Websites over Groundhoppen op het Internet

Gestart door TeeZee, apr 12, 2008, 09:44:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

reemstercarp

Wat een purisme jongens...

Je kunt goed een stadion bezoeken als groundhopper zonder dat er een wedstrijd is. Sommige groundhoppers gaat het om de architectuur van het stadion, anderen vinden vooral de fans interessant, weer anderen maken zich druk over hoe de koffie smaakt in zo'n stadion. Het is echt een te klein wereldje om je over dit soort triviale details druk te maken.

Stadionhopper

Citaat van: reemstercarp op jul 26, 2008, 00:29:43
Wat een purisme jongens...

Je kunt goed een stadion bezoeken als groundhopper zonder dat er een wedstrijd is. Sommige groundhoppers gaat het om de architectuur van het stadion, anderen vinden vooral de fans interessant, weer anderen maken zich druk over hoe de koffie smaakt in zo'n stadion. Het is echt een te klein wereldje om je over dit soort triviale details druk te maken.

Hier ben ik het dus niet mee eens, groundhoppen is juist dat je een wedstrijd in een stadion bezoekt.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

reemstercarp

"Het is echt een te klein wereldje om je over dit soort triviale details druk te maken."



TeeZee

95% van alle stadions die ik bezocht heb liggen in Engeland, vrijwel allemaal met wedstrijd. Friendlies tel ik niet eens mee. Ik heb geen idee hoe ik mezelf nu moet noemen, ik heb wel de overtuiging dat het voor mijn persoonlijke beleving niks zal uitmaken.

reemstercarp

Daar gaat het mij nu ook om Teezee. De Beleving. Groundhoppen houdt volgens ieder individu net weer iets anders in. Maar wat alle 'groundhoppers' doen is in principe het bezoeken van verschillende stadions als hobby.

Als ik dan hier alle 'regeltjes' lees waar je volgens sommigen moet voldoen om jezelf groundhopper te noemen, dan denk ik: waar zijn we in godsnaam mee bezig.

Voorbeelden:
>> Je MOET een stadion bezoeken als er een wedstrijd is.
Nog een stapje verder:
>> Je MOET een stadion bezoeken als er een wedstrijd is, en dat mag geen friendly zijn, dan telt het niet mee.

Iedereen telt zijn grounds op zijn eigen manier, maar mensen niet als groundhopper beschouwen omdat ze niet aan je persoonlijke regeltjes voldoen.. tja, dat is een beetje kinderachtig en compleet overbodig in een dusdanig kleine 'gemeenschap' van groundhoppers.

Gert

Ach ja, waar er meer dan twee mensen samen zijn heb je een groep, en een groep legt zichzelf nu eenmaal graag regeltjes op. Hoe bizar ook

TeeZee

reemstercarp, ik ben het met je eens. Ik leg mezelf echter wel enkele regels op voor "mijn 92":
1) Ik moet een wedstrijd gezien hebben van de hoofdbespeler/eigenaar/huurder om een stadion te tellen
2) De wedstrijd mag geen friendly zijn
3) De wedstrijd moet tegen een club uit de Engelse competitie zijn, Europacupwedstrijden doen dus niet mee

Hoe een ander het wil doen maakt mij niet uit, het is puur voor mezelf.

georgesv

Citaat van: reemstercarp op jul 26, 2008, 16:24:38
Daar gaat het mij nu ook om Teezee. De Beleving. Groundhoppen houdt volgens ieder individu net weer iets anders in. Maar wat alle 'groundhoppers' doen is in principe het bezoeken van verschillende stadions als hobby.

Als ik dan hier alle 'regeltjes' lees waar je volgens sommigen moet voldoen om jezelf groundhopper te noemen, dan denk ik: waar zijn we in godsnaam mee bezig.

Voorbeelden:
>> Je MOET een stadion bezoeken als er een wedstrijd is.
Nog een stapje verder:
>> Je MOET een stadion bezoeken als er een wedstrijd is, en dat mag geen friendly zijn, dan telt het niet mee.

Iedereen telt zijn grounds op zijn eigen manier, maar mensen niet als groundhopper beschouwen omdat ze niet aan je persoonlijke regeltjes voldoen.. tja, dat is een beetje kinderachtig en compleet overbodig in een dusdanig kleine 'gemeenschap' van groundhoppers.

ben ik volledig mee eens!

Denniz1974

Zelf maak verschil tussen stadions met én zonder wedstrijd.

Met wedstrijd noem ik een groundhop (maakt me overigens niet uit welke ploegen er tegen elkaar hebben gespeeld) en een bezoek aan een leeg stadion is een Groundspot. Friendlies tellen bij mij gewoon keihard mee, ook amateurwedstrijden tellen mee en (is nog niet voorgekomen) wedstrijden van jeugdige selectie-elftallen tellen ook mee (bv Feyenoord A1 - FC Groningen A1)

Stadionhopper

Groundhoppen is bezoeken van een wedstrijd in een stadion.

Ik ben het wel mee eens dat iedereen zijn eigen regels hanteerd en iedereen moet doen waar hij zich dan het prettigst bij voelt. Maar de hobby groundhopping is echt met wedsrijd.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Als het een vriendschappelijke wedstrijd betreft ga ik eigenlijk in principe niet, tenzij iets of iemand mij kan overtuigen.

Hugo

Citaat van: TeeZee op jul 26, 2008, 17:29:45
reemstercarp, ik ben het met je eens. Ik leg mezelf echter wel enkele regels op voor "mijn 92":
1) Ik moet een wedstrijd gezien hebben van de hoofdbespeler/eigenaar/huurder om een stadion te tellen
2) De wedstrijd mag geen friendly zijn
3) De wedstrijd moet tegen een club uit de Engelse competitie zijn, Europacupwedstrijden doen dus niet mee

Hoe een ander het wil doen maakt mij niet uit, het is puur voor mezelf.

Heb je ook een regel qua nieuwe/oude grounds van een club?

Stadionhopper

Citaat van: Joost op jul 26, 2008, 20:41:32
Als het een vriendschappelijke wedstrijd betreft ga ik eigenlijk in principe niet, tenzij iets of iemand mij kan overtuigen.

Wat was je motivatie om naar Westwacht Aachen te gaan?
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jul 28, 2008, 20:56:55
Citaat van: Joost op jul 26, 2008, 20:41:32
Als het een vriendschappelijke wedstrijd betreft ga ik eigenlijk in principe niet, tenzij iets of iemand mij kan overtuigen.

Wat was je motivatie om naar Westwacht Aachen te gaan?

Twee redenen, ik wilde een stuk fietsen, ongeveer twee uur en ik wilde graag het nieuwe shirt kopen.

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op apr 26, 2008, 14:10:23
Mijn eigen site van weleer. Na de zomer van 2004 is er niets meer aan gedaan. Er staan nog wel foto's op van de wedstrijden daarvoor.

http://www.stadionhopper.tk

Is degene achter die andere site nog steeds actief? Aparte naam, iets van "trajectum huppelepup".