Ervaringen met Glasgow Rangers

Gestart door red28, nov 04, 2018, 12:20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Allen,

Iemand ervaring met het bezoeken van de Rangers?
Wat is buiten The Old Firm een leuke affiche om te bezoeken?
Makkelijk aan kaarten te komen?
Hoe is de sfeer?
Uitgaansleven, stad etc?

Alle info is welkom!

Freekos79

Citaat van: red28 op nov 04, 2018, 12:20:15
Allen,

Iemand ervaring met het bezoeken van de Rangers?
Wat is buiten The Old Firm een leuke affiche om te bezoeken?
Makkelijk aan kaarten te komen?
Hoe is de sfeer?
Uitgaansleven, stad etc?

Alle info is welkom!
.
Met een wedstrijd heb ik geen ervaring, wel ben ik al een paar keer in Glasgow geweest. In de stad is genoeg vertier te vinden: winkels, pubs, nachtclubs, je hoeft je niet te vervelen. Buiten Celtic zijn de wedstrijden tegen Hearts, Hibernian en Aberdeen enigzins beladen. Maar niks komt in de buurt van de old firm. Kaarten moeten buiten de old firm geen probleem zijn, mits je er op tijd bij bent.
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

Ik ben bij Celtic, Partick Thistle en Queens Park geweest. In Glasgow is genoeg te beleven en te zien.

watergatehopper

#3
Persoonlijk vond ik Rangers top! En de Archibald Leitch is misschien wel de mooiste tribune die ik ooit zag. Vooraf of zoals wij nadien is een bezoekje aan pub de Louden Tavern (5min lopen)zeer de moeite waard. Veel testosteron en liederen die niet door de beugel kunnen. Het gepassioneerd meezingen van de bezoekers vond ik super gaaf. Check maar eens op YouTube en doe een klein beetje research naar de geschiedenis als je deze nog niet kent. Ik hoor graag hoe het is geweest. Veel plezier!

Of de Bristol Bar natuurlijk maar daar zijn we niet geweest(?) of kwamen we niet meer binnen. Ik weet het niet meer. Maar voor mijn foto's check onderstaande link.

http://www.watergatehopper.nl/page/glasgow-ibrox-park
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

WATP

#4



Even on-topic:
Goeie wedstrijden om te bezoeken. Thuis tegen Hearts, Hibs of Aberdeen.
Of de wedstrijd rondom Remembrance Day 11 november.

Voor de wedstrijd The Louden Ibrox. Na de wedstrijd The Louden Kinning Park of the District bar. In de east end zou je ook naar The Bristol kunnen gaan of naar The Louden Duke Street.

Voor kaarten zou ik contact zoeken met Rangers. Rangers heeft een record aantal seizoenskaarten verkocht. Maar rondom het stadion moet ook wel iets te krijgen te zijn.
The Quintessential British club

ALenstra

Kaarten zijn online te krijgen via de website van Rangers. Ik zou er wel snel bij zijn want losse kaarten zijn beperkt.

hgrm

Veel mensen kopen alleen seizoenskaarten om de wedstrijden tegen Celtic te zien. Grote kans dat je via de grijze markt aan kaarten kunt komen als het via de officiële kanalen niet lukt. Hetzij online, hetzij voor het stadion.

Qua stad vind ik Glasgow een stuk minder dan Edinburgh. Beide steden liggen nog geen uur rijden/met de trein uit elkaar dus een verblijf in Edinburgh gecombineerd met een wedstrijd in Glasgow is prima te doen.
Voor de liefhebbers van cultuur en historie: ongeveer halverwege, ten noorden van de Clyde en de Forth, ligt Stirling. Persoonlijk vond ik Stirling Castle mooier en interessanter dan Edinburgh Castle.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

WATP

Citaat van: hgrm op nov 05, 2018, 16:12:10
Veel mensen kopen alleen seizoenskaarten om de wedstrijden tegen Celtic te zien..

Ik kan me hierin echt totaal niet vinden. Rangers heeft een mega grote achterban de gemiddelde aantal toeschouwers zullen dat ook laten zien.

Verder Stirling prima suggestie.
The Quintessential British club

hgrm

Citaat van: WATP op nov 05, 2018, 16:17:40
Ik kan me hierin echt totaal niet vinden. Rangers heeft een mega grote achterban de gemiddelde aantal toeschouwers zullen dat ook laten zien.

Ik heb het ook niet over duizenden, maar een paar honderd zijn het er allicht.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

red28

Citaat van: hgrm op nov 05, 2018, 16:12:10
Qua stad vind ik Glasgow een stuk minder dan Edinburgh. Beide steden liggen nog geen uur rijden/met de trein uit elkaar dus een verblijf in Edinburgh gecombineerd met een wedstrijd in Glasgow is prima te doen.
Voor de liefhebbers van cultuur en historie: ongeveer halverwege, ten noorden van de Clyde en de Forth, ligt Stirling. Persoonlijk vond ik Stirling Castle mooier en interessanter dan Edinburgh Castle.

We gaan met een groep jonge gasten....zoeken dan ook een mooie combi voetbal/stappen. Weetniet hoe het uitgaansleven is in beide steden, onze voorkeur geniet wel het heerlijk ordinaire happening zoals ik dat ken uit Liverpool, een belevenis an sich ;)! Dus tips qua stad zijn welkom!

Joost

Citaat van: red28 op nov 05, 2018, 17:30:32
We gaan met een groep jonge gasten....zoeken dan ook een mooie combi voetbal/stappen. Weetniet hoe het uitgaansleven is in beide steden, onze voorkeur geniet wel het heerlijk ordinaire happening zoals ik dat ken uit Liverpool, een belevenis an sich ;)! Dus tips qua stad zijn welkom!

Er is maar 1 tip mogelijk;  begeef je 's avonds naar het uitgaansleven en zoek het vooral helemaal zelf uit.

Zoiets is voor iedereen anders dus je iemand hier kan wel een topavond ergens gehad hebben 4 jaar geleden, nu is die tent misschien failliet.

Het enige dat ik je wel met zekerheid kan zeggen is dat het met dat ordinaire wel goedkomt.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op nov 05, 2018, 20:49:59
Er is maar 1 tip mogelijk;  begeef je 's avonds naar het uitgaansleven en zoek het vooral helemaal zelf uit.

Zoiets is voor iedereen anders dus je iemand hier kan wel een topavond ergens gehad hebben 4 jaar geleden, nu is die tent misschien failliet.

Het enige dat ik je wel met zekerheid kan zeggen is dat het met dat ordinaire wel goedkomt.

En doe niks aan of om van de voetbalclubs...dan kun je overal naar binnen of heb je geen trammelant.
Het ene stadion is het andere niet!

red28

Citaat van: Joost op nov 05, 2018, 20:49:59
Er is maar 1 tip mogelijk;  begeef je 's avonds naar het uitgaansleven en zoek het vooral helemaal zelf uit.

Zoiets is voor iedereen anders dus je iemand hier kan wel een topavond ergens gehad hebben 4 jaar geleden, nu is die tent misschien failliet.

Het enige dat ik je wel met zekerheid kan zeggen is dat het met dat ordinaire wel goedkomt.

Haha goed om te horen :). Echter kan bepaalde informatie over een stad natuurlijk wel relevant zijn voor het uitgaan. Sommige steden hebben nou eenmaal meer vertier te bieden als andere....Zo staat Newcastle enorm bekend om het uitgaansleven maar hoor je over het iets verder gelegen Sunderland nooit iets...!


Bier und Bratwurst

Citaat van: red28 op nov 05, 2018, 22:31:28
Haha goed om te horen :). Echter kan bepaalde informatie over een stad natuurlijk wel relevant zijn voor het uitgaan. Sommige steden hebben nou eenmaal meer vertier te bieden als andere....Zo staat Newcastle enorm bekend om het uitgaansleven maar hoor je over het iets verder gelegen Sunderland nooit iets...!

Nou, in Glasgow kun je je hart ophalen...
Het ene stadion is het andere niet!

Vinnn

Citaat van: red28 op nov 05, 2018, 17:30:32
We gaan met een groep jonge gasten....zoeken dan ook een mooie combi voetbal/stappen. Weetniet hoe het uitgaansleven is in beide steden, onze voorkeur geniet wel het heerlijk ordinaire happening zoals ik dat ken uit Liverpool, een belevenis an sich ;)! Dus tips qua stad zijn welkom!

Misschien dat het toen aan mijn boeventronie lag, maar doe geen witte sneakers aan naar een club want je kan de toegang geweigerd worden. Verder heb ik me meer vermaakt in Edinburgh - waar ik 2x ben geweest - dan in Glasgow dus de tip die ik hier eerder voorbij zag komen is een zeer goede.