Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: hgrm op jan 21, 2013, 22:35:02
Om het nog ingewikkelder te maken toen Cardiff enkele jaren geleden de finale van de FA-cup haalde, was niet duidelijk of zij namens Engeland Europees mochten spelen als ze de finale zouden winnen. Omdat ze van Portsmouth verloren, deed de situatie zich niet voor en ik weet ook niet of er destijds een beslissing is genomen voor het geval ze zich wel via de FA Cup of de Engelse competitie zouden plaatsen.

Met de finaleplaats van Swansea in de League Cup (waarvan winst recht geeft op deelname aan de EL) is de bovenstaande casus weer actueel geworden. Er is vorig jaar ook duidelijkheid gekomen:

De 6 clubs die in de Engelse piramide spelen, kunnen zich alleen via het Engelse systeem kwalificeren voor Europa (dus via de competitie, FA-cup of League Cup). Ze mogen wel weer meedoen aan de Cup of Wales, maar kunnen via die route niet meedoen aan de EL.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jan 24, 2013, 08:56:16
Met de finaleplaats van Swansea in de League Cup (waarvan winst recht geeft op deelname aan de EL) is de bovenstaande casus weer actueel geworden. Er is vorig jaar ook duidelijkheid gekomen:

De 6 clubs die in de Engelse piramide spelen, kunnen zich alleen via het Engelse systeem kwalificeren voor Europa (dus via de competitie, FA-cup of League Cup). Ze mogen wel weer meedoen aan de Cup of Wales, maar kunnen via die route niet meedoen aan de EL.

Bij de loting van de Europacup wordt ook altijd een vlaggetje achter de club gezet van het land van herkomst. Monaco kreeg steevast een Franse vlaggetje. Zou Swansea ook een Engels vlaggetje krijgen?

Wat ook nog handig is om te weten maar in dit geval niet echt van toepassing. Wanneer de winnaar van de League Cup zich via de competitie plaats voor CL voetbal dan gaat de EL-plaats niet naar de verliezend finalist van de League Cup. Dat is bij de FA Cup wel het geval.

Wat de procedure is wanneer een club zowel de League als FA Cup wint maar zich via de competitie niet plaatst voor Europees voetbal weet ik niet.

hgrm

Citaat van: Joost op jan 24, 2013, 09:09:50
Wat de procedure is wanneer een club zowel de League als FA Cup wint maar zich via de competitie niet plaatst voor Europees voetbal weet ik niet.

Ik neem aan dat de EL plaats van de FA-cup voorrang heeft omdat je dan in een latere ronde instapt. Dus dan gaat de League-cup plaats naar de hoogste ongeplaatste club uit de competitie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Citaat van: Hugo op jan 21, 2013, 20:16:15
Stuur maar ff een PB, mss kan ik wel helpen.
Gedaan hoor ;)
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

HRM1880

Ik weet dat er hier volk zit met veel meer ervaring met treinen in Duitsland. Ik zit namelijk voor het derby-weekend in Berlijn. Nu spelen op vrijdag Braunschweig thuis en op zaterdag Cottbus. Voor die eerste bijvoorbeeld vind ik voor twee personen enkel treintickets boven 100 euro, wat ik toch veel geld vind. Bestaan er geen goedkopere opties zoals in België bijvoorbeeld de Go Pass? Heb al eens rondgekeken op bahn.be, maar kan er niet goed aan uit.

FC_Emmen

Misschien heb je hier iets aan:
CiteerGOEDKOOP IN EN VIA DUITSLAND TREINEN

Naar Duitsland reizen per trein kan al vanaf 19 euro. Dit dankzij de Europa-Spezial tarieven van DB Bahn. De bestemmingen dichtbij - als Düsseldorf en Keulen - zijn boekbaar vanaf 19 euro en alle overige bestemmingen in Duitsland vanaf 39 euro. En kies je daarnaast ook voor een BahnCard 25? Dan ontvang je bovendien 25% extra korting op deze voordeeltarieven. Wil je graag voordelig rondreizen in Duitsland? Dan zijn er diverse mogelijkheden. Bijvoorbeeld: het Quer-durchs-Land-Ticket (kriskras door Duitsland Pas). Prijs: 42 euro, de 2e t/m 5e persoon betaalt slechts 6 euro per persoon. Schönes-Wochenende-Ticket (Weekend Pas) voor 40 euro waarmee maximaal 5 personen kunnen reizen. Dat is omgerekend dus 8 euro per persoon. Länder-Ticket (Deelstaten Pas) vanaf 21 euro en geldig voor maximaal 5 personen waarmee je een hele dag onbeperkt door een Duitse deelstaat treint.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

HRM1880

Citaat van: FC_Emmen op jan 24, 2013, 11:42:07
Misschien heb je hier iets aan:
Daar heb ik inderdaad zeer veel aan. Waarvoor dank.

Luccie

Mijn zoon en ik hebben de laatste tijd een aantal wedstrijden bezocht in Duitsland, wat ons bijzonder goed bevallen is.
Voor deze wedstrijden hebben wij de tickets rechtstreeks besteld bij de plaatselijke voetbalvereniging, waarvan ik niet anders kan zeggen dat dit in Duitsland goed geregeld is.

Wij zijn nu van plan om wat wedstrijden te gaan bezoeken in België en dan met name bij:
Anderlecht
Genk
Club Brugge
Standaard Luik

Heeft iemand ervaring met het bestellen van kaarten bij bovengenoemde verenigingen en wat is daarmee jouw ervaring?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Rob

Freekos79

Citaat van: Luccie op feb 05, 2013, 19:11:09
Mijn zoon en ik hebben de laatste tijd een aantal wedstrijden bezocht in Duitsland, wat ons bijzonder goed bevallen is.
Voor deze wedstrijden hebben wij de tickets rechtstreeks besteld bij de plaatselijke voetbalvereniging, waarvan ik niet anders kan zeggen dat dit in Duitsland goed geregeld is.

Wij zijn nu van plan om wat wedstrijden te gaan bezoeken in België en dan met name bij:
Anderlecht
Genk
Club Brugge
Standaard Luik

Heeft iemand ervaring met het bestellen van kaarten bij bovengenoemde verenigingen en wat is daarmee jouw ervaring?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Rob


voor Genk en Brugge kun je hier terecht: www.ticketingonline.be
Kaarten voor Anderlecht en Standard moet je via de club per email aanvragen.

Volgende wedstrijd: ?

Joost

Citaat van: Freekos79 op feb 05, 2013, 19:18:22

voor Genk en Brugge kun je hier terecht: www.ticketingonline.be
Kaarten voor Anderlecht en Standard moet je via de club per email aanvragen.

Ik heb ook voor Anderlecht kaarten besteld via ticketingonline.be.

Voor Standard kun je het beste contact opnemen met de club per telefoon. Dat is een lastiger karwei.

Van waar slechts de interesse de 4 grootste stadions / clubs? Ik denk echt dat de beleving en de atmosfeer bij KV Mechelen en (zeker in een grote wedstrijd) KV Kortrijk een stuk leuker zijn.

Luccie

Bedankt voor de snelle reacties en kan daar zeker wat mee.

Hmm, eerlijk gezegd had ik niet nagedacht over Mechelen en Kortrijk, maar zal zeker de tip onthouden.
Hebben jullie nog andere tips voor Belgische wedstrijden? In mijn beleving is de sfeer in Genk en Luik altijd wel passioneel, of zit ik er nu naast?

Freekos79

Citaat van: Luccie op feb 05, 2013, 19:54:17
Bedankt voor de snelle reacties en kan daar zeker wat mee.

Hmm, eerlijk gezegd had ik niet nagedacht over Mechelen en Kortrijk, maar zal zeker de tip onthouden.
Hebben jullie nog andere tips voor Belgische wedstrijden? In mijn beleving is de sfeer in Genk en Luik altijd wel passioneel, of zit ik er nu naast?

Standard vond ik persoonlijk erg leuk. Lekker stadion, mooie sfeer en een gezellige boel rondom het stadion. Genk heb ik (nog) geen ervaring mee.
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Citaat van: Luccie op feb 05, 2013, 19:54:17
Bedankt voor de snelle reacties en kan daar zeker wat mee.

Hmm, eerlijk gezegd had ik niet nagedacht over Mechelen en Kortrijk, maar zal zeker de tip onthouden.
Hebben jullie nog andere tips voor Belgische wedstrijden? In mijn beleving is de sfeer in Genk en Luik altijd wel passioneel, of zit ik er nu naast?

Tijdens mijn bezoek vond ik het stadion de uitstraling van een diepvries hebben. Maar dat is persoonlijk. De sfeer moest volledig uit het uitvak komen die dag.

Bij Standard ben ik voor het laatst een jaar of 4 geleden geweest in de Europacup. Passioneel inderdaad, maar is dat nu de ploeg zo mager presteert nog steeds zo?

Kortrijk en KV Mechelen spelen geen leuke thuisduels meer dit seizoen. Lokeren v Waasland - Beveren is een absolute aanrader.

Hugo

Citaat van: Luccie op feb 05, 2013, 19:54:17
Bedankt voor de snelle reacties en kan daar zeker wat mee.

Hmm, eerlijk gezegd had ik niet nagedacht over Mechelen en Kortrijk, maar zal zeker de tip onthouden.
Hebben jullie nog andere tips voor Belgische wedstrijden? In mijn beleving is de sfeer in Genk en Luik altijd wel passioneel, of zit ik er nu naast?

Gent gaat na dit seizoen verhuizen naar een nieuw stadion dus het huidige zou dit seizoen een "must" kunnen zijn.

Verder zou ik gewoon al die genoemde clubs eens gaan bezoeken. Allemaal leuk genoeg. Misschien KVM met prioriteit, die hebben serieuze verbouwplannen.

wekke

RAEC Mons - Standard Luik is ook een leuke. De enige keer dat er wat animo in dat stadion is.