Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

voetbalfan

Ik dacht dat u het hier eens had gezet dat u (mogelijk?) naar Barcelona ging om de interland Andorra - Nederland bij te wonen. Bedankt voor de antwoorden!

Joost

Ik dacht dat het stadion in Andorra niet aan bepaalde eisen voldeed, daarom werden duels in Barcelona afgewerkt. Sinds kort is dat aangepast waardoor duels zoals tegen Nederland niet eens meer verplaatst mogen worden.

spons

Citaat van: Joost op feb 23, 2014, 17:10:09
Ik dacht dat het stadion in Andorra niet aan bepaalde eisen voldeed, daarom werden duels in Barcelona afgewerkt. Sinds kort is dat aangepast waardoor duels zoals tegen Nederland niet eens meer verplaatst mogen worden.

Klopt ze mogen niet meer uitwijken naar een ander land accommodatie is minder dan van de gemiddelde amateurclub in Nederland maar wel mooi gelegen.

Was er in eerste instantie vanuit gegaan dat de wedstrijd in Barcelona gespeeld zou worden maar was heel erg blij dat het gewoon in Andorra was.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Dat ministadion (hoe heet het officieel?) in Barcelona lijkt mij anders een mooie vinck.









                 

Ici c est Paris

Het Mini Estadi ja. Lijkt mij ook een mooie vinck, zou graag eens een wedstrijdje van Barcelona B combineren met Espanyol. En op de zondagochtend nog iets in de Tercera in Barcelona.

jona93

Citaat van: voetbalfan op feb 23, 2014, 14:55:38
België heeft net Andorra geloot, nu is mijn vraag of Andorra wel eens wedstrijden buiten Andorra (Barcelona etc) afwerkt? Deze wedstrijd zou dan een pak oninteressanter worden.
Wedstrijd tegen Andorra zal wel in Barcelona afgewerkt worden normaal nationaal stadion van Andorra heeft capaciteit van amper 1800 plaatsen
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

ðe waan

Citaat van: jona93 op feb 23, 2014, 20:08:58
Wedstrijd tegen Andorra zal wel in Barcelona afgewerkt worden normaal nationaal stadion van Andorra heeft capaciteit van amper 1800 plaatsen

Als je nou gewoon even leest wat een paar posts hierboven staat...

AthleticHolanda

M.b.t. het Mini Estadi

Citaat van: http://estadiosdeespana.blogspot.co.uk/2011/04/barcelona-camp-nou.htmlAs Barça started an era of unparalleled success on the pitch, talk of redeveloping the Camp Nou was put on the back-burner. Everybody knew that this iconic structure was outdated and lacked little of the commercial and media infrastructure that so many of its competitors had. But whilst the team remained all-conquering, little else seemed to matter. Then, just as Barça's infallibility was being questioned, and with news emerging of Real Madrid's imminent redevelopment of the Santiago Bernabéu, the club's board acted. In January 2014 the club announced a €600m redevelopment of the stadium and surrounding area. Beginning in the summer of 2017, the rebuild will tackle the principle problems that currently exist at the Camp Nou; namely sight-lines, cover and corporate revenue. The project will also see the building of a new indoor arena, replacing the ageing Palau Blaugrana, which will stand on land currently occupied by the Mini Estadi. Sadly, it seems that the B Team will move their fixtures to the Ciutat Esportiva Joan Gamper, Barça's training facility at Sant Joan Despí.

The first phase of the redevelopment will see the realignment of the lower tier, addressing the shallow rake of the seats which has proved problematic since the pitch was lowered in 1993. A new ring of corporate boxes will be built, which will add 3,500 VIP seats along with restaurants and improved media facilities. Between 2018 and 2020, the North & South Grada's will be extended, rounding-off the ends that currently taper down towards the main stand. The summer of 2020 will see the old roof removed and another tier added to complete the bowl. A ring of roof piles will be incorporated within a new exterior, and finally in 2021, a 3-ringed cantilevered roof will be constructed to cover all four sides of the stadium. The new capacity will stand at 105,053 and Barça estimate that revenue will increase by €29m per annum. The stadium will still be known as the Camp Nou, but the club has not ruled out the selling of naming rights. Given that they say the cost of the rebuild will be repaid within 8 years, it seems certain that the stadium will adopt some corporate suffix.


voetbalfan

Zijn er toevallig artikels of uittreksels over het feit dat Andorra al hun wedstrijden verplicht in eigen land moet afwerken?

spons

Citaat van: jona93 op feb 23, 2014, 20:08:58
Wedstrijd tegen Andorra zal wel in Barcelona afgewerkt worden normaal nationaal stadion van Andorra heeft capaciteit van amper 1800 plaatsen

1800 ?? Tegen Nederland was het met 850 toeschouwers uitverkocht maar vanaf de naastgelegen camping kan je de wedstrijd gratis bekijken alhoewel je tegen Nederland wel aan moest kunnen tonen campinggast te zijn om het terrein op te mogen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: voetbalfan op feb 23, 2014, 21:00:28
Zijn er toevallig artikels of uittreksels over het feit dat Andorra al hun wedstrijden verplicht in eigen land moet afwerken?

Kan het niet vinden. Wel dit nav de interland tegen Nederland van dit jaar;
CiteerDe KNVB heeft op verschillende niveaus grote inspanningen geleverd om de wedstrijd in Barcelona te laten spelen. De Andorrese bond heeft van de Spaanse autoriteiten echter geen toestemming gekregen om de wedstrijd in Spanje te spelen. De KNVB heeft zich vanaf het moment dat bekend is gemaakt dat de wedstrijd in Andorra gespeeld wordt, ingezet om extra tickets te verkrijgen.

Dat zou dus in tegenspraak zijn met wat ik en andere hier dachten.

Tevens kon ik dit vinden;
CiteerUnless stipulated otherwise in these regulations, European Qualifiers matches
must be played in a stadium which meets:
a. the structural criteria defined in the UEFA Stadium Infrastructure Regulations
for Category 4 stadiums, or for Category 3 stadiums if no Category 4 stadium
is available;

Een categorie 3 stadion heeft minstens 4500 plaatsen volgens de UEFA Stadium Infrastructure Regulations.


wekke

Die ganse week interlandvoetbal maakt het wel enorm interessant om meerdere wedstrijden mee te pikken. Deze week alles eens bekijken, maar naar alle waarschijnlijkheid worden het Bosnie - Belgie (roadtrip in combinatie met oa. Oostenrijk-Montenegro lijkt een mogelijkheid) en Cyprus - Belgie.

voetbalfan

Die 'week of football' vind ik persoonlijk ook een pak leuker. Deze week eens mee bezig houden voor Andorra uit, hoe het nu allemaal net zit en of deze wedstrijd zeker in Andorra zelf gespeeld zal worden. Ook Bosnië lijkt me wel leuk maar mijn absolute voorkeur gaat wel uit naar een week Cyprus, strand en voetbalvakantie gecombineerd dan wel. Wales ben ik vorige campagne geweest en Israël, tja die kans is wel héél klein dat ik daarheen ga maar niets in natuurlijk onmogelijk ;)

Joost

Citaat van: wekke op feb 23, 2014, 21:28:44
Die ganse week interlandvoetbal maakt het wel enorm interessant om meerdere wedstrijden mee te pikken. Deze week alles eens bekijken, maar naar alle waarschijnlijkheid worden het Bosnie - Belgie (roadtrip in combinatie met oa. Oostenrijk-Montenegro lijkt een mogelijkheid) en Cyprus - Belgie.
Ik vind het helemaal niets zo'n week.

wekke

Citaat van: Joost op feb 23, 2014, 22:33:43
Ik vind het helemaal niets zo'n week.

Het biedt extra mogelijkheden. De dag voor Belgie in Bosnie speelt, is er Oostenrijk - Montenegro. De dag na Andorra-Belgie is het Spanje - Luxemburg. De dag na Wales - Belgie is er Ierland - Schotland. Enzovoort... Het geeft me de mogelijkheid om wedstrijden te bezoeken die op mijn reisweg liggen en die ik anders nooit zou bezoeken.