'Naar vóóóóóren Telstar!'

Gestart door Hielke, nov 14, 2009, 11:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Telstar - Go Ahead Eagles
Sportpark Schoonenberg, 13 november 2009

Sportpark Schoonenberg in Velsen-Zuid is voor mij het op twee na dichtstbijzijnde stadion waar profvoetbal wordt gespeeld. Een verloren, herfstachtige vrijdagavond in november bood een mooie gelegenheid om twintig minuten verderop een Eerste Divisie-wedstrijd mee te pakken. Laagvlieger Telstar tegen hoogvlieger Go Ahead. Voetballend had het allemaal weinig om het lijf. Go Ahead speelde dramatisch, maar pakte met een 1-0 winst de koppositie. De beelden spreken echter voor zich:


Op een steenworp afstand van de IJmuidense hoogovens ligt het vernieuwde Sportpark Schoonenberg. Het gezellige stadion bestaat uit een nieuwe tribune en een oude tribune. Er heerst een prettige, ontspannen voetbalsfeer.


Voor alle fans!


Achter de oude tribune kun je de hond uitlaten.


Van het Jupiler-bier krijg je een volle blaas...


Gelukkig biedt dit karakteristieke en oh zo stinkende urinoir uitkomst.


De oude tribune met achteraan het uitvak. Ik ben een liefhebber van dergelijke roestige, kromgebogen hekken.


Tegen de achtergrond van de nieuwe tribune betreden de beide elftallen het veld. Het Telstar van de uitermate impopulaire 'AZ'er' Edward Metgod (Een spandoek: 'We Met god, we didn't like him') en het Go Ahead van Ulderink en Bosvelt.


Mijn enthousiaste achterbuurman kwam als kleine jongen al op Schoonenberg, aan de hand van zijn vader. Een echte oersupporter dus ('Naar vóóóóóren Telstar!'). Het sjaaltje is decennia oud en dateert nog uit de goeie, oude Eredivisietijd.

Rinus A.

Ik heb me eens verdiept in wedstrijden gespeeld op Schoonenberg, waarbij de vaste bespelers (VSV, Stormvogels, Telstar) niet waren betrokken:

1949   zaterdag      Sportpark Schoonenberg?   Eindronde Politiekampioenschap   Gemeentepolitie Velsen   Gemeentepolitie Leeuwarden   2   0
05.09.1954   zondag      Sportpark Schoonenberg?   Oefenwedstrijd   B.V.C. Den Haag   Alkmaar   0   3
25.09.1954   zaterdag      Sportpark Schoonenberg   N.B.V.B. competitie   B.V.C. Rotterdam   Alkmaar   1   1
24.10.1954   zondag      Sportpark Schoonenberg?   N.B.V.B. competitie   Alkmaar   De Graafschap   2   2
30.01.1955   zondag   13.00   Sportpark Schoonenberg   Damesvoetbal - Oefenwedstrijd   Zeemeeuwen   Zeemeeuwen   (eerste duel van een damesvoetbalvereniging in NL)   
17.05.1961         Sportpark Schoonenberg   Oefenwedstrijd   Nederlands Amateurelftal   Middlesex Wanderers   3   2
28.03.1964   zaterdag      Sportpark Schoonenberg?   UEFA Jeugdtoernooi - Groep 2   Zuid-Slavië   Luxemburg   3   0
30.03.1982   dinsdag   19:30   Sportpark Schoonenberg   UEFA-jeugd > Voorronde EK   Nederland   Wales   1 wns nv.   1 nv.
09.03.1983         Sportpark Schoonenberg   UEFA-jeugd > Voorronde EK   Nederland   Spanje   1   0
11.04.1984   woensdag      Sportpark Schoonenberg   UEFA-jeugd > Voorronde EK   Nederland   Luxemburg   1   0

Rinus A.

Ik heb zelf nog een flinke dosis goede hoop op een goede afloop, maar de kans bestaat dat Telstar uit de Jupiler League vliegt. Onbekend is of Telstar in dat geval doorgaat in de Topklasse.

Voor de groundhoppers in ieder geval de tip om - wil je deze ground zeker gehopt hebben - één van de resterende thuiswedstrijden te bezoeken, vrijdag 9 april (Veendam) of vrijdag 23 april (Eindhoven).




Louk

Reden voor mij om vanavond dit stadion te bezoeken...............