Bijhouden bezochte wedstrijden

Gestart door Wesley10__, mei 25, 2016, 13:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik ook wel. Even kijken hoe anderen het doen kan nooit kwaad nu ik ook maar op Excell overstap.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Olav

Citaat van: Nort op nov 17, 2016, 10:46:46
Je hebt een app genaamd 'Groundhopper', alleen is de gratis versie zeer beperkt. De betaalde kost iets van €2-€3,- volgens mij. Er is overigens geen website van.

Gebruik deze ook. Prima te doen en 1,99 is ook niet zo veel. Kan me toevoegen op 'Olav S' volgens mij.

Jehoentelaar

Ik gebruik niet Excel maar het vergelijkbare Google Sheets. Mocht m'n laptop er onverhoopt mee klaar zijn ben ik de gegevens niet ineens kwijt.

Wat ik verwerk:
- Seizoen;
- Competitie;
- Thuisclub;
- Uitclub;
- Uitslag;
- Punten (optelsom alle punten behaald door thuisspelende ploegen; vrij irrelevant maar komt uit de tijd dat ik primair naar ADO Den Haag ging);
- Totaal thuisgoals;
- Totaal uitgoals;
- Verschil;
- Totaal thuiszeges;
- Totaal gelijke spelen;
- Totaal uitzeges.

Ik wil het nog uitbreiden naar toeschouwersaantallen, maar hoe ik daarvan gegevens van tien jaar terug ga vinden is nog een raadsel.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Semper Fidelis

Citaat van: Jehoentelaar op nov 24, 2016, 00:18:47
Ik wil het nog uitbreiden naar toeschouwersaantallen, maar hoe ik daarvan gegevens van tien jaar terug ga vinden is nog een raadsel.

Voor de toeschouwersaantallen gebruik ik meestal: www.voetbal.com en zie dat voor de Ere- en Eerste Divisie deze aantallen ook van tien jaar geleden wel terug te vinden zijn.

Nort

Citaat van: Semper Fidelis op nov 24, 2016, 00:41:19
Voor de toeschouwersaantallen gebruik ik meestal: www.voetbal.com en zie dat voor de Ere- en Eerste Divisie deze aantallen ook van tien jaar geleden wel terug te vinden zijn.
Blijft een grote klus als je een paar honderd wedstrijden hebt bezocht.

Semper Fidelis

Citaat van: Nort op nov 24, 2016, 07:25:22
Blijft een grote klus als je een paar honderd wedstrijden hebt bezocht.

Klopt, maar dat blijft het toch ook als je alles van footballfans.eu in een Excelsheet wil plaatsen?

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op nov 24, 2016, 00:18:47
Ik gebruik niet Excel maar het vergelijkbare Google Sheets. Mocht m'n laptop er onverhoopt mee klaar zijn ben ik de gegevens niet ineens kwijt.

Wat ik verwerk:
- Seizoen;
- Competitie;
- Thuisclub;
- Uitclub;
- Uitslag;
- Punten (optelsom alle punten behaald door thuisspelende ploegen; vrij irrelevant maar komt uit de tijd dat ik primair naar ADO Den Haag ging);
- Totaal thuisgoals;
- Totaal uitgoals;
- Verschil;
- Totaal thuiszeges;
- Totaal gelijke spelen;
- Totaal uitzeges.

Ik wil het nog uitbreiden naar toeschouwersaantallen, maar hoe ik daarvan gegevens van tien jaar terug ga vinden is nog een raadsel.

Jeroen, stuur je file eens op. Ik denk dat ik je wel kan helpen met de toeschouwersaantallen van de Nederlandse profduels.

FCT1980

Citaat van: Semper Fidelis op nov 24, 2016, 08:49:02
Klopt, maar dat blijft het toch ook als je alles van footballfans.eu in een Excelsheet wil plaatsen?

Dat kun je in één keer in Excel kopiëren ben ik al achter.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Semper Fidelis

Citaat van: FCT1980 op nov 24, 2016, 12:29:27
Dat kun je in één keer in Excel kopiëren ben ik al achter.

Dat gaat me dan gelukkig een lading werk schelen, toch goed dat ik het uitgesteld heb.

Jehoentelaar

Citaat van: Nort op nov 24, 2016, 07:25:22
Blijft een grote klus als je een paar honderd wedstrijden hebt bezocht.

Ik zit nog niet aan de 150 dus dat moet wel goedkomen. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Penders

Misschien handig om eerst screenshots te maken van de wedstrijden in Footballfans, dan kan je er wat langer doen om ze uit te werken

FCT1980

Je kunt ze in één keer kopiëren en in Excell plakken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jeroen503

Voor de mensen die statistieken bijhouden. Noteren jullie van wedstrijden ook bijzonderheden zoals bijvoorbeeld club A is kampioen geworden, club A degradeert, Club A pakt periodetitel etc.?

Hugo

Citaat van: Jeroen503 op apr 17, 2018, 19:24:36
Voor de mensen die statistieken bijhouden. Noteren jullie van wedstrijden ook bijzonderheden zoals bijvoorbeeld club A is kampioen geworden, club A degradeert, Club A pakt periodetitel etc.?

Nee, dat doe ik niet.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Jeroen503 op apr 17, 2018, 19:24:36
Voor de mensen die statistieken bijhouden. Noteren jullie van wedstrijden ook bijzonderheden zoals bijvoorbeeld club A is kampioen geworden, club A degradeert, Club A pakt periodetitel etc.?

Ik zet het in Excel erachter bij een bijzondere wedstrijd
Het ene stadion is het andere niet!