Voorspelling Eindstand Eerste Divisie 2018-2019

Gestart door Joost, mei 22, 2018, 09:55:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

De afgelopen drie seizoen degradeerden er 7 clubs uit de Eredivisie waarvan er tot op heden geen kon terugkeren naar de Eredivisie. Voldoende 'namen' ook om dit jaar ook maar eens jullie kennis van de Eerste Divisie te testen. Tot aan de eerste aftrap kan iedereen zijn voorspelling in dit topic plaatsen. De regels zijn simpel: voorspel de eindstand. Iedere plaats verschil levert een strafpunt op, de persoon met de minste strafpunten wint. Voorbeeld; Je voorspelt Jong Ajax als 5e maar ze worden kampioen. Dan zijn dat 4 plaatsen verschil en dus 4 strafpunten.

Hoe mee te doen: plaats de eindstand van de Eerste Divisie zoals die verwacht wordt te zijn na de laatste speelronde in dit topic. Inzenden kan totdat de Eerste Divisie op gang wordt getrapt.

Eerdere winnaar
2015/16 Wekke

Vriendelijk verzoek van de organisatie;
Gebruik bij het plaatsen een scheidingsteken tussen plaats en club, ik pomp jullie voorspelling rechtstreeks in Excel en zonder scheidingsteken moet ik de hele voorspelling overtikken :)

Wel:  1. Roda JC
Niet: 1 Roda JC

Of je een punt, komma, hekje, tilde,  accent aigu of euroteken gebruikt is mij om het even.

Jef400

Hier kom ik later op terug. Al is het wel een leuk idee om de jupiler league te voorspellen. Het is gegarandeerd een zooitje volgend jaar.

Nort

Citaat van: Jef400 op mei 22, 2018, 10:10:10
Hier kom ik later op terug. Al is het wel een leuk idee om de jupiler league te voorspellen. Het is gegarandeerd een zooitje volgend jaar.
Ik denk dat het makkelijker wordt dan andere jaren. Met Sparta, Roda JC, FC Twente, NEC, PSV II en Ajax II heb je het linker rijtje al bijna compleet. 

rogo_breda

Zooitje?

Het wordt in ieder geval een erg spannende editie met een stuk of 6 Eredivisiewaardige clubs.

Jef400

Citaat van: Nort op mei 22, 2018, 10:17:05
Ik denk dat het makkelijker wordt dan andere jaren. Met Sparta, Roda JC, FC Twente, NEC, PSV II en Ajax II heb je het linker rijtje al bijna compleet.
En dan refereer ik naar Go Ahead en Volendam afgelopen seizoen en dan zie je dat het niet zo makkelijk is. Sparta zit vrees ik in het zelfde schuitje als Go Ahead vorig jaar. Geen spelers, de puinzooi van degradatie opruimen en financieel niet breed zitten.

Sebastiaan_W

Citaat van: rogo_breda op mei 22, 2018, 10:17:10
Zooitje?

Het wordt in ieder geval een erg spannende editie met een stuk of 6 Eredivisiewaardige clubs.

Waar is dit op gebaseerd? Als je bent gedegradeerd ben je toch niet eredivisiewaardig?
Ik vond NEC afgelopen seizoen echt een beperkt team hebben en Sparta zou met hun selectie ook geen kampioen zijn geworden.
Bij Twente mogen ze ook flink schoon schip gaan maken, want met Drommel, vd Lely en co. ga je ook niet even kampioen worden.
Cambuur en Go Ahead Eagles lieten zien dat het niet zo makkelijk is om even terug te keren naar de eredivisie.

Alleen op basis van achterban ben je in mijn ogen niet eredivisiewaardig. Excelsior laat al 4 seizoenen zien dat ze eredivisiewaardig zijn met hun beleid.

rogo_breda

Eredivisie moet je verdienen inderdaad, dat klopt. En bijvoorbeeld Excelsior verdient het met dit beleid zeker.
Wat ik bedoel is dat Twente, Roda, Sparta, NEC, Cambuur en GAE  qua stadion, achterban, historie en potentie ook niet zouden misstaan in de eredivisie. Nu het voetbal nog.

watergatehopper

#7
Citaat van: Sebastiaan_W op mei 22, 2018, 11:38:41
Waar is dit op gebaseerd? Als je bent gedegradeerd ben je toch niet eredivisiewaardig?
Ik vond NEC afgelopen seizoen echt een beperkt team hebben en Sparta zou met hun selectie ook geen kampioen zijn geworden.
Bij Twente mogen ze ook flink schoon schip gaan maken, want met Drommel, vd Lely en co. ga je ook niet even kampioen worden.
Cambuur en Go Ahead Eagles lieten zien dat het niet zo makkelijk is om even terug te keren naar de eredivisie.

Alleen op basis van achterban ben je in mijn ogen niet eredivisiewaardig. Excelsior laat al 4 seizoenen zien dat ze eredivisiewaardig zijn met hun beleid.

Niks ten nadele van het beleid van Excelsior, maar geografisch gezien hebben ze een groot voordeel. Althans bij Cambuur weigeren regelmatig spelers omdat ze daarvoor moeten verhuizen en in de randstad wonen net iets meer mensen dan Leeuwarden e.o. wat regelmatig de keuze bepaalt. Dit is overigens niet als Calimero bedoelt maar enkel als toevoeging. Zowel Excelsior en Cambuur maar natuurlijk nog heel wat andere clubs moeten het hebben van spelers die nog in het begin van hun carriere staan en dan is er altijd de vraag: Gaan ze het wel of niet redden als prof? De stap om dan ook naar Frl te verhuizen is dan vaak groter.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: Sebastiaan_W op mei 22, 2018, 11:38:41
Waar is dit op gebaseerd? Als je bent gedegradeerd ben je toch niet eredivisiewaardig?
Ik vond NEC afgelopen seizoen echt een beperkt team hebben en Sparta zou met hun selectie ook geen kampioen zijn geworden.
Bij Twente mogen ze ook flink schoon schip gaan maken, want met Drommel, vd Lely en co. ga je ook niet even kampioen worden.
Cambuur en Go Ahead Eagles lieten zien dat het niet zo makkelijk is om even terug te keren naar de eredivisie.

Alleen op basis van achterban ben je in mijn ogen niet eredivisiewaardig. Excelsior laat al 4 seizoenen zien dat ze eredivisiewaardig zijn met hun beleid.

Robo-Breda zegt ook Eredivisie waardige clubs. Niet de teams die er op het veld stonden afgelopen seizoen.
Als je ziet wat voor achterban en stadions bijvoorbeeld NEC en Roda hebben ten opzichte van Excelcior dan is daar gewoon een groot verschil.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Ook dat komt en gaat met succes. Jarenlang was Heracles het voorbeeld van een eerste divisie club, het spreekkoor 'succes tegen Heracles' bestond niet voor niets. Er zat toen net 1.000 man op de tribune. Sinds de club een stabiele eredivisie club geworden is, is dat allemaal veranderd. Emmen, de Graafschap maar ook Almere hebben echt wel de potentie om een stabiele eredivisieclub te worden.

Vinnn

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 08:36:38
Emmen, de Graafschap maar ook Almere hebben echt wel de potentie om een stabiele eredivisieclub te worden.

Waar baseer je het op dat Almere de potentie heeft om een stabiele Eredivisionist te worden?

Ben geen vaste volger van de Eerste Divisie, maar komt er daar nou echt een grote groep vaste (fanatieke) supporters?

Joost

Citaat van: Vinnn op mei 23, 2018, 08:47:27
Waar baseer je het op dat Almere de potentie heeft om een stabiele Eredivisionist te worden?

Ben geen vaste volger van de Eerste Divisie, maar komt er daar nou echt een grote groep vaste (fanatieke) supporters?

Het aantal huidige supporters is niet echt van belang, zie maar hoeveel mensen er bij de huldiging van Emmen stonden afgelopen zondag. Almere is ondertussen de 7e stad van Nederland en nog steeds groeiende. Daar zit voldoende bedrijvigheid om een club omhoog te brengen.

De lange aanloop die club nu heeft in de Eerste Divisie werkt waarschijnlijk zelfs positief. De club is ondertussen wel bekend in de stad en heeft een, hoewel nog kleine, vaste groep supporters.

Vinnn

Succes trekt altijd mensen aan. Dat is bij elke club zo, of het nou Barcelona is of Emmen. Ben benieuwd of die mensen blijven komen als ze na 1 seizoen(hopelijk niet want vind het een leuke club) eruit vliegen.

Sebastiaan_W

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 08:36:38
Ook dat komt en gaat met succes. Jarenlang was Heracles het voorbeeld van een eerste divisie club, het spreekkoor 'succes tegen Heracles' bestond niet voor niets. Er zat toen net 1.000 man op de tribune. Sinds de club een stabiele eredivisie club geworden is, is dat allemaal veranderd. Emmen, de Graafschap maar ook Almere hebben echt wel de potentie om een stabiele eredivisieclub te worden.

Die 1.000 man gemiddeld was rond '97 toen Jan Smit aan zijn carrière begon als voorzitter van Heracles. Met hem aan het roer en de verhuizing naar het nieuwe stadion stegen de toeschouwersaantallen snel bij Heracles. De seizoenen voordat Heracles promoveerde zaten ze al tussen de 3.500 en 5.000 gemiddeld. Dit is niet verandert sinds de club een stabiele eredivisieclub is. Daar is wel wat aan vooraf gegaan.

Dit zag je ook bij Zwolle en na de stap naar de eredivisie stegen de toeschouwersaantallen nog meer.

Almere zie ik ook nog wel uitgroeien tot een stabiele eredivisieclub. De club heeft een prima selectie om in het linkerrijtje mee te doen in de eerste divisie, er zitten een paar vermogende sponsoren bij de club en door de recente succesjes hebben ze al meer seizoenskaarten aan de man gebracht, als vorig seizoen. Die club gaat echt wel stappen maken.


Koning Kriel

En nu zowaar een voorspelling:

1. Roda JC
2. FC Twente
3. Jong Ajax
4. Cambuur Leeuwarden
5. Sparta
6. Jong PSV
7. Go Ahaed Eagels
8. Almere
9. NEC
10. MVV
11. Den Bosch
12. Volendam
13. Dordrecht
14. Telstar
15. Jong AZ
16. Eindhoven
17. Helmond Sport
18. RKC
19. Oss
20. Jong FC Utrecht