Jouw seizoen 2016-2017

Gestart door Olav, mei 28, 2017, 21:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Hoe was jouw seizoen? Jouw top-5? Of jouw mooiste foto's? Het hoogtepunt?

Mijn seizoen is afgelopen en daar waar ik zelf geen top-5 kan volmaken beperk ik mij tot twee hoogtepunten.

In januari bezocht ik Paris-SG - Bastia en de dag daarna Lens - Dijon voor de beker. Lens won de spannende wedstrijd en zoals bekend bij sommigen hier is de sfeer bij Lens goed (ondanks Ligue 2). Op de lange zijde staat de harde kern. Mooie ervaring! Vooral omdat ik verhinderd was bij de wedstrijd Zwitserland - Albanië tijdens het EK2016 en mijn tickets door moest verkopen. Ongeveer zes maanden na het EK dus alsnog dit stadion mogen bezoeken! Klik hier voor foto's.


Buiten een paar reisjes naar Frankrijk bezocht ik een wedstrijd van MTK Budapest in Hongarije, maar ook in Nederland bezocht ik het een en het ander. ADO Den Haag en FC Utrecht werden bezocht. Ook een paar Jupiler League wedstrijden gezien.

Als afsluiter van seizoen 2016-2017 bezocht ik de 37e speelronde van de Ligue 1 in Monaco. AS Monaco - Lille! Een potentiële kampioenswedstrijd. Helaas won Paris ook die dag en werd het met drie dagen uitgesteld. Het Louis II is mijn favoriete stadion dus zelfs met een 0-0 zou ik blij zijn; ik was voor de aftrap al tevreden. Maar het zat vol, de sfeer was goed maar het voetbal was bijna perfect. Topwedstrijd gezien en heel Monaco stond op zijn kop. Klik hier voor foto's.

In het vooruitzichten-topic zijn de plannen voor het nieuwe seizoen al begonnen. Ik ben benieuwd hoe jullie seizoen was!



Jef400

Wat moet ik zeggen.
Ik heb wel wat gedaan, ben nog met de combiregeling en tribuneklanten mee geweest naar Lotte. Heb wat voor mijn doen spontane tripjes ondernomen, maar eigenlijk heeft school de tweede helft dit seizoen prioriteit genoten. Ik ben op groundhopping gebied niet heel tevreden, maar ik zal dan ook vaker wat anders gaan doen. Meestal had ik op vrijdag zoiets van zoek het uit. Wat mij bij zal blijven is dat ik 4x v/d Graaf in actie heb gezien en ik een enorme hekel aan die scheid(s)rechter heb gekregen.

Koning Kriel

Met slechts 34 wedstrijden een heel rustig jaar achter de rug. Gelukkig wel een aantal hoogtepunten.

1) De franse bekerfinale, het Stade de France is een fantastisch stadion. Angers speelde voor het eerst sinds 60 jaar weer in een finale en had dus veel support meegenomen. Jammergenoeg was het stadion niet uitverkocht maar toch was er een goede sfeer. Smetje was de 0-1 in de 91e minuut, nota bene een eigen goal.

2) Dagtrip Duitsland met Sankt Pauli - Dusseldorf en Werder Bremen - Eintracht Frankfurt. Twee stadions die ik al lang eens wou bezoeken. De sfeer bij Sankt Pauli viel een beetje tegen maar dat was te verklaren doordat ze op dat moment in een hele slechte vorm waren en alweer verloren. Bij Bremen zaten we onder het uitvak, bij deze wedstrijd genoten van alles was het Duits voetbal het Duits voetbal maakt. Inclusief, bier, bratwurst en een late goal.

3) Madrid. Ik was met mijn vriendin een week naar Madrid. Doordeweeks waren we bij Atletico geweest. Tof om nog in het Vicente Calderon te zijn geweest en een prima sfeertje. Het voetbal hoogtepunt van die week was echter Rayo Vallecano. Lekker weer, leuk stadion, prima potje voetbal en een goede sfeer.

Na dit jaar staat de teller op 490 wedstrijden in 116 stadions. Even wachten op de competitieprogramma's en dan iets moois gaan bedenken voor wedstrijd 500.

ricodejong4

26 wedstrijden bezocht in 2016/2017, onderverdeeld in 18 thuiswedstrijden van Feyenoord, 5 buitenlandse tripjes, 2 uitwedstrijden van Feyenoord en de WK-kwalificatiewedstrijd Nederland - Wit-Rusland.
Mooiste ervaring was uiteraard de titel (mijn eerste) van Feyenoord 2 weken geleden tegen Heracles Almelo.
Qua buitenland trips was Fortuna Düsseldorf - Union Berlin vanuit het uitvak van Union de mooiste. Wat een passie en sfeer vanuit het uitvak!

Rick

Op 42 wedstrijden geëindigd dit seizoen, waarvan 14 in een voor mij nieuw stadion.
Mooiste ervaring was de laatste wedstrijd; Feyenoord - Heracles Almelo.
Verder waren de Europese tripjes naar Istanbul en Manchester geweldig, al kwam dat zeker niet dankzij het voetbal dat op de mat werd gelegd.

Complete top 5:
1. Feyenoord - Heracles Almelo
2. Fenerbahce - Feyenoord
3. Manchester United - Feyenoord
4. Bohemians 1905 - Sparta Praag
5. Sporting Lokeren - KV Oostende

Freekos79

35 wedstrijden gezien, waarvan het leeuwendeel thuiswedstrijden van mijn cluppie VVV. Een paar leuke buitenlandse trips kunnen maken en ook nog eens vader geworden :-). Mijn top 5:

1 Levski Sofia - CSKA Sofia
1 AC Milan - Internazionale
3 Swindon Town - Oxford United
4 VVV - MVV
5 Exeter City - Crewe Alexandra
Volgende wedstrijd: ?

Luccie

In totaal 24 wedstrijden gezien dit seizoen, waarvan ik er 21 in een (voor mij) nieuw stadion heb bekeken.

in een willekeurige volgorde:

* Exeter City - Barnet
* Chelsea - Arsenal
* Monaco - Guingamp
* Strassbourg - Brest
* AZ - Vitesse (bekerinale)

Jehoentelaar

Dit seizoen is de teller gestopt op 34 wedstrijden in vijf verschillende landen. Dat zijn negen wedstrijden minder dan in de voorgaande jaargang, wat te verklaren is aan de hand van de fase in de studie. Men moet toch een keer een bul halen, zogezegd. De top vijf:

1. SC Preußen Münster - FSV Zwickau (5-1)
Het jubileum van de club, een mooie sfeeractie, iets te veel bier en een geniale wedstrijd. Een memorabele dag aan de Hammerstraße die niet gauw overtroffen zal worden.

2. FC Emmen - N.E.C. (1-3)
Ondanks een uiteindelijk terechte nederlaag intens genoten van een briljante avond aan de fanatieke kan van de Meerdijk.

3. Karlsruher SC - VfL Bochum (1-1)
Eén van de twee wedstrijden van mijn korte solotrip naar Duitsland in een geniaal stadion van een prachtige stad.

4. Cardiff City FC - Brighton & Hove Albion FC (0-0)
Mijn debuut aan de overkant van de Noordzee, het hoogtepunt van een kort weekendje in het zuiden van Wales.

5. KVV Quick Boys - VV Capelle (0-0)
Een zonnige dag in het najaar waar mijn vader en ik genoten van een matige wedstrijd op een prachtige locatie.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bier und Bratwurst

93 Wedstrijden gezien:

Nederland:50
Duitsland:22
Tsjechië: 5
België : 5
Engeland: 4
Ierland: 2
Italië: 2
Polen: 1
Schotland: 1
Luxemburg: 1
Het ene stadion is het andere niet!

MichielB

42 wedstrijden gezien dit jaar, onderverdeeld over Nederland, België, Duitsland, Engeland en Frankrijk.
Mijn top 5:
1. Everton - Hull City (eerste wedstrijd in Engeland)
2. Berchem Sport - Capelle (kampioenswedstrijd)
3. Excelsior - FC Groningen (goede, gemoedelijke sfeer + mooie wedstrijd)
4. Willem II - SC Heerenveen
5. FC Twente - Willem II (eerste 'awayday' met Willem II)

Tribuneklanten

#10
Wedstrijd of 40 gezien afgelopen seizoen.

Teveel moois en teveel leuks, kan absoluut geen top 5 maken.

Italie;
Monopoli Calcio - Reggina (Geinig stadion aan zee, leuke sfeer)
Bari FC - AC Cesena (De hemel, wat een stadion)
US Lecce - US Catanzaro (Ook een geweldig stadion, sfeer erg goed)
Taranto FC - US Siracusa (Gevallen grootmacht, geweldig stadion en hele goede sfeer)

Duitsland;
Karlsruher SC - VfL Bochum (Voor de verbouwing nog bezocht, een van de mooiste van Duitsland)
Greuther Furth - 1860 Munchen (Geinige "derby" in een bij elkaar geharkt stadion)
SV Raitersaich - SV Burggrafenhof (Amateurwedstrijdje na de wedstrijd in Aalen, heel goed broodje worst)
VfR Aalen - Holstein Kiel (De hel, qua stadion en sfeer. Dat Kiel is kunnen promoveren is echt een wonder, die waren zo slecht)
Eintracht Frankfurt - Hertha BSC (Geweldig sfeer, goed stadion en heel goed voetbal, uiteindelijk werd het in de laatste minuut 3-3)
TSG Hoffenheim - Hamburger SV (Niet veel van verwacht, maar compleet verrast. Goed voetbal, mooi stadion van binnen en zelfs de sfeer was boven verwachting goed)
Sonnenhof Grossaspach - 1.FC Magdeburg (In the middle of nowhere een vol uitvak 1.FC Magdeburg is geen straf, voor de rest geen aanrader)
Sportfreunde Lotte - Bayer Leverkussen (Stunt in de DFB pokal, leuke provincie club. Aanwezig in het uitvak, Bayer is geen hoogvlieger)
Borussia Monchengladbach II - Fortuna Dusseldorf II (Je moet wat als je niks te doen hebt op zaterdagmiddag. Prima curryworst en ligt naast Rheydter SV)
TSV Alemannia Aachen - FC Verl (Niks speciaals, maar altijd leuk om even in Neu Tivoli te zijn)
Rot Weiss Essen - TSV Alemannia Aachen (Veel van deze derby verwacht, viel wat tegen)
VfB Homberg - FC Kray (Mooie bijkomstigheid vlakbij de grens bij Venlo, prima broodje Steak)
Borussia Dortmund II - TSV Alemannia Aachen (Rote Erde met een vol vak Aachen en goede sfeer van de BVB Ultras, geweldig stadion)

Revisit;
Wuppertaler SV - Alemannia Aachen (in het uitvak met Aachen, erg goed)

Luxemburg;
US Rumenlange - Viktoria Rosport (Voetbal in Luxemburg is niet heel hoogstaand, maar ook hier prima broodje Steak)

Belgie;
KMSK Deinze - Lommel United (Heel weinig aan, slecht voetbal en zeer matige opkomst qua support)
KFC Verbroedering Arendonk - KFC Wezel Sport (Geweldig terrein net over de grens, mooie tribune aan de Kerkstraat)
KSK Heist - Sporting Hasselt (Gezapig. Gelukkig waren er wat Hoolies van Hasselt die voor marginaal vermaak zorgde)
VV Weerstand Koersel - Groen Star Beek (Beslissingswedstrijd in de nacompetitie. Zomeravondwedstrijd in de zon is geen straf)

Revists;
Royal Antwerp FC - KFC Zwarte Leeuw (De Bosuil. Klaar)
RFC Tilleur - RRC Longlier (Heerlijke dag in en om Luik met veel mooie veldjes en stadions, Tilleur blijft prachtig)

Engeland;
Hitchin Town FC - Biggleswade United FC (Heel leuk stadion met staantribunes en oude overdekte zittribune, echte aanrader)
Peterborough United - Swindon Town (Leuk stadion, matige sfeer)
Arsenal FC - Swansea City (De sfeer rond Highbury is geweldig, voordeel dat Arsenal in de eigen wijk is gebleven. Emirates is van binnen wel prima)
Barnsley FC - Leeds United (PERFECT. Geweldig stadion, vol uitvak, goede sfeer, rellen in en om het stadion. Een mooie voetbalavond in Yorkshire)
Liverpool FC - Swansea City (Veel verwacht van Anfield. Sfeer viel tegen, stadion en omgeving is heel goed. Zaten in het uitvak en Swansea won, prima middag)
Port Vale - Bury FC (Koude avond in Stoke. Leuk stadion, gratis kaarten)
Chelsea FC - Peterborough United (Gezapige FA Cup match, leuke dagtrip en van binnen erg mooi stadion)
MK Dons - AFC Wimbledon (Leuk affiche, maar viel enorm tegen)

Revisit;
Portsmouth FC - Crewe Alexandra FC (Fratton Park blijft een mooi stadion midden in de woonwijk, prima dagtrip)

Ierland;
Shelbourne FC - Longford Town FC (Mooi stadion, een van de betere in de UK
Bohemians FC - Derry City (Goede sfeer, ook dit stadion is geweldig. Oud en versleten)

Noord Ierland;
Glentoran FC - Linfield FC (The Oval, een van de mooiste ooit gezien. Sowieso was Belfast top! Echt aanrader)

Deze week het seizoen afsluiten met VC Herentals op donderdagavond en VV Smitshoek op zaterdagmiddag.

De publiekswissel

Ga alles eens even op een rijtje zetten, maar de korte versie is 60 professionele voetbalwedstrijden in 11 verschillende landen.

Bosnië
Servië
Denemarken
Duitsland
Nederland
België
Oostenrijk
Engeland
Schotland
Bulgarije
Italië
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Footballromantic

Citaat van: De publiekswissel op mei 30, 2017, 16:40:54
Ga alles eens even op een rijtje zetten, maar de korte versie is 60 professionele voetbalwedstrijden in 11 verschillende landen.

Bosnië
Servië
Denemarken
Duitsland
Nederland
België
Oostenrijk
Engeland
Schotland
Bulgarije
Italië

Ken je die grap van 90 minuten voetbal in Servie?
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

jvdreumel2

Kortweg een klote seizoen gehad. Helaas op mijn 35e geconfronteerd met endeldarmkanker. Bestraling gehad, wat heftige medicijnen, buikoperatie 1 in januari gevolgd door tijdelijk stoma. Operatie 2 in april om stoma weer op te heffen. Ik ben nu verder aan het herstellen en het gaat vrij goed. Uit mijn hoofd heb ik maar 6 stadion's bezocht dit jaar.  Watford en Brentford, Rkc, Achilles 29, Roda en Mvv. Ik ga er vanuit dat volgend jaar qua gezondheid en voetballen een beter jaar wordt voor mij. Voor de rest van dit forum zou ik zeggen: pak zoveel mogelijk leuke tripjes mee voordat je leven een onverwachte ongewenste afslag neemt.

Joost

Citaat van: jvdreumel2 op mei 30, 2017, 21:44:09
Kortweg een klote seizoen gehad. Helaas op mijn 35e geconfronteerd met endeldarmkanker. Bestraling gehad, wat heftige medicijnen, buikoperatie 1 in januari gevolgd door tijdelijk stoma. Operatie 2 in april om stoma weer op te heffen. Ik ben nu verder aan het herstellen en het gaat vrij goed. Uit mijn hoofd heb ik maar 6 stadion's bezocht dit jaar.  Watford en Brentford, Rkc, Achilles 29, Roda en Mvv. Ik ga er vanuit dat volgend jaar qua gezondheid en voetballen een beter jaar wordt voor mij. Voor de rest van dit forum zou ik zeggen: pak zoveel mogelijk leuke tripjes mee voordat je leven een onverwachte ongewenste afslag neemt.

Wat een heftig verhaal! De kanker is helemaal weg nu of is dat te vroeg om te stellen?