Hoofdmenu

Jimmy

Gestart door TeeZee, sep 16, 2008, 09:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Ik heb niet bijzonder veel met spelers, vaak ga ik naar een wedstrijd toe en heb ik geen flauw idee wie er op het veld staan. Heel soms volg ik spelers echter stiekem toch wat meer. Vaak als grapje (Giuliano Grazioli, Gus Uhlenbeek), maar ook omdat ik het goede spelers vind (Bergkamp, Van Nistelrooy, Van der Sar, Romario, Nilis, Van Persie, etc).


Jimmy Floyd Hasselbaink (artiestennaam, hij heet eigenlijk Jerrel Hasselbaink) speelde geen wedstrijd in de Eredivisie, maar kwam via een Portugese omweg bij Leeds United in de Premier League terecht. Als een jongensboek een naam zou hebben, dan zou het Jimmy moeten heten. Jimmy werd topscorer van de Premier League. Voor Leeds United nota bene, een club die het momenteel moeilijk heeft in de derde divisie.

Na een tussenjaar bij Athletic Madrid keerde Jimmy in 2000 terug in de Premier League bij Chelsea. Chelsea was toen nog niet het Man City van nu, maar had al wel de ambities. Het was in de tijd dat Van Gaal bondscoach was en stelde dat Jimmy uitstekend op rechts kon spelen. Iedereen dacht dat Van Gaal ons in de zeik aan het nemen was. Ik had ook twijfels, totdat ik een wedstrijd bezocht van Chelsea.

Nieuwjaarsdag 2002. Chelsea v Southampton. Ik zie Hasselbaink scoren in de goal voor mijn tribune. Ook zie ik hem een assist geven op Eidur Gudjohnson. Hasselbaink doet dat door een perfecte voorzet te geven vanaf de rechterkant. Van Gaal had gelijk! Chelsea verloor overigens met 2-4 in een wedstrijd die ik nooit meer zal vergeten, al was het maar vanwege de fantastische sfeer. Mijn eerste en enige New Year's Day match tot nu toe. Boxing Day staat nog op het verlanglijstje.

Jimmy bouwde na Chelsea nog langzaam af bij Middlesbrough (speelde en verloor de UEFA Cup finale), Charlton Athletic en Cardiff City. Met Cardiff speelde hij afgelopen seizoen de FA Cup finale, maar verloor. Dat was zijn laatste wedstrijd. Jimmy Floyd Hasselbaink stopte eigenlijk op het hoogtepunt.