Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Pieros

Citaat van: HJanneman op nov 01, 2008, 13:07:39
Misschien op 11-11-2008 naar KV Turnhout - Roeselare(David in vorm tegen Goliath uit vorm).

Eén van de enige wedstrijden tussen groot en klein die niet omgedraaid is. Ik was ook van plan om die week naar de Beker van België te gaan, maar helaas zijn veel wedstrijden van thuisclub veranderd waardoor het minder interessant wordt. In mijn planning stond Racing Mol Wezel - Cercle Brugge, maar aangezien het nu in Brugge gespeeld wordt, laat ik deze schieten. Ook omdat op 11-11 NEC - Rijnsburgse Boys is. Wellicht een makkie voor NEC, maar aangezien ik een kaartje heb naast het uitvak zal het wel leuk zijn om een vol uitvak met Rijnsburgers te zien en zal dit waarschijnlijk de enige keer zijn dat deze club in de Goffert te zien is. 

HJanneman

Toen ik er achter kwam dat deze doordeweekse wedstrijden 's middags gespeeld werden ging ik kijken welke wedstrijden te bereizen waren in een dagtrip met het goedkope openbaar vervoer(voor studenten gratis reizen tot aan de grens) heen en weer Leeuwarden.
Dat waren Cercle Brugge - Mol-Wezel en KV Turnhout - Roeselare.
Stadiontechnisch gezien is die eerste wedstrijd een stuk interessanter, maar het Jan Breydel zie ik liever bij een andere gelegenheid, want ik verwacht bij deze wedstrijd geen imponerende opkomst, en dan ga ik er liever een andere keer naartoe.
Bij KV Turnhout verwacht ik juist wel een meer dan voor de helft gevuld stadion, en omdat de kleine ploeg thuis speelt zie ik de kans groter op een verrassend resultaat bij deze wedstrijd, en het reizen naar Turnhout is een stuk minder omslachtig dan naar Brugge, en ook belangrijk, een stuk goedkoper, dus dit kan gerust een budget-hop genoemd worden.

Toch heel apart wat er in België allemaal kan: de grote club 'koopt' daar letterlijk zijn thuisvoordeel, zie o.a. Dender en Genk, die eigenlijk uit zouden spelen en waar in het weekend amper een middagwedstrijd te bespeuren is op het hoogste niveau kan er doordeweeks gerust 's middags gevoetbald worden, apart als je het mij vraagt.

3434

Inderdaad. Voor kleinere clubs is het meestal zo dat ze de uitsupporters niet de baas kunnen qua veiligheid en het stadion is vaak ook te klein. Groot stadion = in het algemeen meer supporters = meer inkomsten, helaas geven alle kleine clubs hier aan toe omdat ze er financieel voordeel uit halen.

Maar voor de supporters is het natuurlijk veel fijner om als kleine club, je stadion eens knalvol te zien, en wie weet te stunten tegen een grote ploeg. Persoonlijk ga ik veel liever kijken naar bijvoorbeeld: lyra-lierse dan naar lierse-lyra omdat het voor de kleinere clubs gewoon een historische match is. Helaas primeert het financiele ALTIJD bij de bestuursleden.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Is dat niet het geval in Nederland? Stel de match Omniworld-Ajax, is maar een voorbeeld. Koopt ajax dan niet het thuisvoordeel op? Of gaat dat niet zo bij jullie... Omdat Omniworld toch een bescheiden stadion heeft van pakweg 3000 plaatsen als ik het mij goed herriner. Dus qua opkomst en veiligheid, brengt dat een hoop extra kosten mee, en is het toch makkelijker om in de ArenA te spelen, ook al hebben ze meer 'kans' om thuis te winnen. Het is maar een stom voorbeeld hoor.

Ik vraag het me gewoon af.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op nov 02, 2008, 16:34:22
Is dat niet het geval in Nederland? Stel de match Omniworld-Ajax, is maar een voorbeeld. Koopt ajax dan niet het thuisvoordeel op? Of gaat dat niet zo bij jullie... Omdat Omniworld toch een bescheiden stadion heeft van pakweg 3000 plaatsen als ik het mij goed herriner. Dus qua opkomst en veiligheid, brengt dat een hoop extra kosten mee, en is het toch makkelijker om in de ArenA te spelen, ook al hebben ze meer 'kans' om thuis te winnen. Het is maar een stom voorbeeld hoor.

Ik vraag het me gewoon af.

In het uiterste geval wijkt de amateurclub uit zoals HHC Hardenberg tegen Feyenoord maar normaliter worden wedstrijden niet omgedraaid.

Joost

Citaat van: Denniz1974 op nov 02, 2008, 17:17:20
Ik vind het pure minachting voor de supporters om een wedstrijd op een midweekse dag halverwege de middag te spelen.

In Belgie wordt op 11 november de wpaenstilstand in de eerste wereldoorlog gevierd.

3434

Ik vind dat principe dat NL toepast wel beter. Zodat de grote clubs ook eens ver op verplaatsing moeten en op vijandig gebied voetballen. Ipv dat ze voor "kleingeld" (voor hun toch)  het recht telkens opkopen en thuis spelen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Citaat van: 3434 op nov 02, 2008, 21:21:51
Ik vind dat principe dat NL toepast wel beter. Zodat de grote clubs ook eens ver op verplaatsing moeten en op vijandig gebied voetballen. Ipv dat ze voor "kleingeld" (voor hun toch)  het recht telkens opkopen en thuis spelen.

Nouja NL, zo gaat het toch in de meeste landen?

hoevenen lion

Ik hoop dit weekend nog enkele grounds te doen maar weet nog niet goed welke. Het hangt ook af van het vervoer.

De onderstaande wedstrijden zijn allemaal in een nieuwe ground voor me. Want intussen tijd zal ik met antwerp nog stadions bezoeken die ik al gezien heb.

09/11/2008: RFC Liegé - R Antwerp FC
27/11/2008: Schalke 04 - Manchester City
08/12/2008: FC Köln - Hamburg SV
18/12/2008: NEC - Udinese (onder voorbehoud)

Han

Ik overweeg tussen 27 December 2008 en 30 December 2008 een pot in Engeland te bezoeken. Suggesties zijn welkom met als twee restricties dat het een dagtocht gaat betreffen in een actie-radius die the orbital rond Londen niet gaat 'overschrijden' en het de proper four divisions aangaat.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op nov 04, 2008, 01:03:09
Ik overweeg tussen 27 December 2008 en 30 December 2008 een pot in Engeland te bezoeken. Suggesties zijn welkom met als twee restricties dat het een dagtocht gaat betreffen in een actie-radius die the orbital rond Londen niet gaat 'overschrijden' en het de proper four divisions aangaat.
Het voelt een beetje vreemd om jou suggesties te geven, maar toch. De twee restricties maken de keuze wel beperkt:
28 Arsenal v Pompey
28 Fulham v Chelsea
28 West Ham v Stoke
28 QPR v Watford
28 Colchester v Leyton Orient
28 Millwall v Yeovil Town
28 Aldershot Town v Dagenham & Redbridge
28 Luton Town v Lincoln City (ok, net te ver voor jou)

Op 29 en 30 december zijn er wel wedstrijden, maar niet binnen jouw restricties. Overigens zou voor mij de volgorde makkelijk zijn: 1) Fulham v Chelsea 2) Aldershot v Dagenham 3) Luton Town v Lincoln City.

Het jammere is dat ik (met hgrm) in die periode juist in Noord-Engeland en Schotland zit... Het was leuk geweest om je weer eens te zien en vooral om een pot in Engeland te bezoeken.

Han

Citaat van: TeeZee op nov 04, 2008, 21:08:22
Het voelt een beetje vreemd om jou suggesties te geven, maar toch. De twee restricties maken de keuze wel beperkt:
28 Arsenal v Pompey
28 Fulham v Chelsea
28 West Ham v Stoke
28 QPR v Watford
28 Colchester v Leyton Orient
28 Millwall v Yeovil Town
28 Aldershot Town v Dagenham & Redbridge
28 Luton Town v Lincoln City (ok, net te ver voor jou)

Op 29 en 30 december zijn er wel wedstrijden, maar niet binnen jouw restricties. Overigens zou voor mij de volgorde makkelijk zijn: 1) Fulham v Chelsea 2) Aldershot v Dagenham 3) Luton Town v Lincoln City.

Het jammere is dat ik (met hgrm) in die periode juist in Noord-Engeland en Schotland zit... Het was leuk geweest om je weer eens te zien en vooral om een pot in Engeland te bezoeken.



Zeer erkentelijk voor deze response. Bij ontstentenis van een betrouwbare fixture list ben ik de touch en het ritme een beetje kwijt. Ik moet en mag in het onderhavige geval rekening houden met een meer dan fidele reiskompaan die qua Engels voetbal gedefloreerd dient te worden. Dan spreekt Fulham vs Chelsea terecht zeer voor de hand om meerdere spraakmakende redenen.

Ik moet me overigens weer helemaal ingraven qua logistiek en kaartjes omdat de routine mij in de steek heeft gelaten.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op nov 04, 2008, 23:44:44Ik moet me overigens weer helemaal ingraven qua logistiek en kaartjes omdat de routine mij in de steek heeft gelaten.
Er komt helaas geen general sale van Fulham v Chelsea. Wellicht heb je nog ergens een Fulhamconnectie die wat kan regelen? Zo niet, dan zie ik zelf nog wel een ingang voor je, maar acht ik de kans niet al te groot. Overigens zal je schrikken van de prijzen: tussen de £40 en £55.

Logistiek is er niks veranderd, je gaat via Calais (tunnel of boot, al is die tunnel wat beperkt sinds een brandje van een paar weken terug). Hoek van Holland is geen optie meer.

HJanneman

Het laatste weekend van November zou ik graag nog eens naar onze zuiderburen afzakken.
Ik heb mijn oog laten vallen op twee wedstrijden, in opdracht van mijn zus, een persoon die kickt op sensatie en dus een wedstrijd wil zien waarvan op voorhand uitgesloten is dat het saai gaat worden.
Dus nu liet ik mijn oog vallen op Antwerp FC - Namur en KV Mechelen - Standard.
De laatste wedstrijd zorgt voor een vol huis, dat is op voorhand al zeker en Antwerp-Namur waarschijnlijk niet, en zoveel uitpubliek als Standard mee zal nemen naar Mechelen, zoveel zullen dat er waarschijnlijk niet zijn bij Namur.
Een wedstrijdverloop is niet te voorspellen, maar de publieke belangstelling voor een bepaald affiche al wat meer en of een bepaald publiek een goede naam heeft op sfeergebied ook.
Zit ik dan goed met de lichte voorkeur van Malinwa-Standard boven Antwerp-Namur en kan ik Antwerp bijv. beter een keer bezoeken wanneer ze tegen Lierse of Beveren moeten spelen?
Is er trouwens haast geboden bij een bezoek aan de Bosuil of is er nog geen wolkje aan de lucht wat betreft het voortbestaan van de Bosuil in huidige staat?
Want ik meende ergens gelezen te hebben dat er in Antwerpen een nieuw stadion op de planning staat(men was nog aan het kijken naar locaties, dus het zal nog wel een hele tijd duren voor het er staat, maar goed), waarschijnlijk voor het mogelijke organiseren van het wk in 2018.

Hugo

Citaat van: HJanneman op nov 05, 2008, 08:28:41
Het laatste weekend van November zou ik graag nog eens naar onze zuiderburen afzakken.
Ik heb mijn oog laten vallen op twee wedstrijden, in opdracht van mijn zus, een persoon die kickt op sensatie en dus een wedstrijd wil zien waarvan op voorhand uitgesloten is dat het saai gaat worden.
Dus nu liet ik mijn oog vallen op Antwerp FC - Namur en KV Mechelen - Standard.
De laatste wedstrijd zorgt voor een vol huis, dat is op voorhand al zeker en Antwerp-Namur waarschijnlijk niet, en zoveel uitpubliek als Standard mee zal nemen naar Mechelen, zoveel zullen dat er waarschijnlijk niet zijn bij Namur.
Een wedstrijdverloop is niet te voorspellen, maar de publieke belangstelling voor een bepaald affiche al wat meer en of een bepaald publiek een goede naam heeft op sfeergebied ook.
Zit ik dan goed met de lichte voorkeur van Malinwa-Standard boven Antwerp-Namur en kan ik Antwerp bijv. beter een keer bezoeken wanneer ze tegen Lierse of Beveren moeten spelen?
Is er trouwens haast geboden bij een bezoek aan de Bosuil of is er nog geen wolkje aan de lucht wat betreft het voortbestaan van de Bosuil in huidige staat?
Want ik meende ergens gelezen te hebben dat er in Antwerpen een nieuw stadion op de planning staat(men was nog aan het kijken naar locaties, dus het zal nog wel een hele tijd duren voor het er staat, maar goed), waarschijnlijk voor het mogelijke organiseren van het wk in 2018.

De 2 oude tribunes van de Bosuil zijn dermate bouwvallig dat ze elk moment kunnen omvallen, dus ja haast is geboden. De plannen in Antwerpen met betrekking tot een nieuw stadion zijn al een jaar of 20 actueel, dus nee haast is niet geboden.

Hoe staat het met de tickets voor KVM - Standard?