liverpool-arsenal bezoeken

Gestart door tvg, jun 16, 2019, 14:32:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Zat Aziaten die het ervoor over hebben.

spons

Zal niet het normale voetbalpubliek zijn wat daar zit

Denk niet dat ik ooit zulke bedragen voor een wedstrijd zal betalen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Voor dergelijke commerciele plaatsen zijn het geen gekke prijzen hoor. Is ook niet bedoeld voor het gepeupel.

spons

Volgend jaar bij het EK zijn de goedkoopste kaarten voor het "normale" publiek bij de finale € 295 en de duurste € 945

Ze zijn echt gek geworden bij de UEFA
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

watergatehopper

Citaat van: tvg op jun 16, 2019, 20:00:35
Bedankt voor de reactie,s !
Ik heb afgelopen donderdag al een e-mail gestuurd naar liverpoolreizen.nl.
Er word helaas niet terug gereageerd.
Heeft iemand hier andere contact gegevens van deze website?
Op de website staat alleen een e-mail adres.

Ik heb hem zojuist geappt met de vraag of hij je verder wil helpen. Wordt vervolgd.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

Citaat van: spons op jun 18, 2019, 21:47:27
Volgend jaar bij het EK zijn de goedkoopste kaarten voor het "normale" publiek bij de finale € 295 en de duurste € 945

Ze zijn echt gek geworden bij de UEFA

Finalekaarten zijn heel duur maar de goedkoopste kaarten zijn toch echt € 95. De tweede prijscategorie gaat daarna inderdaad naar € 295.

FCT1980

Citaat van: Koning Kriel op jun 19, 2019, 08:22:56
Finalekaarten zijn heel duur maar de goedkoopste kaarten zijn toch echt € 95. De tweede prijscategorie gaat daarna inderdaad naar € 295.

Ook die € 95,- gaat nergens over. Schooiers zijn het bij de FIFA, UEFA maar ook bij bijvoorbeeld de FA.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Wij vinden zulke bedragen buiten proporties. Als je finale kaarten gaat veilig naar de hoogste bieder, gaan ze voor minstens €1.000 per kaart weg, zeker als je het doet nadat de finalisten bekend zijn.

Dus qua dat betreft kun je ook nog stellen dat de UEFA het redelijk bescheiden houdt. De EK finale is het grootste sport evenement van Europa in 4 jaar, dus daar mag van mij betreft een flink prijskaartje aan hangen.

Om enkele honderden euro's te betalen voor een doorsnee competitiewedstrijd vind ik belachelijk, maar gezien de vele ticket boeren is er wel degelijk een markt voor.

FCT1980

Citaat van: Nort op jun 19, 2019, 09:41:55
Wij vinden zulke bedragen buiten proporties. Als je finale kaarten gaat veilig naar de hoogste bieder, gaan ze voor minstens €1.000 per kaart weg, zeker als je het doet nadat de finalisten bekend zijn.

Dus qua dat betreft kun je ook nog stellen dat de UEFA het redelijk bescheiden houdt. De EK finale is het grootste sport evenement van Europa in 4 jaar, dus daar mag van mij betreft een flink prijskaartje aan hangen.

Om enkele honderden euro's te betalen voor een doorsnee competitiewedstrijd vind ik belachelijk, maar gezien de vele ticket boeren is er wel degelijk een markt voor.

Ik vind dat zo'n evenement voor eenieder bereikbaar moet zijn en dat kan niet met dit soort bedragen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jun 19, 2019, 11:35:41
Ik vind dat zo'n evenement voor eenieder bereikbaar moet zijn en dat kan niet met dit soort bedragen.
Vind ik ook, maar dat is niet realistisch. En als de kaartjes voor €20 verkocht worden, beland de meer dan de helft alsnog via handelaren bij supporters die er enkele duizenden euro's voor betalen.


Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op jun 19, 2019, 11:35:41
Ik vind dat zo'n evenement voor eenieder bereikbaar moet zijn en dat kan niet met dit soort bedragen.

Maar dan moet je ook een stadion met 1.000.000 plaatsen hebben. Een EK finale is daarnaast sowieso niet voor iedereen bereikbaar als je vervoer en overnachting ook nog meerekent. Dat alles voor iedereen bereikbaar moet zijn klinkt mooi maar is een utopie, ik vind 10.000 kaarten aan €95 al best een prima oplossing.

Joost

Citaat van: FCT1980 op jun 19, 2019, 11:35:41
Ik vind dat zo'n evenement voor eenieder bereikbaar moet zijn en dat kan niet met dit soort bedragen.

Vraag en aanbod stuwen de prijzen van zulke evenementen op. Als niemand het meer zou betalen zullen de prijzen vanzelf dalen.

FCT1980

Citaat van: Joost op jun 19, 2019, 11:45:27
Vraag en aanbod stuwen de prijzen van zulke evenementen op. Als niemand het meer zou betalen zullen de prijzen vanzelf dalen.

Je hoeft als UEFA niet mee te gaan in dit soort hysterie en kunt de kaarten gewoon voor een normale prijs aanbieden.
Dan kan Jan met de pet ook eens een finale bezoeken.
Zelf doe ik trouwens ook mee in de ellende want ben ook met Villa naar Wembley geweest. FA Cup Final en Championship play-off Final en ook gewoon betaald wat er werd gevraagd.
Maar daar gaat het niet om. Die organisaties hebben genoeg vet op de botten door sponsoring en tv inkomsten dus is het echt triest om de hardwerkende man te beroven omdat die graag z'n grote liefde wil zien spelen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

De vraag is: wie wil je op de tribunes hebben? Daar draait het om.
Is dat de trouwe supporter die 17 keer per seizoen plus de rest komt of is dat de event-supporters die het vooral doet voor de bucketlist, facebook en instagram? Voor clubs en bonden is de keuze makkelijk gemaakt: de laatste categorie. Zoals hier al duidelijk werd, betalen die graag het tienvoudige voor een kaartje. En waarom zou je dan als club kaartjes voor 20 euro verkopen die voor 200 worden doorverkocht? Dan kun je ze beter zelf voor 200 euro verkopen.

Maar er is meer. De trouwe supporter koopt niet 20 keer per jaar een sjaaltje, shirtje of één of ander prullarium. Dat is één keer per jaar max. De event-supporter doet dat wel. Die komt maar één keer en stopt zijn bucketlistbucket helemaal vol met prullaria. En volgende week komt een nieuwe lading die hetzelfde doet.

Dan kun je wel allemaal romantische ideeën hebben (die veel clubs met de mond ook beamen) maar ondertussen is bij de topclubs de trouwe supporter eerder een hinderlijke factor.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Grote sportevenementen bezoeken kost nou eenmaal veel geld. De prijs van het kaartje is het niet alleen. Je moet er ook nog naar toe en je moet ook overnachten. Voor de Formule 1 in Zandvoort straks worden ook geen goedkope kaarten beschikbaar gesteld voor bijstandtrekkers. De tijd dat de gewone man (of vrouw) voor een schijntje dit soort evenementen kon bezoeken ligt allang achter ons.