Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: De publiekswissel op nov 21, 2018, 14:56:05
Tot nu toe hebben ze, sinds zijn aanwezigheid, ook meteen drie keer gewonnen!

Tegen de nummers 9, 13 en 14. Ze zijn exact 1 plekje opgeschoven naarboven.

Rick

Uit nieuwsgierigheid; in de eerste amateur divisie hebben Thes, Deinze en Virton zich redelijk losgemaakt van de rest. Hoe groot is de kans dat een van deze clubs kan/wil promoveren? (lees: een licentie aanvraagt/krijgt).

Brussels Groundhopper

Thes niet, Virton zeker en Deinze waarschijnlijk ook

wekke

Citaat van: Brussels Groundhopper op nov 30, 2018, 16:13:07
Thes niet, Virton zeker en Deinze waarschijnlijk ook
Thes heeft al aangegeven dat het voor promotie wil gaan (zit tamelijk wat geld achter), Virton gaat sowieso voor een licentie, Deinze heeft al jaren het plan om het stadion te verbouwen en een gooi te doen naar promotie. Op plek 4 staat RWDM. Qua stadion geen probleem, maar financieel? Chatelet heeft geen ambities. Lierse Kempenzonen, tja wat zinnig woord moet ik daarover zeggen. Prof club dat sleurt met de historie van KLSK. Hoe rapper ze kapot zijn hoe liever....


Brussels Groundhopper

Wel, dan gaat Thes serieus moeten bouwen want met hun huidige stadion zullen ze geen licentie halen.
Ik ben supporter van RWDM en volgens mij is het nog te vroeg om naar prof voetbal te gaan.
Maar ze gaan toch de licentie aanvragen, dat is bijna zeker.

Joost

Dit stukje stond recent in Het Belang van Limburg;

CiteerTHES Sport blijft verbazen, na tien speeldagen staat de Looise promovendus met 27 op 30 autoritair op kop in eerste amateur. En dus lijkt de amateurclub, die vier jaar geleden nog in eerste provinciale uitkwam, tegen zijn plafond te botsen. "Daarom hebben we bij de KBVB de licentievoorwaarden aangevraagd voor 1B", stelt voorzitter Wendy De Wit. "Ik zeg nu niet dat het onze ambitie is om een profclub te worden, maar we willen wel onderzoeken of dat mogelijk is."
De Wit wil niet te hoog van de toren blazen. "Mogelijk is deze discussie binnenkort al niet meer relevant en zijn we teruggezakt naar de middenmoot", zegt hij. "Er zitten in onze reeks verschillende profclubs, we spelen de volgende weken ook tegen onze naaste achtervolgers. Wij beseffen dat we iets unieks meemaken, het was onze ambitie om als nieuwkomer comfortabel mee te draaien in de linkerkolom."

"Maar we staan nu op kop en willen op alles voorbereid zijn. Daarom willen we nu al uitzoeken of wij nog een niveau hoger zouden kunnen. Want er zit natuurlijk wel veel potentieel in deze club. Als clubs als Tubeke en Roeselare in 1B voor een paar honderd man kunnen voetballen, dan mag dat voor ons met onze ruime achterban ook een ambitie zijn. Maar dan moeten we onze werking professionaliseren en de vele bedrijven in onze regio anders benaderen. Dat lijkt niet onmogelijk, omdat de nieuwkomer in 1B ook 500.000 euro aan tv-gelden binnenkrijgt. Maar dan moet ook je werken met een volledige profkern en beschikken over een stadion met 5.000 zitplaatsen. (Lacht) Ken jij geen goeie metselaar?"

De kwinkslag van de ambitieuze THES-voorzitter is geen schijnbeweging. Zowel de uitbreiding van het huidige stadion als de bouw van een compleet nieuw complex wordt bestudeerd. "Maar het is nog veel te vroeg om daar al iets over te zeggen." (mg)

Er zal zeker wel een ploeg aan de voorwaarden voor 1B gaan voldoen. Wat mij meer interesseert is het seizoen erna. Volgens de huidige reglementen kun je namelijk niet degraderen uit 1B als je een A licentie hebt en er nog ploegen met enkel B licentie zijn. Kortweg; als Roeselare een licentie 1A krijgt en laatste eindigt met 0 punten, en Deinze wordt kampioen en heeft slechts licentie 1B dan degradeert Deinze.

hgrm

Citaat van: Joost op dec 01, 2018, 10:18:06
Dit stukje stond recent in Het Belang van Limburg;

Er zal zeker wel een ploeg aan de voorwaarden voor 1B gaan voldoen. Wat mij meer interesseert is het seizoen erna. Volgens de huidige reglementen kun je namelijk niet degraderen uit 1B als je een A licentie hebt en er nog ploegen met enkel B licentie zijn. Kortweg; als Roeselare een licentie 1A krijgt en laatste eindigt met 0 punten, en Deinze wordt kampioen en heeft slechts licentie 1B dan degradeert Deinze.

Met andere woorden: je kunt beter investeren in het stadion etc om een 1A-licentie te krijgen en een stel mafklappers het veld in sturen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: Joost op dec 01, 2018, 10:18:06
Dit stukje stond recent in Het Belang van Limburg;

Er zal zeker wel een ploeg aan de voorwaarden voor 1B gaan voldoen. Wat mij meer interesseert is het seizoen erna. Volgens de huidige reglementen kun je namelijk niet degraderen uit 1B als je een A licentie hebt en er nog ploegen met enkel B licentie zijn. Kortweg; als Roeselare een licentie 1A krijgt en laatste eindigt met 0 punten, en Deinze wordt kampioen en heeft slechts licentie 1B dan degradeert Deinze.

Iets te vroeg pieken noemen ze dat
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: hgrm op dec 01, 2018, 13:02:27
Met andere woorden: je kunt beter investeren in het stadion etc om een 1A-licentie te krijgen en een stel mafklappers het veld in sturen....

Ja.

Exact tekst in het reglement;
Citeer62. Ploegen met een licentie profvoetbal 1A komen niet voor dalen in aanmerking zolang er een of meerdere ploegen in de afdeling profvoetbal 1B zijn zonder een licentie profvoetbal 1A.

Belangrijkste punt in licentie 1A is 8.000 plaatsen waarvan 5.000 zitjes.
Ook is 800 lux verplicht.

Deinze heeft 790 zitjes op een capaciteit van 7515.
Virton heeft 2563 zitjes op een capaciteit van 4015.
Thes heeft een capaciteit van 3000 wat nogal generiek is. Als ik de zitjes op de tribune moet schatten dan zijn het 4 blokken van 13 rijen met 15 plaatsen per rij, dat zo zou'n 780 zitjes zijn.

Joost

Melosport en Zonhoven VV gaan volgend seizoen voetballen als Zonhoven United.

De eerste ploeg gaat op het terrein van Melo spelen. De volledige jeugdwerking gaat op de Basvelden van VV.

Op beide plekken uiteraardniets van renovatie/nieuwbous.

syntric

https://www.hln.be/regio/beveren/waasland-beveren-en-yellow-blue-onderhandelen-over-stamnummer-2300~a2bd3331/?fbclid=IwAR0LHKbvSNfJpdzOGFJUOfIbL25JdrK32f2nN24Rmp0L4YVZku47Zso3uWI

Dit vind ik wel zoals ze bij ons in België zeggen 'een specialleke'. Ze willen fusioneren. Dus de club die opgericht werd uit onvrede met een fusie, wilt nu zelf fusioneren. Toch een mooi staaltje Belgisch surrealisme :-)
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Citaat van: syntric op jan 04, 2019, 18:38:48
https://www.hln.be/regio/beveren/waasland-beveren-en-yellow-blue-onderhandelen-over-stamnummer-2300~a2bd3331/?fbclid=IwAR0LHKbvSNfJpdzOGFJUOfIbL25JdrK32f2nN24Rmp0L4YVZku47Zso3uWI

Dit vind ik wel zoals ze bij ons in België zeggen 'een specialleke'. Ze willen fusioneren. Dus de club die opgericht werd uit onvrede met een fusie, wilt nu zelf fusioneren. Toch een mooi staaltje Belgisch surrealisme :-)
Daarbij zal dan wellicht ook de naam KSK Beveren terugkeren, wat uiteindelijk het doel was van de supporters, dus niet zo onlogisch volgens mij. YB ontstond vooral uit onvrede over de naam (Red Star) Waasland.
Over land and sea

Joost

Er schijnt een fusie op handen te zijn tussen Chatelet-Farciennes en Ol. Charleroi.

hgrm

Citaat van: Joost op jan 09, 2019, 12:03:40
Er schijnt een fusie op handen te zijn tussen Chatelet-Farciennes en Ol. Charleroi.

Hoeveel clubs zijn er dan bij elkaar wel niet opgegaan in de nieuwe club?
Volgens mij fuseren ze in dat land door totdat ze nog maar één club overhouden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jan 09, 2019, 21:33:51
Hoeveel clubs zijn er dan bij elkaar wel niet opgegaan in de nieuwe club?
Volgens mij fuseren ze in dat land door totdat ze nog maar één club overhouden.
Het zal je verbazen maar dat zijn er dan maar drie. Châtelet-farciennes is nooit gefuseerd. Olympic nam in 2000 Marchienne op.