The Dell; Football's Forgotten History

Gestart door Han, mei 25, 2008, 00:53:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=2109899154

Afstudeerproject.Portsmouth University. Inspired by ondergetekende. Het vervult mij met trots.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Wát ís dít móói. Als je That Final Day mooi vond, dan geniet je hier ook van. Het laat een beetje het hart, de essentie van Engels voetbal zien. Althans, zoals ik het wil zien. Een Ipswichsupporter probeert te achterhalen wat het met supporters doet als hun club naar een nieuw stadion verhuist. Hij doet dat ironisch genoeg voor Portsmouth University.

Iedereen die denkt: "dat kijk ik nog wel een keer", zou het toch meteen moeten kijken. Het duurt een klein kwartiertje.

Ik hoop dat Han nog wat meer wil vertellen, want het kan bijna niet anders of hij heeft contact gehad met de maker.

Han

Citaat van: TeeZee op mei 25, 2008, 09:10:51
Wát ís dít móói. Als je That Final Day mooi vond, dan geniet je hier ook van. Het laat een beetje het hart, de essentie van Engels voetbal zien. Althans, zoals ik het wil zien. Een Ipswichsupporter probeert te achterhalen wat het met supporters doet als hun club naar een nieuw stadion verhuist. Hij doet dat ironisch genoeg voor Portsmouth University.

Iedereen die denkt: "dat kijk ik nog wel een keer", zou het toch meteen moeten kijken. Het duurt een klein kwartiertje.

Ik hoop dat Han nog wat meer wil vertellen, want het kan bijna niet anders of hij heeft contact gehad met de maker.
In de aftiteling tref je prominent een citaat van ondergetekende aan, afkomstig van de football grounds guide van Duncan Edwards. Het is te vinden in de old grounds section aldaar en het bleek de inspiratie voor dit univeriteitsproject. Via Duncan is het contact tot stand gekomen en 'the rest is history'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Dat heb ik natuurlijk gezien, dus ik vroeg me af hoe dat contact verliep. Wat vroeg hij bijvoorbeeld nog meer behalve toestemming van het gebruik van citaten en foto's?

Han

Citaat van: TeeZee op mei 25, 2008, 10:12:11
Dat heb ik natuurlijk gezien, dus ik vroeg me af hoe dat contact verliep. Wat vroeg hij bijvoorbeeld nog meer behalve toestemming van het gebruik van citaten en foto's?

Op de achtergrond heerste de vraag 'waarom' die passie? Ik heb hem verwezen naar de beelden op fgg die meer spreken dan woorden. En naar een bewustzijn waarvan het lijkt dat dat 'in den vreemde' prominenter lijkt te zijn. Dat sprake was van een drang om het allemaal vast te leggen in de bange veronderstelling dat het erfgoed verkwanseld zou worden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Erkaa

Heel mooi filmpje! Ik vond the Dell altijd maar een rare, maar wel een typisch Engelse ground. Klein maar zo divers. Helaas ben ik er nooit geweest. Ten tijde van de verhuizing naar St Mary's speelden vrijwel al mijn tripjes zich af in Londen. Het was ook in die tijd dat ik via een Engelse site over Engelse voetbalstadions in contact kwam met een Nederlander die helemaal gek was van het Engelse voetbal. Ik wist toen nog niet dat er meer mensen waren zoals ik, of nog erger zelfs...


TeeZee

Soton krijgt een buitenlandse trainer, Nederlander Jan Poortvliet mag het een jaartje proberen. Eigenlijk zie ik het liefst Engelse managers, daarom vond ik het ondanks dat ik voor Cardiff was toch leuk dat Pompey won. Vanwege die gekke Engelse Redknapp.

Batflyer

Prachtig filmpje, ik mag aannemen dat die jongen wel afgestudeerd is na het maken van zo'n reportage!

Jammer dat het steeds minder gaat met Southampton:
http://www.vi.nl/web/show/id=309929/langid=43/contentid=152464
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Han

#8
Voor bij de middaglunch of straks bij de 'afternoon tea': smullen van the Chocolate Boxes...




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik fris dit op ivm een 'observatie' van hgrm nav foto's van Messina in het Italië-topic.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Prachtige foto's, wat was voetbal vroeger toch veel authentieker. Ik meen Bobby Moore te herkennen, dus de Hammers op bezoek die namiddag ? Gezien de vermoedelijk claret broeken, vermoed ik toch niet dat het ten tijde van zijn passage bij Fulham was.

De video kan ik helaas niet openen wegens gebrek aan my space account.
Over land and sea

rogo_breda


Han

Citaat van: rrcg1899 op sep 12, 2014, 11:44:55
Prachtige foto's, wat was voetbal vroeger toch veel authentieker. Ik meen Bobby Moore te herkennen, dus de Hammers op bezoek die namiddag ? Gezien de vermoedelijk claret broeken, vermoed ik toch niet dat het ten tijde van zijn passage bij Fulham was.


Het is wel degelijk Fulham. In nr zeven denk ik George Best te herkennen en dan is het uiterst aannemelijk dat om een wedstrijd op 2 October 1976 gaat waarin Best van het veld werd gestuurd.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Voetbalman