Staantribune Groundhopdag 30 maart 2019

Gestart door Jim, jan 17, 2019, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Grappig dat mensen hier zo veel belang aan hechten, maar elk uiteraard zijn ding, zo lang je er maar iets aan hebt.

16 op de teller inmiddels, lijkt me wel leuk om mettertijd de rest ook wel een keertje te doen.

Iemand overigens een idee hoeveel Belgen dit hebben gedaan ?
Syntric is aardig op weg en fcbisart heeft er ook wel al een flink aantal gedaan, net als onze gemeenschappelijke vriend S., die niet op het forum actief is.
Over land and sea

Koning Kriel

Voor mij gelden mijn eigen regels. Aan regels van anderen heb ik dan ook gewoon lekker schijt. Ik groundhop voor mijzelf en voor niemand anders.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op mrt 26, 2019, 15:37:54
Voor mij gelden mijn eigen regels. Aan regels van anderen heb ik dan ook gewoon lekker schijt. Ik groundhop voor mijzelf en voor niemand anders.
Precies.

Han

#63
Jan H zag op zondag 25 Juni 1995 een Intertoto Cup met een noon kick-off tussen Tottenham Hotspur en FC Luzern op de Goldstone Ground in Brighton. De gate was 2497.

Ik zag Brighton & Hove Albion gedurende hun exile op Priestfield in Gillingham.

Voor puristen is dat een gruwel als je de officiële thuisclub niet thuis hebt gezien maar de ground tóch 'telt.

Overigens zag ik BHAFC op vier home grounds maar dit ter zijde.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#64
Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 16:27:23
Ik zou weleens aan Van Zweden willen vragen of hij inderdaad de 92 + 4 nationale stadions bedoelde.

De promotie/degradatie regeling tussen de 4de divisie en de Conference leverde in 1987 de eerste 'novice' op, namelijk Scarborough, ten koste van Lincoln City.

In 1988 degradeerde Newport County en keerde Lincoln City terug.

In 1989 verdween Darlington en kwam Maidstone United er voor terug.


In 1990 kwam Darlington terug ten koste van Colchester United.


Ik merk nu op pas dat dit vermoedelijk volstrekt irrelevant is.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#65
Nog een gruwel voor puristen.


Je bezoekt een wedstrijd op het 5de niveau (The Conference) en tijdens je 'kruistocht' promoveert de thuisclub naar de 4de divisie en je telt 'm tóch als bezochte '92 ground' zonder de club in kwestie op football league niveau thuis te hebben zien spelen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mrt 26, 2019, 16:46:05
Nog een gruwel voor puristen.


Je bezoekt een wedstrijd op het 5de niveau (The Conference) en tijdens je 'kruistocht' promoveert de thuisclub naar de 4de divisie en je telt 'm tóch als bezochte '92 ground' zonder de club in kwestie op football league niveau thuis te hebben zien spelen.
Dat blijf ik een van de meest gekke regels vinden.

Macclesfield v Tranmere telde vorig seizoen niet maar dit seizoen wel.

TeeZee

#67
Citaat van: Han op mrt 26, 2019, 16:46:05
Nog een gruwel voor puristen.


Je bezoekt een wedstrijd op het 5de niveau (The Conference) en tijdens je 'kruistocht' promoveert de thuisclub naar de 4de divisie en je telt 'm tóch als bezochte '92 ground' zonder de club in kwestie op football league niveau thuis te hebben zien spelen.
Ai, ik zag Accrington Stanley nog nooit als League Club thuis spelen.

Volgens de "officiële" regels heb ik er pas 79, met alleen nog maar door 3D-printers uitgepoepte acharismatische schoenendozen die ik nog moet bezoeken. Ik word niet echt gelukkig van dat idee:
Man City - City of Manchester Stadium
Swansea City - Liberty Stadium
Coventry City - Ricoh Arena ?
Arsenal - Emirates Stadium
Doncaster Rovers - Keepmoat Stadium
Shrewsbury Town - New Meadow
Colchester United - Community Stadium
Rotherham United - Don Valley Stadium
Cardiff City - Cardiff City Stadium
Chesterfield - Proact Stadium
Morecambe - Globe Arena
Wext Ham United - London Stadium
Tottenham Hotspur - White Hart Lane (new?)

TeeZee

Citaat van: Joost op mrt 26, 2019, 17:04:19
Dat blijf ik een van de meest gekke regels vinden.

Macclesfield v Tranmere telde vorig seizoen niet maar dit seizoen wel.
Die zou je vroeger ook niet zomaar mogen tellen, maar die regel hebben ze versoepeld.

Han

Citaat van: Joost op mrt 26, 2019, 17:04:19
Dat blijf ik een van de meest gekke regels vinden.

Macclesfield v Tranmere telde vorig seizoen niet maar dit seizoen wel.

Citaat van: TeeZee op mrt 26, 2019, 17:07:41
Die zou je vroeger ook niet zomaar mogen tellen, maar die regel hebben ze versoepeld.

Wat wordt bedoeld? Licht svp toe.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik zag Bradford City op de Odsal nadat Valley Parade was getroffen door de tribunebrand.

De status van de Odsal is een gruwel voor puristen als tijdelijke 'leaugue ground'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: TeeZee op mrt 26, 2019, 17:07:03
Tottenham Hotspur - White Hart Lane (new?)

Semantiek...

Zelfde postcode.

Bournemouth. Halve slag gedraaid op hetzelfde perceel. Wordt als nieuw aangemerkt...


Wolves schoof op Molineux speelveld in de lengte 25 meter op naar links... wat nu? 
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Nort op mrt 25, 2019, 14:02:29
Het is best opvallend dat er in de afgelopen 10 jaar slechts 2 'members' zijn bijgekomen, terwijl het tegenwoordig veel laagdrempeliger is geworden om in het buitenland voetbal te kijken (Eurotunnel, budgetvluchten, internet).

Ik sta nu op 76 (huidige clubs, niet huidige stadions) en van de 16 die ik nog zou moeten, vind ik het merendeel de tijd en moeite niet waard. In de zin van: ik ga geen trip plannen om Middlesbrough, Bournemouth of Sunderland te bezoeken omdat die nu eenmaal bij de 92 horen terwijl er andere clubs zijn die veel meer de moeite van het bezoeken waard zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost


ALenstra

Ik heb Rotherham United gezien in Don Valley en New York Stadium maar niet in Millmoor.