Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Vraagje aan de België-experts. Ik moet kiezen tussen twee wedstrijden in het Jan Breydel Stadion. Welke club/wedstrijd is (op voorhand) leuker?

26/12 Club Brugge - Cercle Brugge
29/12 Cercle Brugge - Standard Luik

Joost

Ik denk dat qua wedstrijd Cercle v Standard leuker is. Standaard draait vierkant (copyright EEN teletekst) en Cercle is thuis wel sterk. De Brugse derby is natuurlijk een verhaal op zich maar Club is zo sterk dit seizoen dat de wedstrijd best eenzijdig kan worden.


hgrm

De vraag is inderdaad: ga je voor het voetbal of (ook) voor de sfeer.
Cercle trekt thuis maar matig publiek; als er 10000 zijn (op een capaciteit van 30000) dan is het al veel. De derby zal voor een volle bak zorgen. Mijn keuze zou wat dat betreft snel gemaakt zijn....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

indd te zien wat je wil. wil je een vol huis, leuke derby, dan zou ik club nemen.
maar cercle-standard zal waarsch qua match leuker zijn, en standard brengt veel volk en sfeer mee.
nadeel is wel een halfleeg stadion. maar zet je langs de overkant van de hoofdtribune, heb je daar niet veel last van!

Flandria

Als je ooit naar Cercle wil dan is Standard natuurlijk een van de betere tegenstanders.
Wil je Club thuis aan het werk zien dan ben je beter af tegen Anderlecht,Standard, of Gent.De verhouding Club/Cercle in het stadion is zowat 95/5 trouwens.
De sfeer bij Cercle is sowieso nagenoeg nihil. Supporters zijn er niet echt,noem het eerder toeschouwers.

Hielke

Dank voor alle reacties. Wedstrijd vind ik van ondergeschikt belang, het gaat mij vooral om de sfeer (en het stadion, maar dat is in dit geval om het even). Waarschijnlijk wordt het de stadsderby.

Hielke

Citaat van: Hielke op dec 10, 2009, 18:01:04
Waarschijnlijk wordt het de stadsderby.

Correctie: het wordt de stadsderby. Heb er zin an. Tweede Kerstdagvoetbal :)

AthleticHolanda

Weet iemand of de kampioen van de reservecompetitie en de kampioen van de reservebeker ook volgend seizoen geplaatst zijn voor de KNVB Beker?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op feb 05, 2010, 15:31:32
Weet iemand of de kampioen van de reservecompetitie en de kampioen van de reservebeker ook volgend seizoen geplaatst zijn voor de KNVB Beker?
Dat zijn ze.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op feb 05, 2010, 15:41:00
Dat zijn ze.

Mooi, Utrecht staat namelijk in de halve finale, uit tegen NEC, terwijl de andere halve finale gaat tussen De Graafschap en ADO... er liggen dus kansen ;-).

ðe waan

Toch niet dus.

Heb even contact gezocht met de KNVB naar aanleiding van het bericht dat er acht plekken extra naar hoofdklassers gaan. Ik vroeg me namelijk af waar die plaatsen ineens vandaan zijn gekomen.

Dat zijn dus Haarlem en de andere JL-degradant en de twee beloftenteams. Omdat die clubs pas in de twee ronde instroomden zijn er acht nieuwe plekken vrijgekomen.

Toch wel vreemd, vooral voor wat betreft de degradanten uit de eerste divisie. Die hebben immers via de districtsbeker ook geen kans om zich te plaatsen.

AthleticHolanda

Vind het erg vreemd, de Jupiler League degradanten kunnen zich dus op geen enkele manier kwalificeren voor de KNVB Beker terwijl alle andere ploegen waarvan pakweg 95% op een lager niveau speelt dat wel kan / kon.

Ook de BVO's waren hier niet van op de hoogte, getuige het bericht op de officiële website van FCU...
http://www.fcutrecht.nl/nieuws/actueel/2635/jong-fc-utrecht-naar-bekerfinale

hgrm

Ik denk dat de KNVB er vanuit gaat dat er helemaal geen degradanten zijn en dat er nog wel een club omvalt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

Ik wil binnenkort een bezoekje brengen aan Royal Antwerp.

Waar is er een goed en betrouwbaar programma te vinden? Ik wilde naar Antwerp - Boussu Dour Borinage maar op de ene site staat dat de wedstrijd zaterdag 3 april gespeeld wordt en op de andere website staat er zondag 4 april.

En hoe zit het daar met tickets? Kan ik gewoon op de wedstrijddag kaarten halen bij de stadionkassa?

Joost

Diverse bronnen:

www.kbvb.be 03/04/2010      20:00      R.ANTWERP FC.      R.BOUSSU DOUR BORINAGE
www.voetbalkrant.com 03/04/2010     20:00      Antwerp      -       RBD Borinage

Tickets kun je gewoon aan het stadion kopen.