Hoofdmenu

Lëtzebuerg

Gestart door Maroboduus, jul 03, 2008, 22:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Hmm dat is apart, het lijkt erop alsof ze de stadionnaam hebben veranderd en het in eerste instantie dus verkeerd hadden...

Ben benieuwd naar je bevindingen Breda!

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op mrt 06, 2011, 23:48:44
In Differdange heb ik over het bovenstaande onderwerp met twee mensen gesproken.

De eerste was supporter van FC Déifferdeng en vertelde dat Thillenberg na dit seizoen tegen de vlakte gaat. Déifferdeng en Oberkorn gaan groundsharen op een nieuw terrein, dat op de plaats komt van het veld van CS Oberkorn.

Een tweede man zei dat het stadion Thillenberg nog zeker één jaar zou blijven staan + gebruikt zou worden door FCD.

Wat is de waarheid? Geen idee, maar als ik jou was, zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Gauw een weekendje Luxemburg boeken derhalve. De Thillenberg is het waard.

Muchos gracias dat gaat ook zeker gebeuren nu!

Het leuke is dat Thillenberg in Luxemburg bij mij altijd al het leukste stadion lijkt om te bezoeken dus dan moet het ook maar de eerste worden.


cafebac

Lees al een poosje mee hier op de forums maar nu besloten mezelf maar eens aan te melden. Ben geen hele fanatieke groundhopper maar heb inmiddels zo'n 40 grounds in binnen- en buitenland op mijn naam staan. Ik heb verder nie zo veel met amateurcomplexen(hier reken ik de Luxemburgse Liga ook onder) maar een poosje geleden viel mijn oog op de Thillenberg in Differdange wat toch wel heel bijzonder mooi is. Bovendien lees ik her en der dat dit op de sloopnominatie staat dus heb geprikt om 16 oktober tegen het 'grote' Dudelange te gaan kijken, in de hoop dat er dan ook iets meer volk op de been is dan normaal.
Verder vind ik dat eigenlijk alleen Jeunesse Esch en Dudelange over een stadion beschikken dat interessanter is dan een doorsnee amateurclub. Dat nieuwe clubgebouw van Kaerjeng hierboven is echt te klinisch voor woorden overigens.

cafebac

Swift Hesperange is wel een apart geval zoals ik het op Europlan Online zie, een 'doorzichtige' hoofdtribune en een staantribune opgetrokken uit duur natuursteen en voorzien van glanzende roestvrijstalen hekjes. Heel apart maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het erg sfeervol is.
RFCU ziet er aardig uit maar dat trekt zelfs voor Luxemburgse begrippen amper publiek, en ik vind volk langs de kant een belangrijk onderdeel van de beleving van een stadion/club.
Ik hoop in ieder geval dat er ook een 19.00 wedstrijd is de 16e zodat ik een dubbel kan pakken.

RoelG

Ik wil binnenkort naar FC Kaiserslautern gaan en dan op de heenweg langs het stadion van Differdange (en misschien nog wel een andere in Luxemburg). Weten jullie of je kans hebt op hem stadion op een zaterdagmiddag van binnen te kunnen zien?

Footballfrans

Ben er laatst een keer geweest, bij Benfica Hamm en dat is volgens mij redelijk open. Verder heb ik Stade Achille Hammerel van Racing gezien, waar je gewoon naar binnen kon lopen.

AthleticHolanda

Citaat van: RoelG op okt 19, 2011, 11:29:41
Ik wil binnenkort naar FC Kaiserslautern gaan en dan op de heenweg langs het stadion van Differdange (en misschien nog wel een andere in Luxemburg). Weten jullie of je kans hebt op hem stadion op een zaterdagmiddag van binnen te kunnen zien?

Je hebt een prima inkijk, over die schutting kan je waarschijnlijk ook wel komen. Denk dat het officieel moeilijk wordt als er geen wedstrijd(en) zijn.

http://i243.photobucket.com/albums/ff47/AthleticHolanda/1011/fcd03csp190311/079.jpg

cafebac

#23
Afgelopen zondag aanwezig geweest bij Differdange - Dudelange.
Had het vrouwtje meegenomen dus eerst even Klein zwitserland verkennen en nog even het veld van US Berdorf Consdorf gevonden. Volgens mij speelt het 1e van USBC overigens niet op dit veld in Berdorf maar in Consdorf.







Hierna snel door naar de Thillenberg! Differdange wist voor zo'n 800 toeschouwers kampioen Dudelange af te troeven en won verdiend met 3-1. Ondanks dat ik niet verwacht dat één van beide ploegen soepel in de Jupiler League mee zou kunnen draaien, kon de vrouwelijke grensrechter het totaal niet belopen haha!
Helaas was door de wedstrijd tegen PSG alle sjaals nog steeds uitverkocht dus helaas geen souvenir :( Het mooie weer en de schitterende ligging van dit stadionnetje maakte veel goed.









Dag na de wedstrijd nog even in Luxemburg stad geweest, maar het oude centrum van de stad vond ik toch interessanter dan het afhoppen van verschillende lege stadionnetje. Wel nog langs het Josy Barthel gekomen.




Op de terugweg nog even in Zitterd gestopt om de Witte Leeuwen na een kansloos eerste half uur met 2-5 te zien winnen, dus toch nog een tweede wedstrijd en tevens nieuw stadion gepakt dit weekend :)



Chapeau op maandagavond heren uit Velsen!

cafebac

Citaat van: cafebac op okt 19, 2011, 18:23:01
Afgelopen zondag aanwezig geweest bij Differdange - Dudelange.
Had het vrouwtje meegenomen dus eerst even Klein zwitserland verkennen en nog even het veld van US Berdorf Consdorf gevonden. Volgens mij speelt het 1e van USBC overigens niet op dit veld in Berdorf maar in Consdorf.







Hierna snel door naar de Thillenberg! Differdange wist voor zo'n 800 toeschouwers kampioen Dudelange af te troeven en won verdiend met 3-1. Ondanks dat ik niet verwacht dat één van beide ploegen soepel in de Jupiler League mee zou kunnen draaien, kon de vrouwelijke grensrechter het totaal niet belopen haha!
Helaas was door de wedstrijd tegen PSG alle sjaals nog steeds uitverkocht dus helaas geen souvenir :( Het mooie weer en de schitterende ligging van dit stadionnetje maakte veel goed.
@ RoelG: De Thillenberg is zeker de moeite waard, mocht je over een muur willen proberen te klimmen, bespaar je de moeite en blaas er een om ;)









Dag na de wedstrijd nog even in Luxemburg stad geweest, maar het oude centrum van de stad vond ik toch interessanter dan het afhoppen van verschillende lege stadionnetje. Wel nog langs het Josy Barthel gekomen.




Op de terugweg nog even in Zitterd gestopt om de Witte Leeuwen na een kansloos eerste half uur met 2-5 te zien winnen, dus toch nog een tweede wedstrijd en tevens nieuw stadion gepakt dit weekend :)



Chapeau op maandagavond heren uit Velsen!

RoelG

Citaat van: AthleticHolanda op okt 19, 2011, 13:04:37
Je hebt een prima inkijk, over die schutting kan je waarschijnlijk ook wel komen. Denk dat het officieel moeilijk wordt als er geen wedstrijd(en) zijn.

http://i243.photobucket.com/albums/ff47/AthleticHolanda/1011/fcd03csp190311/079.jpg
we proberen het gewoon.
Zijn er ook geen jeugdwedstrijden op zaterdag?

AthleticHolanda

Citaat van: RoelG op okt 20, 2011, 08:54:30
we proberen het gewoon.
Zijn er ook geen jeugdwedstrijden op zaterdag?

Voor zover ik weet worden de jeugdwedstrijden in het Stadion Henri Jungers in Differdange gespeeld. Overigens wel de moeite om even langs te gaan gezien de locatie.

http://i243.photobucket.com/albums/ff47/AthleticHolanda/1011/fcd03csp190311/087.jpg

Verwijderd lid

dit maakt een bezoek aan Differdange 03 vrijwel noodzakelijk voordat het huidige seizoen is afgelopen ...

cafebac

Er resteren nog 5 thuiswedstrijden voor de competitie. Voor de beker moet Differdange op bezoek bij Obercorn, ik verwacht dat dit ook op de Thillenberg gespeeld zal worden. Mogelijk in een volgende ronde nog een thuiswedstrijd dus.

cafebac

#29
Afgelopen donderdag was ik bij Differdange - Runavik in de eerste voorronde Europa League

Het nieuwe stadion van Differdange is bijna klaar:


Vandaag werd gespeeld in het stadion van Jeunesse Esch, het stade de La Frontière:






Twee merkwaardige heren, een Duitser en een Fransman die wedstrijden van Faeroer en clubs uit Faeroer op het vasteland volgen, zonder dat ze elkaar kennen overigens.