Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

hgrm

We zijn toe aan het 5e jaar van de huidige opzet van de promotie naar de 3. Liga.

Het hele systeem dat je als kampioen niet rechtstreeks promoveert, vind ik niks maar het meest onlogische vind ik dat de Regionalliga Südwest twee play-off plekken heeft en de rest één. De argumentatie is dat het achterland (clubs/leden) van Südwest groter is dan van de rest.

De praktijk is dat Südwest dit niet waarmaakt. In de eerste twee jaar nog wel, maar de laatste drie keer is er geen club uit Südwest gepromoveerd. De score is dus nu 3 uit 10 pogingen, waar 5 uit 10 gemiddeld is.

Het wordt dus tijd om iets anders te verzinnen. Een echte promotiecompetitie met de 5 kampioenen (enkele competitie = 4 wedstrijden elk), de top-3 promoveert zou het al minder lotingsafhankelijk maken. Of de nummers 1 en 2 van alle Regionalligas in twee poules van 5 laten spelen met promotie voor de winnaars en een 'alles of niets'-wedstrijd tussen de nummers 2.

Of, beter nog: herindelen naar 4 Regionalligas en vier degradanten uit de 3. Liga.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Die laatste optie gaat er sowieso niet doorheen komen. Heb wel iets gelezen om het aantal deelnemers aan de eindronde uit te breiden, om er vervolgens drie groepen van te maken waarvan de winnaars promoveren. Of om, zoals je zelf zegt, alles in één poule te gooien.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Ik vind sowieso de piramide wat scheef. 1-1-1-5 is nier evenwichtig. Er zou eigenlijk nog een klasse met 2 poules tussen de 1 en de 5 moeten. Alleen is dan de vraag of je genoeg clubs vindt die in zo'n tweeëngedeelde klasse willen spelen. Met de drieëngedeelde Regionalliga was dat wel een probleem.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Kölsche Bosschenaar

Wat mij persoonlijk veruit het meest irriteert is het feit das Süd West twee plekken krijgt en de rest maar een. Daarnaast is de huidige opzet een doodsteek voor grote Traditionsvereine die uit de 3. Liga degraderen. Je ziet aan Paderborn dat je met een paar magere jaren in Duitsland snel heel diep weg kunt zakken. Wanneer je eenmaal in de Regionalliga zit kom je er niet meer uit, aangezien je concurrentie hebt van 36 clubs. Het probleem zit in het aantal degradanten in de 3. Liga. Wat mij betreft breid je de competitie met 2 teams uit naar 22 met 5 degradanten. Dit lijkt me de enige eerlijke manier om doorstroming tussen de competities te realiseren.
FC Den Bosch
1.FC Köln

hgrm

Als je kunt uitbreiden tot 22, kun je ook inkrimpen tot 18 of 16. De clubs die je overhoudt zijn al een aardig begin voor een tussenklasse van 2 poules.
Ik blijf erbij dat de sprong van 1 naar 5 poules de oorzaak is van de problemen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

In het verleden was ik tegenstander van een gesplitste 3.Liga, maar op zich zou ik nu wel meer heil zien in twee aparte afdelingen van elk 18 clubs. Wedstrijden tussen geografisch nabije tegenstanders doen het een stuk beter dan pakweg Osnabrück - Zwickau of Fortuna Köln - Erfurt.

Daarbij moet meteen worden opgemerkt dat de licentie-eisen i.c.m. de matige inkomsten uit TV-gelden voor veel clubs echt te gortig zijn. Telekom krijgt in de nabije toekomst wel de TV-rechten (samen met ARD), maar daarmee vang je dat niet op.

Een enkele 3.Liga van meer dan twintig ploegen wordt voor heel veel clubs nagenoeg onbetaalbaar.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Nou ja, misschien kun je dan ook de eisen van de Regionalligen een stuk minder scherp maken. Of desnoods dat niveau afschaffen. Dat je weer terug gaat naar 8 oberligen. Oberliga Niedersachsen (+Bremen), NRW-Liga, Rheinland-Pfalz/Saar (+Hessen), Baden-Wüttermberg, Bayern (terug naar 1 divisie), Nordost (Nord & Süd), Schleswig-Holstein (+Hamburg). Dan krijg je 1-1-2-8.

Een andere mogelijkheid is om het aantal afdelingen van de Regionalliga en Oberliga uit te breiden en de 3. liga te splitsen waardoor je een 1-1-2-6-12 systeem krijgt.

watergatehopper


De kleine boerenpummelclubjes uit de regionalliga halen en terug naar oberliga. Van vijf klasses terug naar drie lijkt mij het beste. Uitbreiding van de derde liga zoals anderen zeggen met een aantal clubs niet. Laat staan een 3.liga noord en zuid of iets dergelijks.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Wie weet er meer over het verliezen van de proflicentie van 1860 München? Zou dit betekenen dat ze naar de regionalliga Bayern teruggezet worden? Dat zou toch wel heel triest zijn. Of misschien voor de mensen die de Grünwalderstrasse willen vincken wel niet.....
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Citaat van: watergatehopper op jun 02, 2017, 16:43:58
Wie weet er meer over het verliezen van de proflicentie van 1860 München? Zou dit betekenen dat ze naar de regionalliga Bayern teruggezet worden? Dat zou toch wel heel triest zijn. Of misschien voor de mensen die de Grünwalderstrasse willen vincken wel niet.....

Zie andere topic over afloop seizoen 2016/17
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

#1825
Wie wil kan het komende seizoen meteen met een kraker beginnen: VfB Oldenburg en SV Meppen treffen elkaar in de eerste ronde van de Niedersachsenpokal. Op woensdag 19 juli om een nog nader te bepalen tijd wordt in het Marschwegstadion afgetrapt.

Edit: VfB, niet VfL.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Luccie

Citaat van: Jehoentelaar op jun 02, 2017, 18:24:21
Wie wil kan het komende seizoen meteen met een kraker beginnen: VfB Oldenburg en SV Meppen treffen elkaar in de eerste ronde van de Niedersachsenpokal. Op woensdag 19 juli om een nog nader te bepalen tijd wordt in het Marschwegstadion afgetrapt.

Edit: VfB, niet VfL.

Goede tip!!
Ik ga deze wedstrijd met potlood in mijn agenda zetten :)

Voetbalman

Citaat van: Jehoentelaar op jun 02, 2017, 18:24:21
Wie wil kan het komende seizoen meteen met een kraker beginnen: VfB Oldenburg en SV Meppen treffen elkaar in de eerste ronde van de Niedersachsenpokal. Op woensdag 19 juli om een nog nader te bepalen tijd wordt in het Marschwegstadion afgetrapt.

Edit: VfB, niet VfL.

Enkel in Niedersachsen geloot of ook voor de rest? Oldenburg ligt net iets te ver voor mij die dag :)

Jehoentelaar

In de regel zoeken al die regionale verbonden dat zelf uit, maar ik zou voor de gewenste regio's de betreffende websites in de gaten houden. Bijvoorbeeld:

Fußballverband Mittelrhein: www.fvm.de
Fußballverband Niederrhein: www.fvn.de
Fußball- und Leichtatletik-Verband Westfalen: www.flvw.de
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalman

Citaat van: Jehoentelaar op jun 03, 2017, 16:36:26
In de regel zoeken al die regionale verbonden dat zelf uit, maar ik zou voor de gewenste regio's de betreffende websites in de gaten houden. Bijvoorbeeld:

Fußballverband Mittelrhein: www.fvm.de
Fußballverband Niederrhein: www.fvn.de
Fußball- und Leichtatletik-Verband Westfalen: www.flvw.de

Thx J!