk) weer verkrijgbaar als herdruk: https://staantribune.nl/shop/boeken/middlesbrough-millwall/

Joep2002

Ik heb afgelopen week met een glimlach op mijn gezicht het boek Groundhopping all over the world van Riny van Groesen (alias Spilla Pazzo) gelezen. Ik weet niet of hij ook lid is (geweest) op dit forum?

https://www.youtube.com/watch?v=eBphy9D_464


spons

Citaat van: Joep2002 op mrt 02, 2020, 10:34:32
Ik heb afgelopen week met een glimlach op mijn gezicht het boek Groundhopping all over the world van Riny van Groesen (alias Spilla Pazzo) gelezen. Ik weet niet of hij ook lid is (geweest) op dit forum?

https://www.youtube.com/watch?v=eBphy9D_464

Heeft ie dezelfde 13 in een dozijn verhalen als die Tom Bodde ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Voetbalboeken geschreven door supporters zijn vaker niet dan wel de moeite waard.

Jef400

Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Als in zijn niets meer is dan een mening in deze, en het volk toch de markt voor dergelijke boeken in stand houd.

Joep2002

Citaat van: spons op mrt 02, 2020, 15:46:00
Heeft ie dezelfde 13 in een dozijn verhalen als die Tom Bodde ?

Dat wel een beetje, maar ondanks dat moest ik wel lachen en voor 17,50 incl verzendkosten kon ik hem niet laten liggen.

Nort

Citaat van: Jef400 op mrt 02, 2020, 19:51:55
Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Als in zijn niets meer is dan een mening in deze, en het volk toch de markt voor dergelijke boeken in stand houd.
Het is vooral dat de auteurs het graag willen publiceren en dit vaak zelf doen, omdat de uitgeverijen er nauwelijks markt in zien.

Zodra dit soort boeken een verzameling zijn van verhalen kris-kras door Europa/wereld (en dat zijn de meeste), mis je iedere samenhang die een goed boek nodig heeft om tot het eind geboeid te zijn. Het boek van die jongen die iedere dag van de maand een wedstrijd bezoekt, is daarin het perfecte voorbeeld. Nu is het een gebundeld boek, waarbij de lezer meegenomen wordt in de hele reis met daarbij de ups en downs en dat maakt het aantrekkelijk om door te lezen. Als het 31 aparte hoofdstukken van elkaar waren, krijg je na 5 hoofdstukken het idee alsof je de herhaling van het vorige hoofdstuk aan het lezen bent.

Jef400

Op die manier. Dan zou het al een ander genre zijn denk ik dan.

Zelf vind ik dat schrijvers zelf moeten doen waar ze zin in hebben. Wij hoeven het niet te lezen. Dat is hier niet zo, dat is met die gasten van in de hekken niet zo. Die het nodig achten mensen te gaan beledigen als ze kritische kanttekeningen plaatsen. Ze doen allemaal maar wat. Als mensen geïnteresseerd zijn, laat ze lekker. Er zijn ook mensen gek genoeg mijn verhalen te lezen.

Nort

Citaat van: Jef400 op mrt 03, 2020, 09:41:58
Op die manier. Dan zou het al een ander genre zijn denk ik dan.

Zelf vind ik dat schrijvers zelf moeten doen waar ze zin in hebben. Wij hoeven het niet te lezen. Dat is hier niet zo, dat is met die gasten van in de hekken niet zo. Die het nodig achten mensen te gaan beledigen als ze kritische kanttekeningen plaatsen. Ze doen allemaal maar wat. Als mensen geïnteresseerd zijn, laat ze lekker. Er zijn ook mensen gek genoeg mijn verhalen te lezen.
Dat geldt voor alles en iedereen in het leven, zolang je anderen maar niet tot last bent.

We hoeven echter niet alles tot kwaliteit aan te merken, omdat de schrijver zo sympathiek is of omdat die z'n leuke hobby heeft.

Jehoentelaar

Zolang we dat maar ieder zelf mogen inschatten.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

De Twaalfde Man



Voor de liefhebber. Eind vorig jaar is mijn boek Derby Days uitgekomen. In het boek staan 28 reisverhalen rond 28 verschillende derby's in 28 verschillende Europese landen. Het gaat dan vooral om de beleving rond het veld en niet zo zeer om de wedstrijd an sich. Ik heb gekozen voor makkelijk leesbare verhalen met wat achtergrondinformatie rond de betreffende derby aangevuld met vele van mijn eigen foto's. Het gaat van Albanië tot Noord-Ierland, Macedonië tot Finland en alles wat er tussenin ligt.

Het boek is hier verkrijgbaar: https://detwaalfdeman.net/product/de-twaalfde-man-boek-derby-days/

wekke

Ik ben je boek momenteel aan het lezen. Rijk geïllustreerd en die randinfo over de derby is wel een meerwaarde.

Hugo

Citaat van: wekke op mrt 04, 2020, 10:04:15
Ik ben je boek momenteel aan het lezen. Rijk geïllustreerd en die randinfo over de derby is wel een meerwaarde.

Wanneer ga jij nou eens een boek schrijven? Wekke is met voorsprong de beste schrijver op dit forum.

Nort

Citaat van: Hugo op mrt 04, 2020, 10:30:32
Wanneer ga jij nou eens een boek schrijven? Wekke is met voorsprong de beste schrijver op dit forum.
Daar ben ik het helemaal mee eens :)