Voorspelling Eindstand Eerste Divisie 2018-2019

Gestart door Joost, mei 22, 2018, 09:55:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jdebruin96

1. NEC
2. Jong Ajax
3. FC Twente
4. Sparta
5. Jong PSV
6. Roda JC
7. FC Eindhoven
8. Cambuur Leeuwarden
9. Go Ahead Eagles
10. Almere City
11. MVV
12. FC Volendam
13. Telstar
14. RKC
15. FC Den Bosch
16. FC Dordrecht
17. Jong AZ
18. Helmond Sport
19. FC Oss
20. Jong FC Utrecht

Jef400

#16
1. Go Ahead
2. Sparta
3. NEC
4. Cambuur
5. PSV II
6. Roda JC
7. Ajax II
8. Almere
9. Twente
10. Telstar
11. Volendam
12. Eindhoven
13. MVV Maastricht
14. Den Bosch
15. Helmond Sport
16. AZ II
17. RKC Waalwijk
18. Top Oss
19. Dordrecht
20. Utrecht II

Semper Fidelis

1.   NEC
2.   Jong Ajax
3.   Roda JC
4.   FC Twente
5.   Go Ahead Eagles
6.   Sparta
7.   Cambuur Leeuwarden
8.   MVV 
9.   FC Volendam
10. Almere City
11. FC Eindhoven
12. FC Dordrechtr
13. Telstar
14. FC Den Bosch
15. Jong PSV
16. RKC Waalwijk
17. Top Oss
18. Jong AZ
19. Helmond Sport
20. Jong FC Utrecht

Vinnn

1.   Roda JC
2.   FC Twente
3.   Jong Ajax
4.   Cambuur Leeuwarden
5.   NEC
6.   MVV
7.   Sparta
8.   Go Ahead Eagles
9.   Almere City
10.   FC Den Bosch
11.   Jong PSV
12.   FC Volendam
13.   FC Dordrecht
14.   FC Eindhoven
15.   Telstar
16.   Helmond Sport
17.   Jong AZ
18.   Top Oss
19.   RKC Waalwijk
20.   Jong FC Utrecht

Nort

#19
1. NEC
2. Roda JC
3. FC Twente
4. Cambuur Leeuwarden
5. Jong Ajax
6. Sparta
7. Jong PSV
8. FC Den Bosch
9. Almere City
10. Go Ahead Eagles
11. MVV
12. Telstar SC
13. Jong AZ
14. FC Volendam
15. FC Dordrecht
16. FC Oss
17. Helmond Sport
18. FC Eindhoven
19. RKC Waalwijk
20. Jong FC Utrecht

Kölsche Bosschenaar

1. FC Twente
2. Roda JC
3. Cambuur Leeuwarden
4. Jong Ajax
5. Go Ahead Eagles
6. Sparta
7. Almere City
8. NEC
9. MVV
10. FC Den Bosch
11. Jong PSV
12. FC Volendam
13. FC Eindhoven
14. FC Dordrecht
15. Helmond Sport
16. Jong AZ
17. Telstar
18. RKC Waalwijk
19. Jong FC Utrecht
20. TOP Oss
FC Den Bosch
1.FC Köln

Koning Kriel

Om nog even terug te komen op het begrip 'eredivisie waardig' Emmen was vandaag in no time door alle beschikbare seizoenskaarten heen. Hopelijk voor Emmen gaan ze nog lang profiteren van dit succes, ook als ze meteen weer zouden degraderen.

FC_Emmen

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 15:20:27
Om nog even terug te komen op het begrip 'eredivisie waardig' Emmen was vandaag in no time door alle beschikbare seizoenskaarten heen. Hopelijk voor Emmen gaan ze nog lang profiteren van dit succes, ook als ze meteen weer zouden degraderen.
In een uurtje waren alle beschikbare seizoenkaarten uitverkocht. Ik denk er wel dubbel zoveel seizoenkaarten verkocht hadden kunnen worden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 15:20:27
Om nog even terug te komen op het begrip 'eredivisie waardig' Emmen was vandaag in no time door alle beschikbare seizoenskaarten heen. Hopelijk voor Emmen gaan ze nog lang profiteren van dit succes, ook als ze meteen weer zouden degraderen.
In Emmen liep dat juegd WK toen ook als een trein dus verbaasd ben ik niet

Koning Kriel

Ja maar daar kwam Argentinië met Messi spelen als ik het me goed herinner.

FC_Emmen

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 15:52:34
Ja maar daar kwam Argentinië met Messi spelen als ik het me goed herinner.

Dat klopt maar die had toen nog geen 10 wedstrijden voor Barcelona in de benen. Alle wedstrijden waren toen uitverkocht, ook die van Zuid-Korea bijvoorbeeld.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 15:52:34
Ja maar daar kwam Argentinië met Messi spelen als ik het me goed herinner.

Ik ben toen naar Argentinië - Verenigde Staren in Enschede geweest maar daar begon Messi gewoon op de bank
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Messi was hopeloos verliefd op een ex-collega van mij, maar liet hem links liggen. Dat was een paar jaar terug nog in het nieuws en zat ze niet echt op te wachten.

FCT1980

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2018, 08:36:38
Ook dat komt en gaat met succes. Jarenlang was Heracles het voorbeeld van een eerste divisie club, het spreekkoor 'succes tegen Heracles' bestond niet voor niets. Er zat toen net 1.000 man op de tribune. Sinds de club een stabiele eredivisie club geworden is, is dat allemaal veranderd. Emmen, de Graafschap maar ook Almere hebben echt wel de potentie om een stabiele eredivisieclub te worden.

Ik denk dat juist Almere het heel lastig zal krijgen om te groeien. Het achterland van deze club is met Ajax in de achtertuin gewoon nul. De club zal echt mensen uit de stad moeten trekken en ook die zullen eerder voor Ajax kiezen dan voor de plaatselijke club. Dat is ook het probleem geweest bij clubs als Veendam (Groningen is de grote club in die regio), Haarlem ( Ajax ligt ook daar om de hoek), Wageningen (met Utrecht, Arnhem, Nijmegen om de hoek) en RBC (NAC en Feyenoord als grote concurrenten).

Emmen heeft het geluk de enige club in Drenthe te zijn maar ook daar lijken de mogelijkheden beperkt qua groei. Vanuit Assen trekken de mensen naar Groningen en ook de dorpen als Stadskanaal enz. lijken gewoon naar Groningen te gaan. Misschien dat vanuit de regio Hardenberg - Ommen nu mensen naar Emmen gaan die eerst bij ons (FC Twente ) kwamen.

Hopelijk kan Emmen doorgroeien want het is idd een leuke en sympathieke club. Forummember Emmen heeft daar overigens voor mijn persoonlijke beeldvorming ook sterk aan bijgedragen ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op mei 24, 2018, 11:26:12
Ik denk dat juist Almere het heel lastig zal krijgen om te groeien. Het achterland van deze club is met Ajax in de achtertuin gewoon nul. De club zal echt mensen uit de stad moeten trekken en ook die zullen eerder voor Ajax kiezen dan voor de plaatselijke club. Dat is ook het probleem geweest bij clubs als Veendam (Groningen is de grote club in die regio), Haarlem ( Ajax ligt ook daar om de hoek), Wageningen (met Utrecht, Arnhem, Nijmegen om de hoek) en RBC (NAC en Feyenoord als grote concurrenten).

Emmen heeft het geluk de enige club in Drenthe te zijn maar ook daar lijken de mogelijkheden beperkt qua groei. Vanuit Assen trekken de mensen naar Groningen en ook de dorpen als Stadskanaal enz. lijken gewoon naar Groningen te gaan. Misschien dat vanuit de regio Hardenberg - Ommen nu mensen naar Emmen gaan die eerst bij ons (FC Twente ) kwamen.

Hopelijk kan Emmen doorgroeien want het is idd een leuke en sympathieke club. Forummember Emmen heeft daar overigens voor mijn persoonlijke beeldvorming ook sterk aan bijgedragen ;)

Je vergelijkt Almere een relatief erg jonge en zeer snel groeiende stad(>200.000 inwoners) met plaatsen als Veendam, Roosendaal en Wageningen? Gezien de groei van de stad met veel jonge inwoners en enkele sponsoren van Almere City denk ik dat er wel potentie zit daar. En dat zal echt niet snel zijn, maar in de loop der jaren gaat dat wel groeien.

Haarlem is ten onder gegaan aan mismanagement en dat er niemand kwam kijken, al was dat in de jaren '80(eredivisie) en '90 ook al het geval. Haarlem werkte al met een begroting die ze in het nieuwe stadion zouden gaan gebruiken en toen ging het stadion niet door. Alles aan sport in Haarlem lijkt gedoemd te mislukken(voetbalclub, basketballweek, handbalweek etc.)

Het is knap dat Telstar zijn broek nog op weet te houden. Door de grote concurrentie met AZ, Ajax en Almere City heeft Telstar enkele jaren geleden jeugdopleiding opgeheven. Ajax was al de beste jeugdopleiding, AZ kwam zeer snel opstomen en daar kwam Almere ook nog bij. Tot ongeveer 2005 wist Telstar nog wel spelers uit Almere te trekken, maar daarna kozen ze voor Almere'. Wat ook begrijpelijk is. Wat supporters betreft heeft Telstar de laatste jaren ook meer concurrentie van AZ. Beverwijk bijvoorbeeld was een stad met veel Ajax en Telstar supporters. Ik hoor nu dat veel jongeren uit Beverwijk naar AZ gaan. Op een gegeven moment zullen jongeren ook wel voor Almere kiezen i.p.v. Ajax als de successen gaan komen.