Hoofdmenu

FA-cup

Gestart door Arjen, jan 05, 2015, 21:36:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Zou iemand mij kunnen helpen aan kaarten voor één van de kwartfinales?
Misschien jullie connecties?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op feb 21, 2017, 15:53:17
Zou iemand mij kunnen helpen aan kaarten voor één van de kwartfinales?
Misschien jullie connecties?
Middlesbrough moet mogelijk zijn zonder membership zou ik denken.

FCT1980

Citaat van: Joost op feb 21, 2017, 16:21:22
Middlesbrough moet mogelijk zijn zonder membership zou ik denken.

Ja maar dan moet juist die nog naar de zondag.
Ga op zaterdag naar Villa. Die kaarten heb ik al gekocht.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Op 22 en 23 april dus Arsenal-Manchester City en Chelsea-Spurs.

Nickky

Misschien een suffe vraag, maar in het weekend van 14 oktober ben ik in Engeland. En ik zie dus dat er dan behalve competitie ook the fourth qualifying round is van de FA cup. Het is me nog even onduidelijk welke clubs dan precies nog meedoen. Is dat alles tot en met de conference? Of hoe heet dat nu, National League? Oftewel, nog geen League One and League Two?

ALenstra

Profclubs stromen pas in november in. Conference heet inderdaad tegenwoordig National League. Die clubs stromen volgens mij pas in de laatste voorronde in. Dat zou in principe dan 14 oktober zijn.

Arjen

#81
Van (hou je vast): https://en.wikipedia.org/wiki/FA_Cup. Instroom per ronde:

Extra-Preliminary Round Level 9 and 10 clubs   
Preliminary Round Level 8 clubs
First Round Level 7 clubs   
Second Round  Level 6 clubs
Third Round    
Fourth Round Level 5 clubs
First Round (Proper) Level 3 and 4 clubs   
Second Round
Third Round Level 1 and 2 clubs   
Fourth Round   
Fifth Round   
Quarter-finals   
Semi-Finals   
Final

Nickky

Dankjewel! Helder! Ik kon het niet vinden, maar gewoon wiki dus!
Thnx

Nickky

In het weekend van 14/15 oktober ga ik weer een weekendje genieten. Nu is er in dat weekend ook Fa-cup voetbal, en wel de vierde quallifying ronde.
Hebben de kenners hier enig idee of wedstrijden zo vroeg in het toernooi ook bv naar de zondag verplaatst gaan worden? Of blijft in dit stadium nog alles op zaterdag normale tijd?

Joost

Citaat van: Nickky op okt 02, 2017, 17:49:26
In het weekend van 14/15 oktober ga ik weer een weekendje genieten. Nu is er in dat weekend ook Fa-cup voetbal, en wel de vierde quallifying ronde.
Hebben de kenners hier enig idee of wedstrijden zo vroeg in het toernooi ook bv naar de zondag verplaatst gaan worden? Of blijft in dit stadium nog alles op zaterdag normale tijd?

In principe blijft alles op de zaterdag. Enkel wanneer er problemen zijn met groundsharing wordt er uitgeweken.

Nickky

Dank je Joost, dan ga ik voor de zondag maar 'gewoon' voor Derby County tegen Nottingham.

FCT1980

Citaat van: Nickky op okt 02, 2017, 23:13:29
Dank je Joost, dan ga ik voor de zondag maar 'gewoon' voor Derby County tegen Nottingham.

Mooiere wedstrijden zijn er die dag ook niet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nickky

Citaat van: FCT1980 op okt 03, 2017, 08:17:17
Mooiere wedstrijden zijn er die dag ook niet.

Nee, qua affiche niet, maar als er een gelegenheid is om twee toffe grounds te bezoeken, met een iets minder affiche, ipv ground één met een mooie wedstrijd,  zou ik dat wel het serieus overwegen waard vinden.

Voetbalman

Citaat van: Nickky op okt 03, 2017, 09:32:55
Nee, qua affiche niet, maar als er een gelegenheid is om twee toffe grounds te bezoeken, met een iets minder affiche, ipv ground één met een mooie wedstrijd,  zou ik dat wel het serieus overwegen waard vinden.

Hoeft voor mij ook niet steeds de topper, de derby of de kampioenswedstrijd te zijn. Ik kom ook graag langs de lijn staan bij een gewone wedstrijd tussen de nummer 14 en nummer 9 die niks met elkaar hebben. Dan ervaar je de thuisclub gewoon zoals het is. Een volgepakt 'De Geusselt' voor de komst van Roda 2 jaar geleden was ge-wel-dig, maar ik zie het even graag in een wedstrijd die nergens meer om draait tegen Almere ofzo.

Nickky

De loting voor de 'first round proper' is geschied. Wat zijn in jullie ogen de pareltjes? ( ik ben dat weekend daar, en kan nog alles kiezen......)

http://www.thefa.com/competitions/thefacup/fixtures