Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op nov 05, 2008, 07:57:55
Misschien stel ik het nu erg zwart-wit, maar komt dat door de naam?

Nee, geen behoefte gehad om deze club te bezoeken. Misschien was het anders geweest als ze in de 2e klasse hadden gevoetbald tegen bv. Beveren, antwerp of weet ik veel wat. Momenteel ligt mijn focus wat op Duitsland en in de toekomst hoop ik weer zo nu en dan naar Engeland te gaan. Maar ik heb de komende maanden andere prioriteiten, waardoor het bezoeken van wedstrijden in het buitenland op een zeer laag pitje staat.

De naam Witte Leeuw komt van de bijnaam van Telstar, heeft dus niks met Zwarte Leeuw of wat dan ook te maken.

HJanneman

Vraag aan TeeZee: Je hebt plusminus 90 'grounds' bezocht(voornamelijk in Groot-Brittannië) en als doel de 92.
Ook liet je doorschemeren dat je met enige haast(waar je gelukkig niet voor gekozen hebt) de 92 zou kunnen voltooien binnen afzienbare tijd.
Je zit dus op een aantal grounds in Engeland waarmee het einddoel in zicht komt.
Welke clubs moet je nog bezoeken om de 92 compleet te maken(ik weet dat je Notts County als laatste wilt doen), want dan kunnen wij daaruit weer opmaken welke clubs je allemaal bezocht hebt?
En dan komt er weer een vervolgvraag welke clubs je buiten de 4 hoogste divisies allemaal bezocht hebt(dus als je die dan direct wil meenemen..).

Aangezien het er heel veel zijn, en je niet van alle reizen zo'n uitvoerig reisverslag geschreven hebt als de verslagen die hier op het forum staan: kun je, met het einddoel in zicht, spreken van een top 10 aan bezoekjes of doe je dan de rest tekort en gaat het dus meer om het geheel van de reis op weg naar de 92?

Pieros

Vraag aan iedereen (die wil antwoorden).

In Engeland spelen er redelijk wat clubs in het prachtige claret & blue. Zijn er ook clubs buiten Engeland die in deze kleurencombinatie speelt?

Sebastiaan_W

Citaat van: Pieros op nov 23, 2008, 14:18:21
Vraag aan iedereen (die wil antwoorden).

In Engeland spelen er redelijk wat clubs in het prachtige claret & blue. Zijn er ook clubs buiten Engeland die in deze kleurencombinatie speelt?

Trabzonspor?

Maroboduus

Citaat van: Pieros op nov 23, 2008, 14:18:21
Vraag aan iedereen (die wil antwoorden).

In Engeland spelen er redelijk wat clubs in het prachtige claret & blue. Zijn er ook clubs buiten Engeland die in deze kleurencombinatie speelt?

Drogheda United FC (Rep. Ierland)

AthleticHolanda

Citaat van: Pieros op nov 23, 2008, 14:18:21
Vraag aan iedereen (die wil antwoorden).

In Engeland spelen er redelijk wat clubs in het prachtige claret & blue. Zijn er ook clubs buiten Engeland die in deze kleurencombinatie speelt?

Cobh Ramblers :-)

TeeZee

Deze vraag gemist. Op verzoek van de vragensteller antwoord ik:

Citaat van: HJanneman op nov 18, 2008, 10:31:25Welke clubs moet je nog bezoeken om de 92 compleet te maken(ik weet dat je Notts County als laatste wilt doen), want dan kunnen wij daaruit weer opmaken welke clubs je allemaal bezocht hebt?
En dan komt er weer een vervolgvraag welke clubs je buiten de 4 hoogste divisies allemaal bezocht hebt(dus als je die dan direct wil meenemen..).
Dit is twee keer dezelfde vraag, aangezien de 4 hoogste divisies tezamen de 92 vormen.

CiteerAangezien het er heel veel zijn, en je niet van alle reizen zo'n uitvoerig reisverslag geschreven hebt als de verslagen die hier op het forum staan: kun je, met het einddoel in zicht, spreken van een top 10 aan bezoekjes of doe je dan de rest tekort en gaat het dus meer om het geheel van de reis op weg naar de 92?
Ik vond alle trips leuk, maar er springen er zeker een aantal bovenuit. Luton Town v Mansfield Town, QPR v Wycombe Wanderers, Chelsea v Southampton, Aldershot Town v Accrington Stanley, Accrington Stanley v Huddersfield Town... Je ziet, ik heb nog niet eens een derby opgenoemd. Sunderland v Newcastle hoort overigens wel thuis in mijn niet-bestaande top-10, en heel hoog.

Afgelopen zomer had ik een plan uitgestippeld  om op zaterdag 14 maart 2009 te eindigen met Notts County v Accrington Stanley, maar dat was veel te ambitieus en dat zou ook niet leuk meer geweest zijn. De afgelopen jaren werd het door toedoen van het internet een rat race om zo veel mogelijk in zo kort mogelijke tijd te bezoeken. Ik ben erg functioneel ingesteld en die rat race was eigenlijk volslagen onzin. Ondanks dat iedere trip nog steeds leuk was, merkte ik wel steeds meer dat het wat gewoontjes werd. Je krijgt het gevoel alles weer gezien te hebben. En dat was ook zo.

Daarom heb ik op de rem getrapt en het plan lichtelijk aangepast. Ik plan nu om ergens tussen 2010 en 2020 de 92 eventueel te voltooien. Ik ga liever nog eens terug naar clubs als Chesterfield, Oldham, Stockport en Fulham. Ook heb ik de frequentie omlaag gegooid, ik hield namelijk ook geen tijd meer over voor andere dingen die ik leuk vind. Sinds augustus ben ik niet meer naar Engeland geweest en ik merk dat de honger weer terugkeert. Ik kijk daarom ook extra uit naar komende Kerstperiode. Het werkt dus.

Lijstjes heb ik over boord gegooid. Ik heb het wel enigszins in mijn hoofd zitten, maar voel geen enkele behoefte meer om het te plaatsen. Zodra ik de 92 binnen heb is het vroeg genoeg om dat te vertellen, ik verkies namelijk de anonimiteit. (al kan ik me voorstellen dat ik mensen als Han en hgrm wel kort tevoren op de hoogte stel en meevraag, omdat die er van het begin af aan bij waren, nou ja, Han iets later). Neemt niet weg dat ik de echt mooie trips zeker zal verslaan, de eerst volgende wordt Hyde United v Stalybridge, een soort Manchesterderby op tweede kerstdag.

Het internet is een fantastisch medium om mede-groundhoppers te ontmoeten, maar de tijd toen het alleen nog "van jezelf" was (tot ergens in 2003), had toch ook wel wat.

Is het trouwens toeval dat ik deze vraag de laatste tijd opvallend vaak gekregen heb?

HJanneman

Bedankt voor je antwoord(ik denk dat het logisch is dat naarmate iemand zijn einddoel in het vizier heeft, dat de nieuwsgierigheid toeneemt van anderen).

Citaat van: TeeZee op dec 02, 2008, 19:06:15
Dit is twee keer dezelfde vraag, aangezien de 4 hoogste divisies tezamen de 92 vormen.

Nee, ik bedoel met buiten de hoogste 4 divisies: bezoekjes aan clubs als Wimbledon AFC en andere 5e en 6e niveau-clubs, die zeker de moeite waard waren, ook al vormen ze niet een deel van 'de 92'.

TeeZee

Citaat van: HJanneman op dec 02, 2008, 22:58:47Nee, ik bedoel met buiten de hoogste 4 divisies: bezoekjes aan clubs als Wimbledon AFC en andere 5e en 6e niveau-clubs, die zeker de moeite waard waren, ook al vormen ze niet een deel van 'de 92'.
Ik las de vraag verkeerd. Toevalligerwijs zijn veel clubs die ik als Non League heb bezocht inmiddels gepromoveerd naar de League. Ik noem een Aldershot, een Barnet en een Accrington Stanley. Andersom is trouwens ook gebeurd. Exeter City was League Club toen ik de club bezocht, datzelfde seizoen degradeerden ze, en inmiddels zijn ze weer terug. Eigenlijk is de scheidslijn tussen League en Non League niet al te scherp. Bij lagere clubs heerst meestal nog dat warme clubgevoel, maar als zo'n club alleen maar een touwtje om het veld heeft plus een paar gemuteerde bushokjes, dan word ik ook weer niet zo vreselijk enthousiast. Het stadion van Accrington Stanley is trouwens niet om van om te vallen, maar deze live door de Beeb uitgezonden FA Cup wedstrijd tegen Huddersfield kreeg een dusdanige climax dat dat alles vergoede.

Hielke

Vraag aan Ici c est Paris:

Vanochtend las ik in de krant een verhaal waarin Willem van Hanegem zichzelf volkomen vrij pleit. Van Loen en de andere assistenten waren rotte appels en Van Seumeren heeft de hoofdtrainer niet beschermd en bovendien geen vertrouwen gegeven d.m.v. contractverlenging, waardoor deze nu alvast zelf de handdoek gooit.

Ik ben benieuwd naar de mening van jou als FC Utrecht-supporter, want het lijkt me een lastig verhaal. Steun je Willem (die volgens mij geen zuivere rol speelt in het geheel maar wel een uniek zwaargewicht op de bank in Galgenwaard is), steun je Van Loen (de clubfiguur) en co. of steun je Van Seumeren (een soort olifant in de porseleinkast, maar die geld in je club pompt)?

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op dec 22, 2008, 09:34:32
Vraag aan Ici c est Paris:

Vanochtend las ik in de krant een verhaal waarin Willem van Hanegem zichzelf volkomen vrij pleit. Van Loen en de andere assistenten waren rotte appels en Van Seumeren heeft de hoofdtrainer niet beschermd en bovendien geen vertrouwen gegeven d.m.v. contractverlenging, waardoor deze nu alvast zelf de handdoek gooit.

Ik ben benieuwd naar de mening van jou als FC Utrecht-supporter, want het lijkt me een lastig verhaal. Steun je Willem (die volgens mij geen zuivere rol speelt in het geheel maar wel een uniek zwaargewicht op de bank in Galgenwaard is), steun je Van Loen (de clubfiguur) en co. of steun je Van Seumeren (een soort olifant in de porseleinkast, maar die geld in je club pompt)?

Van Hanegem leek mij anderhalf jaar geleden een goede keuze als hoofdtrainer. Hij heeft absoluut meer voetbal in de ploeg gekregen, Utrecht speelde aantrekkelijker, de resultaten waren er echter nog niet naar, maar daar moest niet over gezeurd worden want dat had tijd nodig volgens Willem. Die tijd heeft hij gehad, maar de resultaten zijn niet echt verbeterd. Verder maakte Willem zich buiten het veld natuurlijk een beetje belachelijk, door niet bij de persconferenties te willen zitten maar wel elke zondagavond bij Derksen en Genee aan te schuiven. In het begin vond iedereen in Utrecht de eigenaardigheden van Willem wel leuk, maar op den duur begon het iedereen een beetje tegen te staan. Met als klap op de vuurpijl natuurlijk dat Willem er ineens niet was toen hij juist als man had op moeten staan en de club door een roerige periode heen had moeten slepen. Hierbij is Willem voor mij een beetje van zijn voetstuk gevallen, ik had meer van hem verwacht. Ik vond het opmerkelijk, maar niet heel erg dat van Hanegem besloot ermee op te houden.

John van Loen was als speler een clubicoon, maar er was buiten van Loen zelf niemand in Utrecht die hem geschikt achtte als hoofdtrainer. John van Loen is namelijk een ja-knikker, zonder hier over verder in detail te willen treden, iemand die met alle winden meewaait en zelden een duidelijke eigen mening heeft, toch dingen die denk ik van essentieel belang zijn voor een hoofdtrainer. Daarnaast slaagde John van Loen erin om wekelijks heel Utrecht op de nationale televisie voor lul te zetten met kinderachtige en vreemde reacties, zonder ook maar enige vorm van zelfkritiek, het lag bij John altijd aan een ander, of het nou de scheidsrechter, het veld of de koffiejuffrouw was, nooit werd de oorzaak bij zijn eigen ploeg gezocht. En hij wist dat altijd op een respectloze. lompe, arrogante manier te doen, zoals we dat totaal niet graag zien in Utrecht, waar het volk een broertje dood heeft aan arrogantie.

De andere 3 slachtoffers van de ontslaggolf zijn misschien wel vakmensen, maar ook op menselijk schoten die vaak te kort, stelden altijd het eigen belang voorop en hebben vrij smerige spelletjes gespeeld om bepaalde zaken in hun voordeel uit te laten vallen. Misschien is dit wel de dagelijkse gang van zaken in het voetbalwereldje, maar dat weet ik niet, ik beschrijf het slechts vanuit wat ik weet. Maargoed, het moge duidelijk zijn dat ik het dus niet erg vind dat zij er uitgewerkt zijn, want het lijkt me nooit goed voor een club of onderneming als het zenuwcentrum van de club bestaat uit ratten.

Van Seumeren lijkt mij een goudeerlijke kerel, en niet een 1 of andere snelle jongen die geld wil verdienen aan FC Utrecht, maar misschien ben ik dan wel naief.

Ik heb niet echt duidelijke steun voor 1 duidelijke partij, maar ik denk dat de weg die nu ingeslagen is door Utrecht/van Seumeren doorgezet moet worden. Het ontslaan van de 4 assistenten was een goede stap, maar het is nog niet genoeg. Want er lopen nog veel meer dubieuze figuren rond bij FC Utrecht, wat dacht je van financieel directeur Rob Venneman, ik ben geen bijster groot financieel expert, maar ik denk toch dat je iets fout doet als je grote bedragen vangt voor vertrekkende spelers (Fortuné, Pieters), en dat daar vrijwel niets van overblijft om opnieuw te investeren in de spelersgroep. Dan heb je nog Piet Buter, die is inmiddels wel wat in aanzien gestegen bij mij, want hij heeft deze zomer het toch niet slecht gedaan op de transfermarkt, maar het blijft natuurlijk een vreemd verhaal dat heel toevallig vele aankopen van Utrecht bij het bedrijf van zijn zoon ondergebracht worden. En dan nog de medische staf van Utrecht, die natuurlijk een lachertje is. Zo werd Sanmartean al eens 2 maanden aan een blessure behandeld die heel ergens anders bleek te zitten, en de keren dat ze niet wisten waar de klachten vandaan kwamen zijn ontelbaar. Clubarts van Hellemondt sprak ooit de legendarische woorden: "Ik zeg altijd maar dat je beter je been kunt breken, dan is het voor iedereen duidelijk". Lachwekkend.

Kortom, er moet nog een hoop veranderen bij FC Utrecht willen we echt structureel de weg naar boven inslaan, en ook al gaat het met horten en stoten, we blijven hopen. Maargoed, ik zie nu pas wat een verhaal ik zo even uit de losse pols heb geschud. Maar om dus op de vraag van Hielke te antwoorden: Frans van Seumeren is zo'n beetje de enige binnen de club in wie ik nog een beetje vertrouwen heb, laat ik het zo zeggen, hij is de enige die mijn vertrouwen nog niet beschaamd heeft. En dus wachten we maar af.

Hielke

Duidelijk. Leuk en verrassend antwoord, daar waar de media toch wel sterk de kant van de assistenten kiezen. Maar met jouw achtergrondinformatie erbij klinkt je redenering behoorlijk logisch. Zelf heb ik overigens een zwak voor Van Hanegem, daar zullen zijn dubieuze praktijken niets aan veranderen, en een allergie voor Van Loen.

Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze soap/klucht.

Ici c est Paris

En nu is van Hanegem dus weg. Wat je ook van Willem vindt, hj is met dat stuk te ver gegaan. Dus denk ik dat deze beslissing absoluut de juiste is.

Hielke

Zijn biografie is precies op tijd verschenen, waardoor het laatste hoofdstuk ontbreekt. Blijft de grote Van Hanegem tenminste op papier in stand.

Ici c est Paris

Citaat van: Denniz1974 op dec 23, 2008, 16:03:50
Het is een geweldig mens met een geweldige biografie !!

Die het bij ons absoluut niet goed gedaan heeft.