Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Eind juli, begin augustus ben ik in Schotland. Het uitzoeken waar en wanneer er wordt gevoetbald valt nog niet mee. Iemand enig idee wanneer de 'fixtures' van de Schotse Leagues bekend worden?

Het lijkt me dat er in die tijd veel oefenwedstrijden zijn. Op dit forum wordt dit keurig centraal bijgehouden, weet iemand toevallig of er een buitenlandse site is waar dit voor Schotland gebeurt? Zo niet, dan zal ik het voor een aantal clubs even apart moeten uitpluizen.

Eén ding weet ik in elk geval concreet: Celtic speelt in die periode voorronde-CL.

TeeZee

Citaat van: Hielke op mei 28, 2009, 12:56:19
Eind juli, begin augustus ben ik in Schotland. Het uitzoeken waar en wanneer er wordt gevoetbald valt nog niet mee. Iemand enig idee wanneer de 'fixtures' van de Schotse Leagues bekend worden?
Waarschijnlijk worden er al bekerrondes gespeeld en is de competitie begin augustus al bezig. De fixtures zullen net als die van Engeland wel ergens halfjuni bekend gemaakt worden.

Joost

Citaat van: Hielke op mei 28, 2009, 12:56:19
Eind juli, begin augustus ben ik in Schotland. Het uitzoeken waar en wanneer er wordt gevoetbald valt nog niet mee. Iemand enig idee wanneer de 'fixtures' van de Schotse Leagues bekend worden?

Het lijkt me dat er in die tijd veel oefenwedstrijden zijn. Op dit forum wordt dit keurig centraal bijgehouden, weet iemand toevallig of er een buitenlandse site is waar dit voor Schotland gebeurt? Zo niet, dan zal ik het voor een aantal clubs even apart moeten uitpluizen.

Eén ding weet ik in elk geval concreet: Celtic speelt in die periode voorronde-CL.

Zoek eens naar het forum dat achter de website van Tony Kempster zit.

TeeZee


Sebastiaan_W

volgens mij werden in het verleden ook alle oefenwedstrijden van Britse clubs op www.football365.com geplaatst. Of dit nog zo is, dat weet ik niet.

Hielke

Bedankt voor de reacties. In de komende weken ga ik alles goed in de gaten houden, ik hoop op een paar mooie Schotse wedstrijden.

Joost

Citaat van: Hielke op mei 28, 2009, 15:01:45
Bedankt voor de reacties. In de komende weken ga ik alles goed in de gaten houden, ik hoop op een paar mooie Schotse wedstrijden.

Er is ook de 'Challenge Cup' met de Second en Third Division clubs. Die cup begint altijd al bijzonder vroeg in het seizoen.

Joost

Sterker nog, de loting is vandaag geweest:

NORTH/EAST SECTION:

Ross County v Alloa Athletic
Peterhead v Cowdenbeath
Inverness Caledonian Thistle v Montrose
East Fife v Forfar Athletic
Elgin City v Brechin City
Stirling Albion v Raith Rovers
Dunfermline Athletic v Arbroath

BYE: Dundee

SOUTH/WEST SECTION:

Ayr United v Albion Rovers
Stenhousemuir v Clyde
Annan Athletic v Queen's Park
Dumbarton v Morton
Airdrie United v Partick Thistle
Queen of the South v Livingston
Stranraer v Berwick Rangers

BYE: East Stirlingshire

Er wordt gespeeld op 25 juli.

Hielke

Kijk aan, mooi. East Fife - Forfar, eindigde dat onlangs niet in four-five? :)

Of ik die speelronde ga halen is wel zeer de vraag. Op 25 juli stap ik namelijk 's ochtends vroeg van de boot af en moet dan nog een stuk rijden.

TeeZee

Citaat van: Hielke op mei 29, 2009, 13:18:19
Kijk aan, mooi. East Fife - Forfar, eindigde dat onlangs niet in four-five? :)
Nee, maar de omgekeerde score is 1x voorgekomen: http://www.soccerbase.com/head2.sd?team2id=1030&team1id=883 (in 1963/64).

Joost

Citaat van: Hielke op mei 29, 2009, 13:18:19
Kijk aan, mooi. East Fife - Forfar, eindigde dat onlangs niet in four-five? :)

Of ik die speelronde ga halen is wel zeer de vraag. Op 25 juli stap ik namelijk 's ochtends vroeg van de boot af en moet dan nog een stuk rijden.

Een week later staat de eerste ronde van de League Cup alweer op 't program. Wedstrijden zijn op zaterdag 1 en zondag 2 augustus.

Brechin City v Elgin City
Queen's Park v Queen of the South
Inverness Caledonian Thistle v Annan Athletic
Stenhousemuir v St Johnstone
Ross County v Montrose
East Stirlingshire v St Mirren
Partick Thistle v Berwick Rangers
East Fife v Raith Rovers
Dundee v Stranraer
Stirling Albion v Ayr United
Airdrie United v Alloa Athletic
Cowdenbeath v Morton
Peterhead v Arbroath
Albion Rovers v Livingston
Clyde v Forfar Athletic
Dumbarton v Dunfermline Athletic

De derby tussen East Fife en Raith Rovers springt er een beetje tussenuit maar aangezien de mannen uit Methil maar 1 oersaaie tribune hebben zou ik gaan voor Cowdenbeath v Morton.

Hielke

Dank je Joost, dat wordt wel wat. Waarom zou jij voor Cowdenbeath v Morton kiezen?

Glasgow zou wat mij betreft een goeie optie zijn: een wedstrijd van Partick Thistle of Queens Park (op Hampden Park). Dundee trekt mij ook wel. East Fife heeft inderdaad een weinig aantrekkelijk stadion. In dat weekend zit ik vlakbij Dumbarton, ook een saai stadion maar wel eentje waar een imposante rots opdoemt achter de enige tribune. Een mooi gezicht, op de foto:


(www.scottishgrounds.co.uk)

Joost

#432
Ik ben in augustus in Dumbarton geweest, stadion ligt heel leuk maar ontzettend sfeerloos. Misschien dat ze nu na de promotie nog een tribune kunnen bijbouwen.

Cowdenbeath heeft een erg oud stadion en met Morton treffen ze een van de betere teams. Een clash tussen D3 en D1.

Albion Rovers v Livingston is ook nog wel geinig. Het stadion van de Rovers is de grootste dump die ik ooit zag.

Overigens zijn de afstanden in Schotland echt heerlijk klein als je in de central belt tussen Glasgow en Edinburgh blijft. Ik neem aan dat een kijkje bij New Cathkin Park en Shawfield ook de agenda staan?

Zie ook hier voor wat foto's uit omgeving Dumbarton: http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=448.0

Hielke

Mooie foto's. Ik heb dat topic destijds wel bekeken, maar nu de link er niet meer mee gelegd.

Waarschijnlijk kom ik wel bij de relatief iets grotere en aansprekendere clubs/stadions uit. Oud en klein vind ik mooi, maar dat van bijvoorbeeld de Rovers is mij op het oog net iets té oud en te klein, zeg maar.

Citaat van: Joost op jun 05, 2009, 12:55:47Ik neem aan dat een kijkje bij New Cathkin Park en Shawfield ook de agenda staan?

De anderhalve week dat ik daar ben zullen niet alleen maar in het teken staan van groundhoppen, maar dit soort adviezen zijn natuurlijk welkom. Ik ben zelf nog niet zo thuis in het (lagere) Schotse voetbal, dat merk je wel.

Joost

Citaat van: Hielke op jun 05, 2009, 13:26:20
Mooie foto's. Ik heb dat topic destijds wel bekeken, maar nu de link er niet meer mee gelegd.

Waarschijnlijk kom ik wel bij de relatief iets grotere en aansprekendere clubs/stadions uit. Oud en klein vind ik mooi, maar dat van bijvoorbeeld de Rovers is mij op het oog net iets té oud en te klein, zeg maar.
 

De anderhalve week dat ik daar ben zullen niet alleen maar in het teken staan van groundhoppen, maar dit soort adviezen zijn natuurlijk welkom. Ik ben zelf nog niet zo thuis in het (lagere) Schotse voetbal, dat merk je wel.
In dat geval kun je beter bij Queens Park v Queen of the South of Partick Thistle v Berwick Rangers gaan kijken. In Glasgow kun je gerust een dag leuke stadions bekijken en dat is absoluut aan te raden. Benburb, Pollok, Shawfield en New Cathkin Park zijn de echte hoogtepunten al is binnenkomen bij Shawfield een verhaal op zich.