UEFA Champions League

Gestart door Han, mrt 18, 2010, 10:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: Peenvogel op mrt 19, 2010, 13:02:45
2009/10 UEFA Champions League draw
Quarter-finals: 30/31 March & 6/7 April

1: Olympique Lyonnais (FRA) v FC Girondins de Bordeaux (FRA)

2: FC Bayern München (GER) v Manchester United FC (ENG)

3: Arsenal FC (ENG) v FC Barcelona (ESP, holders)

4: FC Internazionale Milano (ITA) v PFC CSKA Moskva (RUS)
Precies wat ik voorspeld had.

Ik hoop op Bayern (Van Gaal en de Nederlandse spelers), Arsenal (het prachtige voetbal), Inter (Mourinho) in de kwartfinale. Welke Franse club het haalt is me om het even.

spons

mijn voor keur gaat uit naar een finale bordeaux - cska moskou maar dat zal wel een utopie zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Jammer genoeg zijn de halve finales inmiddels ook bekend:

Bayern München / Manchester United vs Olympique Lyon / Girondins Bordeaux

Internazionale / CSKA Moskou vs Arsenal / Barcelona
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Dit wordt dus gewoon weer een finale United-Barça ben ik bang.

TeeZee

Ik was van plan om Arsenal v Barcelona te kijken, volgens velen speelt Barcelona het mooiste voetbal en daarna Arsenal, gevolgd door Ajax. Het zou mijn eerste Europese wedstrijd zijn die ik gekeken zou hebben sinds... geen idee zelfs. Maar goed, ik heb de tv nog steeds niet aan staan.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 31, 2010, 21:05:08
Ik was van plan om Arsenal v Barcelona te kijken, volgens velen speelt Barcelona het mooiste voetbal en daarna Arsenal, gevolgd door Ajax. Het zou mijn eerste Europese wedstrijd zijn die ik gekeken zou hebben sinds... geen idee zelfs. Maar goed, ik heb de tv nog steeds niet aan staan.

Ik kijk sinds minuut 53. Barcelona speelt behoorlijk hautain en Arsenal had er lange tijd geen idee van hoe ze te bestrijden. De Catalanen vonden heel eenvoudig de vrije man en zaten er bij balverlies direct bovenop. Barcelona tikte erg mooi rond en Arsenal was versuft bij de 2-0 van Ibrahimovic. Wenger brengt 20 minuten voor tijd Walcott. Die krijgt gelijk een goede kans, scoort daarna direct en geeft Arsenal plots power voorin en Barcelona lijkt als een kaartenhuis in elkaar te vallen. Eindelijk doet Arsenal wat Chelsea vorig jaar zo goed deed, Barcelona afbluffen. 5 minuten voor tijd, voorzet Walcott, Bendtner kopt op Fabregas die de bal voor het intikken heeft maar Puyol haalt m neer, penalty en rood.

Sinds Walcott erin is gekomen is het een stuk leuker geworden.

Lek11

Ik heb de hele wedstrijd bekeken en heb de eerste half uur echt met verbazing gekeken. Arsenal was nergens.

Barcelona was heer en meester en kregen kans na kans. Het was een wonder dat het nog 0-0 stond want het net zo goed 0-3/4 kunnen zijn. De Arsenal-doelman Almunia keepte fanatastisch. Die haalde echt veel moeilijke ballen eruit.

Arsenal was nergens te bekennen in die fase, werden compleet weggespeeld.

In de tweede helft ging Barcelona net zo van start en toen vielen er wel doelpunten: 0-2. Het invallen van Walcott deed wonderen maar ze werden met die penalty wel erg in het zadel geholpen. Over de hele wedstrijd gezien was Barcelona echt veel beter en ik verwacht niet dat Arsenal tijdens de return enige kans maakt.

Joost

Hoezo in het zadel geholpen? Daar as toch niets over te klagen?

Lek11

Citaat van: Joost op apr 01, 2010, 09:34:41
Hoezo in het zadel geholpen? Daar as toch niets over te klagen?

Mwah het was nogal een ongelukkige situatie van Puyol. Hij kan wel een strafschop geven maar rood was zeer overdreven, en daardoor was de verdediging van Barca even de kluts kwijt.

TeeZee

Ik heb alleen de doelpunten gezien en ondanks dat ik niets moet hebben van dat massale gekwijl op Barcelona (of dat nou terecht is of niet), begreep ik helemaal niets van de rode kaart voor Puyol. Welke overtreding maakte hij dan dat die uitsluiting gerechtvaardigd was?

Houseman

Gisteren waren alle superlatieven voor Barcelona volledig terecht.

Joost

Citaat van: Lek11 op apr 01, 2010, 09:48:49
Mwah het was nogal een ongelukkige situatie van Puyol. Hij kan wel een strafschop geven maar rood was zeer overdreven, en daardoor was de verdediging van Barca even de kluts kwijt.

Het was heel eenvoudig. Het is een overtreding EN rood of het is niets.

TeeZee

Citaat van: Joost op apr 01, 2010, 10:06:24
Het was heel eenvoudig. Het is een overtreding EN rood of het is niets.
Van wat ik zo snel kon zien was het helemaal niets, wat vind jij?

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op apr 01, 2010, 10:12:42
Van wat ik zo snel kon zien was het helemaal niets, wat vind jij?

In Engeland fluiten ze er normaliter niet voor.

Lek11

Citaat van: Joost op apr 01, 2010, 10:06:24
Het was heel eenvoudig. Het is een overtreding EN rood of het is niets.

Niet mee eens, hij kan ook gewoon geel geven. Ik vond het sowieso maar een kaartentrekker, daar was het de wedstrijd helemaal niet voor.

Verder vond ik het onterecht. Zoals ik al zei; Arsenal werd hierdoor in het zadel geholpen.