The Wolverhampton Whiplash

Gestart door Han, jun 01, 2008, 21:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Joost op mei 28, 2013, 23:45:34
Ik bedacht net dat als ik de ploegen alfabetisch rangschik en vervolgens die cumulatief aan elkaar plak ook die andere vraag zo beantwoord is.

Morgen eens uitproberen.

Maar die theorie gaat weer niet op omdat wanneer er 1 team anders is de hele reeks anders wordt. :(

Joost

Aantal founder members op hoogste niveau

7; 2011/12
8; 1963/64
9; 1947/48

2; 1986/87 & 1987/88

Het inmiddels gelukt en er komt een toch wel verrassende conclusie uit.

Standaard kun je stellen dat binnen 6 seizoenen minstens de helft van alle clubs in een divisie anders is op niveau 2 en 3. Na die 6 jaar stabiliseert het aantal clubs tussen 6 en 10. Af en toe is er een uitschietertje maar het geheel is erg stabiel.

Op niveau twee hebben de seizoenen 80/81 en 96/97 slechts 1 team hetzelfde. 2002/03 en 75/76 hebben twee teams gelijk.
2012/13 heeft 14 clubs gelijk aan 67/68. Dat is een echte uitschieter naar boven.

Dieptepunten op niveau drie zijn; 61/62 & 11/12 en 85/86 & 08/09. Die seizoenen hebben maar 2 clubs gemeen.
Meeste clubs gemeen hebben 63/64 en 2000/01; 14 clubs

Op het vierde niveau is het minste aantal 3 gelijke clubs.  Doordat deze divisie geen degradatie kende jarenlang is het hoogste aantal iets hoger dan op niveau 2 en 3. 15 dezelfde clubs werd wel eens gehaald.
2013/14 heeft de meeste overeenkomsten met 2001/02: 12 clubs

Op het hoogste niveau is de fluctuatie wat minder. Sinds 1958/59 zijn er twee seizoenen die maar 7 dezelfde clubs hebben; 88/89 en 09/10.

Aantal founder members van de FL op hoogste niveau

Laatste keer 7; 2011/12
Laatste keer 8; 1963/64
Laatste keer 9; 1947/48

Minste aantal 2; 1986/87 & 1987/88

Joost

Nog een dingetje;

Wat zijn de meest representatieve seizoenen van de verschillende niveaus oftewel, in welk seizoen spelen de meeste clubs van de beste 24 (of 20) uit de eeuwige ranglijst qua aantallen seizoenen in een divisie;

Niveau 1; 18 in 1933/34
Niveau 2; 15 in 12/13 & 14/15 & 20/21
Niveau 3; 16 in 2001/02
Niveau 4; 19 in 1984/85

Joost

Citaat van: Joost op mei 28, 2013, 22:25:10

Ik zoek nog naar een modus om uit te vinden welke seizoenen het dichtst bij elkaar kwamen. Morgen zal ik dezelfde exercitie eens uitvoeren voor de Eredivisie. Ik denk dat er daar wel een mogelijkheid bestaat.

Helaas, ook de Eredivisie kent louter unieke combinaties.

Han

Citaat van: spons op mei 27, 2013, 23:06:15
Ik denk dat je het antwoord ook zonder allerlei rekenmodellen wel kunt verzinnen, ik denk namelijk dat dat nog nooit voorgekomen is.

Ik ging van die premisse uit. Ik heb er nochtans, gelet op de fantastisch gedocumenteerde antwoorden van medeplatformers, geen moment spijt van dat ik de vraag heb gesteld.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Citaat van: spons op mei 27, 2013, 23:06:15
Ik denk dat je het antwoord ook zonder allerlei rekenmodellen wel kunt verzinnen, ik denk namelijk dat dat nog nooit voorgekomen is

Natuurlijk, maar in dit geval is het middel veel leuker dan het doel.

Han

Voor de gelegenheid een onvertaalde bijdrage.

Since the introduction of four nationwide leagues in 1958, there have been 116 clubs participating. Wimbledon, Milton Keynes DONS and Wimbledon AFC are recognised as three entirely different entities.

Since the 1958/59 season 32 clubs made their appearances in all four nationwide divisons. Of those, Luton Town, Oxford United and Carlisle United dropped out of the league and eventually regained leage status.

Everton and Arsenal made the most first division appearances, completing all 58 seasons, including 2015/16.


Charlton Athletic, Portsmouth and Cardiff City top the table at second level with 38, 37, and 35 appearances respectively.


In the third division Walsall completed 42 seasons, Bournemouth 41, Brentford closely following at 40.


The most familiar faces in the fourth division are Rochdale at 49, Darlington at 47 and Hartlepool United at 44.













Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Een overzicht van clubs die sinds 1958 uitkwamen in alle vier divisies:


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Na het 'voltooien' van de 92 heb ik onder andere vanwege emigratie de ambitie laten varen om langs de weg der geleidelijkheid het 'huzarenstukje' een tweede keer mee te maken; ik ben en was immers al een behoorlijk eind op streek.

Ik heb mijn verwachtingen inmiddels drastisch bijgesteld en zoek het in andere statistische trivia.  Zo hoop ik Preston North End eens ooit 'on top flight level' te zien. Dat completeert een reeks van thuis- en uitbezoeken in divisie 1, divisie 2, divisie 3, divisie, 4, de League cup en de FA Cup.

Anyway, iets wat gaandeweg óók intrigeerde was het bezoeken van de vierde ground van Brighton & Hove Albion na bezoeken van thuiswedstrijden op de Goldstone Ground, Priestfield en Withdean; mogelijk gemaakt via twee bevriende season ticket holders. De bruto ticket price is £ 41,50;  upper tier.

Het is 'sacrilege' om te spreken  van BHAFC vs WBA.

Saturday 09 September 2017 Kick-Off 15:00

Brighton & Hove Albion vs West Bromwich Albion.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Arjen

Wat was je laatste wedstrijd (voor deze)?

Han

#71
Citaat van: Arjen op aug 16, 2017, 15:03:57
Wat was je laatste wedstrijd (voor deze)?

West Ham United vs Stoke City. Boleyn Ground. SUN DEC 282008 
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op aug 16, 2017, 14:33:26
Anyway, iets wat gaandeweg óók intrigeerde was het bezoeken van de vierde ground van Brighton & Hove Albion na bezoeken van thuiswedstrijden op de Goldstone Ground, Priestfield en Withdean; mogelijk gemaakt via twee bevriende season ticket holders. De bruto ticket price is £ 41,50;  upper tier.

Het is 'sacrilege' om te spreken  van BHAFC vs WBA.

Saturday 09 September 2017 Kick-Off 15:00

Brighton & Hove Albion vs West Bromwich Albion.
Bijna 10 jaar na dato weer naar het beloofde land! Heb je het niet afschuwelijk veel gemist?
Die nieuwe bak van Brighton is best aardig, vind ik. Auto parkeren in Lewes bij stadion The Dripping Pan en dan de gunstige trein pakken, na afloop zitten de treinen richting Brighton Centrum urenlang mudjevol.

Have fun Han!!

hgrm

Citaat van: TeeZee op aug 17, 2017, 09:56:28
Bijna 10 jaar na dato weer naar het beloofde land! Heb je het niet afschuwelijk veel gemist?
Die nieuwe bak van Brighton is best aardig, vind ik. Auto parkeren in Lewes bij stadion The Dripping Pan en dan de gunstige trein pakken, na afloop zitten de treinen richting Brighton Centrum urenlang mudjevol.

Have fun Han!!

Was het niet zo dat de treinreis inbegrepen was in het kaartje?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Ja, maar alleen op bepaalde trajecten binnen de regio. Dus niet vanaf elk station in Groot Brittannie.