www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballfrans

Waarom www.FootballFans.eu?
Als voetballiefhebber (verzamelaar en groundhopper) geniet ik altijd van de groundhopping avonturen die door de verschillende groundhoppers op het web worden gezet, onder andere op dit forum maar ook door de individuele groundhoppers op hun eigen sites. Prachtige verhalen en foto's van de belevenissen van wedstrijden en stadions, waar de nostalige en romantiek vanaf druipt. Zelf heb ik altijd mijn bezochte wedstrijden en stadions bijgehouden met foto's en statistieken. Volgens mij zijn er wel meer die dat doen. Daarom ben ik begonnen met www.FootballFans.eu, een site waar voetballiefhebbers hun eigen fan-historie kunnen bijhouden van bezochte wedstrijden en stadions. Ze kunnen foto's en verhalen plaatsen, een sterren waardering geven, een YouTube video koppelen en tevens wordt een Google Map met 'hun' bezochte stadions getoond. Kortom, op deze site zijn niet de statistieken van de spelers belangrijk maar de statistieken van de fans.

Een overzicht wat je kan, is te vinden onder de volgende links:
http://www.footballfans.eu/newnext/1/Alpha-release---December-24,-2009
http://www.footballfans.eu/newnext/3/Site-update-February-4---2010


Hoe kan ik bijhouden bij welke wedstrijden ik ben geweest?
Om je eigen gegevens vast te leggen, dien je jezelf te registreren (gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres). Zoek hierna naar een wedstrijd die je bezocht hebt, middels 'Search Matches' (http://www.footballfans.eu/search/match). Als je vervolgens op een wedstrijd klikt, zoals bijvoorbeeld Fc Köln-St. Pauli, dan worden de beschikbare gegevens in verschillende tabbladen getoond, zoals 'Overview', 'Line ups', 'Events', 'Photos' en 'Reports'. Als je op het tabblad 'My visit' klikt, dan kun je daar aangeven dat je de wedstrijd gezien hebt, met wie, een waardering geven, foto's plaatsen of een verslag schrijven. Onder 'My Groundhopping' staat de optie 'My Football Map'. Als je daar op klikt, zie je direct welke stadions je bezocht hebt. Die kun je uiteraard ook uitbreiden met bezoeken ('Search Stadiums') zonder dat je er een wedstrijd hebt gezien. Zo kun je heel snel je persoonlijke historie opbouwen.

Welke wedstrijden zitten er nu in?
Vooralsnog zitten de resultaten van de hoogste competities van Nederland, Duitsland, Engeland, Schotland, Spanje, Denemarken en Italië in de database. Voor sommige competities zitten er meer seizoenen in dan voor anderen. Binnenkort volgen België, Frankrijk, Champions League, Europa League, WK, EK, bekerwedstrijden en anderen. Het doel is om in eerste instantie heel Europa in het systeem te krijgen; waarna uitbreiding naar andere continenten volgt. Het aantal teams, stadions en wedstrijden wordt de komende periode gefaseerd uitgebreid. Er zitten op dit moment ruim 150.000 wedstrijden in de database. Je kan zelf ook wedstrijden toevoegen (van competities die er al in zitten) als deze er niet in staan, bijvoorbeeld omdat het te ver terug is in de tijd. Verder kan je ook gegevens aanpassen (shirtkleur, formatie, toeschouwersaantallen) om de statistieken te verbeteren of aan te vullen.

Wat komt er in de toekomst bij?
Een verzamelaarplatform is een andere doelstelling. Naast het verzamelaarplatform wordt ook het groundhopping deel verder ontwikkeld. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan functies als het aangeven welke wedstrijden je gaat bezoeken, of je wellicht nog een kaartje zoekt of over hebt voor andere voetbalfans, het automatisch op de website plaatsen van met je mobiel gemaakte foto's van door jou bezochte wedstrijden, etc.

Ik hoop jullie als groundhoppers te zien op www.FootballFans.eu en ben benieuwd wat jullie van de site vinden. De site is uiteindelijk gemaakt voor de echte liefhebber. Ik hou me aanbevolen voor tips en ideeën ter verbetering. Goede ideeën worden zo snel mogelijk in de site verwerkt, dus ... laat maar horen. 


Footballfrans

Groundhopper Alex gaat in Zuid Afrika proberen om 32 wedstrijden te bekijken in 31 dagen.
Je kunt zijn avonturen volgen op www.footballfans.eu

Hij heeft er tot nu toe 7 gezien en zit nu bij de 8e (Chili-Honduras).

Je kan gokken hoeveel wedstrijden hij gaat zien http://tinyurl.com/39u3yw6

Mo_Kerkrade

Super site; het heeft me redelijk wat tijd gekost, maar dan heb je ook wat! Er ontbreken nog wat leagues en (beker)toernooien, maar als ik bekijk wat er de afgelopen weken al is bijgekomen, heb ik er alle vertrouwen in dat de database nog veel completer gaat worden. Ter indicatie, ik heb reeds 629 van 678 wedstrijden die ik bezocht heb kunnen registreren en een 100 tal grounds van de 118. Ik kan iedereen aanbevelen het ook te gaan doen. Ook het plannen van trips, het lezen van reisverslagen (binnen en buitenland) is mogelijk en zeer interessant!

Footballfrans

Dat is goed om te horen.

Momenteel zijn we bezig met Finland (Veikausliga), Duitsland (DFB-Pokal & Oberliga) en Engeland (level 5 tot en met 8 van de piramide en de cups). Zo proberen we de database steeds verder te vullen.

M.b.t. de kaartjes en reizen, daar kun je aangeven of je kaartjes zoekt of over hebt en of anderen mee kunnen rijden of dat je dat zelf wil. http://www.footballfans.eu/search?tab=fm of http://www.footballfans.eu/scheduler
Zo kunnen fans elkaar een beetje helpen.

Keveca

Inderdaad een topsite! Af en toe beetje traag en sommige competities zitten er niet in maar dat zijn dan ook de enige minpuntjes....

Footballfrans

Dank voor het compliment.

M.b.t. de snelheid daar wordt aan gewerkt. Er zat een weeffoutje in die er volgende week wordt uitgehaald. Daarnaast is het wel zo dat er bijvoorbeeld 340.000 wedstrijden in zitten. Als je dan zoekt kost dat wel wat tijd.
Maar ik vind zelf ook dat beter kan, dus daar wordt aan geknutseld.

M.b.t. de ontbrekende competities; welke competities zoek je nog? Wellicht dat we er in de planning rekening mee kunnen houden.
Momenteel zijn we bezig aan de Europese Super Cup, Engeland, Duitsland en Belgie. Alleen de anderen zijn momenteel op pad naar Boleslav/Lille/Marseille/Juventus dus deze week is het even wat minder. We proberen wel wekelijks een competitie toe te voegen. Vandaag is bijvoorbeeld Malta er op gekomen.

TeeZee

Hoe komen jullie aan al die data en kost het niet waanzinnig veel tijd om dat in te voeren? Of gaat het deels geautomatiseerd?

Footballfrans

We krijgen ze geautomatiseerd aangeleverd; de verweking gaat deels geautomatiseerd.

Het eerste initiële werk is het meeste werk omdat ik aan de wedstrijden uit de historie een stadion wil koppelen. Dat vind ik wenselijk om de groundhoppers hun complete record te laten opbouwen van bezochte wedstrijden en stadions. Die gegevens krijgen we niet aangeleverd dus we maken van ieder team een record waarbij we aangeven van wanneer tot wanneer een team in een bepaald stadion heeft gespeeld. Daarmee vangen we het grootste deel af. Soms ontbreekt er natuurlijk wel eens een stadion maar dat kunnen anderen zelf aanvullen. Het werkt een beetje zoals het Wikipedia principe.

Stadionhopper

Citaat van: Footballfrans op sep 13, 2010, 21:42:43

M.b.t. de ontbrekende competities; welke competities zoek je nog? Wellicht dat we er in de planning rekening mee kunnen houden.

De Duitse voormalige Oberliga's zoals ze voor de invoering van de 3. Liga waren.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Footballfrans

Die verwacht ik voor het einde van de maand. Alex (http://www.footballfans.eu/fan/100/Alex) is er mee aan de slag maar hij is zoals gezegd nu op Interrail naar Tsjechie/Frankrijk en Italië dus dat ligt even stil. Zijn geloof ik 11 regio's dus ongeveer 200 teams met stadions.

Stadionhopper

Citaat van: Footballfrans op sep 13, 2010, 22:10:53
Die verwacht ik voor het einde van de maand. Alex (http://www.footballfans.eu/fan/100/Alex) is er mee aan de slag maar hij is zoals gezegd nu op Interrail naar Tsjechie/Frankrijk en Italië dus dat ligt even stil. Zijn geloof ik 11 regio's dus ongeveer 200 teams met stadions.

Ok mooi vooruitzicht!

Ga jij trouwens nog naar uitwedstrijden van PSV in de Europa League?
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Footballfrans

Citaat van: Stadionhopper op sep 13, 2010, 22:12:51
Ok mooi vooruitzicht!

Ga jij trouwens nog naar uitwedstrijden van PSV in de Europa League?

Misschien naar Genua maar dat weet ik nog niet zeker. Hoor van velen dat dat één van de mooiste stadions is, dus die wil ik nog wel een keer zien.

Mar

T'is inderdaad een zeer handige en mooie site. Ben lid vanaf vorige week en ben begonnen al mijn grounds te registreren.
Enkel zoals hier boven wordt aangegeven is de snelheid wat te laag als dit wordt verholpen is het een top site!

AthleticHolanda

#13
Komen er ook ooit (Nederlandse) amateurdivisie's op?

En wat doen jullie met oefenduels? Sommige staan er wel op maar de meeste niet...

EDIT: en bijvoorbeeld wedstrijden op neutraal terrein? Klik net VVV-West Bromwich aan maar Reuver staat nu niet op de kaart?

EDIT: de Duitse verbandspokale? Spaanse Segunda B & Tercera?

AthleticHolanda

Nog een vraag, hoe zit het met clubs die van naam veranderen?

Almere City - VVV zag ik bijvoorbeeld nooit, wel FC Omniworld - VVV.
Denk ook aan bv. TOP/FC Oss, (Stormvogels)Telstar etc.