Week 5: maandag 1 tot en met zondag 7 februari

Gestart door Cyclebob, dec 29, 2015, 10:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbie

Citaat van: hgrm op jan 18, 2016, 10:12:11
Het probleem is dat clubs de toeschouwers niet als klanten zien maar als lastig bijverschijnsel.

Als ik me klant zou voelen, zou ik al lang blijven. Alhoewel ik nu wel bij een aantal clubs niet meer kom, vanwege hun belabberde omgang met voetbalfans. Ik denk dat als bedrijven klanten zo behandelen als enkele voetbalclubs voetballiefhebbers behandelen, ze snel over de kop gaan.
Ik was trouwens afgelopen weekend voor het eerst bij thuiswedstrijd van Cambuur, en ik vond het daar zeer gemoedelijk en leuk. Zoals het hoort.

Citaat van: hgrm op jan 18, 2016, 10:12:11
Misschien een goed idee om de TV-gelden te verdelen naar rato van de toeschouwersaantallen....

Niet eens zo slecht idee.

groundhop.org

Citaat van: Robbie op jan 18, 2016, 10:20:56
Als ik me klant zou voelen, zou ik al lang blijven. Alhoewel ik nu wel bij een aantal clubs niet meer kom, vanwege hun belabberde omgang met voetbalfans. Ik denk dat als bedrijven klanten zo behandelen als enkele voetbalclubs voetballiefhebbers behandelen, ze snel over de kop gaan.
Ik was trouwens afgelopen weekend voor het eerst bij thuiswedstrijd van Cambuur, en ik vond het daar zeer gemoedelijk en leuk. Zoals het hoort.

Niet eens zo slecht idee.

Als alle clubs dan de echte toeschouwersaantallen doorgeven wel.

Nort

Citaat van: groundhop.org op jan 18, 2016, 10:40:26
Als alle clubs dan de echte toeschouwersaantallen doorgeven wel.

Dat is het lastige. Op dit moment wordt er veel gesjoemeld door vrijwel alle clubs in de Jupiler League en ook een deel van de Eredivisie maakt zich er schuldig aan.

groundhop.org

Citaat van: nort op jan 18, 2016, 10:54:15
Dat is het lastige. Op dit moment wordt er veel gesjoemeld door vrijwel alle clubs in de Jupiler League en ook een deel van de Eredivisie maakt zich er schuldig aan.

Bij Ajax tellen ze bijvoorbeeld het aantal verkochte ticket. Er staat structureel 50.000 op Teletekst, terwijl dan toch een flink deel van de toeschouwers verkleed moet zijn geweest als stoeltje.

Robbie

Citaat van: groundhop.org op jan 18, 2016, 11:25:11
Bij Ajax tellen ze bijvoorbeeld het aantal verkochte ticket. Er staat structureel 50.000 op Teletekst, terwijl dan toch een flink deel van de toeschouwers verkleed moet zijn geweest als stoeltje.

En hoe zit het met seizoenkaarthouders? Worden die altijd meegerekend (ongeacht of ze echt in het stadion zijn geweest), of tellen alleen de seizoenkaarthouders die daadwerkelijk door de poortjes zijn gegaan?

groundhop.org

Citaat van: Robbie op jan 18, 2016, 11:41:45
En hoe zit het met seizoenkaarthouders? Worden die altijd meegerekend (ongeacht of ze echt in het stadion zijn geweest), of tellen alleen de seizoenkaarthouders die daadwerkelijk door de poortjes zijn gegaan?

Volgens mij wordt bij de meeste clubs het aantal mensen geteld dat door de poortjes gaat, maar telt Ajax het aantal verkochte kaartjes + seizoenkaarten, ongeacht of die mensen ook daadwerkelijk komen.
Maar ben absoluut geen expert, dus als iemand het beter weet...

Nort

Een aantal Jupiler League clubs hebben geen zogeheten scan systeem. Daar wordt nog gewoon een hoekje van het kaartje afgescheurd. 

Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

AthleticHolanda

Citaat van: Freekos79 op jan 19, 2016, 05:37:19
7/2 Sparta - VVV, 14:30

Geen vasteloavend?

Ik twijfelde eigenlijk ook om te gaan maar na de wanprestatie van gisteren in Oss is de grootste importantie er wel weer af.

Jef400

Citaat van: nort op jan 18, 2016, 12:02:02
Een aantal Jupiler League clubs hebben geen zogeheten scan systeem. Daar wordt nog gewoon een hoekje van het kaartje afgescheurd.
Dan nog kun je toch een turfje per man neerzetten?

Nort

Citaat van: Jampot op jan 19, 2016, 19:55:48
Dan nog kun je toch een turfje per man neerzetten?

Hoe wil je dat (a uitvoeren en (b controleren? Buiten het feit dat een piekdrukte voor de aftrap lastig te tellen is, zul je hier weer een aantal extra vrijwilligers voor moeten vinden. Handmatige telling (waarbij het dus geld oplevert om meer toeschouwers te tellen, dan er daadwerkelijk zijn) is bovendien fraude gevoeliger.

Freekos79

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2016, 18:56:30
Geen vasteloavend?

Ik twijfelde eigenlijk ook om te gaan maar na de wanprestatie van gisteren in Oss is de grootste importantie er wel weer af.

Vasteloavend probeer ik zo juist een beetje te mijden :-)
Ik had inderdaad het idee dat het een ware topper zou worden en had al kaartjes gekocht voor de wedstrijd in Oss. Ach, ben nog nooit op het kasteel geweest en wellicht haken ze daar weer aan!
Volgende wedstrijd: ?

mike_t

Citaat van: groundhop.org op jan 18, 2016, 11:56:42
Volgens mij wordt bij de meeste clubs het aantal mensen geteld dat door de poortjes gaat, maar telt Ajax het aantal verkochte kaartjes + seizoenkaarten, ongeacht of die mensen ook daadwerkelijk komen.
Maar ben absoluut geen expert, dus als iemand het beter weet...

Dit is correct.

https://www.ajaxlife.nl/updates/uitverkochte-arena-maar-toch-lege-plekken-hoe-kan-dat

Joost

Citaat van: mike_t op jan 20, 2016, 11:42:32
Dit is correct.

https://www.ajaxlife.nl/updates/uitverkochte-arena-maar-toch-lege-plekken-hoe-kan-dat

Ajax heeft een no show percentage van ongeveer 20 procent over het seizoen 2010/2011. Ik heb niet het idee dat het percentage de laatste seizoenen gedaald is, eerder gestegen.

Jef400

Citaat van: nort op jan 19, 2016, 20:02:22
Hoe wil je dat (a uitvoeren en (b controleren? Buiten het feit dat een piekdrukte voor de aftrap lastig te tellen is, zul je hier weer een aantal extra vrijwilligers voor moeten vinden. Handmatige telling (waarbij het dus geld oplevert om meer toeschouwers te tellen, dan er daadwerkelijk zijn) is bovendien fraude gevoeliger.
Ja, op die manier moet ik je gelijk geven. Andere koek, automatische telsystemen verplichten in het betaald voetbal?