2018 in 10 foto's

Gestart door Jeje, dec 23, 2018, 19:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeje

Nu 2018 op zijn einde loopt, leek het mij een goed plan om het traditionele jaaroverzicht topic te openen. Ik heb de naam hetzelfde gehouden als afgelopen jaren, maar zelf zal ik hier slechts een top 5 plaatsen, en het staat een ieder vrij zijn jaaroverzicht op eigen wijze in te vullen! Ik kijk nu al uit naar al jullie hoogte- en dieptepunten van 2018!


5. Manchester City - Olympique Lyon: 1-2



Misschien wel de slechtste thuiswedstrijd van Manchester City dit seizoen, geen enkele sfeer in het stadion en een wedstrijd met weinig kansen, maar deze wedstrijd is toch in mijn top 5 gekomen, simpelweg omdat het de eerste wedstrijd is die ik in Engeland heb bezocht.


4. Sheffield United - Hull City: 1-0



De teams in mijn "eigen" stad kon ik natuurlijk niet laten schieten. Mijn sympathie lag op voorhand al bij Sheffield United dus werd gekozen om die als eerste van de 2 clubs in Sheffield te bezoeken. The Greasy Chip Butty Song ging massaal bij de aftrap en zorgde voor kippenvel. De eerste 70 minuten waren redelijk sfeerloos, maar in de laatste 20 minuten kwam het thuispubliek goed los en hing er een heerlijk sfeertje.


3. Nottingham Forest - Preston North End: 0-1



Nottingham Forest heb ik altijd al een sympathieke club gevonden, en ik was erg blij toen ik eindelijk tijd en een vriend vond die deze wedstrijd ook wou bezoeken. Na in de pub Liverpool te hebben gekeken met een stuk of 50 Forest supporters was het tijd voor het hoofdgerecht. Forest stond voorafgaand deze wedstrijd in de subtop en Preston North End stond ergens ver onderin de middenmoot. Het was puur toeval dat we kaarten hadden gekocht in het fanatieke vak van Forest, maar dit kwam de wedstrijdbeleving zeker ten goede. Het City Ground anthem ging massaal bij de aftrap en de support was echt erg gepassioneerd, en vooral wedstrijdgerelateerd. Helaas scoorde Preston North End volledig tegen de verhoudingen in, waarna er vuurwerk vanuit het uitvak op het veld werd gegooid. Een geweldige Engelse sfeer en een knokwedstrijd zorgde er echter voor dat deze wedstrijd toch op plek 3 in mijn lijst is gekomen.

2. Arsenal - Tottenham Hotspur: 4-2



Een vriend die ik in Sheffield heb leren kennen, en met wie ik de meeste wedstrijden in dit overzicht heb bezocht, kon kaarten regelen voor Arsenal - Tottenham Hotspur, en ik kon mijn geluk natuurlijk niet op. Gezien het feit dat ik Spurs (mede door de velen oud Ajacieden) een warm hart toedraag en we kaarten voor een thuisvak hadden, moest ik me voorbereiden om stilletjes te juichen bij de Spurs goals. Na een vroege 1-0 van Arsenal kwam Spurs snel op 1-1 en zelfs 1-2 en kwam mijn voorbereiding goed van pas. Beneden mij gingen de Spurs supporters helemaal los. Het inbrengen van Lacazette in de 2e helft zorgde echter voor een kentering in de wedstrijd en Arsenal ging er met heerlijk voetbal op en erover: 4-2. De sfeer was vanaf minuut 1 top, zoals het bij een derby hoort.

1. Heart of Midlothian - Aberdeen: 2-1



Als je me vooraf had gezegd dat ik de North London derby zou bezoeken die in 4-2 eindigde en deze niet op 1 in mijn jaaroverzicht zou zetten, had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard. Toch staat Heart of Midlothian vs Aberdeen op 1. Dit komt voornamelijk omdat ik deze wedstrijd vanaf de perstribune mocht aanschouwen, en de enorme gastvrijheid van Hearts die ik ontving. De wedstrijd zelf zat daarnaast vol passie en strijd, en de sfeer was voor een stadion met minder dan 20.000 plekken echt enorm goed. Zowel het uitvak als alle thuisfans lieten zich enorm horen en zorgde voor een middag die ik niet snel zal vergeten.





Nort

#10. Boavista 0-1 FC Porto 02-12-2018
Begin december deed ik een dubbele triple met de stadsderby van Porto als mooie afsluiter. Geen wedstrijd voor de ramptoerist, want van haat is geen sprake en ook het pyro valt reuze mee. In een halfvol Estadio de Bessa zag ik wel een heerlijke wedstrijd, waarbij de tribunes zorgde voor een heerlijk wedstrijd gerelateerde punt. In blessuretijd waren die van Boavista het punt al aan het vieren, maar was het Porto dat in de 95ste minuut met de overwinning ervan door ging. 

Verder zijn er eervolle vermeldingen voor Southend United, York City, Bologna, Olympic Charleroi én Cork City.



#9. FC Annecy 1-0 Le Puy Foot 21-04-2018
Om 12:00 stond ik nog met -3° Celsius op de ski's om een kleine drie uur later in korte broek met 29° Celsius op de tribune te zitten. Al talloze keren was ik langs het Parc Des Sports in Annecy gereden, maar tot een vinck was het nog nooit gekomen. In een spannende wedstrijd greep Annecy vier wedstrijden voor het einde de koppositie om die vervolgens zeven dagen later weer te verspelen. De restante van het ter ziele gegane Evian TG waren nog steeds aanwezig.



#8. Bath City – Weston-Super-Mare 27-08-2018
Om in aanmerking te komen voor een extra wedstrijd in het weekend werd de vriendin ten huwelijk gevraagd en zodoende mocht ik op 'bank holiday' naar Twerton Park. Het stadionnetje is natuurlijk fanatisch en het VIP arrangement geregeld door Willy Town maakte het compleet.



#7. FC Barcelona 4-0 PSV 18-09-2018
Ondanks dat ik, en de meeste hier schat ik zo, helemaal niets heb met de voetbalclub Barcelona is Camp Nou natuurlijk wel een fantastisch stadion. In het nok van het stadion hadden we een perfect overzicht op de tribunes en zagen we de spelers als stipjes voortbewegen. Een stipje met rugnummer 10 scoorde driemaal en schijnt een leuke voetballer te zijn.



#6. Rupel Boom 4-3 Londerzeel 29-04-2018
Op de laatste speelronde had Boom voldoende aan een overwinning om zich te kronen tot kampioen én te promoveren naar de 1ste amateur. Het stadion lag er fantastisch bij en de tribunes waren goed bevolkt. Doordat de concurrent verloor was er van spanning in de 2e helft nauwelijks meer sprake en bereidde iedereen zich voor op de pitch invasion. Eén speler van Boom maakte die niet mee, nadat hij in de absolute slotseconden rood pakten na een doldwaze tackle.


#5. Kashiwa Reysol 1-2 Kawasaki Frontale 12-05-2018
Net als de afgelopen jaren was ik in mei op zakenreis in Japan en kon ik gelukkig ook nog wat voetbal vincken. Zoals inmiddels gewend kent Japan een hele fijne voetbalcultuur. Fanatiek in de support, maar met respect voor elkaar en inachtneming van de cultuur. Mijn buurman werd mijn vriend voor twee uur en ondanks de taalbarrière was het een prettige kennismaking.



#4. Greenock Morton 5-1 Patrick Thistle 03-11-2018
Cappielow Park is een juweeltje en zelfs bij een 0-0 was deze vinck wellicht nog in de top-10 gekomen. Onder typische Schotse omstandigheden, veel regen én wind, maakten beide ploegen er een hele leuke wedstrijd van. Onze vriendengroep was verdeeld over het thuis- en uitvak en dat zorgde voor mooie banter over en weer. Wij stonden aan de goede kant van de scheiding en mochten dus vijf keer juichen.



#3. Lincoln City 3-2 Exeter City 30-03-2018
Sincil bank is een heerlijk stadionnetje dat voor dit affiche uitverkocht was. Op goede vrijdag zagen we een fijne wedstrijd met veel strijd en spanning tot het eind. Dat sloeg over op het publieke en dat maakte het een heerlijke wedstrijd.



#2. Mexico 1-0 Duitsland 17-06-2018
Met een ongezonde afkeer jegens Duitsland, Duitsers én Die Mannschaft zag ik lang op tegen deze wedstrijd. Een overwinning in het Luzhniki stadion voor onze Oosterburen lag in het verschiet, maar gelukkig kon Mexico beschikken over de krachten van 'onze' Chucky Lozano en die zorgde voor een onverwacht feestje én naar later een vroege exit van Duitsland. Nooit eerder heb ik zo oprecht meegevierd met een doelpunt én de overwinning als 'neutrale' toeschouwer. De sfeer in Moskou was ook veel leuker dan gedacht en de hoeveelheid clownesk geklede supporters viel reuze mee.   



#1. AZ 2-3 PSV 07-04-2018
Wat een opwarmertje voor het kampioenschap had moeten worden wérd mijn moment van het seizoen '17/'18. Al vanaf november zoemde het in mijn hoofd, kampioen worden tegen Ajax en met de week werd dat scenario realistischer. Totdat AZ het feestje leek te verpesten en 2-0 voorkwam tegen PSV. In zes knotsgekke minuten kantelde de wedstrijd volledig en was het emotie op emotie. De titel kon PSV niet meer ontgaan en acht dagen later kon de champagne definitief ontkurkt worden.



#Flop van het jaar: Werder Bremen 1-1 Hoffenheim 13-01-2018
Na twee keer Duitsland ging de prijs in 2017 naar Osijek – PSV om dit jaar weer terug naar Duitsland te gaan. Soms heb je van die wedstrijden waarin de scheidsrechter na 80 minuten wel mag affluiten. Nu had die dat van mij al na 10 minuten mogen doen. Hoewel het Weserstadion best leuk is, kan dat niet gezegd worden van de rest van de dag. Het was gruwelijk koud, de sfeer drie keer niks en op het veld gebeurde er ook niet veel. 



Freekos79

"Om in aanmerking te komen voor een extra wedstrijd in het weekend werd de vriendin ten huwelijk gevraagd en zodoende mocht ik op 'bank holiday' naar Twerton Park"

Hahahaha
Volgende wedstrijd: ?

FCT1980

Citaat van: Freekos79 op dec 25, 2018, 10:14:59
"Om in aanmerking te komen voor een extra wedstrijd in het weekend werd de vriendin ten huwelijk gevraagd en zodoende mocht ik op 'bank holiday' naar Twerton Park"

Hahahaha

Haha prachtig idd.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Freekos79 op dec 25, 2018, 10:14:59
"Om in aanmerking te komen voor een extra wedstrijd in het weekend werd de vriendin ten huwelijk gevraagd en zodoende mocht ik op 'bank holiday' naar Twerton Park"

Hahahaha

Ben benieuwd naar je volgende uitvlucht.
Het ene stadion is het andere niet!

maikelll043

Mijn jaar 2018 sluit ik af met 118 bezochte wedstrijden in 3 verschillende landen waarin ik 366 doelpunten zag vallen. Verder voltooide ik de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie. Ik bezocht 54 verschillende stadions waarvan ik 16 nieuwe stadions bezocht.


Hieronder mijn top 10:

1.  Sporting Charleroi 0-1 Standard de Liège  26 december 2018
De 2 fanatiekste supportersgroepen tegenover elkaar in België geeft aardig wat spektakel buiten het veld. Als je van veel vuurwerk sfeer en sfeeracties houd dan is deze derby echt een aanrader. Ondanks dat Standard ''maar'' 1200 kaarten kreeg vanwege de vele rellen tijdens de voorgaande edities zat de sfeer er heel aardig in! Perfect om het jaar met deze wedstrijd en winst af te sluiten.



2.  MVV Maastricht 2-0 Roda JC  18 november 2018
Deze wedstrijd kan natuurlijk niet ontbreken in mijn top 10. Thuis winnen van de aartsvijand met een uitermate belabberd team is gewoonweg GEWELDIG!



3.  Standard de Liège 3-3 RSC Anderlecht  28 januari 2018
Een van de meest aantrekkelijkste wedstrijden die ik ooit heb mogen meemaken, ook de sfeer was top tijdens de wedstrijd.



4.  SC Heerenveen 2-3 FC Utrecht  16 december 2018
Nipt voor het einde van 2018 een tripje gepland om zo het Nederlands profvoetbal te completeren. Ik moet zeggen dat het met -3 'C op de tribunes toch wel even doorbijten was.



5.  RSC Anderlecht 1-3 Standard de Liège  10 mei 2018
De El Clasico van Belgie. Winnen in het hol van de leeuw en daarmee de 2e plaats veroveren en zelfs nog kans maken op het kampioenschap.



6.  FC Twente 0-1 MVV Maastricht  14 oktober 2018
Deze awayday ging meteen in de agenda. Twente uit, iedereen had er zin in maar Politie Enschede dacht daar helaas anders over. Bizarre controles terwijl de wedstrijd op het punt stond om te beginnen, bussen teruggestuurd, sommige 15 – 45 minuten van de wedstrijd gemist. Gelukkig had FC Twente een beetje medelijden met ons en gunde on die 3 punten.


   
7.  Nederland 2-0 Frankrijk  16 november 2018
Normaal ben ik anti-interlands maar Tom had een kaartje over voor Nederland-Frankrijk, MVV speelde niet dus een uitgelezen kans om nog maar eens een oordeel te vellen over de interlands. De clowns op de tribune die blijven helaas, maar het Nederlands elftal begint eindelijk weer eens op iets te lijken.



8.  FC Utrecht 2-0 MVV Maastricht  27 september 2018
Eindelijk eens een Eredivisie club uit in de beker. MVV komt toch nooit verder dan de 1e ronde dus liever uitgeschakeld worden door een Eredivisie club dan weer door amateurs. MVV hielt lang stand tegen een matig FC Utrecht.



9.  KRC Genk 1-1 Beşiktaş JK  8 november 2018
Een van de spannendste groepen in de Europa League dit jaar. Iedereen van deze groep maakte nog kans om door te gaan naar de volgende ronde. Beşiktaş heeft een uitsupportersverbod opgelegd gekregen van de UEFA, maar vanwege de vele turken die in België en omliggende landen wonen werd er een speciaal vak gecreëerd voor 3000 supporters om rellen te voorkomen. Spannende wedstrijd waarin Genk in de 87' minuut de stand op 1-1 bracht.



10.  FC Köln 1-1 FC Augsburg  27 januari 2018
Köln staat al het gehele seizoen op degraderen maar heeft een opmars ingezet. Tegen Augsburg kwamen ze helaas niet verder dan een 1-1 gelijkspel.


spons

Ik reken het voetbal altijd per seizoen en niet per kalenderjaar dus maak nu halverwege nog geen tussenbalans op
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Olav

Het is wat meer werk om alle foto's één voor één te uploaden naar dit forum, dus een link naar mijn overzicht:
https://023ontour.wordpress.com/2019/01/05/2018-in-fotos/